Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tieteilijä
profiilit
tieteilijä
tieteilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
245
Kommenttia
4554
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
:D
Ilmeisesti+samalla+listalla+kuin+Kälviäläisen+Finleissönin+lakanatkin.
30.03.2017 16:39
"Jokainen+tehköön+elämällään+ja+vapaa-ajallaan+mitä+tahtoo,+mutta+avioliitto+on+naisen+ja+miehen+välinen+liitto,+tätä+luonnollista+asiaa+voisi+sentään+kunnioittaa."
No+vapaa-ajallaanhan+avioliitot+solmitaankin.++Harvemmin+olen+kuullutkaan,+että+duunissa+kukaan+viettää+omia+häitään.+Homot+kunnioittaa+kyllä+naisen+ja+miehen+välistä+avioliittoa,+eivätkä+ole+pyrkineet+millään+tavalla,+esim.+kansalaisaloitteilla+ajamaan+lakia,+jonka+mukaan+heteroavioliitot+pitää+kieltää.
30.03.2017 16:37
Kyllä+minä+käyn,+varsinkin+lukemassa,+mutta+en+viitsi+aina+kirjautua,+saati+kirjoittaa,+kun+se+on+tehty+varsinkin+mobiililaitteelle+tosi+hankalaksi.+Juuri+kun+saa+kirjoituksen+valmiiksi,+sovellus+heittää+sivulta+pois+ja+väittää,+että+suomi24.fi+parantaa+palveluaan.+:D+PC:lläkin+kesken+kaiken+ohjelma+heivaa+ulos+ja+pitää+taas+kirjautua,+vaikka+on+vielä+inessä.
Muilla+samoja+ongelmia?
30.03.2017 16:33
"Minä+olin+kusta+housuuni"
No,+apua+nykyään+löytyy+siihenkin+jos+monenmoista:
https://www.medishop.fi/category/294/inkontinenssisuojat
Miehille+on+näköjään+saatavilla+tällainen+virtsankerääjäkin.
https://www.coloplast.fi/conveen-optima-fi-fi.aspx?gclid=CPj4uZWq_tICFc0V0wodfeoP7A
30.03.2017 16:27
"Miten+maltoit+tulla+aborttipalstalta+tänne?"
Ihan+helposti.+Maltan+käydä+väliin+muillakin+palstoilla,+missä+itseäni+kiinnostavia+kommentteja.+:)
30.03.2017 16:23
Yhtä+paljon+kuin+aloituksessa+mainittu+lapsellinen+herjausparodiayritelmä+jostain+venäläisestä+pelistä+liittyen+aborttiin+ja+milloin+mihinkin.
30.03.2017 16:21
"Monet+pohtii+yöt+ja+päivät,+mistä+nykyinen+abortit+on+keksitty+ja+mistä+niitten+valtava+määrä+ja+lisääntyminen+oikein+on+saanut+alkunsa.+Useat+luotettavat+ja+puolueettomat+tutkimukset+osoittavat,+että+aborttien+vapautumisella+ja+Aku+Ankan+taskukirjan+ilmestymisellä+on+vakuuttava+ja+useiden+arvovaltaisten+kansainvälisten+huippututkijoiden+havaitsema+kausaalinen+korrelaatioyhteys.+Aborttilaki+tuli+voimaan+vuonna+1970+ja+samana+vuonna+Aku+Ankan+taskukirja+alkoi+ilmestyä.+Näin+on+kausaalinen+korrelaatio+luotettavasti+todistettu.
Aku+Ankan+taskukirjan+ilmestymisestä+voidaan+johtaa+täysin+kiistattomat+kausaaliyhteyden+sisältävät+korrelaatiot+myös+naisten+lisääntyneeseen+juomiseen+ja+yleiseen+moraalittomuuteen.+Moraalittomuuden+lisääntyminen+ei+kuitenkaan+koske+miehiä+eikä+esim.+miesten+juomista,+joka+on+ainoastaan+kolme+kertaa+niin+yleistä+kuin+naisten.+Olenkin+päättänyt+tehdä+kansalaisaloitteen+Aku+Ankan+taskukirjan+kieltämiseksi.+Aku+Ankan+taskukirjan+eliminoimisen+jälkeen+katoavat+abortit,+alkoholismi,+moraalittomuus,+naisten+harjoittama+seksi,+HIV+ja+peräpukamat,+työttömyys,+köyhyys+ja+mielisairaudet.
