Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+riippuu+laaduntarkkailusta.+Myös+käsityövene+voidaan+tarkastaa+huolella+lopuksi.+Jos+laadulla+taas+tarkoitetaan+soveltuvuutta+aiottuun+käyttötarkoitukseen,+voi+se+taas+mennä+Spiritin+voitoksi.
18.09.2016 22:11
Noh,+kyllä+käsityöläisyyteen+mahtuu+myös+laadun+käsite.+Tekijä+itse+voi+tehdä+epäonnistuneen+kohdan+uudestaan+tai+esimies+voi+määrätä+sen.+Onhan+Bavariassakin+paljon+käsityötä,+ja+varmaan+sielläkin+menee+paljon+osia+roskiin+virheiden+takia.
18.09.2016 07:05
Laskin+rajakustannuksen,+en+myyntihintaa.+Voi+toki+silti+olla+metsässä.+Nehän+kertoi,+että+54-jalkaisen+veneen+paino+oli+8,1+tonnia,+josta+kölipaino+40%.+Yllättävän+kevyt+siis.+Bavarian+rungot+on+varmasti+halvempia+valmistaa,+mutta+painoetua+ei+tule+lasikuidulle.
17.09.2016 21:13
Eikös+ennen+vanhaan+60-luvulla+veneet+tehty+Spiritin+malliin.+Näytti+suunnilleen+5+mieheltä+menevän+kolmisen+viikkoa+46-jalkaisen+rungon+tekemiseen,+eli+työn+hinta+500+tuntia+x+40+euroa=+20+000+euroa.+Tavarat+10000+euroa,+eli+yhden+rungon+kustannus+30000+euroa.
17.09.2016 15:35
Jos+ostaa+jonkun+yhden-kahden+hengen+jollan,+niin+sillä+oppii+purjehtimaan+ilman+kursseja+ja+siitä+saa+myydessä+rahat+takaisin.+Lisäksi+joku+alan+oppikirja+niin+pystyy+jo+purjehtimaan+itsenäisesti.
16.09.2016 20:56
Mä+olen+ollut+Terhin+tehtailla+kesätöissä+tekemässä+niitä,+joten+sikäli+on+tuntumaa.
16.09.2016 19:27
Jos+retkeilemään+lähdet,+ehkä+telttakin+mukana,+ja+välillä+on+aallokkoa+ja+kylmää+vettä,+niin+kannattaa+olla+hiukan+vakaampi+paatti+kuin+joku+olympialuokan+jolla.+Edellä+mainittu+TerhiSail+on+ainakin+hyvä.+Sitten+on+ihan+perinneveneitä,+verkkovene+jne.,+joiden+on+tarkoitus+pysyä+pystyssä.+Sen+minkä+nopeudessa+ja+urheilullisuudessa+häviää,+saa+takaisin+mukavuudessa+ja+turvallisuudessa.
16.09.2016 12:25
Kaikki+kuplat+ei+ole+lasikuituruttoa.+Itsellä+on+one-off-vene,+jossa+ei+ole+gelcoattia,+vaan+on+lasikuidun+päällä+pakkelia+useita+kerroksia,+sitten+on+joku+primeri+ja+sen+päällä+myrkyt.+Satoja+kuplia+tuli+pakkelin+ja+primerin+väliin.+Lasikuitu+oli+siis+tervettä.+Hoitona+oli+lasikuulapuhallus,+joka+ei+ole+suojauksen+suhteen+yhtä+herkkä+kuin+soodapuhallus,+koska+lasikuulajäte+ei+ole+kemiallisesti+aktiivista+tavaraa+vaan+normaalia+pölyä.+Sitten+kuoppien+pakkelointi,+Hempelin+epoksiprimeritx4+ja+vielä+myrkyt.+Puhallus+maksanee+oliko+se+30+euroa+neliöltä,+tekijä+suojasi+veneen.+Vesihiekkapuhallus+on+kuulemma+myös+hyvä.
16.09.2016 11:55
Autoista+en+osaa+sanoa,+sillä+olen+viimeksi+pessyt+tai+pesettänyt+auton+vuonna+2006.+Parin+kuukauden+päästä+auto+saavuttaa+sellaisen+likaisuuden+asteen,+jossa+se+sitten+pysyy.+Myydessäni+8+vuotta+pesemättömänä+olleen+auton+siinä+tosin+oli+katolla+jo+jäkäläkasvustoa,+mutta+se+olikin+siinä+vaiheessa+jo+melko+lailla+arvoton.
16.09.2016 10:43
Edellistä+venettäni+en+viitsinyt+kovin+tarkkaan+pestä,+ja+siinä+olikin+kaikenlaista+piintynyttä++peruslikaa,+kun+sain+sen+myytyä.+Uusi+omistaja+pesi+sen+huolella+painepesurilla+käyttäen+kaikenlaisia+pyöriviä+harjoja+ja+pesuaineita,+ja+lopputulos+oli+uskomattoman+puhdas.+Harjalla+olisi+saanut+tehdä+päivä-+tai+viikkokausia+töitä,+että+olisi+saanut+sen+yhtä+siistiksi.+Jos+piintynyttä+likaa+ei+ole,+sitten+harja+on+varmaan+yhtä+hyvä.
