Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tieteilijä
profiilit
tieteilijä
tieteilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
245
Kommenttia
4572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Molemmat+täytyy+olla+eläviä,+niistä+ei+synnykkään+synteesi+vaan+ihan+oma+persoona."
Alkiolla+ei+ole+myöskään+sen+enempää+aivotoimintaa+tai+persoonallisuutta+kuin+siittiöllä.+Ilman+aivoja+ei+sellainen+ole+mahdollista,+mitä+käsitetään+persoonalla.+Persoona+on+sosiaalinen+ja+psykologinen+toimija.+Miten+se+on+mahdollista,+jos+ei+ole+siihen+tarvittavia+aivojakaan.+Se,+että+on+elävä+ei+ole+mikään+perustelu,+sillä+onhan+alkio+typpisäiliössäkin+elävä,+samoin+siittiöt.+Ne+osaavat+uidakin+päämäärätietoisesti,+joten+sitähän+voisi+vaikka+väittää,+että+ne+on+itsenäisiä+toimijoita.
17.01.2019 15:53
"Eikö+sinulla+ole+tosiaan+MITÄÄN+PERUSTELUJA+väitteillesi?+"+OIKEUS+päättää"
Kuka+se+moittikaan+täällä+meikäläistä+juuri+tänään+capslockin+käytöstä?+(kirjoitus+on+poistettu)+Miten+kummassa+sinä+jotenkin+huomaat+muiden+syyllistyvän+täällä+ties+mihin,+mistä+pitää+tuohtua+j+ja+raivota,++kun+itse+olet+kaikkein+paras+esimerkki+siitä+mitä+muissa+niin+kovasti+paheksut?++Itse+et+myöskään+perustele+yhtään+mitään,+vaan+perustelujen+sijaan+esität+vastakysymyksiä+ja+yrität+viedä+keskustelun+ihan+muualle+siitä+argumentista.
17.01.2019 15:31
"Abortti+voitas+suorittaa+sillai+kestävämmällä+tavalla+Nykyisin+lääkärit+joutuu+vähän+väliä+abortoimaan+samaa+vittua?
Ehdotan+että+pari+metriä+köyttä+ja+raskaana+oleva+horo+pannaan+roikkuun+joksikin+aikaa+narun+jatkoksi+niin+Abortista+tulee+Kestävä+eikä+samaa+horoa+tarvi+uudelleen+Abortoida"
Luulisin+että+moni+abortinvastustaja+kannattaa+tätä+ehdotustasi.++Kyse+heidänkin+mielestään+on+aina+siitä,+että+raskaus+on+vain+naisen+vika+eikä+ehkäisy+petä+koskaan.++Aborttia+ei+myöskään+tarvitsisi+tehdä+naisen+hengen+pelastamiseksi,+koska+naisen+hengellä+ei+nyt+ole+enempää+arvoa,+kuin+mitä+esimerkilläsi+osoititkin.
17.01.2019 14:59
Jokainen+voi+tarkistaa+linkistä,+mitä+siellä+sanotaan.++Minä+toin+esiin+vain+kohdat+jotka+aina+jostain+syystä+"unohtuu"+abortinvastustajien+"lainatessa"+Lääkäriliiton+kannanottoja.
17.01.2019 14:55
Abortin+tiimoilta+on+paljon+huuhaata+ilmassa,+mitä+vastustajat+uusintaa.+Abortti-palstalla+näkee+silloin+tällöin+jonkun+uskiksen+lukeneen+oikeuselämään.orgista+kaiken+mitä+tietää+abortista,+ja+halu+olla+epärehellinen+estää+tietenkin+ottamasta+selvää+mitä+se+abortti+oikeasti+on+ja+miten+tehdään.
Olen+kirjoitellut+näistä+tahallisista+ja+tahattomista,+suorastaan+naurettavuuksista+joskus+listaakin,+mutta+aika+usein+ne+poistellaan+sitten.+Kaikki+oikea+tieto+abortista+kuitenkin+löytyy+ihan+Käypä+Hoito+-sivuilta+ja+THL:lta,+sekä+abortista+prosessina+että+sen+mahdollisista+komplikaatioista.+Terveysviranomaiset+ei+vaan+saa+laskea+luikuria+asioista,+missä+on+kyse+potilaan+terveydestä.