Lisäksi+Aku+Ankan+taskukirjan+lopettamisella+katoavat+meluvavat+naapurit,+keskivartalolihavuus,+korkeakoulutetut+virkamiehet,+jotka+juovat+virka-aikana+kahvia+ja+puhuvat+kollegan+kanssa.+Ja+jos+lupaatte+äänestää+minua,+tulee+Raamatusta+Suomen+lain+yläpuolella+oleva+laki,+ja+tottelemattomat+poikalapset+kivitetään+kaupungin+miesten+toimesta+valinnastani+lähtien+kaupungin+porteilla+joka+perjantai+klo+20.42+(5.+Moos+21)"
30.03.2017 15:47
"Tämä+avaus+on+ollut+täällä+esillä+kauan+aikaisemminkin.+Jos+tämä+kysely+olisi+tosiaankin+koululaisten+käsialaa,+he+kyllä+ainakin+kertoisivat+sen,+mistä+on+kysymys."
Joo+huomasin.+Useimmiten+opettaja+antaa+ohjeet+siitä,+miten+kysellään+ja+mihin+tarkoitukseen+kysely+tulee.+Näitä+on+ollut+usein+täällä+ennenkin,+ja+joissakin+on+perusteltu+ja+kerrottu+enemmän+koulutehtävän+luonteesta+ja+koulusta,+missä+kyselyä+tehdään.+Jotkut+ei+ehkä+muista+noudattaa+näitä+opettajan+ohjeita,+kun+on+kiire+saada+pois+koko+tehtävä+päiväjärjestyksestä.+Ajattelin+itse,+että+jos+kyseessä+olisi+provo,+niin+se+tehtäisiin+provokatiivisemmin.+:-)
30.03.2017 15:42
:D+:D+:D
30.03.2017 15:11
"Jossain+kälviällä+tms.+oli+finnlaysin+joutunut+sulkemaan+liikkeen"
Mielestäni+nämä+uskontopalstat+toimii+usein+viihteenä+näitä+hengentuotoksia+ihmetellessä.+:D++Parodiahorisontti+kun+on+saavutettu+aika+monessa+keskusteluketjussa
Nauroin+ääneen+ainakin+tätä.+Kai+tämä+siis+oli+parodia?++
Monet+uskovaiset+tosiaan+ajattelee,+että+on+itse+Jumala+ja+korkein+auktoriteetti.+Toivottavasti+Jumala+sen+vihan+sijaan+joskus+auttaisikin+-+vaikka+vähän+noissa+oikeinkirjoitus-+ja+kielioppiongelmissa?
Minusta+homovihan+sijaan+kannattaisi+keskittyä+tosi+huolestuttavaan+ilmiöön,+eli+luku-+ja+kirjoitustaidon+romahtamiseen.
30.03.2017 15:09
Siis+"Ja+kerroppa+nyt+jo+mitä+SINÄ+teet+niiden+(kyllä,+olemassaolevien)+loppuelämäkseen+traumatisoituneiden+aborttöörien+hyväks?+:))"+
Vai+vastustajatko+niitä+sinne+mukavuustappamisiin+on+viekottelemassa??+:DD+
-------
Niitä+loppuelämäkseen+traumatisoituneita+ei+ole+kuin+sinun+mielikuvituksessasi,+joten+vaikeaahan+on+auttaa+sellaista,+jota+ei+ole+edes+olemassa.++Jos+johonkin+asiaan+haluaa+henkista+apua+ja+tukea,+sitä+on+kyllä+saatavissa+jos+haluaa.+Myös+loppuelämän+uhriutuminen+on+oma+valinta.+Jokainen+päätös+omassa+elämässä+tuo+seurauksia,+ja+siksi+toisten+tahtoon+tai+näkemyksiin+ei+voi+päätöksiään+perustaa.
