Ymmärrän kyllä älyllisen ylivoimani olevan suurta aborttööreihin verrattuna. Silti on ikävää nähdä, että faktoja yritetään kieltää.
Tsygootti siis on ihminen. Sillä on tunteet, äly ja olemus!
Ikävää etteivät faktat kelpaa
10
<50
Vastaukset
- kunhan_vastaan
Yritetään uudelleen. Abortin puolustajat ovat varsin epätoivoisia, kun tarkoituksellisesti käyttävät kaikkia propagandan keinoja vastustajiaan leimatakseen ja halventaakseen. Aloituksen on kyllä kirjannut aivan sama älyn kääpiö, joka aiemminkin on tuota harrastanut. No enpä ole rekannut nikkiäni, joten riskinsä silläkin. Joten pitää vaan kestää.
Aloitusko on jotenkin herjaava? Noinhan Sinä kirjoitat. Tuo on viestisi ydin ollut koko ajan. Oletko jostakin tekemäsi aloituksen jutusta eri mieltä?
- HandyMcCoy
Abortin puolustajat ovat varsin epätoivoisia"
Ei täällä mitään abortinpuolustajia ole,on vain aborttioikeuden puolustajia. Jokainen saa tehdä mitä tykkää ja mitä pystyy. Aborttioikeuden puolustaja kannattaa vapautta naisen antaa tehdä ratkaisu a. synnyttää lapsi b. tehdä abortti, Näin minä ainaskin - saivartelujyllää
HandyMcCoy kirjoitti:
Abortin puolustajat ovat varsin epätoivoisia"
Ei täällä mitään abortinpuolustajia ole,on vain aborttioikeuden puolustajia. Jokainen saa tehdä mitä tykkää ja mitä pystyy. Aborttioikeuden puolustaja kannattaa vapautta naisen antaa tehdä ratkaisu a. synnyttää lapsi b. tehdä abortti, Näin minä ainaskin"Ei täällä mitään abortinpuolustajia ole,on vain aborttioikeuden puolustajia."
Ne onkin iiiih.an eri asioita :-D Siis puol.ustaa abortti oik.eutta muttei sillä ns. oik.eudella tehtyjä tek.oja.. Just joo, taas jotain suosijoiden log.iikkaa.
Lasten ihmis oik.euksien puol.ustajat kannattaa kaikenikäsille lapsille vapautta el.ää jos ovat el.ääkseen. Näin minä ainaskin.
"Aloituksen on kyllä kirjannut aivan sama älyn kääpiö"
Mitäs mieltä sinä itse olitkaan siitä nimittelystä ja halventamisesta? No, asiaan:
Onhan se tietty ikävää, jos ei suostu hyväksymään sitä, että Suomessa on aborttioikeus.
24.3.1970/239 Finlex. "Laki raskauden keskeyttämisestä". Aborttioikeuden puolustajilla ja aborttipotilailla on sentään laki suojanaan.- kunhan_vastaan
Finlexiä kun lukee, siellä mainitaan todellisuudessa näin "Raskaus voidaan keskeyttää" eikä suinkaan mitään sellaista, että naisella on oikeus aborttiin. Sitten lain pykälissä luetellaan 3 eri kohtaa pykälien sisällön selventämiseksi. Toivottavasti nämä nyt saavat olla, että ne voi lukea sellaisetkin, jotka eivät viitsi lakitekstiä hakea netistä.
1) 1 §:n 1–3 ja 6 kohdassa tarkoitetuissa tapauksissa kahden lääkärin lupapäätöksellä tai asetuksella tarkemmin säädetyissä tapauksissa vaihtoehtoisesti terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen luvalla;
2) 1 §:n 4 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa keskeyttämisen suorittavan lääkärin päätöksellä;
3) 1 §:n 5 kohdassa ja 5 §:n 3 momentissa sekä 5 a §:ssä tarkoitetuissa tapauksissa terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen luvalla.
(27.11.1992/1085)
Kahden lääkärin lupapäätös sisältää kummankin erikseen antaman, yksityiskohtaisesti perustellun kirjallisen lausunnon. Lääkäreistä on toisen oltava raskauden keskeyttämisestä lausunnon antava (lausunnonantajalääkäri) ja toisen keskeyttämisen suorittava (suorittajalääkäri). Lausunnonantaja- tai suorittajalääkärillä ei ole oikeutta perusteettomasti kieltäytyä ottamasta keskeyttämispyyntöä tutkittavakseen.
Jos kahden, tai 1 §:n 4 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa, yhden lääkärin päätös on kielteinen, voidaan lupa raskauden keskeyttämiseen pyytää terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta. (27.11.1992/1085)
Aborttilupa on väittämienikin mukaan viranomaisen tekemän päätöksen mukainen lupa tai sen epäämispäätös. Taitaa tämä laki olla hyvinkin kansallemme sopiva, kun Kansalaisaloitteen mukainen ns vapaan aborttilain suosio on mitättömän pieni.99% kuitenkin menee läpi. Mitä se kertoo asiasta? Onko sinusta 1 enemmän kuin 99? :)
Ihan voin ymmärtää, ettei kukaan voi tehdä aborttia enää esim. viikolla 39 tai siksi että odotettava lapsi onkin tyttö eikä poika kuten vanhemmat ehkä olis halunneet. On älyttömiä syitä yrittää saada keskeyttää raskaus. Mutta jos kerran ei halua ihan 100% ollakaan vanhempi eikä ottaa vastaan sitä mitä tulossa selvästi on, niin on tehtävä abortti mahdollisimman varhain.
Itse olen mahdollisimman varhaisen abortin kannalla, kun siellä tosiaan on vain alkio, eikä mitään ihmistä. Aina ei tämä onnistu, esim. epäselvän kuukautisanamneesin vuoksi. Onhan kuulemma niitäkin, jotka jopa synnyttäessään vasta "saa tietää" olevansa raskaana, mutta minä olen aina epäillyt tätä. Raskaus voidaan jättää huomiotta ja epätoivoissaan kuvitella, että oireet johtuu jostain ohimenevästä.Ovatko "lupa" ja "oikeus" tehdä jokin asia tietyissä olosuhteissa Sinusta kovastikin eri asia?
Näyttääkö Sinusta siltä, että Suomessa on kovastikin VAIKEAA saada abortti?
- InhottavaRealistiEiKirj
Juuri noinhan Sinä kunhan_vastaan kirjoitat. Mikäs avauksessa on vikana? Ethän ole edes poistattanut sitä?
- kunhan_vastaan
Surullista että älyllinen ylivoimani ja hollannin kielen taitoni eivät riitä vakuuttamaan ihmisiä faktoista. Minun teksteissänihän nimittäin ei muuta ole.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973988Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973337Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312658Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2322115Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m921889Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001833Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211819- 1151638
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11321- 571232