Kotimaiset verkkokaupat vs. ulkomaiset

Dippedille

Ei voi kun hymyillä kotimaisten marine verkkokauppojen räpellykselle. Myydään tuotteita 3-5 päivän toimitusajalla, joka todellisuudessa on kuitenkin viikkoja, jopa kuukausia. Itselläni esim. 3 kpl aurinkopaneeleita ollut "ensi viikolla saadaan" toimituksessa venemessuista lähtien.

Toinen ääripääkin on. Tilasin Saksasta pohjamaaleja, köysiä yms. tarvikkeita perjantaina ja tiistaina oli postimies oven takana ison paketin kanssa. Nettikaupassa oli selkeästi merkattu tuotteiden saatavuus ja tavaraa oli oikeasti varastossa. Toimitus kotiovelle 6,95€.

Totta kai haluan myös tukea kotimaisia kivijalkakauppoja, jotta saan tavaraa välittömästi ja joskus jopa asiantuntevaa neuvontaa kaupanpäälle. Tulen aina jatkossakin olemaan heidän asiakkaansa ja olen valmis maksamaan kovempaa hintaa tästä kauppiaalle. Mutta kotimaisia veneilyn verkkokauppoja en enää käytä.

29

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Albinnova

      Niin aika usein valitettavasti on. Eikä vaan venetarvikkeissä. Vuosien varrella on tullut ostettua kaikenlaista ulkomailta, kuten plotteri ja pelastuslautta.

      Tänä keväänä suurimmat hankinnat, uusi Eber D2 ja Jabscon vessapytty tuli kuitenkin hankittua ihan kotimaisesta heater.fi kaupasta. Hinta kohdallaan ja en tarvinnut odottaa kovin monta päivää.

    • hymyile.vaan

      Kaksi tilausta meni kuukausi sitten kahteen saksalaiseen verkkokauppaan. Toinen tilaus tuli viikossa kuten luvattu, toista samalla toimitusajalla luvattua odotellaan edelleen. Väiaikatietojakaan ei ole annettu. Eivät ulkomaiset kaupat ihmeidentekijöitä ole nekään. Kymmenkunta muuta verkkokauppaa pitkin Eurooppaa ja USA:ta tarjosi samoja tuotteita sivuillaan, mutta kysyttäessä myivät eioota.

      • tilanne.tänään

        Lisättäköön, ettei kysymykseen toimituksen viivästymisestä ole vastattu.


    • Joskus menee perseelleen vaikka mitä tekisi, ja joskus, onneksi useammin onnistuu.

      Yhden suurimmista aurinkopanelitukkureista - sunwindin- kaudelle tarkoitettu aurinkopanelikuorma on ollutviikkoja ja viikkoja myöhässä. Kontti lienen pyörinyt jossain Sanghain ja Rotterdamin välimaastossa. On ollut sitten hieman niukkaa ilmeisesti useammallakin noiden panelien kanssa. Toiselta tukkurilta tuli pääerät viikko - kaksi sitten. Verkkokaupoissa on tuhansia tuotteita, joille voidaan määritellä keskimääräiset toimitusajat. Keskimääräinen toimitusaika pätee, kun tukkurilla on kamaa varastossa.

      Monet verkkokaupat, kuten itsekin, pitää osan tuotteista valikoimissa ja osa on ns. läpimyyntikamaa. Päätukkureilta tilaan täydennyskuormat keskimäärin kerran viikossa, jolloin toimitusajaksi voi laittaa 3-5 arkipäivää, joka pääosin pätee. Sitten jos joku tuote on oikeasti loppu, niin sen kanssa voi sitten taikinoida paljonkin.

      Suomen kokoiseen tuppulandiaan tuleva kama on niin hevosen hännän nokassa, että yksi myöhästynyt tai harhaileva kontti tai ihan pelkkä pari pumppulavaa voi sekoittaa palettia.

      • Juuri näinhän se on. Suomalaisilla verkkokaupoilla on aivan sama taakka kuin "kivijalkakaupoillakin" eli markkinan pienuus. Euroopan isoilla kaupoilla on paljon enemmän pelivaraa varaston suhteen ja sitäpaitsi isompina ostajina niillä on etusija tehtaiden toimituksiin.


