Jumalaa ei ole olemassa

Juri Gagarin

Neuvostoliiton Juri Gagarinista tuli v. 1961 ensimmäinen avaruudessa käynyt ihminen.

Juri Gagarin kiersi lentonsa jälkeen useissa maissa kertomassa avaruuslennostaan. JG. hehkutti mm. voimakkaasti: "Kiersin avaruudessa - en nähnyt Jumalaa. Jumalaa ei siis ole olemassa".
Eräässä tilaisuudessa kuuluisa aivokirurgi otti puheenvuoron ja sanoi: "Minä olen tehnyt satoja aivoleikkauksia enkä ole nähnyt yhtään ajatusta. Ajatuksia ei siis ole olemassa."

Juri Gagarin kuoli v. 1968 MiG-15 -hävittäjän harjoituslennolla. JG oli kuollessaan 34-vuotias. Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa.

146

3393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Eräässä tilaisuudessa kuuluisa aivokirurgi otti puheenvuoron ja sanoi: "Minä olen tehnyt satoja aivoleikkauksia enkä ole nähnyt yhtään ajatusta. Ajatuksia ei siis ole olemassa."

      Ajatus on mitattavissa oleva sähköinen ilmiö. Kerrotko tavan jolla pystymme havaitsemaan jumalan?

      • Tämä oli pointti

        näkemään ajatuksia?


      • Tämä oli pointti kirjoitti:

        näkemään ajatuksia?

        voimme tulevaisuudessa varmaankin lukea ajatuksia, vaikka valheenpaljastuskokeissa tai ohjata koneita ajatuksen voimalla. aivosolu on liian pieni nähtäväksi paljaalla silmällä ja siellä kulkevat jännitteet ovat liian pieniä, ettei silmin havaittavaa sähkövirtaa synny. tarvitset erikoislaitteistoa, kuten magneettikuvauslaitteen...

        onhan näitä ajatuksia "nähty" jo tietokoneella
        http://www.youtube.com/watch?v=7jsDhSXnha0
        http://www.nature.com/news/2010/030210/full/news.2010.53.html
        tiede pyrkii siihen, että tulevaisuudessa tietokoneet osaisivat lukea ajatuksia ja näin tietokonetta voisi ohjata pelkillä ajatuksilla. siistiä, eikö vain :]


      • Tämä oli pointti kirjoitti:

        näkemään ajatuksia?

        Tyhmälle kysyjälle tyhmä vastaus.

        Koska kyllä ja ei eivät todista Jumalaa olemattomaksi kysymys oli täysin asiaton.

        Vai etkö uskoisi Jumalaan jos voisit nähdä ajatukset?


      • Tämä oli pointti kirjoitti:

        näkemään ajatuksia?

        Jos nyt ei puhuta pelkästään näkemisestä, vaan puhutaan yleensäkin "havaitsemisesta". Ajatukset voidaan havaita elektroenkefalogrammilla, mutta minkälaisia havaintoja jumalasta on? Voiko hänen puhettaan kuulla? Voiko hänen pierujaan haistella? Voiko hänen pulssinsa mitata? Onko olemassa mitään keinoa havaita että jumala olisi olemassa?


      • Nöf nöf

        Ovatko Kristittyjä päävikoja?


      • J-la
        Whitewash kirjoitti:

        Jos nyt ei puhuta pelkästään näkemisestä, vaan puhutaan yleensäkin "havaitsemisesta". Ajatukset voidaan havaita elektroenkefalogrammilla, mutta minkälaisia havaintoja jumalasta on? Voiko hänen puhettaan kuulla? Voiko hänen pierujaan haistella? Voiko hänen pulssinsa mitata? Onko olemassa mitään keinoa havaita että jumala olisi olemassa?

        .Jos jumala loi ihmisen kaltaisekseen niin kai hän sitten piereskeleekin......aivopierujakin


      • Jälleen toistin
        Whitewash kirjoitti:

        Jos nyt ei puhuta pelkästään näkemisestä, vaan puhutaan yleensäkin "havaitsemisesta". Ajatukset voidaan havaita elektroenkefalogrammilla, mutta minkälaisia havaintoja jumalasta on? Voiko hänen puhettaan kuulla? Voiko hänen pierujaan haistella? Voiko hänen pulssinsa mitata? Onko olemassa mitään keinoa havaita että jumala olisi olemassa?

        Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Näin vastaa Jeesus vuorisaarnassaan.Teillä ateisteilla ei ole elävää yhteyttä Jumalan kanssa, sillä vain Jeesus Kristus on tie ja syntien sovitsus. Ilman sovitusta syntinne ja ylpeytenne estvät teitä näkemästä Herran kasvoja. Näin ylksinkertaisnen juttu se on. Olen maininnnut tästä jo monen, monen kerran. Itselläni on reilun kolmen vuosikymmenen ajalta todistus elämässäni, että Jumala on ja johtaa lapsensa elämää!

        Tämä on teille myös varjeslus! Jos Jumala ilmestyisi teille kasvoista kasvoihin ilman Jeesuksen veren suojaa, kuolisitte. Näin oli jo Vanhan liiton aikaan.

        Te, monet, irvailette ja leikittelette tietoisesti pilkallisesti häistä pyhistä asioista.

        Hannukka


      • mietipä itee
        Jälleen toistin kirjoitti:

        Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Näin vastaa Jeesus vuorisaarnassaan.Teillä ateisteilla ei ole elävää yhteyttä Jumalan kanssa, sillä vain Jeesus Kristus on tie ja syntien sovitsus. Ilman sovitusta syntinne ja ylpeytenne estvät teitä näkemästä Herran kasvoja. Näin ylksinkertaisnen juttu se on. Olen maininnnut tästä jo monen, monen kerran. Itselläni on reilun kolmen vuosikymmenen ajalta todistus elämässäni, että Jumala on ja johtaa lapsensa elämää!

        Tämä on teille myös varjeslus! Jos Jumala ilmestyisi teille kasvoista kasvoihin ilman Jeesuksen veren suojaa, kuolisitte. Näin oli jo Vanhan liiton aikaan.

        Te, monet, irvailette ja leikittelette tietoisesti pilkallisesti häistä pyhistä asioista.

        Hannukka

        Mutta jos joku näkee Jumalan, niin silloin se ei enää ole uskoa vaan tietoa. Silloin kun joku muuttuu todeksi ei sitä voi enää puhua uskona.


      • etsikon aika ei ole

        Kun nöytryy tunnustaa syntinsä ja ottaa Jeesuksen Krstuksen vastaan henkilökohtaiseti rukoillen, yhteys syntyy.

        Kun sinulle soitetaan jostakin numerosta, saadaksesi kontaktin sinun tulee avata puhelin ja vastata. Mikäli et toimi niin. Voi olla että sinnikäs yheydenottaja yrittää vielä moneen kertaan, mutta lopulta soitot loppuvat. samoin on Jumalankin kanssa. Hän kutsuu ihmistä muutaman kerran voimakkaasti, antaa kiinnostusken uskonasioihin tai sallii erilaisia pysähdyksiä miettiä taivasasioita, mutta lopulta Hän lopettaa kutsumisen.

        Voi olla että joskus tulee katumapäälle ja haluaa itse soittaa ja onneksi numero tallentuu kännykkään. Ei ole mitenkään itsestään selvää, että aiemmin yhteyttä kaipaava olisi enää kiinnostunut yhteyden pidosta. Samoin voi Jumalakin pitää "kännykkänsä" kiinni.

        i


      • "Ajatus on mitattavissa oleva sähköinen ilmiö. Kerrotko tavan jolla pystymme havaitsemaan jumalan?"

        Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti.


      • readmorethanonebook
        Jaakob kirjoitti:

        "Ajatus on mitattavissa oleva sähköinen ilmiö. Kerrotko tavan jolla pystymme havaitsemaan jumalan?"

        Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti.

        "Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti. "

        Kerro siis miksi jumalasi ei ilmaissut itseään minulle, kun tein lapsena avoimin mielin kokeen? Kokeessa pyysin kristinuskon jumalaa ilmaisemaan olemassa olostaan jos on olemassa. Toistin kokeen monen muun olennon kohdalla tämän jälkeen. Yhtäkään ei kiinnostanut ilmaista itsestään.

        Siihen aikaan olin kiinnostunut yliluonnollisesta, joten turha väittää ettei halua saada selville olisi löytynyt.


      • Tämä oli pointti kirjoitti:

        näkemään ajatuksia?

        "Pystytkö
        näkemään ajatuksia? "

        Kyllä. Ne ovat niitä sähköisiä ilmiöitä.


      • Jaakob kirjoitti:

        "Ajatus on mitattavissa oleva sähköinen ilmiö. Kerrotko tavan jolla pystymme havaitsemaan jumalan?"

        Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti.

        "Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa."

        Ei ilmaise.

        "Ateisti ei halua. Siinä on pointti. "

        Väärin ja väärin.


      • jep jep
        mietipä itee kirjoitti:

        Mutta jos joku näkee Jumalan, niin silloin se ei enää ole uskoa vaan tietoa. Silloin kun joku muuttuu todeksi ei sitä voi enää puhua uskona.

        "Mutta jos joku näkee Jumalan, niin silloin se ei enää ole uskoa vaan tietoa. "
        ja kun ei ole uskoa jumalaan, niin eikö silloin ole ateisti, eli henkilö jolla ei ole uskoa jumalaan?