Toisaallahan+sinä+itse+kritisoit+kaikkea+myötätuntoa+ja+olet+aina+ollut+sitä+mieltä+abortin+kokeneita+ei+saisi+paapoa,+eikä+heitä+auttaa.
Olen+linkittänyt+tänne+erään+teoksen,+ja+muistaakseni+joku+muukin:
http://lasnaoloa.blogit.hameensanomat.fi/2011/10/20/lisaa-aikaa-pysahtymalla/
Mielestäni+abortinvastustajat+eivät+"viekottele"+ketään+aborttiin,+mutta+vievät+keskustelun+epäasiallisuuksiin+alatyylisellä+kuralla+ja+osoittavat+vastustuksen+kestämättömät+argumentit.
30.03.2017 14:51
"Mistä+on+poistettu+asiallisia+kommentteja?+Vai+niitä+solvaustörkyjästkö+tarkotat+mitä+yhteen+aikaan+kävit+sinne+raivopäisenä+suoltamassa,+että+vastausmahdollisuus+piti+sulkee+häiriköinniltäs?"
Enpä+muista+kirjoittaneeni+kuin+yhden+kommentin+vuosia+sitten,+jossa+käsittelin+jonkun+perussuomalaisen+valtuustoedustajan+perusteluja+aborttikiellolle.++En+muuten+tätä+kommenttiketjua+löydä,+koska+olisin+halunnut+sen+alkuperäisen+jutun+jostain+löytää.+Löydät+sen+varmaan+blogistasi+ja+voisit+sen+ystävällisesti+linkittää+tännekin,+vaikka+tähän+alle.+Minä+kun+en+sekavasta+solvauspuurostasi+löydä+yhtään+alkuperäistä+kommenttia,+mitä+Dara+ja+minä+aikoinaan+laitettiin.
Valtuustouutinen+poistettiin+täältä+"asiattomana"+kuten+tuohon+aikaan+kaikki+aborttia+koskevat+uutisaloitukset.+mm.+tämä:
http://yle.fi/uutiset/3-7082433
Ymmärtäisin+blogisi+jotenkin+paremmin,+kun+olisit+jättänyt+myös+ne+alkuperäiset+kommentit+mihin+olet+laittanut+vastaukses+ja+haukkumisryöpyn.++Nyt+kukaan+ei+tiedä+ketä+ja+miksi+solvaat+ja+haukut,+kun+ei+mitään+todistetta+koko+argumentista+ole+olemassakaan.
30.03.2017 14:25
Kommentti+tähän:
">Nykytietämyksen+valossa+näyttäisi+siltä,+et-
tä+raskaudenkeskeytyksellä+on+yhteys+ennenaikai-
siin+synnytyksiin,+rintasyöpään+ja+mielenterveys-
ongelmiin,+mutta+epäselväksi+jää,+miten+merkit-
tävä+tämä+yhteys+on+ja+miten+syy+ja+seuraussuh-
teet+menevät.+>+"
Niinpä+niin!+Syy-+ja+seuraussuhteesta,+mitkä+Gissler+on+rajannut+tutkimuksensa+omalla+laillaan,+eikä+ole+lähtenyt+enää+selvittämään+näitä+kausaliteetteja+yksittäisten+terveyshaittojen+kohdalla,+joita+olen+esim.+rintasyövän+kohdalla+käsitellyt+mm.+seuraavassa:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12104017/indusoitu-abortti-vahentaa-rintasyovan-riskia
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12096220/se-quottanskalaistutkimusquot
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12055128/tutkimustiedon-vaarinkaytto-tiedostetaan
