Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

5

  1. Eihän päätöstä minkäänlaisesta koneesta ole edes tehty. F 35 ttä kyllä hehkutetaan ominaisuuksiltaan. Hawk puolestaan on ohjaamoltaan riittävä kaikille 4:n sukupolven hävittäjille. USA otti tietoisesti askeleen vielä pidemmälle tietokoneistettuun ja sensoreilla varustettuun koneeseen, eikä lopputulos ole vieläkään täysin selvillä, ja lentämisessä on vielä rajoituksia.
    Yleisesti harjoituskoneesta, ovatko Suomen ilmavoimat noin pihalla kehityksestä, että eivät tietäneet mäntämoottoristen, kevyiden harjoituskoneiden saatavuutta ? Nyt aikovat sitten etsiä käytettyjä koneita. Eikö olisi mielekkäämpää avata Redigon tuotanto, aikaa olisi vielä muutama vuosi ja kone kokeiltu ? Toisaalta ihmetyttää hinku takertua mäntämoottoriseen mopoon, hiukan kärjistäen. Maailmalla on potkuriturbiinityyppejä, jotka jossakin määrin voivat korvata suihkuharjoituskoneen, esim. Embraer Tucanon versiot. Enemmän tietävät, olkaa hyvä.