    • lottovoittosyntyä

      Näin on muuten totta! Esimerkkinä viime kesänä ei voinut tiukan aikataulun takia tilata Jabscon peruspaskapyttyä Saksasta, vaan piti käydä paikallisessa tarvikeliikkeessä täällä kotimaaniompisuomessa. Jabscon paskimo maksoi 239 EUR, jonka sai "tingattua" 225 euroon. Samanaikaisesti nettikaupassa 139 EUR, ja postikulut siis tuon 6,95:- siihen tykö.
      Kalleinkin Saksalainen nettikauppa menee heti 30-40% alle meikäläisten, tunnettujen "veneilyperheiden" myymälähinnan, ja vähän kun viitsii googlata, lähtee vielä 10 pinnaa pois.
      Et kyllä tarttis venetarvikekaupan palkat sopia paikallisella tasolla, niin saatais hinnoitteluunkin jotain järkeä.....?

      • niinmitasitte

      • Kölivinossa

        Viime vuonna ostin jabscon pyttyyn uuden pumpun ja se oli kotimaassa noin kympin halvempi kuin saksalaisessa venetarvikeliikkeessä. Joskus näinkin päin. Ansaitsee muuten se uudemman mallin lukituksella varustettu pumppu hyväostos -leiman. Ei valu sontaliemi septistä takaisin vaikka pumpun "yksisuuntainen " tiiviste falskaisi.


      • P_ytinki
        Kölivinossa kirjoitti:

        Viime vuonna ostin jabscon pyttyyn uuden pumpun ja se oli kotimaassa noin kympin halvempi kuin saksalaisessa venetarvikeliikkeessä. Joskus näinkin päin. Ansaitsee muuten se uudemman mallin lukituksella varustettu pumppu hyväostos -leiman. Ei valu sontaliemi septistä takaisin vaikka pumpun "yksisuuntainen " tiiviste falskaisi.

        Kerro ihmeessä, mistä ostit, ettei tarvitse SVB:ltä tilata...


      • Persaukkinen

        Miten olet ajatellut sopia oman palkkasi alennuksen, siis kuinka paljon? Paljonko luulet tavaroiden hinnan tippuvan jos joka toinen myyjä tekisi työtänsä talkoilla? Minä en ole valmis luopumaan osasta palkkaani joten ostan edelleenkin, tosin hammasta purren, suomalaisista (kivijalka)kaupoista.


    • 15443

      Ihan joka kerta ei välttämättä ole viivytyksen syynä kotimainen verkkokauppa , esimerkkinä tapaus jossa lähetys Suomeen tuli kolmessa päivässä (ankkuri Englannista) mutta sitten , 1 1/2 viikkoa se makasi jossain POSTIN lajittelunnurkassa.

    • aallokkoaallokkokutsuu

      Ja hinta on mitä on! Poistomyynnin tuotteidenkin hinta kaikkea muuta kuin alea.Mikäli ulkomaan tuote ei vastaakkaan omia tarpeita niin sen saa kuitenkin torin kautta kaupan,ei tule tappioita.

    • Täällä on kumma vimma haukkua kotimaisia yrittäjiä. Taloustietoja naureskellaan, yritetään tehdä haittaa bisneksellä. Mistäköhän tämä ilmiö johtuu?

      • customer.rules

        Miksipä asiakas ei valittaisi huonosta kokemuksesta?


      • siksikoska

        Koska se kovaäänisimmin valittava asiakas, on yleensä se, jolla yleensä kaikki on vaikeaa ja koko mailma sotii häntä vastaan. Nämä tyypit tuntee sen kaveripiiri riittävän hyvin, osatakseen suodattaa hänen itkupotkuraivarinsa ja jättääkseen ne omaan arvoonsa. Hän pystyy nykyisin teknisin keinoin mesoamaan netissä nimettömänä ja tunnistautumattomana ja purkaa pahaa oloaan siitä, että kotona ei pääse soutamaan kanootilla tarpeeksi. Kymmenen möllinaamaa saa tällaisellakin foorumilla koko venealan näyttämään joukolta aaseja. Sitten kun sitä apua ja turvaa oikeasti tarvisi, on tällä vittuilulla saavutettu se lopputulos, että kukaan ei halua sitä enää palvella ja kierre on valmis.