Otsikko++ensimmäisessä+linkissäni+on+tarkoituksella+sorvattu+kysymyksenasettelun+viemiseksi+toisin+päin+vastauksena+monen+maallikkosaarnaajan+julistuksiin+"Abortti+lisää+rintasyöpää".+Tälle+kun+ei+ole+mitään+perusteita,+ja+otsikon+pitäisi+kuulua+"+Rintasyöpä+lisää+abortteja".++Koska+mainitsemani+tutkimukset+aika+selkeästi+osoittivat,+että+kausaalisuus+menee+juuri+niin,+että+osalla+potilaista+on+todettu+rintasyöpä,+jolloin+hän+on+tehnyt+raskaudenkeskeytyksen,+koska+hoidot+vahingoittavat+sikiötä.++
Ja+ne+tutkimukset,+tai+oikeammin+pelkästään+lähdeluettolssa+mainitut+teokset,+joita+linkitit+ja+mitä+ProLife+käyttää+"todistaakseen"+abortin+yhteyden+moniin+terveyshaittohin+osoittivat+itse+tutkimuksia+luettuani,+ettei+niissä+itse+asiassa+todettiin,+ettei+abortista+ole+haittaa,+tai+niissä+jopa+oli+tullut+ilmi+täysin+päinvastainen+tulos,+mitä+abortinvastustajat+artikkelissaan+juuri+väittivät.+:-D
Minusta+tämä+oli+oikeastaan+koko+tämän+Abortti-keskustelun+parasta+antia+ikinä.+Ei+olisi+ainakaan+itselleni+lainkaan+selvinnyt,+kuinka+röyhkeästi+abortinvastustajat+johtavat+kritiikittömiä+ihmisiä+harhaan,+kun+luottavat+siihen,+ettei+kukaan+tarkista+lähteitä+lukemalla+niitä.+Kiitos+palstan+vastustajalle+tästä!++Olet+auttanut+minua+tekemään+merkittävän+löydöksen.
30.03.2017 14:11
"+Laki+määrää+lääkäreitä+toimimaan+vastoin+lääkärin+etiikkaa+ja+valaa!"
Yhden+virkkeen+poimiminen+jostain+isommasta+kokonaisuudesta+ei+kerro+ihan+kaikkea.++Onhan+tätäkin+asiaa+käsitelty+paljon+täällä+sen+OTV-aloitteen+tiimoilta.+Tuo+virke+on+tosiaankin+lääkärin+eettisissä+ohjeissa.+Minun+on+ainakin+vaikea+käsittää,+miksi+hoitaja+hakeutuu+töihin+naistentautien+polille,+jos+näkee+juuri+sen+erityisalan+työtehtävät+itselleen+sopimattomiksi.++On+ihan+sama+asia,+jos+ei+hyväksy+raskauden+ehkäisyä,+hakeutuu+töihin+ehkäisyneuvolaan+ja+sen+jälkeen+kieltäytyy+virkatehtävistään+ehkäisyneuvonnasta.+
Lääkäri+ei+voi+ilman+omien+sääntöjensä+rikkomista+myöskään+toimia+vastoin+lakia,+eihän?+Hän+ei+voi+toimia+lääkärinä+tai+hoitajana+mikäli+alkaa+valikoida+virkatehtäviä+oman+terveyskäsityksensä+mukaan+potilaan+tilannetta++ja+näkemystä+kuuntelematta.+Lääkäri+voi+toimia+potilaan+tahdosta+riippumatta++vain+harvoin:
https://www.minilex.fi/a/pakkohoito-on-mahdollista-vain-määrätyissä-tilanteissa
30.03.2017 13:46
Voisinko+esittää+kainon+pyynnön?+:-)+Aloittaja+on+ehkä+oikeasti+koululainen+ja+haluaisi+vilpittömästi+tietää+helpolla+ja+vaivattomalla+tavalla+mitä+mieltä+ihmiset+on.++Minua+alkoi+säälittää,+kun+kukaan+ei+vastannut,+ja+toivon+että+hän+löytäisi+jotain+materiaalia+tehtäväänsä.+Olisi+mukava+jos+vastaisit+hänen+kysymyksiinsä+sinäkin+eikä+vietäisi+asiaa+pois+aloituksen+aiheesta?
Aloitukset+täällä+lähes+poikkeuksetta+kääntyvät+muutenkin+osoitteluksi+siitä,+että+toisen+perustelu+on+väärä+ja+toisen+oikea.+Ei+kannata+provosoida+eikä+provosoitua+siitä.+:-)
30.03.2017 13:19
"omien+itsekkäiden+mukavuuksien+edelle."
