Vapaa kuvaus

Aloituksia

236

Kommenttia

1667

1. Jännää+on+myöskin+se,+että+jos+nyt+sattuu+elämänsä+ehtoopuolella+olemaan+pitkäänkin+sairaalan+vuodeosastolla+vakavan+sairauden+ja+kiputilojen+kourissa,+niin+silloin+on+mahdollista+saada+laillisesti+huumeita+ihan.+Morfiinin+johdannaiset+taitavat+olla+arkipäivää+sairaaloissa.+Aikanaan+kun+itse+olin+nuoruudessani+vakavassa+liikenneonnettomuudessa+mukana+ja+silloin+kyllä+oli+jokseenkin+leppoisaa+loikoilla+mahallaan+kaariasennossa+selkäleikkauksen+jälkeen.+Morfiinia+säännöllisin+väliajoin+suoraan+suoneen+ja+kipuja+ei+tuntenut+lainkaan.+Oli+oikeastaan+kuin+ei+olisi+ollut+edes+vuoteessa,+vaan+leijumassa+jossain+pumpulien+päällä.
  2. "Kallis+on+herran/herrojen+palvelus."Tätä+laulua+pastorit+mielellään+laulattavat+adventtikirkoissa+lauantaipäivän+ratoksi.Uskonnoissakin+pätee+se,+että+joidenkin+"puotien"+tuotteet+ovat+kalliimpia+kuin+toisten."Vege-tuotteet"+ovat+tietysti+hinnoittelun+yläpäässä.Adventtikirkon+tuotteet+eivät+ole+lainkaan+halvimmista+päästä.+10+%+adventistin+palkasta+menee+herrojen+palvelukseen+ja+heidän+elintasonsa+ylläpitämiseen.+Lisäksi+on+vielä+runsaasti+kaikenlaisia+kolehteja+ja+muita+keräyksiä,+joihin+tulee+hyvän+adventistin+syytää+rahaa+lahkossa+olon+aikana.+Elämän+loppuvaiheessa+voi+hyvin+käydä+vielä+niin,+että+ne+herrat+putsaavat+riviadventistin+koko+pöydän+lahjakirjoilla+ja+testamenteilla.
  3. "Oletko+adventtiairut+joskus+ollut+topilassa+vai+mistä+advarit+tunnet+?"Toivonlinnan+koulu+jääköön+puolestani+omaan+arvoonsa,+vaikka+tietysti+olin+Toivonlinnan+tapahtumista+kiinnostunut,+kun+koulun+pedofiiliskandaalia+aikanaan+puitiin.Myös+Oskar+Salosen+säätiön+pumppaaminen+kuiviin+adventtikirkon+päättäjien+toimesta+oli+hyvä+esimerkki+siitä,+mihin+kusettajalahkot+kusetuksissaan+pyrkivät+hallelujaa+huudoin+ja+Jeesuksen+nimessä+ja+veressä.Tuttavapiirissäni+ja+myös+naapureina+on+ollut+muutamia+adventisteja,+joiden+touhujen+seuraaminen+on+käynyt+välillä+ihan+huvista.Tunnen+muutamia+kahjoja+adventistiperheitä,+joiden+päässä+ilmeisesti+liikkuu+vain+keltaista+nestettä.+Naapuriksi+sattui+kerran+fundamentalistinen+adventistiperhe+kahden+lapsensa+kanssa.+Oli+tragikoomista+ja+ajoittain+myös+tuskallista+seurata,+kuinka+lauantaiaamuisin+lapsia+ihan+väkipakolla+raahattiin+jumalanpalveluksiin+ja+sullottiin+autoon,+vaikka+lapset+eivät+olisi+halunneet+lähteä.+Huuto+oli+kova+ja+kiire+päästä+kuulemaan+pastorin+valheita.+Postiluukustani+alkoi+tulvia+myös+kirjeellisen+Raamattuopiston+kortteja+ja+silloin+vihjasin+naapurilleni,+että+tunkekoon+ne+korttinsa+vaikka+ennemmin+vaimonsa+perseeseen,+mutta+minun+postilaatikon+hän+saa+jättää+rauhaan+tai+saa+maistaa+omaa+lääkettään.Yritykseeni+ilmoittautui+erään+kerran+työhaastatteluun+adventistipoika,+joka+heti+aluksi+huomautti,+ettei+lauantaisin+suostu+tekemään+töitä.+Siihen+loppui+se+haastattelu,+koska+työ+on+sen+luontoista,+että+myös+viikonloppuisin+on+varauduttava+olemaan+paikalla+akuutin+tilanteen+niin+vaatiessa,+niin+ketään+uskovaista+en+palkkaa+töihin+mistään+hinnasta.+Paljon+olen+tietysti+halunnut+mielenkiinnosta+ja+yleissivistyksen+kannaltakin+kerätä+infoa+ihan+jo+huvin+vuoksikin+kahjoista+lahkoista+ja+siksi+myös+adventismista+ja+sen+typeryyksistä.+Kyllä+vuosien+varrella+on+tullut+täysin+selväksi+se,+kuinka+mielipuolisesta+lahkosta+on+kyse,+kun+puheeksi+tulee+adventtikirkko.