      • siksikoska kirjoitti:

        Koska se kovaäänisimmin valittava asiakas, on yleensä se, jolla yleensä kaikki on vaikeaa ja koko mailma sotii häntä vastaan. Nämä tyypit tuntee sen kaveripiiri riittävän hyvin, osatakseen suodattaa hänen itkupotkuraivarinsa ja jättääkseen ne omaan arvoonsa. Hän pystyy nykyisin teknisin keinoin mesoamaan netissä nimettömänä ja tunnistautumattomana ja purkaa pahaa oloaan siitä, että kotona ei pääse soutamaan kanootilla tarpeeksi. Kymmenen möllinaamaa saa tällaisellakin foorumilla koko venealan näyttämään joukolta aaseja. Sitten kun sitä apua ja turvaa oikeasti tarvisi, on tällä vittuilulla saavutettu se lopputulos, että kukaan ei halua sitä enää palvella ja kierre on valmis.

        Näin taitaa olla. Asiakas voi tietysti olla tuotteeseen tai palveluun tyytymätön, mutta onko psyykkisesti tervettä yleistää se koko suomalaiseen taloudenalaan ja alkaa julkisesti purkaa päätään vähäisistä vastoinkäymisistään?


    • Dippedille

      Kun aloitin tämän ketjun tarkoituksena ei ollut valitella hintatasosta tai palvelusta, vaan siitä että kotimaiset nettikaupat myyvät tavaraa jota ei ole heillä oikeasti varastossa. Näin ollen olet antanut rahasi heille ja toimitus saattaakin kestää jopa 2kk luvatun 3-5 päivän toimitusajan. Kuten ensimmäisessä postissakin sanoin, minä asioin kivijalkakaupoissakin mielelläni ja olen valmis maksamaan enemmän välittömästä saatavuudesta ja palvelusta.

      • muttakun_

        Mutta kun oman kokemuksen mukaan ulkolaiset verkkokaupat tekevät samoin. Itselle on jo kaksi kertaa niin käynyt. Ensimmäisessä tapauksessa brittikauppa sentään informoi viivästyksestä omatoimisesti, saksalainen ei kysymälläkään.


      • Osasyy ja suurin syy tuohon on suomalaisten verkkokauppojen alkeelliset IT järjestelmät. Business on nakkikauppaa ja kunnolliset automatiikat maksaa kymmenistä satoihin tuhansiin euroihin. Osalla kauppiaista ei ole verkkokauppa edes kiinni toiminnanohjausjärjestelmässä tai toiminnanohjausjärjestelmä on ruutupaperipohjainen. Kun kauppaan lyödään tuotteita, ei sitten sitä oikeaa toimitusaika kerrota, vaan annetaan se keskimääräinen.

        Ei kellään kaupalla ole kaikkia heti varastossa, mitä sielä verkkokaupassa on, se on sen verkkokaupan idea. Verkkokauppa on Katalonian tuotteista, mitä kyseinen kauppa myy.

        Oma kauppa toimii niin, että varastossldo kerrotaan reaaliaikaisesti erp järjestelmän tiedon mukaan, ja ellei kamaa ole hyllyssä, ilmoittaa ostoskori keskimääräisen ajan, jolla kaman saan tukkurilta, kokemuksesta viisastuneena otan vain tukkureilta, joilla homma toimii ja kaupassa on niitä tuotteita joita saa. Ei tämäkään aina riitä.

        Järjestelmä mahdollistaisi tukkureilta saldotietojen reaaliaikaisen ajamisen, mutta avoimia rajapintoja ei ainakaan toistaiseksi ole saatavilla.

        Kehityksen seuraava askel on tuo tukkureiden rajapinnat ja tarkemmat toimitusaika-arviot kauppaan mahdollistava järjestelmämuutos. Ensimmäinen ei ole itsestä kiinni toinen vaatii vain rahaa.

        Suomi on verkkokauppabisneksessä perässähiihtäjä muuhun Eurooppaan nähden, täältä puuttuu ensisijaisesti raha, toissijaisesti visio ja uskallus, ja kolmanneksi, maamme verotuskäytäntö ja monopoliasemassa oleva posti kusee muroihin sitten lopullisesti. Kaiken turpeessa rähmimisen jälkeen, asiakkaat kyrpiintyy ja ostaa ulkomailta.

