Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tapion+täytyy+harkita+kysymystä,+onko+järkeä+jatkaa+kisassa?+Kun+hän+nyt+on+omalla+veneellä+Kap+Hornissa,+niin+olisiko+hauskempaa+käydä+huoltamassa+vene+rannassa+ja+pyytää+mukaan+kavereita,+purjehtia+satamia+pitkin+ylös+Etelä-Amerikka+ja+Karibia+ja+sieltä+sitten+kotiin.+Mitä+saavutettavaa+enää+on+itse+kilpailussa?+Ei+siellä+ole+mitään+yleisömassoja+vastaanottamassa+myöhään+keväällä.+Tietty+sponsorit+ei+ehkä+tykkää...
28.01.2019 22:58
Kokeilin+kerran+12v-kahvinkeitintä.+Se+aloitti+reippaasti+ja+eka+puoli+kuppia+valmistui+jo+5+minuutissa.+Sitten+vauhti+hiipui,+kun+vajaat+200Ah+hupiakuston+jännite+varmaankin+aleni.+Yhden+koko+kupin+kohdalla+oli+jo+mennyt+ainakin+vartti+ja+kahvi+oli+haaleaa,+joten+kahvi+meni+mereen+ja+keitin+ei+ole+enää+vieraillut+veneessä.
28.01.2019 22:53
Mitä+olen+seurannut+viimeaikaisia+tuomioita,+niin+nuo+veneiden+tulosuunnat+ja+kenelle+tuli+tuuli+mistäkin+suunnasta+ei+ole+ratkaisevan+tärkeitä+oikeudessa.+Se+on+nyt+vaan+esim.+jälkikäteen+vaikea+todentaa,+kummalla+puolella+puomi+oli+juuri+törmäyksen+hetkellä.+Periaatteessahan+tuuli+voi+pyörähtää+90+astetta+juuri+törmäyksen+hetkellä+ja+väistämisvelvollisuus+vaihtuu.+Ne+säännöt+on+enemmän+ohjeita+kippareille.+Enemmän+katsotaan+kokonaisuutta+ja+sitä,+mitä+itse+kukin+teki+välttääkseen+törmäyksen.+Oma+veikkaukseni+on,+että+jos+se+raaseri+ajaisi+liian+lähelle+kruiseria+ja+aiheuttaisi+tiukan+tilanteen,+pakottaisi+sen+pois+syvältä+alueelta,++se+olisi+sille+raskauttava+seikka.+Toki+tuolla+merellä+homma+toimii+parhaiten,+kun+noudatetaan+niitä+sääntöjä+parhaan+mukaan.
28.01.2019 15:03
Tapiolla+on+kova+sivumyötäinen+ja+veneen+nopeus+4+solmua.+Vanhimmatkin+Nauticatit+menisivät+hetkessä+ohi.+Täytyy+olla+miehellä+pitkä+pinna.+Jodlari+hyppäisi+välittömästi+yli+laidan.
28.01.2019 10:14
Trossi+on+uusi+innovaatio+suomalaisessa+yhdistyskentässä:+jäsenmaksu+ei-jäsenille.
27.01.2019 07:58
Saahan+noita+kaupan+hyllyltäkin+samaan+hintaan,+ei+kannata+Kiinasta+tilata.+Tämä+on+vähän+tyyriimpi,+mutta+olen+nähnyt+halvempiakin.
https://www.xxl.fi/gsi-outdoors-gsi-perkolaattori-harmaa/p/1103864_1_style
24.01.2019 22:09
Kyllä+voi,+mikäli+kärsii+itsekin+vahinkoa.+Tästä+on+tuore+syyttäjän+päätös.+
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4457285/U+Nauvon+veneonnettomuudesta+ei+syytteita
24.01.2019 15:11
Itse+kruiserin+kipparina+jättäisin+ohituksen+suunnittelun+raaserin+kipparille+ja+keskittyisin+omaan+tekemiseen.+Raaserihan+päättää,+milloin+ja+missä+hän+menee+ohi.+Jos+sitten+mun+yhteistyötä+tarvitaan+jossain+kohtaa,+olen+siihen+valmis+tilanteeseen+sopivalla+tavalla.+Karille+en+aja+eikä+sitä+voi+minkään+väistämissäännön+nojalla+multa+vaatia.+Raaseri+on+jo+tehnyt+mokan,+jos+se+pakottaa+mut+ulos+väylältä.
24.01.2019 13:08
Mahtaako+olla+pahat+merijalat,+kun+hyppää+laiturille.
