Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Startista tuli mieleen, että onko siinä puolipuristuskahva? Ennen starttia puristukset pois, anna pyöriä muutama sekunti ja lyö sitten puristukset päälle.
06.05.2016 19:13
Sama juttu. Tosin tänä vuonna jäi kyljet vähemmälle, kun piti tehdä pohjaremppa, eikä sitten enää kylkien kiilto kiinnostanut.
06.05.2016 10:21
Olen käyttänyt Mobil Delvacia, ei ole ollut ongelmia. Minulla on myös vanha traktori 80-luvun alusta. Siinä ajattelin käyttää Monitraa, koska se ei ole pesevä. En tiedä, ehkä se olisi parempi myös tuohon 70-luvun dieseliin.
06.05.2016 10:17
Kuulostaa mahdolliselta.
06.05.2016 06:41
Onhan noi poijutkin tehty muoviosasta, jonka sisälle on pursotettu polyuretaania. Harvoin ne tuntuvat uppoavan, vaikka olisi kuori halkikin. Mikäköhän niissä on erona? Itse tein 4 vuotta sitten ponttoonilaiturin laittamalla polyuretaanilevyjen ympärille lautakuoren, eli uretaanit on koko ajan vedessä. Ei ole yhtään imenyt vettä. Täytyy olla joku vika noissa vettyneissä peräsimissä.
05.05.2016 21:57
Sitten kun tähdet on sammuneet ja viimeiset humanoidit kyyhöttää aluksensa kylmenneen poimuytimen ääressä, he kaivavat vielä Wallas 1800B:n kaapista, kopauttavat ruuvarilla pumpun kylkeen ja ihmisyys vielä voittaa hetkeksi tutun nakutuksen myötä.
03.05.2016 16:44
Sitten kun suihkut hajoaa, voi palata ämpäriin.
02.05.2016 18:41
Minulla on lattiassa irtonainen vanerilevy, jonka alla on laaja tyhjä tila, joka syvenee kolmionmuotoiseen pilssiin, joka tyhjenee nyt käsipumpulla. Vesi valuu ensin vanerille ja menee siitä pilssiin. No, toisaalta helpointa olisi korvata käsipumppu automaattisella pilssipumpulla, eihän se kaivo ole mulla pakollinen. Selviäisin alle satasella eikä tarvita laminointia.
02.05.2016 17:24
Ai tää olikin vanhempi juttu...
02.05.2016 12:42
Tästä oli joskus pitkä keskustelu ja löytyi mittauksia molempien näkemysten tueksi. Kenties se riippuu veneen rungon ja vetolaitteen yksityiskohdista.
02.05.2016 12:38
Joo, mutta mun veneessä sellaisen asennus vaatisi laminointia.
02.05.2016 11:26
Minunkin entisen veneen wallas 1800B vaati kerran vuodessa tuon herättelyn. Vielä voi irrottaa imuletkun pumpusta, jolloin se myös heräsi naputtamaan. Tuon olisi varmaan välttänyt sillä, että olisi talvella pariin otteeseen pyöräyttänyt pumppua.
02.05.2016 05:48
Minulla on vessassa oma pilssi, johon vesi menee ja sen voi pumpata pois. Tarkoitus on kyllä asentaa Sepon mainitsema automaattinen kaivo. Se vaatii vähän laminointia, jotta kaivo on pilssin alimmassa kohtaa. Sen päälle jää vanerilattia.
02.05.2016 05:42
Olen mä sillä liimaillut ikkunoita, ovia ynnä muuta. Ne on hyvin stabiileja rakenteita ja puuhun se tarttuu hyvin, ja siinä on kapea rako, joka liimataan isolla pinta-alalla. Ei se silti mikään liima ole. Jos liimaat sillä kaksi lautaa kanteistaan yhteen, niin ne laudat on helppo erottaa toisistaan, toisin kuin joku liimapuulevy, jossa väleissä on oikeaa liimaa.
01.05.2016 17:09
Ei uretaani vettä juurikaan ime. Se ei toisaalta liimaa kovinkaan hyvin, joten ei se varmaan pysy peräsimen seinissä kiinni. Kun vesi siellä liikkuu ja jäätyy ja sulaa, niin varmaan siellä se vaahto rikkoutuu.
01.05.2016 13:26
Kyllä vanha dieseli voi 10 sekuntia vaatia starttausta kylmässä. Minuutti on toki liian kauan. Hehkua ei vissiin tuossa ole? Onko eroa kylmäkäynnistyksessä pakkosyötöllä ja ilman?
30.04.2016 21:31
Olen samaa mieltä. Vanhassa 25-jalkaisessani isoinkin genua ei ollut mahdoton hoidettava. Nykyisessä 36-jalkaisessa olisi hakasgenuan kanssa pelaaminen todella hankalaa ja aikaavievää.
28.04.2016 22:37
Kato Googlesta. Sain selville 30 sekunnissa, että polyuretaanimaalien kovete on nimeltään isosyanaatti. Jotain muuta kovetetta voit testata pienellä maalimäärällä.
27.04.2016 10:20
Tarkoitin varaosakoneeksi. Itse ostin toimivan varakoneen 150 eurolla. Siitä olen ottanut käyttöön osat, jotka olisivat Volvolla maksaneet jotain 800 euroa. Ovat nyt ainakin 4 vuotta toimineet.
27.04.2016 09:38
Onhan se riski toki olemassa. Tyvenessä uppoava köysi kyllä on suoraan alaspäin eikä vene ajelehdi. Oma veneeni on silloin tällöin ollut tuolla tavalla kiinni, eikä ole ollut ongelmia. Mä en ole kyllä koskaan käyttänyt liinoja. Erikoinen ongelma kävi Erling Tambsille matkalla Tyynellä valtamerellä puisella ja moottorittomalla Colin Archerilla. Vene oli pitkään ankkuriketjussa ja pyöri välillä ympäri. Lopulta ketju oli pyörinyt ankkuriin kiinni niin, että ne olisivat nousseet yhtenä pakettina, eikä Tambs jaksanut nostaa. Hän oli jo jättämässä ankkurin pohjaan, kunnes läheiseltä laivalta lähetettiin 4 riskiä miestä kiskomaan ankkuri + ketju ylös. Toisen kerran vene meinasi upota, kun se oli muutaman kuukauden ankkurissa. Vesilinjan yläpuoliset laudat olivat kuivuneet niin, että vettä tuli solkenaan sisälle, kun he lähtivät purjehtimaan ja vene alkoi kallistella.
27.04.2016 09:29
142 / 177