      • readmorethanonebook kirjoitti:

        "Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti. "

        Kerro siis miksi jumalasi ei ilmaissut itseään minulle, kun tein lapsena avoimin mielin kokeen? Kokeessa pyysin kristinuskon jumalaa ilmaisemaan olemassa olostaan jos on olemassa. Toistin kokeen monen muun olennon kohdalla tämän jälkeen. Yhtäkään ei kiinnostanut ilmaista itsestään.

        Siihen aikaan olin kiinnostunut yliluonnollisesta, joten turha väittää ettei halua saada selville olisi löytynyt.

        ""Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti. ""
        "Kerro siis miksi jumalasi ei ilmaissut itseään minulle, kun tein lapsena avoimin mielin kokeen?"

        Syy on tietysti se ettei jumalaa ole lemassa. Ainiin mutta sehän tässä taisi olla juuri se pointti...


      • Aukino

        Paavali sen kertoi: Hänessä liikumme, elämme ja olemme. Hän ei ole ihmisen taidonnäyte, ei ihmisen tiedettä tai tadetta. Ihminen itse, eläimet, kasvit, ja jopa kaikki fysikaaliset objetktit joissa kvarkkeja kvantteine henkineen omaavat palasia Jumalasta... Hän on kaikkeen pistänyt henleään tottelemaan sääntöjään ja lakejaan. En ymmärrä, miksi joku pieni ihminen haluaa petttää itseään liian pienellä Jumalalla... Muistakaa, Liian suurta kuvaa ETTE pysty Jumalasta piirtämään - vaikka väittäisitte että hän on (10^(10^(10^10))) Universiumia Tangentissaan ylöspäin äärettömimmässä ulottuvuudessaan - mitä on...

        Kreikkalaiset halusivat uskoa Jumalan olevan Patsaita ja matematiikka, ja Intiassa siihen patsasteluun vieläkin uskotaan, ja Budha herjatattiin kultaiseksi patsaaksi, tosin ei Kristuskaan Brasiliassa vältämättä helpommalla selvinnyt... Eikä edes Paasikivi - mutta se oli odotettavissa.....


      • Aukino
        MetaTenkka kirjoitti:

        ""Jumala ilmaisee itsensä niille, jotka haluavat uskoa. Ateisti ei halua. Siinä on pointti. ""
        "Kerro siis miksi jumalasi ei ilmaissut itseään minulle, kun tein lapsena avoimin mielin kokeen?"

        Syy on tietysti se ettei jumalaa ole lemassa. Ainiin mutta sehän tässä taisi olla juuri se pointti...

        Luulisi jo ihmisten VÄSYVÄN sellaiseen järjellisesti LIIAN PIENEEN ajatukseen että Jumala on olemassa tai olematon. Ei voi olla absoluuttisesti kumpaakaan, tai sitten toinen vain, ja mitä siitä jos on vain toinen noista, ei sekään ole kaikkialla mahdollista tai jos on, niin kuka sen muuttaa? Itseänne te vain petätte tai perustatte, mutta koettakaa joku ajatusta ammentaa siitä, että Jumisevaa ALaa EI OLE OLEMASSA? Kielipäänne siinä ainakin hajoaa, jos sellaisella väärällä kaidalla tiellä itsenne harhaan viette. EI ole kaituutta se että tekee itsensä HULLUKSI tieten tahtoen, vaan se, että elää, ja katsoo minkä pienen sektorin voi elämästä itselleen ja perheelleen voittaa, ja IHAN TÄYDELLÄ YMMÄRRYKSELLÄ, eikä jonain onnettomansa 0/1 False/True-määrityksellä asialle, jolle sellaista ei voi järkevä ihminen tehdä.
        Jos jopa BITILLÄ on asennot 8:na 1 ja 0, niin miten JOKU HULLU voi luulla, että Jumala olisi vain se nolla tai sitäkin olemattomampi, ehkä pistettäkin pienempi, ehkä kvanttia ja kvarkkiakin pienempi? Miksi joku sellaiseen kiveen kuolee, minä en ainakaan?!


      • hos.
        acid_rain kirjoitti:

        voimme tulevaisuudessa varmaankin lukea ajatuksia, vaikka valheenpaljastuskokeissa tai ohjata koneita ajatuksen voimalla. aivosolu on liian pieni nähtäväksi paljaalla silmällä ja siellä kulkevat jännitteet ovat liian pieniä, ettei silmin havaittavaa sähkövirtaa synny. tarvitset erikoislaitteistoa, kuten magneettikuvauslaitteen...

        onhan näitä ajatuksia "nähty" jo tietokoneella
        http://www.youtube.com/watch?v=7jsDhSXnha0
        http://www.nature.com/news/2010/030210/full/news.2010.53.html
        tiede pyrkii siihen, että tulevaisuudessa tietokoneet osaisivat lukea ajatuksia ja näin tietokonetta voisi ohjata pelkillä ajatuksilla. siistiä, eikö vain :]

        "aivosolu on liian pieni nähtäväksi paljaalla silmällä ja siellä kulkevat jännitteet ovat liian pieniä, ettei silmin havaittavaa sähkövirtaa synny."

        Mitä salattavaa ajatuksissa "jännitteissä" on, ettei silmin havaittavaa sähkövirtaa voi nähdä?


      • 1213

        "Ajatus on mitattavissa oleva sähköinen ilmiö. Kerrotko tavan jolla pystymme havaitsemaan jumalan?"

        Onko kaikki sähköset ilmiöt siis ajatuksia? Tuleeko töpselistä vaihtovirta-ajatuksia? Jos kaikki sähköilmiöt eivät ole ajatuksia, mistä tiedät aivosähköilmiöiden olevan ajatuksia? Mitä hörhölahkoa edustat?


      • Agnostikko, ateiati
        jep jep kirjoitti:

        "Mutta jos joku näkee Jumalan, niin silloin se ei enää ole uskoa vaan tietoa. "
        ja kun ei ole uskoa jumalaan, niin eikö silloin ole ateisti, eli henkilö jolla ei ole uskoa jumalaan?

        Jumala hömppään uskoo hullut.
        Halleluuuuuuja TIETEELLE. Jeppe jeesus loi varmasti myös hiukseni päähän ja koiralleni karvat :-D


      • 357903
        Jälleen toistin kirjoitti:

        Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Näin vastaa Jeesus vuorisaarnassaan.Teillä ateisteilla ei ole elävää yhteyttä Jumalan kanssa, sillä vain Jeesus Kristus on tie ja syntien sovitsus. Ilman sovitusta syntinne ja ylpeytenne estvät teitä näkemästä Herran kasvoja. Näin ylksinkertaisnen juttu se on. Olen maininnnut tästä jo monen, monen kerran. Itselläni on reilun kolmen vuosikymmenen ajalta todistus elämässäni, että Jumala on ja johtaa lapsensa elämää!

        Tämä on teille myös varjeslus! Jos Jumala ilmestyisi teille kasvoista kasvoihin ilman Jeesuksen veren suojaa, kuolisitte. Näin oli jo Vanhan liiton aikaan.

        Te, monet, irvailette ja leikittelette tietoisesti pilkallisesti häistä pyhistä asioista.

        Hannukka

        Itse sinä irvailet ja pilkkaat toisia ihmisiä, koska rakastat ainoastaan Jumalaasi, joka selkeästi on erittäin ankara ja suvaitsematon tyyppi. Mun mielenterveys meni samanlaisen Jumalan takia piloille, koska se tyyppi on ihmisen pahin vihollinen. Että katso vähän millaista isäntää ihmisille kauppaat!

        Itse yritän unohtaa tyystin että joku pikkukakara vahtisi meitä taivaastaan, eli olen päättänyt olla uskomatta mihinkään korkeampaan voimaan. Sen sijaan yritän ymmärtää, mikä ihminen on ja miksi ylipäätään hänellä on tarve keksiä kaiken maailman näkymättömiä "korkeampia" voimia. Tähän mennessä paras vastaukseni on selviytyminen. Ihmisellä on loistava mielikuvitus. Päiväunelmointi, haaveilu, positiiviset odotukset, jumala, kaikki pitää ihmistä elossa ja hyvinvoivana. Jumala pitää silloinkin elävien kirjoissa, kun ihmisellä on ollut ihan helvetin kauhea elämä ja hän purkaa vihaansa uhkailemalla toisia jumalallaan.


      • AjattelenSiisOlen

        Itseasiassa ajatus ei ole aivoissa tapahtuva sähköimpulssi, se impulssi vain käynnistää ajattelun joka on aivojen ulkopuolistatoimintaa kuten mieli. Samoin liki kolmanmes ihmisen aivotoiminnasta tulee suolistobakteereilta. Mutta ikävähän se on että kun ihmisestä opitaan tuntemaan jotain uparemmin se herättää vain lisää kysymyksiä.


      • ruotimumo

        Tarvitseeko mitenkään havaita? Jos ei ota yhteyttä, niin ei tarvitse välittääkään.


      • kyborg
        1213 kirjoitti:

        "Ajatus on mitattavissa oleva sähköinen ilmiö. Kerrotko tavan jolla pystymme havaitsemaan jumalan?"

        Onko kaikki sähköset ilmiöt siis ajatuksia? Tuleeko töpselistä vaihtovirta-ajatuksia? Jos kaikki sähköilmiöt eivät ole ajatuksia, mistä tiedät aivosähköilmiöiden olevan ajatuksia? Mitä hörhölahkoa edustat?

        Myös tekoäly toimii sähköllä.


