Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sage8
sage8
sage8
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
13675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistä kohtaa Raamattua kirkko on luopunut?Raamatussa on jakeita aika paljon. Jeesus oli myös opettaja. Eikä kaukaa liippaa etteikö hänen opetuksensa olisi humanismia. Luepa Matt. 25:31-45 ja todistele ettei se ole humanismia.
30.01.2016 13:22
Hänen kirjansa Taistelua ja tulkintaa ei sekään mielestäni tue väitettä että hän olisi ollut aika yksin.
30.01.2016 12:33
Et kuitenkaan kommentoinut niitä asioita joista kirjoitin. Raamatulla päähän lyöminen ja väittäminen, että toinen on epärehellinen ja yksinkertainen ei liene ihan niitä parhaita tapoja, jolla vastapuoli vakuutetaan.
30.01.2016 10:47
Heikki Räisänen on minullekin selventänyt ja täsmentänyt sitä, mitä hatarasti ja epäselvästi olen ennenkin ajatellut. Hieno mies, totuus oli hänelle yksi hyve joka ajoi mielistelyn ja teeskentelyn ohitse. Kuitenkin aina sivistyneesti. Kadehdittavan sivistyneesti.
30.01.2016 10:37
Jeesus ei tarkkaan otaen puhunut homoudesta mitään eikä koskaan sanonut, että hänen ristinkuolemansa on ainut pelastuksen tae niinkuin Paavali väitti. Myöskin, jos totta puhutaan, VT:n Jumalan suhde esim. väkivaltaan on aivan toinen kuin Jeesuksen, joka käski rakastamaan vihollistaankin ja kääntämään jopa toisen posken jos joku sivaltaa toiselle.
Siinä sinulle totuuksia joita et pysty kumoamaan.
30.01.2016 10:20
Paavali julisti omia oppejaan jotka poikkesivat Jeesuksen moraaliopeista. Minusta evl.kirkko nykyisin ottaa Jeesuksen moraaliopit paremmin huomioon kuin ennen.
Ahvion ja muun patmosporukan itsensä kehumisetkaan oikeaoppisuudestaan eivät mielestäni täytä Jeesuksen moraalioppien vaatimuksia.
30.01.2016 08:26
Taisi pelottaa, että oma usko horjuu kun mitään näyttöä yliluonnollisesta ei ole eikä tule.
30.01.2016 08:16
Ei se minun kohdallani ainakaan mikään valinta ole useammista vaihtoehdoista. Se on asenne johon on päädytty varmaankin monilla asioilla. Geeneillä, kasvatuksella, ajattelulla ja kaipa monilla muillakin asioilla.
29.01.2016 18:43
Taitaa kirkkoon kuuluvissa olla kulttuurikristittyjä enemmistönä. Ehkäpä monilla on kuitenkin jonkinlainen usko Jumalaan, sellainen vähäinen, aavistuksenomainen, vähän niinkuin jossain laulun sanoissa sanotaan, pieni ja hento. Itsekin koen olevani kulttuurikristitty, sellainen joka järjellä tajuaa, ettei Jumalasta ole mitään todisteita, mutta kuitenkin niin ettei kaikkea voi varmasti tietääkään.
29.01.2016 16:09
Eläimiin sekaantujat ovat psykologisen avun tarpeessa, lapsiin sekaantujat ovat rikollisia jotka tarvitsevat vankilatuomion lisäksi psykologista apua.
29.01.2016 15:35
Minun kokemukseni Suomen juutalaisista ovat myös pelkästään myönteisiä. Rafael Wardi jopa taiteilijana intohimon kohde. Ihailen hänen työtään olohuoneessa joka päivä. Tuo tyttöystävä oli kuitenkin vain pieni episodi etelässä mutta heidän sidonnaisuudestaan omaan kulttuuriinsa sekin minulle selvensi.
28.01.2016 19:12
Noin suurinpiirtein ainakin.
28.01.2016 18:51
KTS sanoi jo mitä itsekin olisin vastannut.
28.01.2016 18:45
On ollut juutalainen tyttöystävä ja vieraillut juutalaisessa perheessä. Hyvin kohdeltiin. Mutta kulttuurisidonnaisuus oli käsin kosketeltavissa.
28.01.2016 18:42
Nykyinen evl.kirkko seisoo todella kaikkien sorrettujen rinnalla ja luulen, että seisoo Israelinkin rinnalla jos tarvis on. Nykyinen Israel on ainakin tällä hetkellä voiman paremmalla puolella noin yleisesti ottaen.
28.01.2016 18:25
Vihaisia ja nimitteleviä uskovia on vallankin ns.oikeauskoisten piirissä valtaosa. Nimittelyt ja asian sivusta puhumiset ovat heidän tavaramerkkinsä.
28.01.2016 18:19
Ihmiset ovat jo vuosituhansia kumonneet Jumalan "lakeja" kun ovat huomanneet ne epäinhimillisiksi. Esim. käskyä tappaa lapsi jos hän kiroaa vanhempansa ei tiettävästi ole koskaan noudatettu. Tuo asia liittyy myös "älä tapa"käskyyn monella tavalla.
Fundamentalististen uskovien käytöstä minäkin vihaan ja heidän valheitaan. Heitä ihmisinä en.
28.01.2016 18:11
Itse itsensä korotti. Ei profetiat eikä J.Nasaretilainen puhuneet hänestä mitään. Paavali ei muuten siteerannut Jeesuksen opetuksia millään tavoin, opetti itse monia asioita toisin.
28.01.2016 17:59
Juutalainen usko minun vähäisen kokemukseni mukaan on kuitenkin niin kulttuurisidonnaista ettei toivoa muutoksesta ainakaan vähään aikaan ole odotettavissa. Tiedä sitten.
28.01.2016 17:40
Voisi kai kysyä, seisooko vapaakirkko ja muut Suomen pikku kirkot tässä homoasiassa Israelin takana.
28.01.2016 17:28
642 / 684