Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. "Miks+niistä+ois+huomautettu?+Onhan+siellä+varmaan+lukenu/rastitettu+joku+muukin,+lain+edellyttämä+syy."Siis+sinusta+videolla+esiintyvä+gynekologi+valehtelee,+kun+kertoo+käytännöstä?+Sinä+tiedät+asian+aborttilähetteita+kirjoittavaa+lääkäriä+paremmin?++++Hänhän+kertoo,+että+on+ihmetellyt+ettei+siitä+ole+tullut+mitään+huomautusta+kun+on+kirjoittanut+sen+mitä+potilas+esittää.++Tästä+voi+vaan+sitten+itse+päätellä,+että+Valvira+hyväksyy++syiksi+nämä+hänen+kirjoittamansa:+ei+jää+itselle+omaa+aikaa,+ehkäisy+unohtui+kesämökillä,+on+uusi+talo+jota+ei+haluta+sotkea,+tai+on+koiraharrastus,+jota+lapsi+haittaa.
  2. Vikahan+onkin+siinä,+että+aborttia+kauhistelevat+eivät+itse,+eikä+heidän+jumalansakaan+taida+auttaa+ketään+naista,+joka+on+mitä+todennäköisimmin+jäämässä+yksinhuoltajaksi.++Jos+ei+lapsen+isääkään+kiinnosta,+vaikka+kukaan+nainen+ei+tule+raskaaksi+yksin+vaan+kyllä+siihen+mieskin+tarvitaan.+Eli+miksi+naisen+pitäisi+kantaa+yksin+vastuu+jos+ei+vaan+jaksa,+pysty+tai+halua,+kun+mieskään+sitä+ei+tee?++Mies+jopa+on+se,+joka+on+vielä+enemmän+abortin+kannalla,+kun+ei+halua+alkaa+mitään+ruokkoja+makselemaan,.Moraalisaarna+ei+auta,+kun+pitää+maksaa+vuokra,+ostaa+ruoka,+saada+lapsenvahti,+eikä+abortinvastustaja+auta,+kun+työpaikka+menee+alta.++Onpa+jopa+niitä+abortinvastustajia,+jotka+vaativat+etteivät+naiset+saisi+käydä+töissäkään.++Kukahan+ne+lapset+elättää+abortinvastustajan+mielestä?++Pyhä+henkikö?+Ei+se+jumala+eikä+abortinvastustajakaan+laita+tilille+rahaa,+eikä+vahdi+uupuneen+äidin+lasta,+kun+omat+voimat+on+täysin+loppu+ja+itse+sairastaa+vaikka.+On+niin+realiteeteista+kaukana+tällaiset+höpösaarnat.+Lapsettomien+ihmisten+keksimiä,++arkipäivälle+vieraita+ajatuksia.Kyllä+teidän+vastustajien+pitäisi+vähitelleen+alkaa+miettiä+sitä,+miten+miehet+saataisiin+velvoitettua+huolehtimaan+jälkikasvustaan+eikä+tuutista+tulisi+aina+näitä+naisille+suunnattuja+naiiveja+tulikivenkatkuisia+syntisaarnoja.+Parodiana+tuo+menee,+kuten+muutkin+vastaavat+täällä.Jokainen+nainen+pystyy+tekemään+itse+elämänsä+tärkeät+päätökset.
  3. Onkohan+fundamentalistiuskovaisten+(jotka+siis+väheksyy+ja+halveksii+ihan+geneerisesti++kaikkea+itsestään+poikkevaa,+varsinkin+naisia)+LGTBQ+-ihmisten+syrjintä++kuitenkin+sitä+perua,+että+on+vaara+että+alistettavat+loppuu+kun+sukupuolen+osoittaminen+on+monimutkaisempaa+kuin+haluaisi+uskoa+ja+varsinkin+myöntää+tietelliset+tosiasiat+sukupuolen+moninaisuudesta.Tähän+asti+on+roolijako+ollut+selvä:+mies+voi+alistaa+naisia+vain+sen+takia+kun+itsellä+on+pippeli+(vaikkei+sillä+mitään+virkaa+olisikaan).+Mutta+mitäs+sitten,+jos++naiset+leikkauttaisivat+itselleen+miesten+genitaalit,+saisi++miehen+henkiöllisyyden+ja+miehen+hormonikorvaushoidon?++Ei+ole+enää+raamatullistakaan+perustetta+syrjiä+sitä+ihmistä,+kun++se+ihan+virallisestikin+on+mies.+:)++Monet+ihmettelee,+miksi+heteronaiset+on+homojen+puolella+ja+suhtautuu+niin+hyväksyvästi+homoihin+ja+sateenkaariväkeen+yleensäkin.++Luulisin,+että+se++johtuu+siitä,+että+niin+moni+nainen+tulee+itse+sorretuksi++ja+väheksytyksi,+niin+on+helppo+ymmärtää,+miltä+se+tuntuu+sitten+kun+on+vielä+entisistä+sukupuolinormeista+poikkeavakin.++Tai+sitten+vaan+on+tottunut+asettumaan+sen+puolelle,+joka+on+heikoilla+ja+jota+sorsitaan+julkisesti.++Luulisi,+että+se+olisi+jokaisen+kristitynkin+velvollisuus+ihan+Jeesuksen+antaman+esimerkin+mukaan+(saati+meidän+uskonnottomien),+mutta+fundamentalistit++taitaa+kuitenkin+olla+niitä+lakihenkisiä,++joista+Jeesus+varoitti+ja++jotka+on+valmiita+kivittämään+sen+heikoilla+olevan.+++Vai+mitäs+mieltä+olette?
  4. "Mutta+kriminalisointi+voisi+koskea+vain+sukupuolineutraalia+avioliittoa."Miksi+ihmeessä+kun+kuitenkin+yksinhuoltajia+on+valtava+määrä+verrattuna+johonkin+sateenkaariperheeseen?