23.01.2019 19:25
Vielä+voisi+ehkä+mainita,+että+Kasnäsissa+aloitti+vuosi.sitten+kalanrehutehdas,+jonka+raaka-aine+on+itämeren+silakka.+Silakasta+poistetaan+dioksiini.+Sitä+kun+syötetään+lohille,+kalankasvatus+poistaa+ravinteita+ja+myrkkyjä+merestä+eikä+tuo+niitä+lisää.+Efekti+vielä+voimistuu,+jos+kalat+viljellään+maalla+suljetussa+laitoksessa.
23.01.2019 18:47
Viranomaiset+on+ottaneet+tosissaan+kalankasvatuksen+ympäristökuorman.+Siihen+tarvitaan+ympäristölupa,+jota+ei+saa+enää+herkille+alueille.+Samalla+on+syöttömenetelmät+muuttuneet+paljon+paremmiksi.+Olisivatpä+noudattaneet+samaa+linjaa+maatalouden+kanssa,+niin+etenkin+saaristomeri+voisi+paljon+paremmin.+Sinne+tulee+kuormitusta+kotimaasta,+Suomenlahdelle+myös+ulkomailta.
23.01.2019 15:38
Kalankasvatuksen+kuormitus+on+vähentynyt+murto-osaan+2000-luvulla,+kun+menetelmiä+on+kehitetty+ja+norjalainen+kala+on+tullut+halvemmaksi.+Osuus+lienee+pari+prosenttia,+kun+maanviljelyn+on+75%.+Laivat+ja+veneet+tuottavat+myös+yhteensä+prosentin-kaksi+rehevöittämispäästöistä.+Jätevedenpuhdistamot+tuottaa+15-20%.+Maanviljelyn+osuutta+voi+lähinnä+vähentää+kipsi,+tehokalkitus,+jota+meinataan+Ruotsissa+tehdä+kipsinlevityksen+sijaan+ja+kosteikot.+Maanviljelyn+suurin+ongelma+on+menneinä+vuosikymmeninä+maahan+pumpatut+liian+suuret+fosforimäärät,+ei+niinkään+nykyinen+lannoitus.
23.01.2019 13:47
VDH:n+keski-VMG+viimeisenä+24+tuntina+on+6,2+solmua,+eli+149M/vrk.+Nyt+nopeus+7,1+solmua.+Taitaa+olla+jo+kiire+kotiin.
23.01.2019 09:53
Turussa+on+vähän+peltoja,+enemmän+Liedossa,+Loimaalla,+Maskussa+jne.+Päästöt+kuriin+tai+maataloustuet+pois!
23.01.2019 04:40
VDH+joutuu+vielä+viikon+ajan+ajamaan+tosissaan+kovassa+sivutuulessa.+Ja+vielä+vissiin+rikin+huonommalla+puolella.
22.01.2019 21:23
Joo,+menin+sekaisin.+Etäisyyttä+veneillä+oli+eilen+330M.+Kanarian+saarilla+matkaa+oli+vielä+2-3000M+ja+etäisyyttä+saman+verran+kuin+nyt,+eli+Slatsin+olisi+pitänyt+silloin+saada+isku+aikaan.+Ei+ollut+enää+Azoreilla+tehtävissä.
22.01.2019 20:09
Itse+olisin+tuossa+vaiheessa+Slatsina+jahdannut+VDH:ta+samaa+reittiä+ja+luottanut+parempaan+venevauhtiin.+Kovissa+sivutuulissa+voi+Slats+ajaa+kovempaa+kuin+VDH,+joka+joutuu+vähän+säästelemään+mastoaan+tai+se+olisi+voinut+hajota,+jos+hän+olisi+vastannut+Slatsin+iskuun.+Moottorilla+26M+on+suunnilleen+10+litraa.+Tietty+samoihin+aikoihin+Slats+menetti+kommunikointimahikset+eikä+enää+ainakaan+siinä+vaiheessa+tiennyt,+missä+VDH+on.
22.01.2019 19:32
Miten+voi+olla,+ettei+Slats+ole+paremmin+pärjännyt+tässä+loppuratkaisussa.+Hänellä+on+sama+vene,+isompi+purjeala,+oli+80+l+dieseliä,+silti+VDH+on+päässyt+karkuun.+Muutama+päivä+sitten+he+olivat+vielä+lähekkäin+Azorien+eteläpuolella.
22.01.2019 18:09
Sillä+kaverilla+taisi+olla+myös+mikroaaltouuni,+jos+muistan+oikein.
21.01.2019 13:50
Sopivan+muodin+tullessa+ehkä.+Mun+käsittääkseni+se+kyllä+nostaa+polttoaineen+kulutusta,+kun+märkäpinta+kasvaa+ja+perä+tuottaa+enemmän+turbulenssia+veteen.
20.01.2019 20:11
37 / 177