Sainpa+nimittäin+tässä+kerran+naurut+vierailtuani++oikeuselämään.orgin+nykyisillä+sivuilla.+Luin+heti,+että+nolot+maksakirroosi+ja+verenpainetautiuhkailut+on+poistettu+ns.+"aborttiwikin"+mukana,+mutta+tilalle+on+tullut+entistä+naurettavampaa+kuraa.+Pääargumentti+on+siis,+että+ehkäisy,+jälkiehkäisy+ja+kierukka+on+murha.+Kondomista,+ehkäisypilleristä+ja+sterilisaatiosta+ei+ehkäisynä+edes+mainita.+
Sivustolla+on+mm.+seuraavat+teesit+(lainaukset+kirjoitusvirheineen).+Ensin+väite,+sitten+lainaus:
1.+Että+katumuspilleri+eli+jälkiehkäisypilleri+"estää+elämän+alkuvaiheen+olemassa+olon"+(estää+munasolun+irtautumisen,+huom)+ja+voi+aiheuttaa+"pysyvän+steriliteetin".+Toisaalta+väitetään+suoraan+heti+toisessa+kappaleessa,+että+jälkiehkäisy+keskeyttää+raskauden:+
"Katumuspilleri+vaikuttaa+ensimmäisen+9+raskausviikkojen+aikana,+tappen+sikiön+ja+tuoden+muita+haitallisia+sivuvaikutuksia,+(enintään+44+päivää)+”tappajalle”+eli+äidille.+Vaarana+on+saada+vakavaa+verenvuotoa,+sydänkohtauksia,+verihyytymiä+ja+aivohalvauksia.+Se+aiheuttaa+myös+teräviä+supistuksia+kolme+päivää+tai+enemmän,+prostaglandiinien+vaikutuksesta."
Tämä+todistaa+myös,+että+OE+ei+abortin+ohella+hyväksy+raskauden+ehkäisyäkään.+Kondomista,+joka+on+täysin+haitaton+ehkäisy,+ei+puhuta+yhtään+mitään,+eikä+myöskään+normaalista+hormoniehkäisystä.+Puhutaan+vaan+vauvan+tappamisesta+hormonaalisenkin+ehkäisyn+yhteydssä.
2.+Abortin+menetelmät+ovat+"tappaa+vauvan+suoraan+tai+lääkkeiden+sivuvaikutusten+kautta),+mekaanisesta+abortti+(estää+vauvaa+sopeutumasta+paikoilleen+kohdussa+asettamalla+sinne+este+jolloin+vauva+kuolee),+ja+kirurginen+abortti+(etsiä+ja+tappaa+vauva+leikkauspöydällä)."+
3.+Abortin+jälkeinen+oireyhtymä:+"henkisiä+ongelmia,+joiden+mukana+on+syyllisyyden+tunne,+joka+voi+aiheuttaa+masennusta+ja+vakavia+persoonallisuushäiriöitä+pitkään.+Voidaan+parantaa,+jos+katuu+vilpittömästi+ja+saa+asianmukaista+lääketieteellistä+hoitoa."+:D+Persoonallisuushäiriö+(synnynnäinen)+abortista?+Siis+toisin+sanoen+luonnevika+abortista?+Ja+persoonallisuushäiriö+voidaan+parantaa,+jos+katuu+aborttia?+Eisss......+:D
4.+Kierukka+on+"este,+joka+asetetaan+kohtuun,+jolloin+vauva+kuolee"
5.+Keskenmenon+syitä.+Suora+lainaus:+"Terveysongelmia+tai+epämuodostumia+äidin+sukupuolielimissä+uudessa+elämässä."+:D
6+Abortti+on+myös+riskitekijä+kohdunkaulan+syövän+saamisessa."+
7.+Abortin+jälkeiseen+oireyhtymään+kuuluvia+oireita+ovat+mm.+anoreksia,+bulimia,+pahoinvointi+ja+oksentelu,+päänsärky+sekä+psykiatriset+sairaudet+(masennus,+hallusinaatiot,+painajaiset+jne.)
