Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En mä sellaista kannata, mutta onhan se mahdollinen argumentti...
11.04.2016 07:22
Laki sanoo: "Sellaista tilapäisesti Suomessa olevaa vesikulkuneuvoa, jonka omistajalla tai haltijalla ei ole kotikuntaa eikä kotipaikkaa Suomessa, saa käyttää Suomessa rekisteriin ilmoittamatta."
10.04.2016 22:00
Minun veneessäni on kaksi Oraksen hanaa makealle vedelle. Edellinen omistaja ei käyttänyt painevettä, joten ne olivat olleet käyttämättöminä parikymmentä vuotta ja hanat vuosivat. Oraksen hanoissa on se hyvä puoli, että niihin saa osia, joten minäkin sain ne käyttökuntoon asentamalla suoraan rautakaupan hyllyltä löytyvän tiivistesarjan. Kotiin mä yhteen paikkaan asensin kiinalaisen hanan ja heti alkoi säästäminen harmittamaan, koska se nyt vaan oli huonompi. Ei kai kenelläkään ole painemerivettä, joten merivedelle riittää juoksutusputki, ei se tarvitse hanaa.
10.04.2016 21:52
Metallin täytyy myös olla yhtä vahvaa ja haponkestävää.
10.04.2016 21:41
Varmaan lähes kaikki pukit on sellaisia, että niitäsaa maanteillä kuljetella. Peräkärryn täytyy kyllä olla yhtä leveä. Ajokortin kilomäärät voi tulla vastaan peräkärryn kokonaismassan suhteen.
10.04.2016 12:53
Olen itsekin kuullut heikkoja signaaleita, että veneet olisi tosiaan vähän paremmin liikkuneet. Se on varmaan yhteydessä kuluttajien luottamuksen kasvamiseen. Moottorivenekauppa piristyi jo viime vuonna.
10.04.2016 06:13
Winberg olikin Jorma Winberg eikä Matti.
10.04.2016 05:53
Vuokraa iso peräkärry ja joku hiab-auto Paraisille nostamaan se kyytiin. Espoossa tee seuraavasti: peruuta peräkärry pukille sopivaan paikkaan. Sido pukki johonkin peräkärryn takana, esim. tukevaan aitaan. Aja eteenpäin, niin pukki tippuu kyydistä. Kangella paikan hienosäätö. Paraisilla hiab esim. Esko Virtanen, Matti Jalonen tai Matti Winberg. Noilta voi kystä myös kuljetusta, jos ei peräkärryvaihtoehto kiinnosta.
10.04.2016 05:51
Ei sillä silti saisi ajella Suomessa kuin väliaikaisesti rekisteröimättä sitä Suomeen.
09.04.2016 21:31
Mantereella on takseja ja busseja.
09.04.2016 09:40
Ahvenanmaalaiset tietää muutenkin, kuka minkäkin veneen omistaa. Ei siihen tarvita rekisteriä.
08.04.2016 19:29
Ilmoita äkkiä rekisteriin vaihtaneesi moottorisi 25-heppaiseen. Mulla on sellainen varaosakone, voin myydä sulle sen sarjanumeron ;-)
08.04.2016 13:26
Kaikki veneet, joita ei tarvitse Ahvenanmaalla rekisteröidä olisivat verottomia koko Suomessa, jos ei Ahvenanmaan venerekisteriä muuteta. Näitä verottomia ovat seuraavat:
-Pituus alle 24 metriä ja
-Sisäkone alle 50 hv tai
-Perämoottori alle 20 hv
Tähän mahtuu melkein kaikki purjeveneet, osa uppoumarunkoisista moottoriveneistä, mökkiveneet perämoottorilla
08.04.2016 13:01
Eikun jos Ahvenanmaalla ei muuteta rekisteriä, niin että siellä on myös purjeveneet niin sitten ei mantereellakaan voi niitä verottaa. Eli ahvenanmaalaiset on pelastamassa purjehtijat verolta. Veron täytyy olla kaikille samoihin kriteereihin perustuva. Toivotaan, ettei ne saarelaiset suostu muuttamaan rekisteriään.
08.04.2016 11:37
Näköjään.
08.04.2016 10:37
Mä olen sitten ollut onnekas, kun ei tule mieleen pahoja epäonnistumisia ylipäänsä verkkokauppojen kanssa. Kiinasta kerran ilmoitettiin vasta jälkikäteen, ettei tavaraa ole.
08.04.2016 06:27
Ja täällä. Näyttäisi olevan lys 1,3. Tosin se linkittämäni vene oli matalalla kölillä ja ehkä siinä on ollut eri rikejäkin? http://avomeripurjehtijat.fi/lysmittakirjat/taulukko.php?bid=250
07.04.2016 22:12
Ankare on näköjään tullut ruotsiin latinan ja kreikan kautta: ankyra. Tail tarkoittaa englannissa plokiin pleissattua narua, ehkä joku tapa säätää jalusta vanhanaikaisessa rikissä, se plokihan voisi toimia taljana? Tai sitten suoraan naru. Ilmeisesti tullut englantiin lainana hollannista, kuten moni muukin merenkulkutermi.
07.04.2016 21:40
Näin taitaa olla. Asiakas voi tietysti olla tuotteeseen tai palveluun tyytymätön, mutta onko psyykkisesti tervettä yleistää se koko suomalaiseen taloudenalaan ja alkaa julkisesti purkaa päätään vähäisistä vastoinkäymisistään?
07.04.2016 12:07
Täällä on kumma vimma haukkua kotimaisia yrittäjiä. Taloustietoja naureskellaan, yritetään tehdä haittaa bisneksellä. Mistäköhän tämä ilmiö johtuu?
07.04.2016 08:56
145 / 177