Ingen pappi ei ole uskossa

ingenangel

Ingen pappi kirjoittaa ja paasaa kuin pappi ja niinkuin "esimiehet ja henget" ovat aivopesseet hänet. Raamatullisuus on teoreettista.
Moni adventisti ihailee salaa Jaria kun hän uskalsi erota kirkosta ja hylätä seurakunnan yhteisen sapatinvieton henkilökohtaisten ongelmien vuoksi.
Valitettavasti adventistien ihailema Jari ei ole kertonut uskoontulostaan ja uudestisyntymisestään tyyppilliseen adventisiseen tapaan.
Onkohan Elleniin uskova Jari edes uskossa?

Auttakaa adventistit lähimmäistänne Jaria (tehkää Jarille hyvää sapattina, koskee myös adv. naisia) ja päästäkää hänet opettamaan Adventtikirkkoon vaikka onkin Kurpalle sukua.

>> Päivä on erotettu kokonaan Jumalalle. Niin että ihminen viettää päivän Jumalan yhteydessä läheistensä kanssa. Ihminen palautuu fyysisistä ja henkisistä rasituksista jaksaakseen arjessa, Jes 58:14-14. Hengellinen virkistys. Juhlaa kerran viikossa. <<

Sinä (Jari) olet siitä aivan oiva elävä esimerkki.

>> Minä en ole teologi, enkä jäsen hengellisissä tai uskonnollisissa liikkeissä, organisaatioissa, etujärjestöissä, tai näiden seurakunnissa. <<

No mutta miksi ihmeessä et ole?!

27

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neitsyys-tiukilla

Jari Laurila on korostanut palstalla kiivaasti sitä, että hän on perseestään vielä neitsyt.
      Kuitenkaan siinä ei ole mitään sellaista, joka ylittäisi uutiskynnyksen, koska suurin osa miehistä on perseestään neitsyitä.
      Herää vain kysymys, että miksi sellaista ominaisuutta pitää ylipäätään korostaa?
      Heteromiehet kun ovat yleisesti ottaen perseestään neitsyitä, eikä heillä ole tarvetta siitä toitottaa muille.
      Vain epävarmuus siitä, että mahdanko sittenkään olla perseestäni neitsyt saa ihmisen helposti jankuttamaan ja todistelemaan itselle olevansa vielä perseestä neitsyt.

• «Vain epävarmuus siitä, että mahdanko sittenkään olla perseestäni neitsyt saa ihmisen helposti jankuttamaan ja todistelemaan itselle olevansa vielä perseestä neitsyt.»

Kyseessä voi olla myös paranoidinen uskomus, että joku levittelee hänestä homoseksuaalisuuteen liittyviä juoruja.

Oikeasti ihmiset eivät ole kovin kiinnostuneita yksittäisten tavallisten tallaajien yksityisasioista.

Jos itsestään kuvittelee sellaista, että muita kovasti kiinnostaa kaikki, kysymys on harhasta. Se saattaa liittyä narsistiseen häriöön tai sitten muuten vain paranoiaan.

• NeitsyysJäsenyysehtona

Ovatko kaikki adventistit perseestä neitsyitä?
        Varmaankin se selvitetään Adventtikirkon kastelupauksessa.
        Maallikkopastori ingenpappi on kiinnostunut tämän alan narsistisesta aikuisviihteestä (pohdiskelee raamattuluennossaan onko itsetyydytys syntiä) ja nykyään eivät adventistinaiset paljonkaan kiinnosta häntä?

• NeitsyysJäsenyysehtona

Sen vuoksi minullakaan ei ole mitään mahdollisuuksia liittyä Adventtikirkon jäseneksi, vaikka haluaisin, koska olen menettänyt perseneitsyyteni jo kauan sitten.
        Minun täytyykin tyytyä vain näihin Jarin narsistisiin aikuisviihdeluentoihin, koska eivät minuakaan naiset enää kiinnosta. Tai siis totta puhuen eivät ole koskaan kiinnostaneetkaan. Jarista vain unelmoin...

• kerettiläinen-

Tämä ei ole minun aloitukseni, vaikka siihen on suoraan kopsattu kommenttini toisesta ketjusta.

• Lepopäivä on omantunnon asia. Minä en mätki kenenkään omaatuntoa asiassa.