        -Verkkokauppapuuhia takana 10 vuotta vaihtelevalla menetyksellä.-


      • Mä olen sitten ollut onnekas, kun ei tule mieleen pahoja epäonnistumisia ylipäänsä verkkokauppojen kanssa. Kiinasta kerran ilmoitettiin vasta jälkikäteen, ettei tavaraa ole.


      • vielä.muistelen
        muttakun_ kirjoitti:

        Mutta kun oman kokemuksen mukaan ulkolaiset verkkokaupat tekevät samoin. Itselle on jo kaksi kertaa niin käynyt. Ensimmäisessä tapauksessa brittikauppa sentään informoi viivästyksestä omatoimisesti, saksalainen ei kysymälläkään.

        Ai niin, muistuikin tuosta brittikaupasta, että heillä oli pätevä syy informoida viivästyksestä. Luottokorttiveloitus oli menossa vanhaksi ja se piti uusia. Uusiminen piti kuitenkin tehdä vasta siinä vaiheessa, kun toimitus oli lähdössä. Sinällään siitäkään kaupasta ei tarvinnut mieltään pahoittaa. Olin ajoissa liikkeellä ja sain mastoon menevän osan ajoissa edelleen ennen maston noston aikaa.


      • 15443
        vanhami kirjoitti:

        Osasyy ja suurin syy tuohon on suomalaisten verkkokauppojen alkeelliset IT järjestelmät. Business on nakkikauppaa ja kunnolliset automatiikat maksaa kymmenistä satoihin tuhansiin euroihin. Osalla kauppiaista ei ole verkkokauppa edes kiinni toiminnanohjausjärjestelmässä tai toiminnanohjausjärjestelmä on ruutupaperipohjainen. Kun kauppaan lyödään tuotteita, ei sitten sitä oikeaa toimitusaika kerrota, vaan annetaan se keskimääräinen.

        Ei kellään kaupalla ole kaikkia heti varastossa, mitä sielä verkkokaupassa on, se on sen verkkokaupan idea. Verkkokauppa on Katalonian tuotteista, mitä kyseinen kauppa myy.

        Oma kauppa toimii niin, että varastossldo kerrotaan reaaliaikaisesti erp järjestelmän tiedon mukaan, ja ellei kamaa ole hyllyssä, ilmoittaa ostoskori keskimääräisen ajan, jolla kaman saan tukkurilta, kokemuksesta viisastuneena otan vain tukkureilta, joilla homma toimii ja kaupassa on niitä tuotteita joita saa. Ei tämäkään aina riitä.

        Järjestelmä mahdollistaisi tukkureilta saldotietojen reaaliaikaisen ajamisen, mutta avoimia rajapintoja ei ainakaan toistaiseksi ole saatavilla.

        Kehityksen seuraava askel on tuo tukkureiden rajapinnat ja tarkemmat toimitusaika-arviot kauppaan mahdollistava järjestelmämuutos. Ensimmäinen ei ole itsestä kiinni toinen vaatii vain rahaa.

        Suomi on verkkokauppabisneksessä perässähiihtäjä muuhun Eurooppaan nähden, täältä puuttuu ensisijaisesti raha, toissijaisesti visio ja uskallus, ja kolmanneksi, maamme verotuskäytäntö ja monopoliasemassa oleva posti kusee muroihin sitten lopullisesti. Kaiken turpeessa rähmimisen jälkeen, asiakkaat kyrpiintyy ja ostaa ulkomailta.

        -Verkkokauppapuuhia takana 10 vuotta vaihtelevalla menetyksellä.-

        "-Verkkokauppapuuhia takana 10 vuotta vaihtelevalla menetyksellä.-"

        Niinpä on itsellänikin , asiakkaana. Suurin muutos on postituksessa , Postin toiminta on kaiken aikaa mennyt huonommaksi ja kalliimmaksi ja tällä hetkellä on todella surkeaa . Itse koitan , jos se suinkin on mahdollista , välttää Postin "palveluja". Pakkohan jossain on olla jotain vialla jos Saksasta tulee kotiovelle lähetys vajaalla seitsemällä eurolla , edullisemmin ja nopeammin .Kymmenisen vuotta sitten postin lähetysten nopeus oli huomattavasti parempi ja kuitenkin Posti valittaa lähetysmäärien vähenemisestä . Todennäköisesti kyse ei olekaan palvelujen parantamisesta vaan suurista bonuksista. Kotimaisten verkkokauppiaiden kannattaisi kehitellä jonkinlaista kuriiri järjestelmää ja antaa Postin kuihtua kaikessa rauhassa nykyisen suuntauksensa mukaisesti.


