Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oili.harjula
profiilit
oili.harjula
oili.harjula
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo+ei+saa+väheksyä+Suomua/Suomun+aloitetta.+Ilmoitan+että+mielelläni+sitten+konsultoin+mutta+yrittäjänä.
15.04.2017 21:22
Juu,+Kiitos!+Onko+Kemijärven+valtuustossa+ainesta+olla+nyt+oikeudenmukainen,+kansan+puolella,+vai+käskevätkö++'muut'?
Valtuusto+on+kansa?+Me+Kaarlo+Nurmikummun+kanssa+yritettiin+kyllä+puolustaa+kansaa,+mutta+toisin+on+käynyt?+Oltais+paljon+saatu+aikaan.+Äänestää+ei+enää+voi+mutta+onko+muuta+tahtoa?
13.04.2017 10:26
Juu,+Kiitos!+Onko+Kemijärven+valtuustossa+ainesta+olla+nyt+oikeudenmukainen,+kansan+puolella,+vai+käskevätkö++'muut'?
Valtuusto+on+kansa?+Me+Kaarlo+Nurmikummun+kanssa+yritettiin+kyllä+puolustaa+kansaa,+mutta+toisin+on+käynyt?+Oltais+paljon+saatu+aikaan.+Äänestää+ei+enää+voi+mutta+onko+muuta+tahtoa?
Siis+Suomu-aloitteestani.+Kiitos
03.04.2017 17:22
Jos+joku+vielä+tänään+Yrittäjien+paneeliin+ehtii+niin+voisiko+joku+kysyä+Sumu-aloitteesta+(ni)+että+miten+ehdokkaat+suhtautuvat+siihen?+En+itse+ehdi+paneeliin+vaikka+tarkoitus+oli+tulla+kysymyksineni.+Kiitos.+:)
03.04.2017 17:22
Kiitos,+kyllä+Kemijärvi+tarvitsisi+nyt+kovasti+vaihtoehtoja.+Arvaan+että+valtuustoon+pyrkii++ja+menee+'vanha+tuttu+kaarti'+(keskustalaisia,+vasemmistolaisia,+kokoomuslaisia,+perussuomalaisia)+mutta+miksi+ette+yhdistäisi+voimianne?+Olisi+paljon+parempi.+Siinä+jo+yksi+vaihtoehto+jota+kannattaisi+toteuttaa.+Noin+hajautettu+hallinto+ei+skulaa+enää+Kemijärvellä,+ei+mitään+järkee.
Pitäisköhän+kirjoittaa+nyt+lehteen;+jospa+se+saisi+jotakin+tuosta+ym.+aikaan.
Kysymyshän+on+ihmisten+toiminnasta,+ei+puolueiden?+
Suomun+hankkeen+aloitusta+edelleen+odotellen.+Sehän+on+sovittu+valtuustossa+että+miten+se+olikaan+tarkoitus+toteuttaa.+Vai+onko+joku+eri+mieltä+tästä.
Mitkä+ovatkaan+valtuuston+päätökset+tulevana+kautena?
07.03.2017 18:58
Lisään+vielä+että+minä+olen+tämän+hankkeen+(jos+alkaa)+päällikkö+ja+johtaja.++Voinko+selvemmin+ilmaista+tämän+asian+luonteen+täällä+suomi24-palstalla
01.02.2017 09:57
Ompa+taas+tuossa+käytetty+"karkeaa+kieltä";+kemijärviläiseen+tapaan,+eli+hoitokeskus+tarvittaisiin.
Mutta+tiedättehän+ihmiset+että+aloitteen+tekijä+olen+minä,+ja+mitä+ilmeisemmin+eräs+porukka+odottaa+että+minä+täältä+heitän+heille+rahat++että+pääsevät+tekemään,+(tekeminen+ei+sinänsä+ole+paha+asia,+senkun+näkis+Kemijärvellä+että+joku+jotakin+tekisi)+näin+ei+se+näin+toimi+hyvät+ihmiset,+että+minä+itse+en+ole+mukana.
Suomun+keskus+ei+nouse+ilman+minun+henkilökohtaista+panosta+(isoa+panosta)
01.02.2017 09:54
Se+on+mielenkiintoista+että+milloin+käsittely+alkaa?+Ihan+mielenkiinnolla+katson.+On+tässä+vierähtänyt+varmaan+jo+10+vuotta+aloitteesta+mutta+hiljaista+on.+Ovatko+muut++Kemijärven+asiat+näin+hidasta+toimintaa?
24.01.2017 16:38
On+Suomutunturissa+puita,+ollut+aina+kauttaaltaan+ympäri+tunturin.+Istutuksilla+kasvaa+kyllä+takaisin+aukot,+eikä+mene+kauan+kun+on+eheä+kaunis+tunturi+meillä
18.01.2017 17:41
Koko+Suomun+tunturin+ja+Peräojan+patoaminen+on+ollut+se+loukkaus+mistä++saamelaisten+pyhät+henget+ovat+loukkaantuneet;+padot+pitää+purkaa+sekä+tunturiin+kasvattaa+puusto+uudelleen.+Vaan+siten+voi+Suomulla+jotain+tehdä.
Keskus+on+jo+olemassa+henkisellä+tasolla;+se+pitää+vaan+sitten+fyysisesti+rakentaa.+Näin+on+asia...