8.+Haittavaikutuksina+(siis+abortin)+äiti+voi+saada+jopa+sydänpysähdyksen.+"
Nämä+löytyy+edelleen+oikeuselämään.org:in+sivuilta.
17.01.2019 14:54
"Pian+on+armomurhatkin+laillisia.Sillätavalla+moraali+rappeutuu."
Voihan+se+jonkun+uskovaisen+omia+uskonnollisia+tunteita+loukata,+kun+joku+muu+ei+halua+elää+kuten+itse+moraali-ihanteissaan+kuvittelee,+ja+näkee+siinä+jotain+moraalista+ja+jaloa+kun+esim.+syöpäpotilas+kamppailee+sietämättömissä+kivuissa+ja+hengitysvaikeuksissa+ja+kaikki+tietää+ettei+mitään+mahdollisuuksia+enää+ole.++Entä+joku+Alzheimer-potilas,+joka+ei+tajua+mistään+enää+mitään,+huutaa+ja+laskee+alleen+ja+on+pelkästään+sairaspaikkoja+viemässä+niiltä,+joilla+vielä+hoidettavissa+olevia+sairauksia.+++Mutta+luulen+että+uskovainenkin+voi+kääntyä+eutanasian+kannattajaksi+ja+ajatella+sitä+muuna+kuin+moraalikysymyksenä,+jos+itse+joutuisi+samaan+tilanteeseen.+On+niin+helppoa+olla+moraalinen,+kun+ei+tarvi+nähdä+sitä+kärsimystä+eikä+olla+sen+kanssa+missään+tekemisissä.
Kannatan+eutanasiaa+ihan+kympillä.
17.01.2019 14:40
Kuulehan:+Sinä+ehdit+moittimaan+minua+HUUTAMISESTA+(kun+korostin+yhtä+asiaa+eli++lapsen+oikeutta+syntyä+toivottuna)+,+mutta+kun+katsoo+sinun+omia+kirjoituksiasi+niin+ne+on+enemmän+ja+vähemmän+täynnä+capslockia+ja+näyttää+tässä+ketjussa+tältä.
"THE+ELÄMÄ".+Voihan+se+asiaa+hallitsemattoman+silmin+NÄYTTÄÄ+samalta+"
Ja+muissakin+ketjuissa+samaa:
kunhan_vastaan
14.1.2019+21:23
"Eikö+sinulla+ole+tosiaan+MITÄÄN+PERUSTELUJA+väitteillesi?"
---
Eli+tämä+kaikki+osoittaa+tosi+syvää+epäjohdonmukaisuutta+argumenteissasi.+Moitit+muita+siitä,+mitä+itse+koko+ajan+teet.+Moitit+muita+henkilöön+käyvästä+nimittelystä,+vaikka+itse+olet+useimmiten+se+joka+ainoana+siihen+syyllistyy.+Edellytät+asiallista+keskustelua,+mutta+et+vastaa+edes+peruskysymyksiin+etkä+osaa+keskustella+vaan+julistat+jotain+oppikirjatekstiä,+ei+se+ole+keskustelua.++Takana+se+kova+halu+olla+opettaja/julistaja.++++
Tämä+selkeä+tyyli+myöskin+osoittaa,+että+olet+sama+kuin+kyykytysaiheeseen+ihastunut+ehkäisykieltoasiamies.+Lisäksi+kun+hermostut+ja+alat+raivota,+niin+alat+käyttämään+samoja+ilmaisuja+kuin+tämä+toinen+roolisi.+++Minusta+olisi+ihan+asiallista+vain+kirjoittaa+omana+itsenään,+ja+kertoa+mitä+oikein+ajaa+takaa+loppujen+lopuksi.+++Ei+auta+vaikka+yrittää+kirjoittaa+eri+tyyliin+kuin+haluaisi+kun+aiheen+käsittely+paljastaa+ja+nimenomaan+tuo+valtava+epäjohdonmukaisuus+ajattelussa+on+se+pointti,+mikä+paljasti.