      • kuolkoonjumala
        Nöf nöf kirjoitti:

        Ovatko Kristittyjä päävikoja?

        kyllä:)


      • Anonyymi
        Jälleen toistin kirjoitti:

        Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Näin vastaa Jeesus vuorisaarnassaan.Teillä ateisteilla ei ole elävää yhteyttä Jumalan kanssa, sillä vain Jeesus Kristus on tie ja syntien sovitsus. Ilman sovitusta syntinne ja ylpeytenne estvät teitä näkemästä Herran kasvoja. Näin ylksinkertaisnen juttu se on. Olen maininnnut tästä jo monen, monen kerran. Itselläni on reilun kolmen vuosikymmenen ajalta todistus elämässäni, että Jumala on ja johtaa lapsensa elämää!

        Tämä on teille myös varjeslus! Jos Jumala ilmestyisi teille kasvoista kasvoihin ilman Jeesuksen veren suojaa, kuolisitte. Näin oli jo Vanhan liiton aikaan.

        Te, monet, irvailette ja leikittelette tietoisesti pilkallisesti häistä pyhistä asioista.

        Hannukka

        Mun sisko on aivan sairaan puhassydämminen eikä nähnyt jumalaa.


    • uskis

      Ehkä Juri lopetti sitten Jumalan, koska ei Jumala asiaansa osannut?
      - Ja on hiljaa ollut viime vuosikymmenetkin!

    • J-la

      tulee uusi kultti eli uskonto

      • "Jos hihhuli näkee harhan, eivät muut sitä näe, joukkopsykoosista
        tulee uusi kultti eli uskonto"

        Ateisti on kokonaan harhassa.


      • ba-ba-ba-ballo
        Jaakob kirjoitti:

        "Jos hihhuli näkee harhan, eivät muut sitä näe, joukkopsykoosista
        tulee uusi kultti eli uskonto"

        Ateisti on kokonaan harhassa.

        Minä, entinen uskova, nykyinen ateisti uskoin lapsena rehellisesti Jumalan olemassaoloon. Se oli sitä viatonta aikaa kun en osannut vielä kyseenalaistaa lähes mitään. Rehellisesti pyysin Jumalaa ilmoittamaan minulle olemassaolostaan, koskaan en saanut vastausta. Vasta noin 12-vuoden ikäisenä aloin kyseenalaistamaan Jumalan olemassaolon koska en ollut saanut koko lapsuuteni aikana yhtään konkreettista todistetta Jumalan olemassaolosta.

        Sinä uskottelet itsellesi toivottomasti Jumalasi olemassaoloa vaikka pienellä ajattelulla ymmärtäisit että uskosi on täyttä paskaa ja ei omista minkäänlaista todistepohjaa. Jumalaa ei ole, havahdu sinä siitä harhastasi ja tajua tämä.


    • Harmaantunut

      kuoli vanhuuteen. Piti uskontoja lapsellisina eikä uskonut jumalaan.

      • sama onko Jumala

        Turha ihmisen käyttää voimavarojaan Jumalasta kiistelyyn koska loppujen lopuksi kuitenkin aivan sama onko Jumala olemassa vai ei, niin ihminen höyryää kukin mitä höyryää eikä siinä juurikaan ole päätä eikä häntää. Aivan sama onko uskovinaan Jumalaan vai ei. Ja turha sitä ihmisen järjettömyyttä selittää että että ihmiset niin järjettömiä siksi koska luulevat Jumalan olevan olemassa. Jo sekin päätelmä osoittaa ihmisen hulluuden.

        Ihmisen osa vain höyrytä jotain päätöntä ja kuvitella siinä ohessa olevansa muka jotenkin viisas.


    • Uskovainen niin voisihan sitä luulla että verenhimoinen paska jumala ei kestänyt kritiikkiä.

      Mutta koska jumalia ei ole niin tämäkin kuolema oli onnettomuus.

    • Ajatukset voidaan nähdä mittaamalla aivojen toimintaa sähkömagneettisen mittauksen avulla.
      Toistaiseksi kukaan ei ole kyennyt osoittamaan millä tavalla jumalien olemassaoloa mitataan.

      • arjuuna

        Kun uskotaan, niin kiistely jumalan olemassaolosta on mieletön kysymys, koska kysymyksen ratkaisu on kaiken uskon tuolla puolen, ja heti kun usko päättyy, niin tuo asia ratkeaa, eikä siitä tarvitse kiistellä, koska silloin tiedämme mikä on totuus tässä asiassa


      • "Ajatukset voidaan nähdä mittaamalla aivojen toimintaa sähkömagneettisen mittauksen avulla.
        Toistaiseksi kukaan ei ole kyennyt osoittamaan millä tavalla jumalien olemassaoloa mitataan"

        Jumala loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman Jumalan olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska Jumala on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman Jumalaa.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman Jumalaa mitään syytäkään siihen.

        Jumalasta on myös todiste siinä, että Hän asuu jokaisen uskovan sisimmässä Pyhän Henkensä kautta. Siten minullakin on todiste Jumalasta samoin kuin sadoilla miljoonilla muilla ihmisillä.
        Jumalan olemassaolo on siten vahvemmin todistettu kuin minkään muu asia maailmankaikkeudessa.

        Jumala ilmaisee itsensä jokaiselle joka tahtoo uskoa. Ateisti ei tahdo ja siksi hän on ilman todisteita - omasta tahdostaan.


      • Muikkuinen
        Jaakob kirjoitti:

        "Ajatukset voidaan nähdä mittaamalla aivojen toimintaa sähkömagneettisen mittauksen avulla.
        Toistaiseksi kukaan ei ole kyennyt osoittamaan millä tavalla jumalien olemassaoloa mitataan"

        Jumala loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman Jumalan olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska Jumala on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman Jumalaa.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman Jumalaa mitään syytäkään siihen.

        Jumalasta on myös todiste siinä, että Hän asuu jokaisen uskovan sisimmässä Pyhän Henkensä kautta. Siten minullakin on todiste Jumalasta samoin kuin sadoilla miljoonilla muilla ihmisillä.
        Jumalan olemassaolo on siten vahvemmin todistettu kuin minkään muu asia maailmankaikkeudessa.

        Jumala ilmaisee itsensä jokaiselle joka tahtoo uskoa. Ateisti ei tahdo ja siksi hän on ilman todisteita - omasta tahdostaan.

        Arvon valehtelija!
        Et voi väittää tietäväsi asioita joita et voi näyttää toteen, kirjoitat mielipiteitäsi ja toiveitasi.
        Juuri niin Hitlerillä joka oli vahvistetusti kreationisti oli myös sama jumalharha kuin teillä miljoonilla muillakin!
        Jos jotakin asiaa ei tiedetä ei kannata tyytyä yhteen vaihtoehtoon kun niiden vaihtoehtojen määrä on rajaton.


      • jep jep
        Jaakob kirjoitti:

        "Ajatukset voidaan nähdä mittaamalla aivojen toimintaa sähkömagneettisen mittauksen avulla.
        Toistaiseksi kukaan ei ole kyennyt osoittamaan millä tavalla jumalien olemassaoloa mitataan"

        Jumala loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman Jumalan olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska Jumala on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman Jumalaa.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman Jumalaa mitään syytäkään siihen.

        Jumalasta on myös todiste siinä, että Hän asuu jokaisen uskovan sisimmässä Pyhän Henkensä kautta. Siten minullakin on todiste Jumalasta samoin kuin sadoilla miljoonilla muilla ihmisillä.
        Jumalan olemassaolo on siten vahvemmin todistettu kuin minkään muu asia maailmankaikkeudessa.

        Jumala ilmaisee itsensä jokaiselle joka tahtoo uskoa. Ateisti ei tahdo ja siksi hän on ilman todisteita - omasta tahdostaan.

        "Jumala loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman Jumalan olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska Jumala on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman Jumalaa.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman Jumalaa mitään syytäkään siihen."

        Kauan sitten, avaruus olento nimeltä paavo, päätti keittää itsenlleen pontikkaa, jotain kuitenki meni pieleen, ja hänen pontikka pannunsa räjähti... Tästä räjähdyksestä syntyi meidän maailman kaikkeutemme

        Saamme siis kiittää tätä paavoa joka loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman paavon olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska paavo on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman paavoa.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman paavoa mitään syytäkään siihen

        Tuo käy yhtä paljon järkeen kuin sinun jumal-selitys... voitko todistaa että tuo minun versio on valhetta? jos alat vaatia minulta todisteita että se olisi totta, minä vaadin sinulta todisteita jotka osoittavat että jumalasi olisi totta.

        (raamattua en ehdota käyttämään, koska silloin minun pitäisi hyväksyä kaikkien kirjoitettujen uskontojen väitteet todeksi)


      • Exhellari86
        Jaakob kirjoitti:

        "Ajatukset voidaan nähdä mittaamalla aivojen toimintaa sähkömagneettisen mittauksen avulla.
        Toistaiseksi kukaan ei ole kyennyt osoittamaan millä tavalla jumalien olemassaoloa mitataan"

        Jumala loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman Jumalan olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska Jumala on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman Jumalaa.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman Jumalaa mitään syytäkään siihen.

        Jumalasta on myös todiste siinä, että Hän asuu jokaisen uskovan sisimmässä Pyhän Henkensä kautta. Siten minullakin on todiste Jumalasta samoin kuin sadoilla miljoonilla muilla ihmisillä.
        Jumalan olemassaolo on siten vahvemmin todistettu kuin minkään muu asia maailmankaikkeudessa.