Mukavuusabortti+on+yhtä+itsekästä+kuin+mukavuusadoptiokin.+Molemmissa+nainen+päättää,+ettei+halua+alkaa+äidiksi.+
Ymmärrän+molempien+kantoja.+Mukavuusadoptioon+päättyneen+ei++kuitenkaan+kannata+hirveästi+hurskastella+että+oma+mukavuudenhalu+olisi+sen+pyhempi+tai+oikeutetumpi+kuin+toisenkaan.
29.03.2017 18:03
1.+Kannatan
2.+Olen+sitä+mieltä,+että+abortti+tehdään+keinolla+millä+hyvänsä,+jos+sitä+tarvitsee.+
3.+Perustelu:++Sikiön+kohtalo+on+sama,+tehtiinpä+abortti+laillisena+tai+laittomana.+
Jos+abortti+on+laiton,+joutuvat+aborttia+tarvitsevat+naiset+tekemään+laittoman+ja+epähygieenisen+abortin+(helppoa+vatsalääkkeellä,+joka+aiheuttaa+keskenmenon)+tai+matkustamaan+naapurimaahan,+jonka+hoidettavaksi+jää+aborttikieltomaan+terveyspalvelujen+puutteet+(=+aborttiturismi).+Abortin+kieltäminen+ei+ole+estänyt+abortteja+milloinkaan+eikä+missään.
Ei+taida+tulla+paljonkaan+näihin+koulutehtäviin+vastauksia,+koska++niin+moni+on+täällä+vuosien+mittaan+saanut+äänensä+kuuluville+muuten.++Voisitte+helposti+etsiä+haulla+näitä+keskusteluketjuja+etsimällä+täältä+runsain+mitoin+löytyviä+mielipiteitä+abortin+puolesta+ja+vastaan,+sekä+perusteluja+kulloisille+mielipiteille.+Myöskin+aborttikieltomaiden+tilanteeseen+löytyy+kommentteja.+
Hakutoiminto+ei+oikein+suomi24.fi:n+surullisenkuuluisan+uudistuksen+jälkeen+ole+toiminut+kuin+välttävästi.+Esim.+selvästi+keskustelussa+olevia+kirjoituksia+ei+hakutuloksiin+tule.+Niin+huonoksi+meni+tämä+mobiililaitteille+ilmeisesti+suunniteltu+pohja.+Ei+toimi+tosin+mobiilina+sen+paremmin,+välillä+ei+lainkaan.
29.03.2017 17:50
"Voit+häipyä+täältä+koska+tahansa+pilaamasta+keskusteluja+ja+jättää+muut+asialliseen+ja+fiksuun+viestittelyyn+kykenevät"
Nauroin+ääneen+tälle...+:D++Saanen+linkittää+asialliseen+blogiisi,+joka+on+tätä+fiksuutta+ihan+pullollaan,+kun+pahimmat+täältä+on+poistettu?++Miten+voit+edes+kutsua+keskusteluksi+yksipuolista+solvausta+ja+julistusta++jossa+on+poistettu+toisen+osapuolen+kommentit,+ja+keksit+omiasi+tilalle,++niin+ettei+kukaan+tiedä,+mistä+on+edes+kyse.
http://aborttionmurha.blogspot.fi/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dialogi
Ja+muistan+vielä,+kuinka+olit+turhautunut+poisteluun+ja+halusit+luoda+paikan+jossa+on+sananvapaus.++Vain+sinulla.+Mutta+minusta+on+pelkästään+hyvä+tuo+blogisi,+että+ihmiset+näkee,+millaista+abortinvastainen+"keskustelu"+oikein+on.
29.03.2017 17:28
Provoihisi+ja+solvauksiisi+en+koe+tarpeelliseksi+vastata.++Olenhan+näin+ennenkin+todennut,+ja+se+pätee+edelleen.+
Jospa+karsisit+nuo+solvaamiset+ja+asian+viereen+menemiset+ja+sanoisit+itse+aiheesta+sen+mitä+on+sanottavaa?++Sinullakin+kuitenkin+sitä+on?+Yleensä+en+edes+viitsi+lukea+arvottomia+solvauksiasi,+joissa+joskus+väliin+olet+onnistunut+saamaan+tosin+asiantynkääkin.