17.01.2019 14:24
Muuten,
onko+kukaan+huomannut,+että+missään+muualla+oltaisiin+kritisoitu+tätä+Ylen+ja+Taloututkimuksen+tekemää+aborttikyselyä+ja+sen+validiteettia+ja+väitetty+sitä+vääräksi+tai+epäpäteväksi?
Ei+ole+tullut+mitään+kommenttia+valtakunnan+virallisilta+abortinvastustajilta,+KD:lta+tai+edes+fanaatikko-osaston+ykkösketjusta+eli+Niikko-Tanus-Ebeling-Soini-saarnaajalinjalta+josta+nyt+luulisi+jotain+kommenttia+tulevan+ja+vaatimuksia+kansanäänestyksen+pystyyn+panemisesta.++Ainut+paikka+missä+itse+olen+huomannut+lytättävän+tätä+kyselyä+on+tämä+forumi+ja+yksi+kirjoittaja.++Joka+lyttää+kyllä+kaiken+muunkin+tutkimuksen+maailmassa,+jos+se+ei+edusta+omaa+käsitystä+asiasta.
17.01.2019 14:10
Kysymyksiini+kohtiin+1,2,+3+ja+4+voi+ihan+vastata+vaikka+kyllä/ei+-systeemilläkin.++Mutta+mikset+voi,+kun+kysymykseni+on+erittäin+asiallisia+ja+selkeitä?
17.01.2019 13:26
"Asiallista+kommentointia+on+myös+esimerkein+osoittaa,+että+joku+kysytty+ilmiö+ei+toimi+tai+siinä+on+selviä+valuvikoja.+Brexit+on+siis+hyvä+esimerkki+kansalaisaloitekäsityksen+valuviasta,+koska+demokraattiseksi+agitoitu+asia+kääntyikin+demokratiaa+vastaan."
Brexit+on+aasinsilta,+ei+liity+aborttiin.+++Jotta+saisimme+mielipiteesi+kuuluviin+aloitteista+mitkä+liittyy+ehkäisykieltoon+ja+aborttikieltoon+sekä+naisten+rankaisuun+lapsettomuudesta,+niin+pyytäisin+vastaamaan+ao+asioita+käsitteleviin+kysymyksiin.+Kysymys+ei+voi+olla+virheellinen,+kun+kysyy+että++"mitä+mieltä+olet"..
Mutta+jostain+syystä+sinun+on+tosi+vaikea+käsitellä+noita+aloitteita,+ja+niiden+sisältämiä+kummallisia+ristiriitoja.
17.01.2019 13:24
99%+kuitenkin+menee+läpi.+Mitä+se+kertoo+asiasta?+Onko+sinusta+1+enemmän+kuin+99?++:)+
Ihan+voin+ymmärtää,+ettei+kukaan+voi+tehdä+aborttia+enää+esim.+viikolla+39+tai+siksi+että+odotettava+lapsi+onkin+tyttö+eikä+poika+kuten+vanhemmat+ehkä+olis+halunneet.+On+älyttömiä+syitä+yrittää+saada+keskeyttää+raskaus.+Mutta+jos+kerran+ei+halua+ihan+100%+ollakaan+vanhempi+eikä+ottaa+vastaan+sitä+mitä+tulossa+selvästi+on,++niin+on+tehtävä+abortti+mahdollisimman+varhain.+
Itse+olen+mahdollisimman+varhaisen+abortin+kannalla,+kun+siellä+tosiaan+on+vain+alkio,+eikä+mitään+ihmistä.+Aina+ei+tämä+onnistu,+esim.+epäselvän+kuukautisanamneesin+vuoksi.+Onhan+kuulemma+niitäkin,+jotka+jopa+synnyttäessään+vasta+"saa+tietää"+olevansa+raskaana,+mutta+minä+olen+aina+epäillyt+tätä.++Raskaus+voidaan+jättää+huomiotta+ja+epätoivoissaan+kuvitella,+että+oireet+johtuu+jostain+ohimenevästä.