        Jumala ilmaisee itsensä jokaiselle joka tahtoo uskoa. Ateisti ei tahdo ja siksi hän on ilman todisteita - omasta tahdostaan.

        Spagettihirviön olemassaolo

        Spagettihirviö loi luonnonlait, joita sähkökin noudattaa. Siten mitään aivojen mittausta ei voitaisi suorittaa ilman Spagettihirviön olemassaoloa, eikä olisi edes olemassa mitään aivoja, koska Spagettihirviö on nekin luonut. Ei olisi edes koko maailmankaikkeutta ilman Spagettihirviötä.
        Maailmankaikkeus ei ole voinut luoda itse itseään tyhjästä, eikä sillä olisi ilman Spagettihirviötä mitään syytäkään siihen.

        Spagettihirviöstä on myös todiste siinä, että Hän asuu jokaisen uskovan sisimmässä Pyhän Pastansa kautta. Siten minullakin on todiste Spagettihirviöstä samoin kuin sadoilla miljoonilla muilla ihmisillä.
        Spagettihirviön olemassaolo on siten vahvemmin todistettu kuin minkään muu asia maailmankaikkeudessa.

        Spagettihirviö ilmaisee itsensä jokaiselle joka tahtoo uskoa. Ateisti ei tahdo ja siksi hän on ilman todisteita - omasta tahdostaan.


      • spitsbubi

        Voishan sitä kokeeks vaikka herjata ja pilkata, että olisko mitään seurauksia.


    • olen joskus

      kirjoittanut aloittajan kirjoittaman. Ateisti ei pysty todistamaan omaa uskoaan, sillä se on mahdotonta, eihän tehty voi tekijää vastaan esittää mitään näyttöä.

      • Hanuristiinnaulittu

        "Ateisti ei pysty todistamaan omaa uskoaan, sillä se on mahdotonta, eihän tehty voi tekijää vastaan esittää mitään näyttöä."
        Mikä usko? Kuka/mikä on tekijä, voitko todistaa hänen/sen olemassaolon?


      • Kaikki on luotu
        Hanuristiinnaulittu kirjoitti:

        "Ateisti ei pysty todistamaan omaa uskoaan, sillä se on mahdotonta, eihän tehty voi tekijää vastaan esittää mitään näyttöä."
        Mikä usko? Kuka/mikä on tekijä, voitko todistaa hänen/sen olemassaolon?

        "Kuka/mikä on tekijä, voitko todistaa hänen/sen olemassaolon? "

        Ajatteles ny miten tyhjästä voisi syntyä näin ajattelevaa kuin ihminen, eikö sen takana siis ole Jumala.
        Raamattu on hänen ilmoitustaan, se kertoo menneen ja tulevan, Israel on todisteena profetioiden toeutumisessa.


      • goddeloos
        Kaikki on luotu kirjoitti:

        "Kuka/mikä on tekijä, voitko todistaa hänen/sen olemassaolon? "

        Ajatteles ny miten tyhjästä voisi syntyä näin ajattelevaa kuin ihminen, eikö sen takana siis ole Jumala.
        Raamattu on hänen ilmoitustaan, se kertoo menneen ja tulevan, Israel on todisteena profetioiden toeutumisessa.

        "Ajatteles ny miten tyhjästä voisi syntyä näin ajattelevaa kuin ihminen, eikö sen takana siis ole Jumala."
        - Miten tuo vastasi kysymykseen?

        Mitä jos kaiken takana olikin joulupukki... tai zeus... tai votan... tai jopa pyhä turska... tai jopa suosikki satuni: aboriginaalien uniaika. Lähes kaikilla uskonnoilla ja uskomuksilla on oma versio luomiskertomuksesta. Niihin, kuten sinunkin versioon nojaaminen, vaatii uskoa, ei tietoa...


      • J-la
        Kaikki on luotu kirjoitti:

        "Kuka/mikä on tekijä, voitko todistaa hänen/sen olemassaolon? "

        Ajatteles ny miten tyhjästä voisi syntyä näin ajattelevaa kuin ihminen, eikö sen takana siis ole Jumala.
        Raamattu on hänen ilmoitustaan, se kertoo menneen ja tulevan, Israel on todisteena profetioiden toeutumisessa.

        .


      • goddeloos kirjoitti:

        "Ajatteles ny miten tyhjästä voisi syntyä näin ajattelevaa kuin ihminen, eikö sen takana siis ole Jumala."
        - Miten tuo vastasi kysymykseen?

        Mitä jos kaiken takana olikin joulupukki... tai zeus... tai votan... tai jopa pyhä turska... tai jopa suosikki satuni: aboriginaalien uniaika. Lähes kaikilla uskonnoilla ja uskomuksilla on oma versio luomiskertomuksesta. Niihin, kuten sinunkin versioon nojaaminen, vaatii uskoa, ei tietoa...

        "Mitä jos kaiken takana olikin joulupukki... tai zeus... tai votan... tai jopa pyhä turska... tai jopa suosikki satuni: aboriginaalien uniaika. Lähes kaikilla uskonnoilla ja uskomuksilla on oma versio luomiskertomuksesta. Niihin, kuten sinunkin versioon nojaaminen, vaatii uskoa, ei tietoa"

        Mitä enemmän on uskontoja sitä varmemmin ne todistavat Jumalan olemassaolosta.

        Jumala ei kuitenkaan ole minkään uskonnon Jumala. Hän oli olemassa jo ennenkuin yhtäkään uskontoa ja niiden jumalaa oli olemassa. Tämä Jumala on koko maailmankaikkeuden Luoja. SE, että on eri versioita luomiskertomuksesta ei muuta sitä tosiasiaa, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan." (1.Moos.1:1)


      • Jaakob kirjoitti:

        "Mitä jos kaiken takana olikin joulupukki... tai zeus... tai votan... tai jopa pyhä turska... tai jopa suosikki satuni: aboriginaalien uniaika. Lähes kaikilla uskonnoilla ja uskomuksilla on oma versio luomiskertomuksesta. Niihin, kuten sinunkin versioon nojaaminen, vaatii uskoa, ei tietoa"

        Mitä enemmän on uskontoja sitä varmemmin ne todistavat Jumalan olemassaolosta.

        Jumala ei kuitenkaan ole minkään uskonnon Jumala. Hän oli olemassa jo ennenkuin yhtäkään uskontoa ja niiden jumalaa oli olemassa. Tämä Jumala on koko maailmankaikkeuden Luoja. SE, että on eri versioita luomiskertomuksesta ei muuta sitä tosiasiaa, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan." (1.Moos.1:1)

        "Mitä enemmän on uskontoja sitä varmemmin ne todistavat Jumalan olemassaolosta."

        Perustele.


      • ==???==
        Jaakob kirjoitti:

        "Mitä jos kaiken takana olikin joulupukki... tai zeus... tai votan... tai jopa pyhä turska... tai jopa suosikki satuni: aboriginaalien uniaika. Lähes kaikilla uskonnoilla ja uskomuksilla on oma versio luomiskertomuksesta. Niihin, kuten sinunkin versioon nojaaminen, vaatii uskoa, ei tietoa"

        Mitä enemmän on uskontoja sitä varmemmin ne todistavat Jumalan olemassaolosta.

        Jumala ei kuitenkaan ole minkään uskonnon Jumala. Hän oli olemassa jo ennenkuin yhtäkään uskontoa ja niiden jumalaa oli olemassa. Tämä Jumala on koko maailmankaikkeuden Luoja. SE, että on eri versioita luomiskertomuksesta ei muuta sitä tosiasiaa, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan." (1.Moos.1:1)

        ''Mitä enemmän on uskontoja sitä varmemmin ne todistavat Jumalan olemassaolosta.''
        Onko Jaakobille olemassa mitään joka ei todistaisi jumalan olemassaoloa?


    • Niinhän siinä lukee

      Olevaisuuden välissä materiaalisuudessa oleilu, hohhoijaa

      Muistoansa kirjoitettuasi kohtaan, edelleen väitän että Luoja on.

    • Jännä homma

      Sanoiko Gagarin noin? Kerran oli lehdessä asiasta uutinen, ettei Gagarin sanonut noita sanoja...

      Kyse on siis urbaanista legendasta.

    • Atte Ateisti

      Senkin huumorintajuton murhaaja-Jumala!

      Mutta Raamatun Jahve olikin tunnetusti maskuliininen sodan jumala. Kävi muodikkaaksi kun tuli kiistaa laidunpaikoista ja lähteistä naapuripaimentolaisten kanssa.

      • ruotimummo

        Maskuliinisuus tullee myös siitä, että hänellä oli aiemmin vaimo nimeltä Asera.
        Mut sitten Jahve kyllästys siihen eukkoon ja potkaisi alas. Tämähän pakeni Pohjolaan ja hänest tulkii Pohjolan akka Harvahammas.


    • Tuo toteamus

      Jos tuo toteamus edes on Gagarinin suusta, niin onpa se aika yhtä tyhjän kanssa. Asia aivan itsestäänselvyys kristityille, mutta tarvitsivatko ateistit siitä vielä vakuutuksen, ettei Jumala ole avaruudessa?

      Gagarinin kuolema... Eräs teoria on, että siipilentäjä ampui hänet alas. Ainakin Neuvostoliitossa se saattoi olla täysin mahdollista, jossain telkkarissa tulleessa dokkarissa esitettiin tällainen teoria. Gagarinista tuli ongelmallinen julkkis. Mutta mene ja tiedä, kylmä sota oli salailun taideaikaa.