Ihmisiä on erossa maantieteellisistä ja inhimillisistä syistä seurakunnista.
      Lepopäivää ihmiset viettävät yksinäisyydessäkin usein.

Kukaan ei velvoita ihmisiä ryhmiin. Evankeliumin työ tehdään paljolti globaalien organisaatioiden toimesta. Matt 28:18-20 . Aikoinaan 1800 luvulla syntyneet protestanttiset kirkot ovat olleet vuosikymmeniä 1800 luvulta saakka aikaansaavia.

Seurakunta on tarkoituksenmukainen ja suositeltava, oikein ja hyvin. Mooseksen ajoista lähtien
      ihmiset ovat olleet ryhmissä.
      Inhimillisiä syitäkin on olla erossa ainakin toistaiseksi.

Minä en eläkepäivilläni pidä esimies-johtaja- tuomareita. On liikaa vaadittu työelämän kaltaiset alaistaidot. Vietän eläkepäiviäni. Työelämässä oli tarpeeksi.
      Minua ei ole aivopesty. Hengellistä kirjallisuutta kertyi yksitoista metriä kotikirjastooni ennen tietokoneiden aikaa. "Esimiehet" eivät ole päässeet aivopesulle siis.
      Olen itse tutkimalla ja kirjallisuudesta hankkinut hyviä tietoja Raamatusta.

t. jarinhotelli

• OnnittelutJarille

Minkä ikäisenä pääsit eläkkeelle?

• OnnittelutJarille kirjoitti:

Minkä ikäisenä pääsit eläkkeelle?

Oletko päästäsi kilahtanut kun kyselet tuollaisia täällä.

t. jarinhotelli

• jarinhotelli1 kirjoitti:

t. jarinhotelli

Jari taitaa tarkoittaa, että on ihan pösilöä kysellä täällä ihmisten yksityisasioita.

Kuten esimerkiksi ikää eläkkeelle päästessä.

Muita hupsuja kysyttäviä olisivat esimerkiksi se, onko joku päästään kilahtanut tai vaikkapa perseestään neitsyt. Ihan hullua sellaisia on kysellä, eikös juu? Ja ihan hulllua sellaisia on täällä ruveta toisille raportoimaan myöskään ilman että kysytään.

• OnnittelutJarille
        jarinhotelli1 kirjoitti:

t. jarinhotelli

Kyllä, minä olen myös päästäni kilahtanut. Ei tällä palstalla kovinkaan moni selväjärkinen kirjoittele.

• OnnittelutJarille

Missä kilahti.......?!?
        Mistähän syystä Jari on päässyt niin nuorena eläkkeelle?
        Olen kuvitellut että adventistit ovat terveempiä myös psyykkisesti.

• OnnittelutJarille
        OnnittelutJarille kirjoitti:

Missä kilahti.......?!?
        Mistähän syystä Jari on päässyt niin nuorena eläkkeelle?
        Olen kuvitellut että adventistit ovat terveempiä myös psyykkisesti.

Kai te nyt ymmärrätte, etten minä muuten utelisi tällaisia, mutta kun minullakin on ollut noita psyykkisiä ongelmia ja tunnen, että Jari on minun sielunkumppanini. Itseasiassa jotain vielä enemmän.....hmmm....

Täytyy tunnustaa teille, että kun makaan illalla yksin vuoteessani, niin onanoin aina itseni uneen samalla kun mietin Jaria. Tulee niin hyvä ja rauhallinen olo aina sen jälkeen, että nukun yöni kuin pikkulapsi :-)

Kai te nyt ymmärrätte, etten minä muuten utelisi tällaisia, mutta kun minullakin on ollut noita psyykkisiä ongelmia ja tunnen, että Jari on minun sielunkumppanini. Itseasiassa jotain vielä enemmän.....hmmm....

Täytyy tunnustaa teille, että kun makaan illalla yksin vuoteessani, niin onanoin aina itseni uneen samalla kun mietin Jaria. Tulee niin hyvä ja rauhallinen olo aina sen jälkeen, että nukun yöni kuin pikkulapsi :-)

Ajatella että joku masturboi itsensä uneen minusta unelmoiden. Tämäpä oli suuri kohteliaisuus.
        Ole ihmeessä yhteydessä minuun yksityisviestinä blogini puolella sähköpostialustalla.

t. jarinhotelli

• OnnittelutJarille

Eriseuraista porukkaa nuo adventistit. Välillä ollaan niin juutalaisia ja toisinaan niin raamatullisimpia kristittyjä omavanhurskaisuudessa ja lihassa?.