    • Hienoatilatanetistä

      Tässä odottelen toista päivää ulkomailta postnordilla tulevaa lähetystä, joka on kerran jo käynyt kotiovella turhaan. Jos olisin tiennyt tilatessa, että toimitus Suomen päässä menee Postnordille, niin en olisi palvelua ottanut.

      Toimituspalvelu on rikki, puhelimella ei saa ketään kiinni ja sähköposteihin tulee automaattivastaus, että kestää 2-3 päivää, että viesti edes luetaan saati sitten, että sille tehdään mitään. Viikko menee suomessa helpostikin tavaran saamiseen.

      Tällä vain haluan tuoda esille sen,. että jos tilaa Suomesta postilla tai Matkahuollolla, tietää minne se tulee ja miten, vaikka tuote olisikin kalliimpi.

      • tiedänmillärahaatehdään

        Unohtui mainita, että puhelimessa ääni kehottaa käyttämään nettiä ja netissä puhelinta. Jonotus maksaa euron/4 min


    • plogienlukija

      Brittien verkkokaupasta (Leisure ja joku muu) mpelkkä huonoa sanottavaa. Toimitusaika piiitkö (kuukausia) ja vastaukset kyselyihin hitaaaita. Tilattu vetuksen hydraqulikkaa, ruoria jne nlrmaalia tavaraa. Samasta maasta kaksi tilausta ja kummastakin samaa kokemusta.

      Suurin ongelma suomikaupoissa on juuri se, ettwi verkkokaupa tiedä kivijalkakaupan saldoja. Siksi toimitusajat on aina keskimääräisiä. Jos varastossa tai tukkkjrilla ei tavaraa ole, eii verkkokauppaq sitä tiedä. Softat jltka yhdistävät kivijalan-tukkurin-verkkokaupan maksavat maltaita kuukaudessa. Pisnes niinpientä ettwi kanata.

      Pyöritän verkkokaupa ja kivijalkaa, mutta eri alalla kuin veneily. Tavara saksasta 69 euroa mutta suomen öostiveloittaa helposti vastaavasta pari kymppiä. Kilpaile siinä sitten ulkomaisten kanssa toimitysmaksuissa (meilllä toimitus tosin on no
      llla euroa).

    • molemmat

      Tältä viikolta kokemukset: Saksasta tilaus maanantaina ja paketti oli luovutettu perjantaiaamuna. Vastaavasti eräästä suomalaisesta nettikaupasta tilaus keskiviikkoiltana ja paketti noudettavissa lähipostista perjantaina iltapäivällä. Kotimaan kaupassa ei ollut toimitusmaksua, Saksasta 6,95€. Melkein samankokoiset paketit.

      • 211047830

        Toivotan sinulle kauppiaana kaikkea menestystä valitsemallasi tiellä


      • A_33
        211047830 kirjoitti:

        Toivotan sinulle kauppiaana kaikkea menestystä valitsemallasi tiellä

        Muutamat viivästyneet toimitukset eivät kerro mitään kekimääräisestä toimitusajasta..


      • molemmat
        211047830 kirjoitti:

        Toivotan sinulle kauppiaana kaikkea menestystä valitsemallasi tiellä

        Ei tässä kauppiaita olla, lähinnä vain osoitus, että ainakin yksi kotimaan toimija sai tavarat heti liikkeelle. Ja kun tilaushinta oli vähän suurempi niin ei postimaksuakaan ollut. Ei SVB:n postimaksukaan paha ollut, siellä ehkä laajempi ja edullisempi valikoima.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      47
      5184
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      118
      3983
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      18
      2366
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1915
    5. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1853
    6. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

      Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      9
      1791
    7. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

      Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      140
      1769
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      85
      1424
    9. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      109
      1256
    10. ei tissari naisten kanssa ole ollut

      ei ole naisten kanssa ollut
      Varkaus
      52
      1121
    Aihe