      • Gagarin eli silloin kun oli vielä Neuvostoliitto, jossa ei saanut julkisesti tunnustaa Jumalan olemassaoloa ja siksi hän sanoi, mitä sanoi.

        Kerrotaan, että jossain pylväässä tai seinällä oli prpaganda juliste, jossa oli Gagarinin lausunto: "En nähnyt Jumalaa." Joku oli tussilla kirjoittanut viereen: "Katsoit väärään suuntaan!"

        Asiassa on vinha perä. Ateisti katsoo aina väärään suuntaa, ettei vain näkisi merkkiä Jumalasta, koska hän ei haluakaan saada todistetta Jumalasta.
        Hän on kuin rosvo, joka ei löydä poliisia tai hiiri, joka ei löydä kissaa.


      • Jaakob kirjoitti:

        Gagarin eli silloin kun oli vielä Neuvostoliitto, jossa ei saanut julkisesti tunnustaa Jumalan olemassaoloa ja siksi hän sanoi, mitä sanoi.

        Kerrotaan, että jossain pylväässä tai seinällä oli prpaganda juliste, jossa oli Gagarinin lausunto: "En nähnyt Jumalaa." Joku oli tussilla kirjoittanut viereen: "Katsoit väärään suuntaan!"

        Asiassa on vinha perä. Ateisti katsoo aina väärään suuntaa, ettei vain näkisi merkkiä Jumalasta, koska hän ei haluakaan saada todistetta Jumalasta.
        Hän on kuin rosvo, joka ei löydä poliisia tai hiiri, joka ei löydä kissaa.

        "Gagarin eli silloin kun oli vielä Neuvostoliitto, jossa ei saanut julkisesti tunnustaa Jumalan olemassaoloa"

        Älä valehtele. Kyllä siellä sai tunnustaa Jumalan olemassaolon.

        "Kerrotaan, että jossain pylväässä tai seinällä oli prpaganda juliste, jossa oli Gagarinin lausunto: "En nähnyt Jumalaa." Joku oli tussilla kirjoittanut viereen: "Katsoit väärään suuntaan!""

        Ei tuollaisiin kertomuksiin kannata paljon luottaa, koska ne ovat hyvin suurella todennäköisyydellä hihupropagandaa.

        "Ateisti katsoo aina väärään suuntaa, ettei vain näkisi merkkiä Jumalasta, koska hän ei haluakaan saada todistetta Jumalasta."

        Älä Valehtele.

        "Hän on kuin rosvo, joka ei löydä poliisia tai hiiri, joka ei löydä kissaa. "

        Sinä olet kuin puupatsas, jolla ei ole toimivia aivoja.


      • readmorethanonebook
        Jaakob kirjoitti:

        Gagarin eli silloin kun oli vielä Neuvostoliitto, jossa ei saanut julkisesti tunnustaa Jumalan olemassaoloa ja siksi hän sanoi, mitä sanoi.

        Kerrotaan, että jossain pylväässä tai seinällä oli prpaganda juliste, jossa oli Gagarinin lausunto: "En nähnyt Jumalaa." Joku oli tussilla kirjoittanut viereen: "Katsoit väärään suuntaan!"

        Asiassa on vinha perä. Ateisti katsoo aina väärään suuntaa, ettei vain näkisi merkkiä Jumalasta, koska hän ei haluakaan saada todistetta Jumalasta.
        Hän on kuin rosvo, joka ei löydä poliisia tai hiiri, joka ei löydä kissaa.

        Voisitko Jaakob vastata ylempänä sinulle esittämääni kysymykseen?


      • .
        readmorethanonebook kirjoitti:

        Voisitko Jaakob vastata ylempänä sinulle esittämääni kysymykseen?

        Jakob ei vastaa mihinkään, jos hän haluisi vastata niin se vaatisi ajattelua, se on Jaakobinkaltaisilta kielletty.


    • egeonmies94

      Minua vaan hävettää ny lukiessani ateistien hienoja tieteeseen pyrkiviä faktoja ja pilkkauksia. Ensinnäkin uskonto on historiallinen fakta. Toiseksi se kuuluu maan kulttuuriin. Ja mä oon ylpeä siitä, että MEIDÄN USKONTO OPETTAA HYVÄÄ!
      Olen kyllä itse ortodoksi, mutta meillä on kuitenkin yhteinen Jumala. Ja toivoisin, että kaikki jotka televät jatkuvasti syntejä iha sama vaikka netissä, olisi hyvä mennä kirkkoon pyytämään katumuksen sakramenttia syntien puhdistamiseksi.
      Nykyinen ihminen on kyllä itserakas ja liian varma omista onnistumisista ja kyllä nykyihmiset ovat jo tehneet niin sanotun apoteoosin eli Jumalaksi julistamisen ja se on iso synti.
      Meitä lapsesta saakka opetetaan hyviä tekoja uskonnon kautta, mutta miksipä emme voisi jatkaa tämmöistä menoa?? Miksi jutellaan Juri Gagarinista miten se irveilee?? Ihan sama. Jumalan maailmaa EI. VOI. NÄHDÄ!! Me kaikki näemme sen kuolemalla, tai oikein sanottuna emme kuole, vaan vain ruumis jää maan muistoksi.
      Olen itse 16v. En toki esim usko, että Jumala loi maailman, mutta uskon, ett Jumala edesauttoi maailman luomisessa ja myös evoluutiossa. En ole itse hulluna uskovainen, mutta tää asia pitäis olla kaikkien takaraivossa! Koko elämän tarkoituksena ei ole elää itseämme kohtaan vaan lähimmäisiä kohtaan!

      Miettikääs ny vielä kerran...

      • Voi voi kun teinit tulee opettamaan räkä roiskuen käytöstapoja, eikä omista ole tietoakaan. Syyttelee ilman todisteiden häivääkään ihmisiä itsekkäiksi ja kauppaa samalla käärmeöljyä olemattomaan sairauteen.

        Kyllä sinullekin vielä ymmärrys kehittyy, kun pääset pahimman näppylävaiheen yli. Tai sitten ei.


      • kjhkhkhgjkhjkhjkhjkh

        Joku sais keksiä trollinpaljastuskoneen, minä en osaa sanoa onko egeonmies94 tosissaan vai ei


      • "Miettikääs ny vielä kerran... "

        Jep, sinä olet hyvin ennakkoluuloinen ja et tiedä paskaakaan ateisteista.


    • After the flight, some sources claimed that Gagarin, during his space flight, had made the comment, "I don't see any God up here." However, no such words appear in the verbatim record of Gagarin's conversations with the Earth during the spaceflight.[16] In a 2006 interview a close friend of Gagarin, Colonel Valentin Petrov, stated that Gagarin never said such words, and that the phrase originated from Nikita Khrushchev's speech at the plenum of the Central Committee of the CPSU, where the anti-religious propaganda was discussed. In a certain context Khrushchev said, "Gagarin flew into space, but didn't see any god there".[17] Colonel Petrov also said that Gagarin had been baptised into the Orthodox Church as a child. - Wikipedia.

      Pikkuisen vain skeptismiä myös tällä puolen kehoitan käyttämään.

    • egeonmies94

      Mä hei en vaa tajuu, onks tää sivu keskusteluja vai pilkkauksia varte?? O_o
      Mitä väliä jos mä oon nuori?? Näppylät?? Mitä ihm sä oikeen sönkötät? :DD
      Jos sä oot aikuinen, nii miks et ole diplomaattinen kaikkien kaa??
      Siis nyt tarkotan Aatami9 -tyyppiä. Ja kyl mäki saan tulla sanomaan mielipiteitä jos mä haluun :*DDDD Nyt voidaan vaan päätellä kuka on viisaampi...

      Ja jos kuunnellaan viisaita tiedemiehiä, niin heidänkin mielestä Jumala auttoi evoluutiossa. Mikä asia oli munki mielest lapsest saakka.

      Hei Aatami9 , ensinnäkin löydä työ, toinen asia vähennä ylpeyttä ja itserakkautta, ja kolmas vinkki istu vähemmän netissä ;DDD ja mitä ihmeen käärmeöljyä? Ootsä kenties SAMAANI??? xDDD

      • "Ja jos kuunnellaan viisaita tiedemiehiä, niin heidänkin mielestä Jumala auttoi evoluutiossa."

        Höpöhöpö.

        "mitä ihmeen käärmeöljyä?"

        Uskovaiseksi sinä ymmärrät erittäin huonosti vertauskuvia.


      • khjkhkhjkhjkhjkhjkhj

        'Nyt voidaan vaan päätellä kuka on viisaampi...'
        Ainakin on helppo päätellä kenellä ei hermot kestänyt leikkiä johon ryhtyi


    • dfgfdg

      Jos Jumalaa ja ajatuksia ei pysty näkemään, eiköhän silloin Jumalakin ole pelkkä ajatus. Toiveajattelua.

      Saatanan kristityt. Leijonille teijät pitäs syöttää.

      • vanhamato

        Toivossa on hyvä elää!


    • "JG. hehkutti mm. voimakkaasti:"

      Pelkkää legendaa.

      "Eräässä tilaisuudessa kuuluisa aivokirurgi otti puheenvuoron ja sanoi: "Minä olen tehnyt satoja aivoleikkauksia enkä ole nähnyt yhtään ajatusta."

      Sitten hän on huono aivokirurgi, jos ei noiden asioiden päälle tuota enempää tajua.

      "Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa. "

      Taitaa kuitenkin juttu olla taas hihuvalheita.