Adventismissa vaikuttaa valheen henki kuten Jaria jumaloiva nikkivaras osoittaa

Varmaan Jarin pahaan uupumukseen ja kirkosta eroamiseen on vaikuttanut adventismissa vaikuttavat henkivallat?

Eriseuraista porukkaa nuo adventistit. Välillä ollaan niin juutalaisia ja toisinaan niin raamatullisimpia kristittyjä omavanhurskaisuudessa ja lihassa?.

Adventismissa vaikuttaa valheen henki kuten Jaria jumaloiva nikkivaras osoittaa

Varmaan Jarin pahaan uupumukseen ja kirkosta eroamiseen on vaikuttanut adventismissa vaikuttavat henkivallat?

Minun uupumus ei ole johtunut kirkon palvelutehtävistä. Minulla oli paljon muuta, josta pitkäkestoista stressiä.

Juutalaisuudella ei ole adventtiliikkeen kanssa mitään tekemistä. Kaiketi juutalaisuus on tullut Jaakobin pojan Juudan heimosta, tai/ja Juudan isosta maakunnasta alueesta. Maailma on ollut pystyssä 2000 vuotta ennen ensimmäistäkään juutalaista. __Gal 3:28.

Adventtiliikkeen henkivallat on Pyhä Henki Joh 14, Hebr 10:12-18, -taivaan joukot.
        Kuitenkin taivaasta alas heitetyt pahat henget- langenneet enkelit kiusaavat ihmisiä aika ajoin.
        Pahat henget eivät näe vaivaa turhaan, ja kiusaavat siksi vain niitä joita pahat henget eivät ole voittaneet puolelleen. Paatumuksen "suloinen rauha" on ihmisellä, jota ei henget vaivaa.

t. jarinhotelli

• OnnittelutJarille

Minulla on todettu erittäin paha dissosiaatiohäiriö, enkä aina muista, mitä olen kirjoitellut, mutta kyllä se minä olin, joka tunnustin tuossa rakkauteni Jaria kohtaan...

Tämän häiriöni kanssa on niin vaikeata elää, kun minun lihani raastaa minua päivin ja öin ja tuo kaikenlaisia häiritseviä ajatuksia pintaan, joten yrittäkää ymmärtää!

• OnnittelutJarille

Missä on adventistien lähimmäisen rakkaus NYT Jaria kohtaa?
        - vastauksen saa kysymällä Jarilta.

Jarin ollessa jäsenenä häntä käytettiin adventistien toimesta härskisti hyväksi.

Adventismi on sellainen ismi josta on erittäin vaikea päästä eroon kuten esimerkkimme todistaa.
        Sama menetelmä jehovan todistajilla.

Minulla on todettu erittäin paha dissosiaatiohäiriö, enkä aina muista, mitä olen kirjoitellut, mutta kyllä se minä olin, joka tunnustin tuossa rakkauteni Jaria kohtaan...

Tämän häiriöni kanssa on niin vaikeata elää, kun minun lihani raastaa minua päivin ja öin ja tuo kaikenlaisia häiritseviä ajatuksia pintaan, joten yrittäkää ymmärtää!

Ihmisen liha on minullekin toisinaan hyvin raastavaa.

Kiitos paljon huomioistasi.

t. jarinhotelli

• Ihmiset saavat olla uskossa tai epäuskossa miten itse lystäävät.

Minä pidän uskoni ja epäuskoni ihka omana asiana. En pidä mitään kenenkään mielivallan alaisuudessa organisaatioiden palkatuilla "esimies-johtaja-tuomareillakaan," taikka seurakuntien putkimies, ompelu, kotirouva, sorvaus, -tai hieromataitoisilla ihmisilläkään mielivallassa. -En lapsen elämänkokemuksella varustetuilla pälliköilläkään, taikka silkissä ja sametissa eläneillä pappiskunnallakaan.