16.09.2016 08:09
Mulla+on+pulpettiveneessä+vanhahko+50hv+moottori.+Täytyy+varmaan+käydä+sen+tehot+mittauttamassa+jossain+pajalla.+Jos+ne+oliskin+tippunut+pikkaisen,+jotta+ne+jäisivät+alle+50+hepan,+jos+se+on+se+veroraja.+Kaipa+sen+pitåisi+kelvata+syyksi+veron+jättämiselle+maksamatta.
14.09.2016 21:13
Ei+se+vero+sen+takia+tullut,+vaan+viime+kädessä+siksi,+että+Soini+sai+tipautettua+RKP:n+hallituksesta.+Viime+kerralla,+kun+veroa+yritettiin,+RKP+sai+sen+torpattua.+Sanon+näin,+vaikken+ole+RKP:n+kannattaja.
14.09.2016 18:26
Laskeskelin,+että+täällä+Paraisilla+voisi+vero+olla+n.+100+euroa/asukas.+Veneitä+on+rekisterissä+6300+ja+asukkaita+15000.+Veneet+on+yleensä+merikelpoisia+moottoriveneitä,+eivät+kauhean+kalliita,+mutta+konetehoa+on+yleensä+yli+50hv.+Hesassa+on+tuplasti+enemmän+veneitä,+mutta+asukkaita+on+40+kertaa+enemmän.+Vaikkapa+Stenskärissä+vero+tarkoittaa,+että+lähes+sata+veneen+yöpymismaksua+menee+veneveron+maksamiseen.+Ei+ole+reilua+ei.
14.09.2016 18:07
Kyllä+sillä+lika+lähtee+pohjastakin,+mutta+pidä+kuitit+tallessa,+sillä+ne+halvat+pesurit+voi+hajota+pian.+Niissä+on+kaikki+osat+muovista,+eikä+muovi+pitkään+kestä+sellaisia+paineita.+Lisäksi+monessa+paikassa+vedet+kytketään+telakka-alueelta+pois,+kun+alkaa+olla+yöpakkasia.+Tämän+jälkeen+voi+käyttää+merivettä+uppopumpun+avulla,+mutta+merivesi+taas+on+vielä+suurempi+riski+pesurille.
14.09.2016 13:12
Ahvenanmaalla+suunnitellaan+venerekisterin+deletoimista+kokonaan.+Siinäpä+verottaisivat.
http://www.radiotv.ax/aland-idag/beredd-att-sabotera-rikets-batskatt
14.09.2016 12:05
Asiaa+tarkasti+mietittyäni,+olen+päätynyt+seuraavaan+päätelmään+veneveron+kertymän+kasvattamisesta:+Veneveron+tuottama+50+miljoonaa+voitaisiin+ekat+kymmenen+vuotta+käyttää+veneiden+ostamiseen+veneettömille.+Saatuaan+valtion+määräämän+veneen+nämäkin+joutuisivat+maksamaan+veneveroa.+10+vuoden+päästä+veneiden+määrä+olisi+tuplaantunut+ja+venevero+tuottaisi+kaksi+kertaa+enemmän+rahaa+ja+kotimaiset+valmistajat+pysyisivät+kiireisinä,+puhumattakaan+turismibisneksien+hyötymisestä.+Myös+vaihtotase+paranisi,+kun+ihmiset+viettäisivät+lomansa+Suomessa.
14.09.2016 10:35
Voiko+Busteriin,+jonka+pituus+on+5,3+metriä+ja+moottoriteho+115hv,+asentaa+maston?+Mulla+olis+ylimääräisenä+purjelaudan+masto+ja+purje,+joista+olen+valmis+luopumaan,+jos+joku+tarvitsee.
14.09.2016 10:28
Mun+motivaatio+kuulua+seuraan+on+halvemmat+telakointikustannukset.+Säästän+niiden+kautta+jotain+400+euroa+vuodessa.
14.09.2016 10:02
Mullakin+on+Rukka+sadeasu+vuosimallia+2003,+eikä+edelleenkään+ole+reikiä+tai+edes+kulumia.+Ja+sitä+pidän+kotonakin+paljon.+Eikä+ole+vahvikkeita,+mutta+minä+käytänkin+sitä+vain+sateella,+muuten+olen+farkuissa+ja+T-paidassa+tms.+Haltin+150+euron+kuoritakki+kesti+vedenpitävänä+15+vuotta,+vaikka+käytin+sitä+kesät+talvet+ja+se+pestiinkiin+ainakin+10+kertaan,+eikä+ollut+vahvikkeita.+Ja+siinä+oli+monenlaisia+taskuja,+hyvä+huppu+tms.
13.09.2016 18:52
Varmaan+monilla+ihmisillä+on+paljon+ajatuksia,+miten+systeemiä+saadaan+paremmaksi,+mutta+todennäköisesti+ne+ajatukset+on+keskenään+täydessä+ristiriidassa.+Jos+joku+haluaa+asiaa+muuttaa,+niin+se+tosiaan+tapahtuu+seurojen+sisällä.
13.09.2016 16:10
129 / 177