      • eletrodiit

        Kumma kirugi, ei tiennyt mitään EEG:stä


    • Olenpahoillanimutta

      No niin mietitääns nytten, ihminen ei osannut ennen selittää miten maapallo, ihmiset ja kaikki muu syntyi, mutta nykyään se on tieteellisesti todistettu/selitetty.

      Kun uskonto hihhulit alkavat selittää että raamattu on jumalan keino puhua (tai jtn sellaista) niin raamattuhan on heti väärässä, siinä puhutaan että jumala loi ihmisen vaikka oikeasti polveudumme ''apinoista'' jotka taas bakteereista/mikrobeista ja kaikesta muusta silmällä näkemättömästä. Olemme kehittynein laji evoluutiossa 'thats it' ja kehitymme kokoajan ihmiset oli vaan yksin kertaisesti niin tyhmiä että ei osattu selittää mitään.

      Entäs sitten ''kun'' ''jumala'' loi aatamin ja eevan niin silloinhan kaiken järjen mukaan olemme sisäsiitoisia, jota ei käsitykseni mukaan raamatussa hyväksytä.

      Elikkä tiivistettynä raamattu ja uskonto puhuu itsensä pussiin. Onhan sitä helppo turvautua jumalaan kun jokin asia pelottaa, mutta ei jumala tule auttamaan vaikka kuinka rukoilisit.

      Ihmistä pelottaa kuolema jotenka se on yksi suurimmista vaikuttajista uskonnon synnyssä, yritetään selitellä että kuoleman jälkeen ''elää'' ikuisesti ja on turvassa ''helvetiltä'' kun vain on uskovainen. Oikeasti se vain menee niin että kun ihminen syntyy, niin kuolema alkaa jo silloin, koska syntymästä asti ihmisen solut alkaa rapistua.

      Kun ihminen kuolee niin silloin loppuu kaikki toiminnot ihmisessä, eli emme enään ajattele tai tee mitään ja emme enään vain ole olemassa. Sitä on vaikeaa ymmärtää, sillä ihminen ei eläessään voi olla ajattelematta mitään, se on mahdotonta.

      Uskontojen takia on tapettu/kidutettu miljoonia ihmisä jotenka olis kaikkein parasta jos uskonnot kiellettäisiin. Mietitään nykypäivänäkin ääri islamisteja ne räjäyttelevät lentokoneita ja tekevät kamikazee lentoja torneja päin. En silti tarkoita että saman tien kaikkien pitäisi luopua uskonnostaan, vaan että uskontoa ei enään opetettaisi kouluissa ja jätettäisiin muutenkin uskonnollinen kasvatus pois.

      • Kerro!

        Onko siellä mielisairaalassa tietokoneitakin että pääset esittämään noin typeriä kysymyksiä?


      • DarkNH
        Kerro! kirjoitti:

        Onko siellä mielisairaalassa tietokoneitakin että pääset esittämään noin typeriä kysymyksiä?

        >>Kun ihminen kuolee niin silloin loppuu kaikki toiminnot ihmisessä, eli emme enään ajattele tai tee mitään ja emme enään vain ole olemassa.


      • Olenpahoillanimutta

        Keravalta karkasin, kuinka niin? Entäs itse? Juuri tuollaisiksi hulluiksi uskonnosta keskustelu tekee uskonto hihhulit.


      • no jestas...

        Ensinnäkin Jumala auttaa AINA, mutta omasta tahdosta, sitten kuolemaa ei tarvi pelätä, koska se on vapautuminen ikuiseen elämään, ja mites säki voit olla 100% varma miten kaikki maailmassa kehittyi itsestään? Siis en oo hullu, mut uskon ite että Jumala auttoi evoluution kehittyä, kuten raamatussa mainitaan, niin yks päivä Jumalan luomista tarkoittaa vaikka tuhansia vuosia, mutta se on Jumalalle vain yks päivä. Ja ei tarvitse olla uskovainen, että pääsisi paratiisiin, vaan pitää vältellä syntejä ja pyrkiä mahdollisimman parempaan elämään =)) camoon ei oo vaikeeta ymmärtää...


      • Olenpahoillanimutta
        no jestas... kirjoitti:

        Ensinnäkin Jumala auttaa AINA, mutta omasta tahdosta, sitten kuolemaa ei tarvi pelätä, koska se on vapautuminen ikuiseen elämään, ja mites säki voit olla 100% varma miten kaikki maailmassa kehittyi itsestään? Siis en oo hullu, mut uskon ite että Jumala auttoi evoluution kehittyä, kuten raamatussa mainitaan, niin yks päivä Jumalan luomista tarkoittaa vaikka tuhansia vuosia, mutta se on Jumalalle vain yks päivä. Ja ei tarvitse olla uskovainen, että pääsisi paratiisiin, vaan pitää vältellä syntejä ja pyrkiä mahdollisimman parempaan elämään =)) camoon ei oo vaikeeta ymmärtää...

        En olekkaan 100% varma (en ole niin väittänytkään), mutta mistäs sinä olet varma että jumala on olemassa? Heti kun konkreettisesti jumala ilmoittaa olemassa olostaan niin tietenkin siinä vaiheessa uskon.

        Mielummin elän miten itse tahdon ilman, että pelkäisin joutuvani helvettiin :)


      • eibonuksia
        DarkNH kirjoitti:

        >>Kun ihminen kuolee niin silloin loppuu kaikki toiminnot ihmisessä, eli emme enään ajattele tai tee mitään ja emme enään vain ole olemassa.

        Se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen.


    • "Jumala" lopettaa Jokaisen irvailut noin 80 ikävuoteen mennessä. Poikalapsia inhonnee, koskapa poikalasten kuolleisuus on suurempi.

    • korjaus

      ...vaan satoja miljoonia.

    • Olenpahoillanimutta

      ''Ateismin takia on kidutettu ja tapettu miljoonia ja miljoonia ihmisiä, ja tapetaan edelleen. ''

      Ööö.... ei. Ateistejahan on juuri keskiajalla kirkot tappaneet ja vanginneet. Eikä ateistit ole tappaneen/kiduttaneet ketään :)

    • _sivistystä kehiin

      // Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa. //

      Mikähän jumala mahtoi olla asialla ?
      Allah, kristiuskon kiukkuinen jumal-äijä vai kuka?
      Buddha taitaa moiseen raakuuteen olla liian sivistynyt.

    • Thronos

      "Juri Gagarin kuoli v. 1968 MiG-15 -hävittäjän harjoituslennolla. JG oli kuollessaan 34-vuotias. Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa."

      Jumala siis lopetti Juri Gagarinin irvailun suurinpiirtein samalla kohtaa kuin Jeesuksenkin.

      • spiritusforti

        Hän lensi krapulassa, oli nauttinut pullon vodkua edellisenä päivänä


    • tyhjän puhumista

      Ei auta vaikka kuinka hokisi itselleen 200 000 000 kertaa että Jumalaa ei ole. Jumala on kuitenkin olemassa.

      • khjkhjkhkjhjkhjkhkhj

        'Ei auta vaikka kuinka hokisi itselleen 200 000 000 kertaa että Jumalaa ei ole. Jumala on kuitenkin olemassa.'
        Sama toimii myös toisinpäin, voit hokea, että jumalasi on olemassa, mutta jumalasi on kuitenkin vain päässäs


      • öörk.
        khjkhjkhkjhjkhjkhkhj kirjoitti:

        'Ei auta vaikka kuinka hokisi itselleen 200 000 000 kertaa että Jumalaa ei ole. Jumala on kuitenkin olemassa.'
        Sama toimii myös toisinpäin, voit hokea, että jumalasi on olemassa, mutta jumalasi on kuitenkin vain päässäs

        Kuullostaa siltä että sinä hoet epätoivoisesti että jumalasi on olemassa, kuitenkin kristinusko on kärpäsen paska uskontojen historiassa.


      • ruotimummo

        Ei se myöntelystäkään välitä.


    • turhaan toivovat

      Jumalaa ei saa pois vaikka kuinka toivoisi.

      • voi.hallelujaa.sentäs

        Muuta ei tarvita kuin olla uskomatta mokomaan huuhaahan ja katso! Jumala lakkaa olemasta.


      • hakiasofa
        voi.hallelujaa.sentäs kirjoitti:

        Muuta ei tarvita kuin olla uskomatta mokomaan huuhaahan ja katso! Jumala lakkaa olemasta.

        Näinhän niille muinaislle jumalolennoille on käynyt,kannattajat ovat häipyneet. Se vaatii kannattajia kuten poliitikko.


    • turhaan toivovat
      16.4.2011 08:01

      >>>Jumalaa ei saa pois vaikka kuinka toivoisi.

    • Halojaa

      En käsitä sitä joidenkin ihmisten tyhmyyttä uskoa johonkin isä hahmoon pilven päällä, joka tuomitsee sinut jos et tottele 10 arabin kirjoittamaa sääntöä, jne. Siis se on niin selvää hevosenpaskaa että ärsyttää niin hemmetisti ihmisten tyhmyys.