17.01.2019 13:17
Jokainen+voi+lukea+tuosta+linkistä+itse,+mitä+siellä+sanotaan,+ja+luoda+ihan+itse+käsityksensä+siitä,+mitä+Lääkäriliitto+on+asiasta+todennut.++Jos+meidän+pitäisi+luottaa+sinun+käsitykseesi+tiedonvälityksestä+on,+niin+esimerkiksi
1+Lääkärit+määrittelevät+ihmisarvon
2+Jokaisella+perimällä+on+ihmisoikeudet
3++Suomessa+ei+ole+aborttioikeutta
4++Naisen+lisääntymisasioista+lähdeteoksena+kelpaa+karjanhoito-opas
Mikään+ei+taida+pitää+paikkansa+eihän?
17.01.2019 13:06
"Outo+kommentti+aikuiselta,+sosioloogilta,+joka+on+tietävinään+kaiken+ja+muka+osaa+kumota+biologien+vuositehantisen+tutkimuksen+tulokset!+Tiedä+nyt+sitten,+että+niin+muasolu+kuin+siittiösolu+eivät+ole+kovinkaan+kauan+elinkelposia"++
En+ole+väittänyt+missään+pystyväni+kumota+mitään+biologiaan+liittyvää,+päin+vastoin.++Jos+käyttää+ehkäisyä,+niin+sehän+tekee+ihan+saman+minkä+abortti+tai+keskenmeno:+potentiaalinen+elämä++estyy/estetään.++Siittiöt+etsii+turhaan+munasolua,+joka+on+estetty+irtoamasta,+joka+olisi+muuten+irronnut,+ja+joka+olisi+hedelmöitetty.+Lääkäriliittohan+toteaa,+että+hedelmöityksestäkään+ei+aina+kehity+lasta.+:)++Kyllähän+sukusolut+pysyy+elinkelpoisena,+jos+niille+järkätään+sellaiset+olosuhteet.+Eihän+alkiokaan+pysy+elossa,+jos+sillä+ei+ole+siihen+edellyttävät+olosuhteet.++Eikä+syntynyt+ihminenkään.
17.01.2019 13:00
Nuo+mainitsemasi+asiat+kyllä+joka+ainoa+kerta+poimitaan+sieltä+tekstistä,+minkä+linkin+laitoin+tuohon.+Linkin+laitoin+sen+takia,+että+jokainen+voi+tarkistaa+mitä+siellä+oikeasti+sanotaan.++
Siis+toin+keskusteluun+vain+ne+kohdat,+jotka+sinä+ja+muut+abortinvastustajat+jätätte+joka+kerta+pois.+Kertoo+kyllä+siitä+luontaisesta+epärehellisyydestä,+mitä+abortinvastustuksen+ympärillä+niin+paljon+on.
17.01.2019 12:27
Kysytään+yksi+aihe+kerrallaan,+jos+se+on+helpompaa?+
Hyväksytkö+sen,+että+naisia+rangaistaan+lapsettomuudesta,+mutta+miestä+ei?+Voihan+lapsettomuus+olla+tahatonta,+tai+johtuu+siitä,+että+mies+ei+halua+lapsia.+Jos+mies+ei+halua+tai+ei+voi+saada+lapsia+vaikka+sairastetun+sikotaudin+vuoksi,+niin+miksi+siitä+pitää+rangaista+naista?
17.01.2019 12:25
"Opettele+viimein+ihan+asialliseen+kommentointiin!!!!+"
Asiallista+kommentointia+on+vastata+kun+kysytään,+eikä+yrittää+viedä+keskustelua+johonkin+Brexitiin+kun+kyse+on+abortista,+tämän+forumin+otsikon+mukaan.+
Miksi+sinusta+on+siis+asiatonta+kysyä+aborttikielto,+lapsettomuusvero,+ehkäisykielto+-asioista?