Olen ihka oikea vapaaherra kaikessa oman tunnon asiassa.-

t. jarinhotelli

• "Minua ei ole aivopesty. Hengellistä kirjallisuutta kertyi yksitoista metriä kotikirjastooni ennen tietokoneiden aikaa. "Esimiehet" eivät ole päässeet aivopesulle siis."

Kommenttisi Jari on nyt aika pahassa ristiriidassa. Väitätkö, että kirjoja ja julkaisuja lukemalla ei voi tulla aivopestyksi?
      Jos sinulla on 11 metriä hengellistä kirjallisuutta ja olet sitä kirjallisuutta lukenut, niin mitä se uskonnollisten kirjojen lukeminen on muuta kuin aivopesua? Tuon määrän yhden aiheen lukeminen johtaa terveenkin ihmisen helposti hullujen huoneelle ja pahaan loppuun palamiseen.

• Väkeväadventisti

Jari oli entisessä elämässään kertomansa mukaan yliaktiivinen adventisti
        - puhuja
        - raamatunopettaja
        - kanttori
        - läännytys ja adventismimateriaalin levitystyö
        - innokas naisten "sielunhoitaja" (jokapaikan höylä)
        - pianojen kantaja
        - adventtikirkon tilaisuuksien juontaja ja järjestäjä
        - kävi vilkasta kirjeenvaihtoa Timo Flinkin ja vastaavien kanssa
        - Ellen White kirjallisuuden tutkiminen (omistaa kaikki suomenkieliset EGW kirjat)

• Vietän eläkepäiviäni;

En pidä mitään kenenkään mielivallan alaisuudessa organisaatioiden palkatuilla "esimies-johtaja-tuomareillakaan," taikka seurakuntien putkimies, rakennusmies, ompelu, kotirouva, sorvaus, -tai hieromataitoisilla ko. tehtäviin pätevillä ihmisilläkään mielivallassaan. -En lapsen elämänkokemuksella varustetuilla päälliköilläkään, taikka silkissä ja sametissa eläneillä pappiskunnallakaan.

Vietän eläkepäiviäni. Olen aina ollut luonnollinen kompetentti henkilö.
      Ollaksensa minuun jonkinlaisessa "johtavassa taikka arvostelevassa/vaativassa asemassa" pitää olla minulla ensin työsopimus, mistä näen alaistaitovelvoitteeni. En voi persoonallisuuksien mielivallalle olla mieluisena.

Olen kantanut aikoinaan kaikissa tusinassa luottamustehtäviäni vastuuni 100% joka päivä,
      ja jättänyt hengelliset määräaikaiset demokratian vastuuni 1.6.2006._(2006)
      Olen keskustelija foorumilla, ingenting annat.
      Näin pitää aina ollakin hyvämoraalisessa missiossa.

Etujärjestöjen organisaatioiden yhdistystoiminnoissa on aina säännöt. On myös rakenne oltava ollaksensa olemassa. Toimielimissä istuu maallikoita ja palkattuja ihmisiä.
      Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen voi olla vain työelämässä työnjohdossa.
      Ei ihmiset töihin riennä seurakunta-yhdistys toimintoihinkaan kuin palkan nauttijoina.
      > Kaikki päätöksenteko pitää tapahtua toimielimissä, vaitiolovelvollisuus luonnollisten henkilöiden yksityisasioista,. Subjektia koskevasta päätöksenteosta on tehtävä aina ilmoitus subjektille. Päätöksiin voi sitten aina hakea muutosta, ja subjekti itse tulla päätöksistä tietoiseksi.
      Sopimuksia "auktorisoitujen persoonien" autoritaarisesta mielivallasta ei ole koskaan allekirjoitettu. Mielivallalle ei voi olla mieluisena.
      Matt 18:18 koskee sellaista asiaa mistä on yhdessä sovittu, mitä puhutaan seurakunnalle, siis sovittu subjektin kanssa vuorovaikutuksessa sopimus mitä lausutaan.
      Putkimies, ompelu, kotirouva, yms. pätevyyksin varustettuja ihmisiä yhdistystoiminnoissa, ei voi velvoittaa toisen persoonan esimieheksi, eikä johtaja-tuomariksi, jonka mielivalta ja intuitiivinen näkemys olisi sitten toisen persoonan velvoite ja laki.