Kommenton+näitä:
"Näet+taas+omias,+vääntelet+tulkintojas+jotta+voit+sitten+herjata+loputtomia+törkysyytöksiäs+vastustajista...+hohhoijaa."
-+Jätän+toisille+lukijoille+omien+kirjoitusteni+ja+argumenttieni+arvioinnin+ja+mielellään+keskustelen+asioista.+Jos++syyllistyn+asiattomuuteen,+ja+se+minulle+osoitetaan,+sitä+olen+valmis+pyytämään+anteeksi.++Vastakkainen+mielipide+ei+ole+sama+kuin+asiattomuus.
Stakesin+raportista:
-+Se+on+niin+moneen+kertaan+täällä+käsitelty,+ja+todettu+Gisslerin+omilla+sanoilla,++että+kausaalisuutta+ei+pystytty+osoittamaan,+koska+abortit+on+kasautuneet+juuri+niille,+joilla+on+elämäntilanne+muutenkin+huono.+Abortti+ei+paranna,+eikä+huononna+valmiiksi+huono+tilannetta.+Abortinvastustajat+käyttää+tässsäkin+kohtaa+argumenttina,+että+abortilla+ei+pysytä+parantamaan+ongelmia,+mutta+se+jätetään+sanomatta,+ettei+niitä+raskauden+jatkaminenkaan+paranna.+
Suora+lainaus:
"Artikkelissamme+todetaan+selvästi,+ettei+kyseessä+näytä+olevan+kausaalisuus,+vaan+todennäköisemmin+raskaudenkeskeytyksen+ja+itsemurhan+yhteiset+sosiaaliset+ja+terveydelliset+riskitekijät.+Abortinvastustajat+eivät+luonnollisesti+tätä+johtopäätöstä+ole+huomioineet."
https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/100831/gissler.pdf?sequence=1
"Mistä+sinä+tiedät+yhtikäs+mitään+mitä+joku+muu+tekee+kenenkin+hyväks?"
-+Niin,+en+tiedä,+ja+siksihän+tässä+kyselen,+että+mitä+te+vastustajat+teette+äitien+ja+lasten+hyväksi,+joiden+haluatte+elävän+teidän+omien+arvojenne+ja+neuvojenne+mukaan.++Joku+tänne+kerran+laittoi+hyvän+sananlaskun:+"Rannalla+on+huudella+neuvoja+kun+merellä+on+hätä"+tms.++Huutelu+on+helppoa,+mutta+kun+pitäisi+auttaa+sitä+merihätään+joutunutta,+niin+vastustajat+lähtee+karkuun,+ja+Abortti-+ja+ehkäisykieltoasiamieskin+väittää,+että+merihätä+on+naiselle+oikeasti+tavoiteltava,+luonnollinen+asiaintila++ja+merihädän+ikäväksi+tilanteeksi+kokeminen+on+vain+synkistelyä,+josta+merihätään+joutuneen+täytyy+pitää+turpansa+kiinni.+:)+
Miksi+ihmeessä+aborttioikeuden+puolustajan+tulisi+olla+vastuussa+abortinvastustajan+neuvoista,+tekemisistä+tai+oikeastaan+tekemättä+jättämisestä?+Tässä+kohtaa+vertauksessa+abortinvastustaja+rannalla+neuvoja+huutelemisen+jälkeen+karkaa+paikalta+ja+syyttää+aborttioikeuden+puolustajaa+siitä,+että+vastustaja+antoi+paskat+neuvot+jotka+vain+pahensi+asiaa?+:D
Muut+kommenttisi+on+toiselle+kirjoittajalle+tarkoitetut.
29.03.2017 17:17
No+yritin+poistetussa+kommentissani+itsekin+mainita,+että+ei+lapset+taida+kiinnittää+asiaan+edes+huomiota.+Itse+en+ole+elokuvaa+vielä+nähnyt,+mutta+taidan+mennä+katsomaan.+:)
28.03.2017 18:16
212 / 228