17.01.2019 12:22
Ajatelkaa+aloituksen+otsikkoa+johonkin+muuhun+ammattiin+liittyen:
"Baarimikko+järkyttyi+ja+traumatisoitui+työkyvyttömäksi"+(kun+piti+laittaa+vissyyn+kossua,+vaikka+on+itse+raitis)
tai
"Kokki+järkyttyi+ja+traumatisoitui+työkyvyttömäksi"+(kun+piti+tehdä+lihapullia+lounasruokailijoille,+vaikka+on+itse+vegaani)
Ihan+siis+siitä,+kun+piti+tehdä+jotain+koulutuksessa+läpi+käytyä+työtä,+työsopimuksessa+ja+virkatehtävissä+määrättyä+duunia.+:))
17.01.2019 12:02
Kannatetaan+lämpimästi.+++Eihän+raskauden+alkaminen+ole+vain+naisten+asia,+eikä+kukaan+pakota+miehiä+harrastamaan+seksiä,+jos+ei+halua+lisääntyä.+:)
17.01.2019 11:55
"Näyttää+siltä,+että+uskonnolliset+ihmiset+tuntevat+keskimääräistä+enemmän+empatiaa+kuin+uskonnottomat"
Saisiko+tästä+jotain+tutkimuksia+tai+artikkeleja+nähtäväksi?+Vai+oliko+tässä+joku+oma+mielipide+vain+kyseessä?++Miten+on+uskonnollisissa+piireissä+koettu+empatia+lapsia+kohtaan,+esim.+hyväksikäyttöasioissa+tai+ruumiillisen+kurituksen+edistämien+ja+ihannointi?+++Mitä+empatiaa+uskonnollinen+ihminen+tuntee+seksuaalisen+suuntautumisen+vuoksi+syrjittyjen+ihmisten+puolesta?+Entä+alistettuja+naisia+kohtaan+tunnettu+empatia?++Mitä+empatiaa+tunsitte+niitä+vanhempia+kohtaan,+jotka+on+olleet+osallisena+tuossa+kätilön+työkyvyttömyysasiassa?+Kukaan+ei+edes+mainitse+asiaa,+kun+on+niin+kiire+huolehtia+jonkun+kätilön+uskonnollisten+tunteiden+loukkaamisesta.
Mitä+tulee+kala+-+ihminen+vertailuun,++on+kala+ennen+riittävää+kehitystä+samassa+tilanteessa++kuin+alkio+tai+sikiö.++Jos+nyt+kuoriutuvia+eliöitä+ja+nisäkkäitä+voi+verrata+toisiinsa.+Alkiot+näyttää+hyvin+samanlaisilta.
17.01.2019 11:54
"Olen+ehdottomasti+sitä+mieltä,+että+e-pillerit+nykysisällöltään+olisi+pitänyt+kieltää+jo+ajat+sitten,+mutta+kantani+ei+liity+mitenkään+ehkäisyyn."
Tämä+selvä.++Mutta+tässä+tuli+vain+yhden+asian+yksi+osatekijä+käsiteltyä+siitä+mitä+kysyin.+
Vielä+kerro+mielipiteesi+seuraavista:
1)+Onko+kaikki+muu+ehkäisy,+kuin+pillerit+sinusta+ok?
2)+Voiko+naiset+ja+tytöt+harrastaa+seksiä+yhtä+vapaasti+ja+kenen+kanssa+haluaa+kuin+miehetkin?
3)++Pitäisikö+miesten+oikeuksia+siittäjänä+rajoittaa+samalla+kun+rajoitetaan+naisten+oikeuksia,+koska+raskaus+ei+ole+vain+naisen+asia?
4)+Pitääkö+naisia+rangaista+lapsettomuudesta,+mutta+miehiä+ei?+Viittaan+tuohon+em.+kohtaan+että+raskaus+ja+lapsenhankinta+ei+ole+vain+naisten+asia
Nämä+on+keskeisiä+teemoja+noissa+kansalaisaloitteissa.++
Eikä+kannattaisi+valittaa+mistään+tekstien+poistamisesta,+kun+minulta+on+poistettu+tästä+ketjusta+ainakin+kolme+kommenttia.
17.01.2019 11:37
144 / 229