> On tärkeätä ymmärtää toimielin aina pomona! _Toimielin on pomo!_ Jokainen hoitaa demokratian vastuunsa aina toimielimen alaisuudessa. Taitava vastuunkantaja osaa asian luulematta itseänsä toisen persoonan johtajaksi. Toimielimessä ei ole esimies-johtajaa toiselle koskaan. Itsenäinen toimivalta on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa. Korkea henkilökohtainen vastuu, sekä tietenkin ryhmän (johtokunta/hallitus) juridinen vastuu päätöksenteon vaikuttavuuden tuloksista on aina olemassa.

Olen tarkoittanut hyvää neuvoillani. En ole syyttänyt ketään. Kaikissa seurakunta yhteyksissä jokainen persoona perheineen on saanut olla uskonelämässään ja perhe-elämässä minun heitä vainoamatta, ja minun heistä missään mitään puhumatta riippumatta seurakunta yhteydestä.
      Minä en ole kenenkään henkilökohtaista uskoa Jumalaan sanallakaan koskaan sanallakaan arvostellut.

Adventtikirkon organisaatio rakenne on hyvä, että organisaatio on olemassa.
      Adventtikirkon rakenne on tasa-arvoa edustava. Maallikoita ja palkattuja kirkon työntekijöitä on toimielimissä vaali-demokratia järjestelmän/sääntöjen mukaan.
      On hyvin ja oikein mielestäni, että kirkon teologia on kokonaan kirkon ylimmän toimielimen vastuullisten, hengellisten ja tiedollisten ihmisten hallinnassa.

Yst. t. Jarinhotelli
      Kurpan torpan sepän pojanpojanpojanpoika
      ingen pappi

• Lisäys;

Minä en suinkaan ole tehnyt- tee mitään protestia Adventtikirkkoa kohtaan, enkä kirjoita että olisin "vääryydestä" joutunut kärsimään.

Adventtikirkko täyttää teologiassaan viimeisien aikojen pyhyyden vaatimukset.

Seurakunnat ovat kaikissa uskonnollisissa ja hengellisissä ryhmissä etujärjestöjen organisaatio-seurakunta-yhdistys- toiminnoissa ihmisistä rakentuneet. Enkeleitä ei penkeillä istu, mutta lähes enkelin vaatimukset kristinusko ihmiselle asettaa.

Kaikkia nykyajan seurakuntia vaivaa samat ongelmat.
        Siellä missä on ihmisiä syntyy aina myös ristiriitoja. Siellä missä ihmisiä, on aina niitäkin jotka eivät osaa ratkaista ristiriitoja ja tunnistaa ongelmia. Harvalla on mitään ymmärrystä minkäänlaisesta hallinnosta ja hyvästä hallinnon tavoista ja hyvästä johtajuuden tavoista.
        Sääntökirjat- joissa sitten ollaan toisinaan ristiriidassa alkuseurakunnalle kirjoitettujen ohjeiden ja nykyajan seurakunta-toimintojen suhteen siksi että seurakuntien toiminnat ovat
        yhdistystoimintaa, joissa ihmiset kokoontuvat ja hajaantuvat säännöllisesti, mutta ihmiset eivät elä yhdessä. Monien usko on perhekeskeinen. Monia sitoo perhekeskeisyys.
        On varmasti eri seurakunnissa niitä nykyajan seurakunnissa, jotka ovat jäseniä enemmän perhesidonnaisuuksien ja perhevaatimuksien vuoksi, kuin uskon syistä. Perheiden nuorempi polvi ja jokainen ihminen näkee oman uskon taipaleensa ja omat henkilökohtaiset ratkaisunsa.
        Perheet tietenkin pitävät huolta omista jälkeläisistään, ja aika koittaa että jokainen on täysivaltainen päättämään itse uskonsa asioista.
        Adventtikirkossa on monia Jumalalle/ Jeesukselle pyhittyneitä ihmisiä yksilöinä. Kaikissa uskon piireissä on yksilöitä jotka ovat Jumalalle ja uskolleen oman tieto-ymmärryksensä mukaan vilpittömiä yksilöinä.