18.01.2017 16:22
Korjaan+sähköpostin:
[email protected]
http://www.muutospuolue.fi/
02.01.2017 17:35
Arvoisat+äänestäjät.+Muutospuolue+voi+asettaa+ehdokkaita+myös+Kemijävellä,+mutta+sen+vuoksi+että+puolue+ei+ole+tällä+hetkellä+puoluerekisterissä,+niin+on+mahdollisuus+asettaa+valitsijamiesyhdistys,+johon+tarvitaan+10+henkilöä.+Ehdokas+voi+olla+myös+yhteislistalla+ehdokkaana,+ja+luvan+käyttää+Muutospuoluene+nimeä+tähän++antaa+sitten++puoluehallitus.+Yhteyshenkilönä+ja+vaalipäällikkönä++toimin+minä+puoluesihteerinä.
Siis+jos+on+kiinnostusta+asettua+ehdokkaaksi+Muutospuolueessa,+rohkeasti+vaan+ilmoittamaan++asiasta+puoluehallitukselle:
[email protected]
http://www.muutospuolue.fi/
02.01.2017 17:31
Portinniskantiellähän+ne+hevoset+juoksivat,+ja+oltiinhan++melko+naperoita+silloin,+olitko+itse?
08.12.2016 08:42
Kiitos+viestistä.+Kyllä+aina+Tonkopuron+muistan.+Tonkopuron+tarina+on+riipaiseva,+kun+kylä+tyhjeni+melkeimpä+yhden+vuoden+aikana+lähes+totaalisesti.+Ensin+lähtivät+nuoret+miehet+Ruotsiin+(omat+4+veljeä+mm.),+ja+sen+jälkeen+ikääntyvät+ihmiset+muuttivat+keskustaan+asumaan,+jonne+myös+omat+vanhempani+muuttivat.++Itsekin+muutin+jo+varhain+aivan+Helsinkiin+asumaan.
Yritin+eräässä+vaiheessa+perustaa+Pro+Tonkopuro-yhdistyksen,+mutta+se+ei+onnistunut,+koska+kylälle+ei+mennyt+joukkoliikennettä,+ja+minulla+ei+ollut+kulkuneiuvoa+millä+kylälle+mennä.+(joku+ois+voinu+jelppiä+tässä)+Tarkoituksena+oli+alkaa+kehittämään+kylää+sen+historian+mukaan,+ja+siten+omien+suunnitelmieni+puiteissa.+Yhden+kokouksen+sentään+muistan+pitäneeni.+
Tuossa+Suomu-aloitteessani+Tonkopuro+on+mukana,+sekä+kaunis+järvikylä+Räisälä,+eikä+Sallaankaan+päin+mitään+estettä+suunnitelmissa+ole.
Tonkopurosta+kirjoittaminen+on+vaan+melko++vaikeaa+kun+ihmiset+ovat+menneet,+ja+kun+ihmisistä+kirjoittaa,+pitää+olla+lupa+aina+joltakin,+ja+lupien+haalimenekin+on++hankalaa.+Mutta+jossakin+vaiheessa+Tonkopurosta+aion+kirjoittaa,++sillä+kylällä+on+rikas+historia,+ei+vain+poliititsesti,+vaan+siellähän+asui+luovia+ihmisiä+paljon.+Se+on+rikkaus,+ja+se+rikkaus+vaan+sitten+jonnekkin+sieltä+lähti.+(asumaan+ja+töihin+muualle)
Yksi+kaunis+muisto+(muitakin+tietenkin+on)+semmoinen+kun+kesällä+talojen+isännät+veivät+hevoset+kesälaitumille+eräälle+alueelle,+ja++hevoset+(n.30+hevosta)+juoksivat+harjat+hulmuten+pitkin+raittia+meidän+talon+ohi.+Olis+e+vaan+kaunista.+:)
07.12.2016 19:49
No+täällähän+on+melkoista+tekstiä+tullut.+Tjaa,+eipä+tuossa+kuuleppa+poitsu+kerrota+mitään+valtuustosta,+etenkään+mistään+itä-lapissa+olevasta,+joten+ja+mikä+asema+on+tehdä+jokin+tutkintapyytö+sulla?++Ja+jos+olisi+niin+millä+aikakaudella?
Otin+talteen+tuon+tekstisi,+tarkistan,+onko+siinä+laiton+uhkaus.+
Mutta+mulla+on+paljon+tärkeämpää+nyt+meneillään,+joten+poistun+ainakin+ajaksi+että+rauhoittuu+tämä+palsta+taas.
21.10.2016 09:20
No+minkä+päätöksen+on+valtuusto+tehnyt+tässä+kone-asiassa?
Kemijävdellä+on+niin+että+kun+'valtuusto'++tekee+laittomuuksia,+se+kommentoidaan+'että+ompa+tehty+kärpäsestä+härkänen'.+No,+jos+niitä+kärpäsiä+on+esim+500+kuukaudessa,+mitä+se+tekee+vuodessa?+Ja+voit+kuvitella+minkälaista+sotkua+esim+miljoona+kärpästä+yhdessä+paikassa+saa+aikaan.+Mietipä+tätä.
20.10.2016 09:20
Kuka+kysyy?+Vastaa+ensin+siihen.+Mutta+voin+vastata;+tuoko+on+sinun+käsitys+demokratiasta;+viitsitkö+vähän+tarkistaa+demokratian+pelisäännöt.+Ylivaltaa+ei+missään+tapauksessa+voi+sallia.
Ja,+onko+kaupunginjohtajamme+kaupunkilaisten+palveluksessa+vai+jonkun+muun,+esim.+niitten+hyvien+veljien?+Olisko+aika+tarkistaa+tämä+pelisääntö-asia+jo+tässä+vaiheessa+vuonna+2016.
19.10.2016 13:39
Oi+mikä+vastaus;+aivan+oksettaa.+Kepullako+oikeus+käyttäytyä+ylivallalla?+Miksei+muilla?
19.10.2016 11:56
4 / 9