    • Aabel

      Mulla meni paras nuoruusaika kristinuskon touhuissa. Yritin olla yhtä aikaa kristittyä kun veri veti muualle... Kaikki omat lahjani ja tarpeeni ja persoonallisuuteni ominaisuudet kyseenalaistin ja kielsin, kun tiesin että Raamatussa sanotaan näin ja näin... Loppujen lopuksi olin aivan hukassa, viittä vaille ase ohimolla ja huusin "Jumalalle": Tee mulle mitä tahdot, kunhan otat mut syliin, Isä... Arvatkaa kahdesti, ottiko "isä" lapsensa syliin?
      Nyt olen itse isä, ja tiedän varsin hyvin, että kun lapsella on hätä, oikea isä menee ja ottaa sen syliin, vaikka mikä olisi...
      Jumalaa ei ole. Ei ainakaan mitään kristinuskon jumalaa. Ennen olin "hänelle" vihainen, kun en saanut hätääni minkäänlaista apua... Tai no, eihän se pidä ihan paikkaansa... Katsokaas, kristittynä sitä monesti kuvittelee, että kun joku vetää sua turpaan, on Jumalan armoa, kun jää edes pari heiluvaa hammasta leukaan kiinni, eikä tuu mieleenkään, että mitä armoa ja varjelusta oli saada turpaansa alun alkaenkaan...
      Nyt en ole enää "hänelle" vihainen, kun en enää häneen usko. Mutta millä saisi pois sen vihan niistä... niistä sioista... jotka unohtavat oman ihmisyytensä ja kaikki hyvät tavat messutakseen jostakin, joka... joka tuomitsee lapsiaan ikuiseen kidutukseen...
      Turhaa kai vaahdota. Ottakaa itse selvää. Mutta ajatelkaa järjellä hyvät ihmiset, oman ainutkertaisen elämänne takia! Ei kai kristinuskokaan kiellä ajattelemasta järjellä...

    • kekek-kekek

      >>Juri Gagarin kuoli v. 1968 MiG-15 -hävittäjän harjoituslennolla. JG oli kuollessaan 34-vuotias. Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa.

    • Onko enkeleitä olemassa? Jos enkelit ovat olemassa, niin varmaan Jumalakin on eikö totta. Minulla on pari testiä, joilla voit todistaa itsellesi heti siinä tietokoneen ääressä istuessasi, että enkelit ovat olemassa.

      Istu hiljaa paikallasi ja pyydä suojelusenkeliäsi koskettamaan kättäsi. Jonkun ajan päästä tunnet kosketuksen kädessäsi. Voin luvata sen. Muista kiittää suojelusenkeliäsi.

      Istu hiljaa paikallasi ja pyydä arkkienkeli Mikaelia antamaan energiaa, niin että tunnet sen. Lähes välittömästi voit tuntea kuinka energia tulee ylhäältä päähäsi ja menee koko kehosi lävitse. Muista kiittää Mikaelia. Myös Jumalalta voi pyytää energiaa.

      Näin parilla simppelillä testillä olet todistanut itsellesi, että enkelit ja Jumala ovat totta ja voit suunnata lukemaan lähintä raamattua ja seurata Jeesusta.

      • Philosohistitistit

        Ei toiminut. Jumalaa ei ole olemassa. mot.


      • Anonyymi

        Alko persereikä kutittaa? Onks Jumala homo? Eiks homot oo helvetis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alko persereikä kutittaa? Onks Jumala homo? Eiks homot oo helvetis?

        "Alko persereikä kutittaa? Onks Jumala homo? Eiks homot oo helvetis? "

        Kaikki ateistit ovat älykkyydeltään ja moraaliltaan samanlaisia kuin tuon viestin kirjoittaja! Ei yhtään poikkeusta!


    • abrahammin kusema

      Paljon helpompaa on kun teet seuraavan ohjeen mukaisen toimenpiteen : Mene suihkuun, asetu selin lattialle ja nosta jalat pääsi taakse.

      Nyt kun olet asennossa josta voisit tehdä kuperkeikan taaksepäin, niin avaa suusi ja ala pissaamaan. Tämän jälkeen ohjaa pissasuihku suuhusi ja juo kaikki mitä sieltä tulee.

      Sitten otat rentouttavan suihkun ja menet nukkumaan. Johan on seuraavana aamuna kuin uusi ihminen ja menneet ovat pyyhkiytyneet pois mielestä.

    • "Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa."

      Mitä sinä yrität meille urbaaneilla legendoilla osoittaa? Sitä, ett'ä olet helppouskoinen hölmö?

    • vitun tollot

      Haistakaa uskovaiset pitkä paska, ketään ei kiinnosta että jumala olisi muka luonut maan ja ihmiset, koska se on täyttä bullshittiä

      • HYVÄ !!!

        Mikä ihme noita uskovaisia vaivaa? Varmaa jääny mani maantiedon ja biologian tuntia välistä.. vähä v...n tyhmää sakkia


      • kylkiluusta

        Ei ole, kyllä se taikomalla on onnisunut!


    • jumalanmiehii

      JUMALA ON OLEMASSA

    • ohuen ohutta

      "enkä ole nähnyt yhtään ajatusta. Ajatuksia ei siis ole olemassa."

      Jumala on vain ajatus. Ei sen kummempaa.

    • ateismi =

      Oli Juri polleata poikaa kierrellessään muutaman sadan kilometrin ilmakehän yläpuolella. Aika pieni mielikuva pojalla oli Luojasta. Ihan sama kuin kirppu hyppäis meren rannalla hiekan jyvältä toiselle ja hihkais: nyt olen nähnyt koko maailman.

      • kaukana on

        Ahaa! Jumala ei siis olekaan Linnunradalla vaan Andromedassa.
        Ilmankos ei oo jullia näkynyt eikä yhteyksiä ilmennyt ja hän on muutenkin
        ollut niin olematonta.


      • kyyläten
        kaukana on kirjoitti:

        Ahaa! Jumala ei siis olekaan Linnunradalla vaan Andromedassa.
        Ilmankos ei oo jullia näkynyt eikä yhteyksiä ilmennyt ja hän on muutenkin
        ollut niin olematonta.

        Soon mustas aukos ku Moreena valtameressä.


    • tiedustelupartio

      Tuli kylmä kesä ja siksi hyönteisiä syövien pikkulintujen poikasista kuoli suuri osa joko nälkään, kylmyyteen tai märkään.

      Oliko tuossakin uskovien mielestä jokin piiloviesti Älykkäältä Suunnittelijalta ihmisille vai oliko kyse olosuhteista.

    • Kysymyksenasettaja

      Hihhuleillakos ei ole kuolemanvaaraa...?

      • ikuisusko

        Ajatus ei katkee ollenkaan , se vaan hyppää vauhdissa toisille raiteille.


    • gagarin-fani

      Gagarin ei kai sentään "hehkutellut" mainitulla tavalla, sillä hänen tiedetään olleen vakaumuksellinen kristitty ja ortodoksisen kirkon kastettu jäsen. N. Hrustsovin sanotaan lohkaisseen jossain puheessaan, että "ei Gagarinkaan nähnyt Jumalaa avaruudessa käydessään." Niku ei liene hoksannut, että kristitylle Jumala on rakkaus, jota ei tietenkään tarvitsekaan nähdä, vaan elää -ainakin koettaa elää-todeksi.

    • Neuvostoliiton Juri Gagarin on ollut muuten ainut ihminen, joka on käynyt avaruudessa ensimmäisen kerran. Jenkkien kuuhun laskeutuminen on pelkkä vitsi tai jokin "salaliittoteoria", kuten se USA:n lipun laskeminen sille kuun pinnalle, kun se alkoi yhtäkkiä heilumaan jossakin "Hollywoodin studiossa". :) Neil Armstrongin itse kerrotaan kertoneen kuolivuoteellaan tai ennen kuolemaansa, että se oli USA:lta pelkkää kusetusta Neuvostoliitolle ja paheksui sitä, että oli moisessa ollut koskaan mukana. Raketti ammuttiin avaruuteen ja näytettiin kun äijät tervehtivät yleisöä ennen raketin lähtöä, mutta raketti ei ollut lopulta miehitetty sitä laukaistaessaan (kuukapselin laskeutumisesta ei ole mitään näyttöä). Hollywoodin studiotekniikka oli jo hyvin kehittynyttä, jotta sellaiseen samaan "tyhjiöön päästiin" mitä avaruudessa oli!? Sitä samaa Hollywood-tekniikkaa on tietääkseni käytetty hyväksi Apollo 13 -elokuvassakin. :)

    • toveristahanovits

      Juri Gagarin uskoi Jumalaan. Kommunistit panivat propagandassa jumalankielteiset sanat hänen sanomiksensa. MOT. Lentäjissä ei ole ateisteja!

      • hihul

        Luultavast hänt käytettii propagandas hyväks.


    • gulag

      Vankileirin saaristossa olivat vahvimpia ne jotka olivat sisäistäneet uskon. Uskonvahvuus kantoi heidät kaikkien kauheuksin lävitse.

      • gulag

        He lävistivät Jumalan aasilla ja kostivan vankeutensa homoJeesukselle ja valitsivat tilalle todellisen Jumalan joka ei sähissyt kävellessään kamelinperseestä ilmestyen


    • EiNäeAfrikkaa

      Eräs Neuvostoliiton romahdettua Suomeen muuttanut henkilö totesi, että J Gagarinin lento-onnettomuus oli tahallaan aiheutettu – vieläpä pelkästään jonkun naisjutun takia.
      Mistäpä sen tietää.

      Mutta Gagarinin Jumala -lausumaa voisi verrata vaikkapa muurahaiseen, joka Suomessa nousee metrin korkuisen kepin päähän ja toteaa: ”En näe Afrikkaa.....Afrikkaa ei ole olemassakaan!