Koska itse olen ollut aikoinaan 100% ajankäyttöni, ja kaikessa vaikuttimessa seurakunnan palveluun ja Jumalalle ajankäytössäni pyhittynyt, ja viime vuosina olen ollut liikarasituksen vuoksi erossa, olen sitten viettänyt aikaani mieluiten yksin erossa ryhmien vaatimuksista ja ryhmien rasituksista.
        Kun joskus olin liikarasittunut erään työpaikan työmäärään, niin kesti 20 vuotta, ennen kuin ajattelin että pystyisin palaamaan uudelleen samaan työpaikkaan samalle paikalle.
        Olin paljon puhelimessa tukkumyyjänä, ja vasta viime aikoina 30 vuoden jälkeen olen opetellut puhumaan uudelleen puhelimeen.
        Liikarasitus-syyt ovat vakavia asioista siinä mielessäkin, että bourn out/uupumus aiheuttaa todellakin paon pois siitä missä väsyi. Uupumusta seuraa aina jokaisella ihmisellä jonkin asteinen masennus. Vakavasta työuupumuksesta toipuminen on aina 10- vuoden asia tavallisesti. Sittenkään ei pysty palaamaan samaan paikkaan, vaan ne syyt miksi ja missä väsyi, on oltava poissa, ja vasta uusissa tuulissa jaksaa taas entiseen malliin.
        - On turhaa soittaa minulle suutaan siitä että olen ollut liiallisen ahkera.

t. jarinhotelli

• Katsokaa lapsukaiset miten isokenkäisiä ihmisiä on minun isissä ja äideissä 25 sukupolveen asti;

Haukkokaa henkeänne, pääsette ritarien ja linnanherrojen, kartanoiden herrojen, maan korkeimman ylhäisaateliston, maan korkeimpien viranhaltijoiden, keskiaikaisten upo-uusien kirkonherrojen maailmaan, Katekismuksen suomentajaan, sotapäälliköiden, ja tuomareiden maailmaan.

Monissa Suomalaisissa linnoissa tänään, on ollut joskus minun kantaisä komentajana ja linnan päällikkönä. Mm. Turun- sekä Hämeenlinnan- ja Kastelholman linnan (Ahvenanmaa) linnojen herrat. Moni suuri kartano, mm. Klaus Djäknin-, kartanon herra on minun kantaisä. Polveudun mm. kahdesta Klaus Djäknin tyttärestä alenevissa sukupolvissa.
      Monta minun esipolvi kantaisää on haudattu Tukholman Ryddarholmenin harmaamunkkiveljeksien kirkkoon.

Suomen nuijasodan komentajat Klaus Fleming, Iivari Tawast, Ködik Finke ovat sukulaisiani, sitä ylhäisaatelisto-sukua -sukunimiä- mistä polveudun suvuista.
      Jaakko Ilkka ja Tuomas Martikkala, olivat nuijasodan komentajia talonpoikien puolella joista polveudun suoraan alenevissa sukupolvissa.
      Marsalkka Mannerheimilla ja minulla on yhteinen kantaisä.

https://jarinhotelli.blogspot.com/2017/08/jari-laurilan-perhesukutaulut-neljan.html

t. jarinhotelli
      Kurpan torpan sepän pojanpojanpojanpoika

• Exap

Ihan kiinnostuksen vuoksi kysyn, että kukas se Inge sitten oikein on ?

• Laurilansukua

Inge on yksi helvetin iso-/löysäperseinen ämmämäinen jätkä, jota käyn kuksimassa.
        Yst. terv.
        Kurpan sepän avioton poika
        Ingen pappi

• Laurilansukua kirjoitti:

Inge on yksi helvetin iso-/löysäperseinen ämmämäinen jätkä, jota käyn kuksimassa.
        Yst. terv.
        Kurpan sepän avioton poika
        Ingen pappi

Hep-

- Minun "Kurpan sepän aviottoman pojan" pitää kirjoittaa minulle yksityisviesti-kanavia pitkin minulle suoraan, pleace.

En kommentoi täällä koskaan ketään.
        Olen siksi tässä näin lyhytsanainen.

t. jarinhotelli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5493
    2. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      433
      4769
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3909
    4. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      189
      3467
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      14
      2586
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2335
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2298
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      154
      2101
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      128
      2059
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1529
    Aihe