      • ”Mutta Gagarinin Jumala -lausumaa voisi verrata vaikkapa muurahaiseen, joka Suomessa nousee metrin korkuisen kepin päähän ja toteaa: ”En näe Afrikkaa.....Afrikkaa ei ole olemassakaan!”


        Raamattu väittää, että Herra on kuin tavallinen mies, jonka kanssa voi käveleskellä tiellä ja jutella niitä näitä. Koska tuota Mooseksen kirjojen kuvaamaa ihmismäistä, maan päällä jatkuvasti asioita säätävää miestä ei ole näkynyt viimeiseen 3000 vuoteen niin tuskin hän oikeasti on olemassa. Siksi Gagarin oli oikeassa eikä muurahaisvertauksesi nyt vain sovi tähän asiaan.


        22 Miehet lähtivät kulkemaan Sodomaan päin, mutta Herra jäi vielä puhumaan Abrahamin kanssa.


    • Anonyymi

      Jeesus paimentaa lampaita. Vertauskuva Raamatusta. Eli uskovaiset on tyhmiä ku lampaat. Nykymaailmassa alkaa oleen aika noloa väittää uskovansa johonkin mahtavaan luojaan. Olisko fiksumpaa vaan sanoo että fanitan jeesusta? Jeesus on asettumassa saman haudan lepoon missä jo aasat, poseidon, Zeus, jne, jne lepäävät ja unohtuvat.

    • Anonyymi

      Mun kommentit ei oo trolleja.. Mä oon yhtä tosissani kun uskovaisetkin XD

      • Anonyymi

        Mää mää sanoo Karitsa, siis luterilainen löysäpitsa.


    • JUMALA ON OLEMASSA OLEN TAVANNUT HÄNET KIRKOSSA SUNNUNTAINA KUN OLIN JUMALANPALVELUKSESSA. HÄN LÄHETTI TERVEISIÄ KAIKILLE

      • Anonyymi

        Osaatko nää tavata?! Oletkin viiiiiisas Jehova, seuraavaks opi kiljoittamaan ilman caps lockia!


    • Anonyymi

      Jumala antoi Stalinin elää 74 vuotta, koska tiesi, että Stalinista tulee ortodoksikirkon pyhimys vielä kuolemansa jälkeen.

      • Onneksi Jumala ei antanut itsensä elää, koska ei ole näkynyt kivikauteen. Jumala varmaan otti neniinsä itseltään jostain.


    • Anonyymi

      > Juri Gagarin kiersi lentonsa jälkeen useissa maissa kertomassa avaruuslennostaan. JG. hehkutti mm. voimakkaasti: "Kiersin avaruudessa - en nähnyt Jumalaa. Jumalaa ei siis ole olemassa".

      Raamatun mukaan Jumala on rakkaus.

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

      Onko John Paul Young siis väärässä:
      https://www.youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo

      :)

      • Anonyymi

        Siis on nää ateistit olevinaan niin Viiiiiiisaita!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis on nää ateistit olevinaan niin Viiiiiiisaita!!!!

        Mutta tää Jumala on Aivan Retadiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiii idiootttiii?????
        Kun mää ruokoilin "parempaa maailmaa" niin Hän teki Koronan.

        Jumala pitäisi keittää vesihöyryssä ja heittää Taivaan sinestä nälkää näkevien ruuaksi!
        Sen mää mää Luterilaine lisään äskeiseeni 13:32
        Jumala on itsekeskenen runkari


    • Anonyymi

      Miksi uskonnollinen ajattelu ja tieteellinen ajattelu kohtaavat? Ne täytyy tietenkin pitää erillään, sillä uskontoon ei kuulu tieteellinen todistelu, eikä se edes kestä reality chekiä. Asian suomen kielinen sana, 'uskonto', kertoo, tai pitäisi kertoa, yhdellä sanalla kaiken olennaisen, mistä on kyse. Uskovaisille voi hokea hamaan tappiin "näytä todisteet", etkä koskaan sellaisia tule saamaan, eikä seuraavatkaan debatoivat sukupolvet.

      Uskonnot kuuluu vanhakantaiseen todellisuuskäsitykseen, jossa yli-inhimillisten olentojen uskotaan olevan kaiken olevaisen takana = normaali inhimillinen analoginen ajattelu; siirretään tuttua tuntemattomaan sitä ymmärtääkseen. Vasta myöhemmin alkoi kehittyä nykyaikainen todellisuuskäsitys, joka perustuu elämännäkemykseen, jonka perustana on tiede, sekä todellinen havaittava kaikkeus.

      Uskominen yliluonnolliseen on yhtä normaali ilmiö ihmisen evoluutiossa, kuin aikanaan yliluonnollisen kuolemakin. Ei uskonnot ja uskovaisuus ole pysyvä asia, sillä ihminen rationalisoituu väistämättä, mikä on täysin luonnollinen kehityssuunta. Kuten tiedämme, uskontoja on syntynyt ja niitä on kuollut, ja ateismi jatkaa kasvuaan.

    • >Eräässä tilaisuudessa kuuluisa aivokirurgi otti puheenvuoron ja sanoi: "Minä olen tehnyt satoja aivoleikkauksia enkä ole nähnyt yhtään ajatusta. Ajatuksia ei siis ole olemassa."

      Kuulostaa taas kovasti helluntailaisten keksimältä sadulta. Aivokirurgilla ei tietenkään ole edes nimeä, vaikka oli suorastaan kuuluisa. 😏

    • >Juri Gagarin kuoli v. 1968 MiG-15 -hävittäjän harjoituslennolla. JG oli kuollessaan 34-vuotias. Ehkä Jumala lopetti miehen irvailun tuossa kohtaa.

      Raamatun Jumala käyttää kannattajiensa mielestä ongelmanratkaisuun aina raakaa väkivaltaa, koska niin käytti muinainen juutalainenkin. Oikea Jumala taas olisi tietysti tehnyt jonkun myönteisen ja hyväntahtoisen eleen, joka olisi ollut niin vakuuttava että Gagarin olisi luopunut ateismistaan.

    • Anonyymi

      Juuri näinhän se menee. - ei hänkään paljon nähnyt. Mutta kun ameriikkalainen teki vastaa ja laskeutui kuuhun, sanoi "pieni askel ihmiseltä, mutta suuri ihmiskunnalta.
      Kuuhun matkaa valosekuntti.

      • Amerikkalainen astronautti James Irwin, joka kävi kuussa Apollo-15 kantoraketin kantamana vuonna 1971, viittasi Gagarinin kokemuksiin sanoen: "Vaikka Juri Gagarin ei nähnyt Jumalaa avaruuslennollan, minä näin Hänet kuumatkalla: koko universumin valtava järjestelmällisyys osoitti jumalallista voimaa, joka pitää kaikkea koossa. Näin Jumalan voiman ja merkit, ymmärsin, ettei olemassaolo ole sattumaa. Katsellessani Maa-planettaamme, joka kellui kauneudessaan sysimustassa avaruudessa, tulin uudella tavalla tietoiseksi Jumalan luomistyöstä ja rakkaudesta."

        Kuumatkan jälkeen Irwinin tarkoitus on ollut kertoa maailmalle Jumalan suuruudesta ja rakkaudesta ihmisiä kohtaan. Hän kertoo:

        "Jumalan voima teki minussa työtä koko avaruusmatkan ajan. Tunsin Hänen läsnäolonsa kuussa hyvin voimakkaana. Meikäläinen, koelentäjä, mutterimies ja epäilijä, kääntyi odottamatta kuussa Jumalan puoleen. Luotin äkkiä enemmän Jumalaan kuin Houstonin avaruuskeskukseen. Kuussa minut valtasi vastustamaton halu palvoa Jumalaa, todistaa Hänestä. Jumalan käsi ohjasi koko ajan minun elämääni enkä minä ollut edes huomannut sitä. Matka kuuhun antoi elämälleni uuden suunnan: sain tarkoituksen elämälleni, tehtävän Jumalan palvelijana."

        Ote kirjasta: "Me löysimme", Karas-Sana Oy, 1981 siv. 130-131

        Astronautti James Irwinin todistus on hyvin konkreettinen esimerkki siitä, kuinka ihminen voi kohdata Jumalan ja kokea Hänen läsnäolonsa, hyvyytensä ja rakkautensa.


    • Anonyymi

      Oma mielikuvitus ei vielä onneksi ainakaan riitä siihen, että mihinkään alkuräjähdykseen tai evoluutioteoriaan uskoisin.

    • Anonyymi

      Jotta puhuttaisiin asiasta, eikä asian vierestä ,täytyy muistaa että NL:ssa oli uskonnot kiellettyjen kansanhuumeiden listalla tuohon aikaan kun Gagarin kävi avaruudessa.
      Eli suomeksi sanottuna Jumala kielteisyys valtion taholta, joka oli puhdas auktoriteetti kysymys yhteiskunnassa.

      Syy miksi hän noin sanoi, tuskin juontuu muusta kuin ,"kenen leipää syöt sen lauluja laulat" mentaliteetistä.
      En ota kantaa siihen onko Jumala olemassa.

      • Anonyymi

        Uskontoja kohdeltiin todella huonosti Stalinin jälkeen 1959-1965 NL:ssä, mutta ei se varsinaisesti kiellettyä ollut. 8000 kirkkoa oli kuitenkin auki. On selvää, ettei uskontoja ylistäviä lausuntoja silmäätekevät päästäneet. Kenen vodkaa juot, sen lauluja laulat.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2115
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      266
      1814
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      293
      1775
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      68
      1753
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1605
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1463
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      55
      1307
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      292
      1242
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1234
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe