tosiuskovat vaikuttavat niin hirveän kauhean vihaisilta Kaikkia kohtaan jotka eivät usko tasan samalla tavalla kuin he itse, mitä ajattelee yleisö - onko se ehkä tapa/yritys "pakkokäännyttää"..
- Ja mitä ajattelette itse, Miksihän te olette niin katkeran vihaisen kuuloisia tuon asian takia, mitä ihmettä se hyödyttää?
Miksihän palstan ns.
152
277
Vastaukset
- kertakäyttö.nimimerkki
Olisiko kyseessä yksi ja sama persoonalisuus- / mielenterveyshäiriöinen uskistrolli joka on nyt tullut lopullisesti hulluksi. Aloituksensa on ainakin ihan sairaita.
Mikä "hauskinta", Räyhis kiihtyessään – mitä tapahtuu päivittäin – on erittäin kärkäs nimittelemään muita sairaiksi.
- RÄYHIKSELLE
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mikä "hauskinta", Räyhis kiihtyessään – mitä tapahtuu päivittäin – on erittäin kärkäs nimittelemään muita sairaiksi.
Sinä OLET SAIRAS kuten lukuisat kirjoitukset ovat todistaneet.
- älä.muut.virka
Kun satunnainen ateisti eksyy palstalle, sellainen joka on lukenut kristinuskon tärkeimpiä arvoja olevan lähimmäisen rakkauden on kyllä ällikällä lyöty sillä lähes poikkeuksetta he jotka vakaumuksellisimpia kristittyjä kertovat olevansa antavat täysin toisenlaisen kuvan.
- odotan.vastaustasi
Mistä sinä tiedät kuka palstalla on vakaumuksellinen kristitty? Kerrohan!
odotan.vastaustasi kirjoitti:
Mistä sinä tiedät kuka palstalla on vakaumuksellinen kristitty? Kerrohan!
Räyhis hyvä, lue ensin viesti jota kommentoit ja oksenna vasta sitten.
- odotan.vastaustasi
Räyhis hyvä, lue ensin viesti jota kommentoit ja oksenna vasta sitten.
Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin puuttua jokaiseen keskusteluun RÄYHIS?
odotan.vastaustasi kirjoitti:
Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin puuttua jokaiseen keskusteluun RÄYHIS?
En tiennytkään, että tuollainen oikeus on annettu vain sinulle. Pahoittelen!
- odotan.vastaustasi
En tiennytkään, että tuollainen oikeus on annettu vain sinulle. Pahoittelen!
Älä pahoittele vaan korjaa tapasi!
- TotuusEsiin2
tänne kirjoitteleva joukku "uskovia" edustaa marginaalista fundamentalistista kristittyjen joukkoa. he eivät missään tapauksessa edusta luterilaisuutta eivätkä suomen luterilaisen kirkon kantaa asoihin.
kirjoittajia on vain muutama, he vain kirjoittelevat samoissa ketjuissa useilla eri nimimerkeillä, tämän huomaa hyvin siitä että kirjoitustyyli on samanlainen vaikka nimimerkki vaihtuu.
esille tuodaan koko ajan myös erään pienen uskonnollisen ryhmittymän ajatuksia ja jos näitä ajatuksia joku kritisoi alkaa käsittämätön herjauskampanja. tämä antaisi viitteitä siitä että osittain nämä "uskovat" kirjoittajat käyttävät tätä palstaa omana mainoskanavanaan.
veikkaisin että osa heistä eivät edes kuulu luterilaiseen kirkkoon vaikka sen vaikutelman antavatkin. kirjoituksista päätellen on epäselvää voiko heitä edes kristityiksi kutsua (vaikka siis omasta mielestään nämä muutamat ovat juuri se oikein raamattua ja kristinuskoa tulkitseva porukka)- MitäLahkoa
Pitäisi varmaan jatkossa aina kysyä noilta "uskovilta" että mitä lahkoa edustavat.
MitäLahkoa kirjoitti:
Pitäisi varmaan jatkossa aina kysyä noilta "uskovilta" että mitä lahkoa edustavat.
Turhaa, sillä eivät kerro. Räyhiskin "edustaa" jotain "Jeesuksen omien seurakuntaa", jota ei löydy puhelinluettelosta. Todellisuudessa tietysti on patmoslainen (tai haluaisi kiihkeästi olla, kuka noista tietää).
- happamia_kettuja
Hyvä kommentti löytyi tuolta kotimaa24:stä.
”Esikoislestadiolaiset, lähetyshiippakuntalaiset jne… voisivat rauhoittua ja luottaa siihen meillä on Kirkko, ja sen piispat jotka tunnustetaan Roomassakin ja uskoakseni myös Konstantinopolissa. Ei Kristuksen kirkon päämaja sijaitse jossain suomalaisten herätysliikkeiden seuratuvissa tai lähetyshiippakuntalaisten kampaamokappeleissa.”
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/suomalaisdelegaatiolle-vatikaanissa-katolinen-ehtoollinen/?katselukoodi=d9497b551965eee7116d3d214ccf695be9e186844b51260dfc14eb6ece8bd1cb - etkö.ylety
happamia_kettuja kirjoitti:
Hyvä kommentti löytyi tuolta kotimaa24:stä.
”Esikoislestadiolaiset, lähetyshiippakuntalaiset jne… voisivat rauhoittua ja luottaa siihen meillä on Kirkko, ja sen piispat jotka tunnustetaan Roomassakin ja uskoakseni myös Konstantinopolissa. Ei Kristuksen kirkon päämaja sijaitse jossain suomalaisten herätysliikkeiden seuratuvissa tai lähetyshiippakuntalaisten kampaamokappeleissa.”
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/suomalaisdelegaatiolle-vatikaanissa-katolinen-ehtoollinen/?katselukoodi=d9497b551965eee7116d3d214ccf695be9e186844b51260dfc14eb6ece8bd1cbKristuksen kirkko ei ole missään kirkkokunnassa. Vai onko sinulla joku todiste Raamatussa tästä?
- en_suosittele
Mitä tämä on? Kirjoittaja puhuu anathema'sta eli kiroustuomiosta. Okkultismia?
”Iankaikkisesti kestävässä ja aina erehtymättömässä Kristuksen kirkossa meidän on turvaaminen vain siihen, mikä meille on lahjoitettu pyhässä Raamatussa ja Kirkon tunnustuksessa. Jokaisella kristityllä on oikeus ja jopa velvollisuus tutkia piispojemme käskykirjeitä, ovatko ne Kristuksen opin mukaisia. Jos ne eivät ole, niille kuuluu hylkäystuomio tai jopa anathema (kiroustuomion).”
http://concordia.fi/second/2014/09/19/kristuksen-kirkko-on-kuolemaakin-vahvempi/ - Raamattu.mukaan
MitäLahkoa kirjoitti:
Useimmat edustaa evlut lahkoa.
Evlut on lahko siinä, missä muutkin.
Paavalia haukuttiin Nasaretin lahkon päämieheksi.
Kaikki kristityt ovat lahkolaisia, paitsi juutalaiset, ainakin Raamatun mukaan, jos tätä asiaa tongitaan tarpeeksi syvälle.
Eihän Jeesukseen Kristukseen uskova edusta mitään lahkoa, vaan he ovat Jeesuksen asialla ja edustajia, kuuluivatpa mihin ns. kööriin tahansa. - arvaanpa.näin
Turhaa, sillä eivät kerro. Räyhiskin "edustaa" jotain "Jeesuksen omien seurakuntaa", jota ei löydy puhelinluettelosta. Todellisuudessa tietysti on patmoslainen (tai haluaisi kiihkeästi olla, kuka noista tietää).
"Räyhiskin "edustaa" jotain "Jeesuksen omien seurakuntaa", jota ei löydy puhelinluettelosta."
Olisivatko nämä niitä jotka eivät viikkoa kauempaa pärjää missään yhteisössä, nämä Jeesuksen seurakuntalaiset, ainaiset oikeassa olijat? - pien.korjaus
arvaanpa.näin kirjoitti:
"Räyhiskin "edustaa" jotain "Jeesuksen omien seurakuntaa", jota ei löydy puhelinluettelosta."
Olisivatko nämä niitä jotka eivät viikkoa kauempaa pärjää missään yhteisössä, nämä Jeesuksen seurakuntalaiset, ainaiset oikeassa olijat?Nyt erehdyt kyllä Räyhis Ruttotollo on ihan ateisti.
arvaanpa.näin kirjoitti:
Olisivatko nämä niitä jotka eivät viikkoa kauempaa pärjää missään yhteisössä, nämä Jeesuksen seurakuntalaiset, ainaiset oikeassa olijat?Räyhis on esittäytynyt Mellerin ystäväksi, joten kaipa häntä Patmoksen piirissä jolllain lailla siedetään.
>> Miksihän palstan ns... tosiuskovat vaikuttavat niin hirveän kauhean vihaisilta <<
Samantapaista voimakasta tunnepohjaista reagointia löytyy esim Aa-yhdistyksen sivuilta. Olisiko yhtenä syynä se, että yhteiskunta on jo pitkän aikaa tehnyt päätöksiä jotka ovat pääsääntöisesti näiden konservatiivien periaatteiden vastaisia.
Joka kerta kun on tehty joku päätös, niin nuo samanhenkiset ovat protestoineet ja nyt kun päätettiin laki tasa-arvoisesta avioliitosta, niin se oli niille historiansa kovin takaisku.
Ja nyt nuo pettyneet purkaa pettymystään?- muista.pillerit
Onko taas maanisuuden estolääkkeesi päässyt loppumaan?
- ArtoTT
Ja Jeesuksen aikana ylimpien uskonnollisten johtajien ja kansan vanhimpien neuvoston päätöksellä Jeesus lähetettiin ristiinnaulittavaksi.
Matt: 26
Jeesus Suuren neuvoston edessä
57 Vangitsijat veivät Jeesuksen ylipappi Kaifaksen luo, minne lainopettajat ja kansan vanhimmat olivat kokoontuneet. 58 Pietari seurasi häntä jonkin matkan päässä ylipapin pihaan saakka. Siellä hän istuutui palvelusväen joukkoon nähdäkseen, kuinka kaikki päättyisi.
59 Ylipapit ja koko neuvosto etsivät Jeesusta vastaan väärää todistusta, jonka perusteella saisivat hänet surmatuksi. 60 Sellaista ei kuitenkaan löytynyt, vaikka monta väärää todistajaa esiintyi. Viimein astui esiin kaksi miestä, 61 jotka väittivät Jeesuksen sanoneen: "Minä voin hajottaa Jumalan temppelin ja rakentaa sen uudelleen kolmessa päivässä."
62 Silloin ylipappi nousi paikaltaan ja kysyi: "Etkö lainkaan vastaa heidän syytöksiinsä?" 63 Mutta Jeesus pysyi vaiti. Silloin ylipappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan nimessä: sano meille, oletko sinä Messias, Jumalan Poika." 64 "Itsepä sen sanoit", vastasi Jeesus. "Ja minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä." 65 Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän herjaa Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme! Kuulittehan, miten hän herjasi. 66 Mitä mieltä olette?" He vastasivat: "Hän on ansainnut kuoleman."
67 He sylkivät nyt Jeesusta kasvoihin ja löivät häntä. Muutamat läimäyttivät häntä poskelle 68 ja ilkkuivat: "Profetoi, Messias, sano kuka sinua löi!"- Ruttotollolle
Kukas tuon kirjasikaan ylös? Oliko paikalla joko opetuslapsi?
Matteus kirjasi ylös ja Matteuksen tietolähde oli Maria Jeesuksen äiti.
Ruttotollolle kirjoitti:
Matteus kirjasi ylös ja Matteuksen tietolähde oli Maria Jeesuksen äiti.
Ihan varmaan juu. :D
- ÄläValehtele
faktoja tästä matteuksen tekstistä:
- Kirjoituspaikkana pidetään Syyriaa
- Matteuksen evankeliumi ei mainitse kirjoittajaansa ja Matteukseen nimi liitettiin kirjaan toisella vuosisadalla
- Matteuksen evankeliumin kirjoittaja on käyttänyt hyväkseen kirjallisia lähteitä kuten Markuksen evankeliumia
- Evankeliumi on kirjoitettu arviolta 80–100-lukujen välisenä aikana
- Markuksen evankeliumin lisäksi lähteenä toinen yhteinen kirjallinen lähde, jota tutkijat kutsuvat Q-lähteeksi
eli ei tainut ihan olla tietolähteenä tuo jeesuksen äiti eikä kirjoittajastakaan ole oikeasti tietoa...... - mihinlahkoonkuulut
mihin lahkoon sinä ArtoTT kuulut? lueterilainen et varmaan ole.
- ensinsinäkerrot
mihinlahkoonkuulut kirjoitti:
mihin lahkoon sinä ArtoTT kuulut? lueterilainen et varmaan ole.
On hyvien tapojen muksiat kertoa ensin mihin lahkoon itse kuuluu kun toiselta kysyy. Joten kerro ensin itse niin sitten voit odottaa vastausta Artolta.
- mihinlahkoonkuulut
ensinsinäkerrot kirjoitti:
On hyvien tapojen muksiat kertoa ensin mihin lahkoon itse kuuluu kun toiselta kysyy. Joten kerro ensin itse niin sitten voit odottaa vastausta Artolta.
ArtoTT esiintyy täällä uskon päävartijana ja uskon lähes ainoana oikein tulkitsijana ja viljelee runsaasti raamatunlauseita. lukijoiden olisi kiva tietää mihin lahkoon hän kuuluu koska hän kirjoittelee luterilaisuus -palstalle ja kovasti uskonnosta puhuu, onko hän jokin piispoistamme salanimellä? vai helluntailaispastori? vai mikä?
oman uskontoni tai uskonnottumuuteni voin kertoa heti kun saan vastaukset näiltä palstalle uskonnon yli opettajilta saadaan omat vastaukset. - ensinsinäkerrot
mihinlahkoonkuulut kirjoitti:
ArtoTT esiintyy täällä uskon päävartijana ja uskon lähes ainoana oikein tulkitsijana ja viljelee runsaasti raamatunlauseita. lukijoiden olisi kiva tietää mihin lahkoon hän kuuluu koska hän kirjoittelee luterilaisuus -palstalle ja kovasti uskonnosta puhuu, onko hän jokin piispoistamme salanimellä? vai helluntailaispastori? vai mikä?
oman uskontoni tai uskonnottumuuteni voin kertoa heti kun saan vastaukset näiltä palstalle uskonnon yli opettajilta saadaan omat vastaukset.Arto TT on aito kristitty ja klassillisen kristinuskon tulkki. Minä olen hänen kanssaan samaa mieltä uskonasioista. Mistä sinä olet eri mieltä?
Minä muuten en kuulu mihinkään kirkkokuntaan mutta olen uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja joka etsii seurakuntayhteyttä. - ArtoTT
ensinsinäkerrot kirjoitti:
Arto TT on aito kristitty ja klassillisen kristinuskon tulkki. Minä olen hänen kanssaan samaa mieltä uskonasioista. Mistä sinä olet eri mieltä?
Minä muuten en kuulu mihinkään kirkkokuntaan mutta olen uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja joka etsii seurakuntayhteyttä.Kiitos sanoistasi, mutta minäkin olen vain hyvin vajavainen ihminen. Jos haet seurakuntayhteyttä niin kannattaa pyytää siihenkin johdatusta ja käydä eri tilaisuuksissa, tilanteethan vaihtelevat paikkakunnittain, missä paikkakunnalla on ihan uskovaisiakin pappeja tms. ja missä ei. Eli yrittää täytyy myös seurata mitä opetetaan ja missä ja pitäytyä siinä raamatun mukaisessa terveessä opetuksessa ja johdatuksessa. Kaikissa hengellisissä liikkeissä on aina vaara kulkea harhaan, siksi joutuu etsimään ja seuraamaan. Toivottavasti löydät etsimäsi hengellisen kodin, jossa pääset turvallisesti kasvamaan.
Siis jokainenhan meistä paljastaa itsestään sen verran kuin haluaa, jos kertoo liikaa niin arvaamisen ilo voi jäädä teiltä pois, mutta voin sen verran sanoa että kyllä minäkin olen aikoinani Luterilaisen rippikoulun käynyt. - ensinsinäkerrot
ArtoTT kirjoitti:
Kiitos sanoistasi, mutta minäkin olen vain hyvin vajavainen ihminen. Jos haet seurakuntayhteyttä niin kannattaa pyytää siihenkin johdatusta ja käydä eri tilaisuuksissa, tilanteethan vaihtelevat paikkakunnittain, missä paikkakunnalla on ihan uskovaisiakin pappeja tms. ja missä ei. Eli yrittää täytyy myös seurata mitä opetetaan ja missä ja pitäytyä siinä raamatun mukaisessa terveessä opetuksessa ja johdatuksessa. Kaikissa hengellisissä liikkeissä on aina vaara kulkea harhaan, siksi joutuu etsimään ja seuraamaan. Toivottavasti löydät etsimäsi hengellisen kodin, jossa pääset turvallisesti kasvamaan.
Siis jokainenhan meistä paljastaa itsestään sen verran kuin haluaa, jos kertoo liikaa niin arvaamisen ilo voi jäädä teiltä pois, mutta voin sen verran sanoa että kyllä minäkin olen aikoinani Luterilaisen rippikoulun käynyt.Kiitos Arto veljeni sanoistasi ja Jeesus kanssasi! Hänessä on meidän toivomme ja voimamme, yksin Hänessä!
- mikkihiiri7
ArtoTT kirjoitti:
Kiitos sanoistasi, mutta minäkin olen vain hyvin vajavainen ihminen. Jos haet seurakuntayhteyttä niin kannattaa pyytää siihenkin johdatusta ja käydä eri tilaisuuksissa, tilanteethan vaihtelevat paikkakunnittain, missä paikkakunnalla on ihan uskovaisiakin pappeja tms. ja missä ei. Eli yrittää täytyy myös seurata mitä opetetaan ja missä ja pitäytyä siinä raamatun mukaisessa terveessä opetuksessa ja johdatuksessa. Kaikissa hengellisissä liikkeissä on aina vaara kulkea harhaan, siksi joutuu etsimään ja seuraamaan. Toivottavasti löydät etsimäsi hengellisen kodin, jossa pääset turvallisesti kasvamaan.
Siis jokainenhan meistä paljastaa itsestään sen verran kuin haluaa, jos kertoo liikaa niin arvaamisen ilo voi jäädä teiltä pois, mutta voin sen verran sanoa että kyllä minäkin olen aikoinani Luterilaisen rippikoulun käynyt.Et ole ilmeisti kuitenkaan Luterilainen? Kuulutko edes kirkkoon?
Jotenkin tuo sinun uskosi on niin erilainen kun Luterilaisen kirkon. - ArtoTT
mikkihiiri7 kirjoitti:
Et ole ilmeisti kuitenkaan Luterilainen? Kuulutko edes kirkkoon?
Jotenkin tuo sinun uskosi on niin erilainen kun Luterilaisen kirkon."Jotenkin tuo sinun uskosi on niin erilainen kun Luterilaisen kirkon."
Siis Suomessahan luterilainen kirkko ei ehkä pääsääntöisesti edusta enää perinteistä klassista raamatun mukaista kristinuskoa, vaan liberaaliteologista linjaa, joka on jo monessa kohden poikennut pois Kristinuskosta, siinä siis tuo ero. Valtiokirkko edustaa liberaaliteologista linjaa jolle raamattu ei enää ole ylin auktoriteetti, vaan kristinuskoon on sekoitettu humanismia, jopa yleistä mielipidettä ym. - mikki.täsmentää.nyt
mikkihiiri7 kirjoitti:
Et ole ilmeisti kuitenkaan Luterilainen? Kuulutko edes kirkkoon?
Jotenkin tuo sinun uskosi on niin erilainen kun Luterilaisen kirkon.Voisitko kiteyttää luiterilaisen kirkon uskon. Minä en ole siitä päässyt käsitykseen niin moniääninen se on.
Onko sillä jotakin tekemistä luterilaisuuden kanssa? ArtoTT kirjoitti:
"Jotenkin tuo sinun uskosi on niin erilainen kun Luterilaisen kirkon."
Siis Suomessahan luterilainen kirkko ei ehkä pääsääntöisesti edusta enää perinteistä klassista raamatun mukaista kristinuskoa, vaan liberaaliteologista linjaa, joka on jo monessa kohden poikennut pois Kristinuskosta, siinä siis tuo ero. Valtiokirkko edustaa liberaaliteologista linjaa jolle raamattu ei enää ole ylin auktoriteetti, vaan kristinuskoon on sekoitettu humanismia, jopa yleistä mielipidettä ym.Tässä olen kanssasi samaa mietlä ”ArtoTT” 20.1.2016 14:12: ”Kaikissa hengellisissä liikkeissä on aina vaara kulkea harhaan, siksi joutuu etsimään ja seuraamaan.”
Kannattaakin olla rohkea ja kulkea silmät auki. Kuten Sanassa sanotaan, koetella kaikki opetukset.
”…luterilainen kirkko ei ehkä pääsääntöisesti edusta enää perinteistä klassista raamatun mukaista kristinuskoa…”
Kun itse mietin että mitä kirkko edustaa, se taitaa näyttäytyä vähän katsojansa mukaan. Kun Päivi Räsänen esitti mielipiteitään, hyvin moni luuli että ne ovat kirkon kannanottoja. Kun joku muu esim. Mäkinen esittää mielipiteitään, sitäkin pidetään kirkon kannanottona.
Jos luterilaiseen kirkkoon kuuluu herätysliikkeitä, evankelioivaa herätyskristillisyyttä, lestadiolaisuutta ja niin edespäin, voisin kuvitella että noista löytyy sitä vanhaan pidättäytyvää porukkaa?
Esimerkkinä vaikka Suomen Raamattuopisto, Kansan Raamattuseura, Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ja Lähetysyhdistys Kylväjä, Rauhanyhdistys, Esikoislestadiolaiset, Suomen rukoilevaisen kansan yhdistys ry, Herättäjä yhdistys (eli körttiläisyys) jne.- liekkejä.on.monta
mummomuori kirjoitti:
Tässä olen kanssasi samaa mietlä ”ArtoTT” 20.1.2016 14:12: ”Kaikissa hengellisissä liikkeissä on aina vaara kulkea harhaan, siksi joutuu etsimään ja seuraamaan.”
Kannattaakin olla rohkea ja kulkea silmät auki. Kuten Sanassa sanotaan, koetella kaikki opetukset.
”…luterilainen kirkko ei ehkä pääsääntöisesti edusta enää perinteistä klassista raamatun mukaista kristinuskoa…”
Kun itse mietin että mitä kirkko edustaa, se taitaa näyttäytyä vähän katsojansa mukaan. Kun Päivi Räsänen esitti mielipiteitään, hyvin moni luuli että ne ovat kirkon kannanottoja. Kun joku muu esim. Mäkinen esittää mielipiteitään, sitäkin pidetään kirkon kannanottona.
Jos luterilaiseen kirkkoon kuuluu herätysliikkeitä, evankelioivaa herätyskristillisyyttä, lestadiolaisuutta ja niin edespäin, voisin kuvitella että noista löytyy sitä vanhaan pidättäytyvää porukkaa?
Esimerkkinä vaikka Suomen Raamattuopisto, Kansan Raamattuseura, Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ja Lähetysyhdistys Kylväjä, Rauhanyhdistys, Esikoislestadiolaiset, Suomen rukoilevaisen kansan yhdistys ry, Herättäjä yhdistys (eli körttiläisyys) jne.Körtit eivät kuulu joukkoon. Toisaalta kristinusko perustuu vanhaan, uuteen ja iankaikkisuuteen.
liekkejä.on.monta kirjoitti:
Körtit eivät kuulu joukkoon. Toisaalta kristinusko perustuu vanhaan, uuteen ja iankaikkisuuteen.
Miksi ei kuulu?
”Herännäisyys on kirkon sisällä vaikuttava herätysliike. Herännäisyys eli körttiläisyys puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoa, jossa Kristuksen ja ihmisen väliin ei aseteta mitään. Armo kuuluu kaikille.”
https://www.h-y.fi/- liekkejä.on.monta
mummomuori kirjoitti:
Miksi ei kuulu?
”Herännäisyys on kirkon sisällä vaikuttava herätysliike. Herännäisyys eli körttiläisyys puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoa, jossa Kristuksen ja ihmisen väliin ei aseteta mitään. Armo kuuluu kaikille.”
https://www.h-y.fi/Körtit ovat todella erilaisia verrattuna noihin vitoslaisiin, lestadiolaisiin ja rukoilevaisiin. Eivät siis ole mitenkään lakihenkisiä.
- ArtoTT
# Kun Päivi Räsänen esitti mielipiteitään, hyvin moni luuli että ne ovat kirkon kannanottoja.#
En oikein usko että todellisuudessa luuli, Monelle kirkko ei vain merkitse enää mitään, siksi mikä tahansa kohu saa ihmiset eroamaan kirkosta ja muiden esimerkki innostaa muita.
Kirkon ongelma on siinä että se on ollut valtiokirkko jossa esim. poliittisten päättäjien näkemykset ovat vaikuttaneet kirkon opetuksiin ja linjauksiin, esim. eronneiden vihkiminen aloitettiin vastoin raamatun opetusta poliittisten päättäjien painostuksen seurauksena. Kirkko on myös laitostustunut ja sitä johtavat virkamiehet jotka nostavat työstään korkeaa palkkaa. Kirkko yrittää olla kaikille kaikkea, jotteivat maksumiehet katoaisi, mutta voiko samalla bussilla matkustaa yhtä aikaa Helsinkiin ja Ivaloon, ei sama bussi siihen repeä. Ironista on se että kirkko on itse toteuttanut Jeesuksen ennustuksen, kun suola käy mauttomaksi, ei se kelpaa enää mihinkään, se heitetään menemään ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa.
Kirkon ansioita on ollut se että se on tavoittanut paljon ihmisiä ja saanut heille ainakin jotakin Jeesuksesta kerrottua, mutta kirkon virhe on ollut se että se ei ole valvonut omaa tilaansa sielunvihollinen on päässyt sisään ovista ja ikkunoista ja jopa päättämään kirkon asioista. Kirkon ainoita valopilkkuja ovat enää sen oikeasti uskovaiset jäsenet ja papit, jotka vielä pystyvät jatkamaan hengellistä työtään ja kokoontumistaan.
Moni kirkonkin jäsen on kuitenkin joutunut kysymään mihin lähteä, vaihtoehtoina tällä hetkellä ovat vapaiden suuntien eri liikkeet jossa maallistuminen ja luopumus eivät ole vielä saaneet samanlaista otetta kuin valtiokirkosta, sitten on kirkon omat herätysliikkeet jotka monesti elävät jo ihan omaa elämäänsä vaikka nimellisesti kirkon jäseniä vielä ovatkin. Uskovaiset joutuvat kovasti miettimään mitä tehdä tai mihin mennä. Itse vieläkin toivon että kirkko kokisi vielä sisäisen uskonpuhdistuksen, jossa ihmisten pitäisi silloin kirkon sisältä nousta kapinaan maallistumista ja luopumista vastaan.
Jokatapauksessa uskovaisten ainoa turva on yhteys Jumalaan. - laupeutta_minä_tahdon
Tiukimmat kiivailijat eivät pidä edes KRS:aa herätysliikkeenä. Körteistä puhumattakaan.
Toisaalta ihan tavan ev.lut.srk:sta löytyy kaikkea. Siellä vain korostuu se, että kaikki me olemme Kristuksen. - Taivaan_Isä_suojan_antaa
ArtoTT kirjoitti:
# Kun Päivi Räsänen esitti mielipiteitään, hyvin moni luuli että ne ovat kirkon kannanottoja.#
En oikein usko että todellisuudessa luuli, Monelle kirkko ei vain merkitse enää mitään, siksi mikä tahansa kohu saa ihmiset eroamaan kirkosta ja muiden esimerkki innostaa muita.
Kirkon ongelma on siinä että se on ollut valtiokirkko jossa esim. poliittisten päättäjien näkemykset ovat vaikuttaneet kirkon opetuksiin ja linjauksiin, esim. eronneiden vihkiminen aloitettiin vastoin raamatun opetusta poliittisten päättäjien painostuksen seurauksena. Kirkko on myös laitostustunut ja sitä johtavat virkamiehet jotka nostavat työstään korkeaa palkkaa. Kirkko yrittää olla kaikille kaikkea, jotteivat maksumiehet katoaisi, mutta voiko samalla bussilla matkustaa yhtä aikaa Helsinkiin ja Ivaloon, ei sama bussi siihen repeä. Ironista on se että kirkko on itse toteuttanut Jeesuksen ennustuksen, kun suola käy mauttomaksi, ei se kelpaa enää mihinkään, se heitetään menemään ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa.
Kirkon ansioita on ollut se että se on tavoittanut paljon ihmisiä ja saanut heille ainakin jotakin Jeesuksesta kerrottua, mutta kirkon virhe on ollut se että se ei ole valvonut omaa tilaansa sielunvihollinen on päässyt sisään ovista ja ikkunoista ja jopa päättämään kirkon asioista. Kirkon ainoita valopilkkuja ovat enää sen oikeasti uskovaiset jäsenet ja papit, jotka vielä pystyvät jatkamaan hengellistä työtään ja kokoontumistaan.
Moni kirkonkin jäsen on kuitenkin joutunut kysymään mihin lähteä, vaihtoehtoina tällä hetkellä ovat vapaiden suuntien eri liikkeet jossa maallistuminen ja luopumus eivät ole vielä saaneet samanlaista otetta kuin valtiokirkosta, sitten on kirkon omat herätysliikkeet jotka monesti elävät jo ihan omaa elämäänsä vaikka nimellisesti kirkon jäseniä vielä ovatkin. Uskovaiset joutuvat kovasti miettimään mitä tehdä tai mihin mennä. Itse vieläkin toivon että kirkko kokisi vielä sisäisen uskonpuhdistuksen, jossa ihmisten pitäisi silloin kirkon sisältä nousta kapinaan maallistumista ja luopumista vastaan.
Jokatapauksessa uskovaisten ainoa turva on yhteys Jumalaan."Kirkon ongelma on siinä että se on ollut valtiokirkko jossa esim. poliittisten päättäjien näkemykset ovat vaikuttaneet kirkon opetuksiin ja linjauksiin, esim. eronneiden vihkiminen aloitettiin vastoin raamatun opetusta poliittisten päättäjien painostuksen seurauksena. Kirkko on myös laitostustunut ja sitä johtavat virkamiehet jotka nostavat työstään korkeaa palkkaa."
Ihan sama meininki myös vapaissa suunnissa. Ja ilmenee usein paljon kaikenlaista hörhöilyjä.
Kaikissa kirkkokunnissa on puolensa. Täydellistä ei maan päältä löydy vaikka jotkut niin toivovat ja kuvittelevat. Ja pettyvät sitten. Vajavaisia olemme me ihmiset, mutta Jumala on täydellinen ja Kristuksen sovitustyö samoin. - ArtoTT
Taivaan_Isä_suojan_antaa kirjoitti:
"Kirkon ongelma on siinä että se on ollut valtiokirkko jossa esim. poliittisten päättäjien näkemykset ovat vaikuttaneet kirkon opetuksiin ja linjauksiin, esim. eronneiden vihkiminen aloitettiin vastoin raamatun opetusta poliittisten päättäjien painostuksen seurauksena. Kirkko on myös laitostustunut ja sitä johtavat virkamiehet jotka nostavat työstään korkeaa palkkaa."
Ihan sama meininki myös vapaissa suunnissa. Ja ilmenee usein paljon kaikenlaista hörhöilyjä.
Kaikissa kirkkokunnissa on puolensa. Täydellistä ei maan päältä löydy vaikka jotkut niin toivovat ja kuvittelevat. Ja pettyvät sitten. Vajavaisia olemme me ihmiset, mutta Jumala on täydellinen ja Kristuksen sovitustyö samoin.#Toisaalta ihan tavan ev.lut.srk:sta löytyy kaikkea. Siellä vain korostuu se, että kaikki me olemme Kristuksen.#
Kaikkiko pelastuu kun vain kerran on kastettu, noinko Jeesus opetti, ei todellakaan, esim. kylväjävertaus osoittaa että vain harvat pelastuvat, Jeesus sanoi myös että jos haluaa nähdä jumalan valtakunnan niin pitää uudestisyntyä ylhäältä. Ei siis ole muuta tietä kuin omien syntien tunnustaminen, katuminen ja hylkääminen ja koko oman elämänsä antaminen Jumalan käsiin. Se on ainut tie. jos yrittää valehdella itselleen ettei mitään parannusta tarvitse minun tehdä niin se on itsepetosta. Kynnys nöyrtyä on suuri, mutta kun sen kerran tekee, niin kaikki on toisin, koko elämän suunta muuttuu.
Jeesus itse sanoi että koko maailma on pahuuden vallassa, jos siis maailma johtaa ja pitää valtaa kirkossa , niin kaikkiko pelastuu, eikö päinvastoin.
#Ihan sama meininki myös vapaissa suunnissa. Ja ilmenee usein paljon kaikenlaista hörhöilyjä. #
Käsittäisin kyllä että vapaissa suunnissa ei uskovaisia ja maallistuneita ei monesti edes päästetä johtoelimiin, mutta kuten sanottua niin jokainen uuden hengellisen kodin etsijä joutuu nyt vain rukoilemaan ja etsimään uutta paikkaa toivottavasti Jumalan johdattamana. Toivottavasti jokainen etsijä löytäisi hengellisesti terveen kodin. Pienillä paikkakunnillahan ei monia vaihtoehtoja ole tarjolla, mutta sitten pitää yrittää löytää oikea niistä vaihtoehdoista jotka on tarjolla. Ihmisethän ovat vajavaisia kaikkialla, mutta jos edes löytyisi ihan oikeasti uskossa olevia kanssakulkijoita, niin jotakin apua siitäkin ehkä olisi. - Taivaan_Isä_suojan_antaa
Itselläni on ystäviä eri kirkkokunnista. Kuulun Suomen ev.lut.kirkkoon, mutta vierailen joskus myös ortodoksisessa kirkossa. Minua on puhutellut jo vuosikymmeniä psalmin sanat:
"Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja
ne, jotka siinä asuvat." Psalmi 24.
Samoin kirje korinttilaisille luku 13:
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
- säälittävät.räyhääjat
Tälle palstalle kirjoittajosta 95% on ateisteja ja homoja kuten on aikaisemmissa ketjuissa todistettu. Samat torret, mummomuorit, repet, KTS:t qwentyt ja muut ovat palstoilla jo 15 vuotta kirjoitelleet samaa sontaansa ja uskovia haukkuneet - kuten tässäkin ketjussa.
Nyt ovat tämän ketjun poistattaneet koska heidän surkea menneisyytensä tuli kaikkien tietoon. Säälittävää, ettei näillä ihmisllä ole olllut elämässään 15vuoden aikana muuta tekemistä kuin palstalla räksyttäminen : ( ja edelleen jatkuu, ilmeisesti niin kauan kuin heillä sormet toimivat - päät ovat lakanneet toimimasta jo kauan sitten.Minä olen kirjoitellut näillä uskontopalstoilla vasta alle vuoden (kreationismipalstaa lukuun ottamatta), mutta sinä olet epäilemättä räyhännyt ne 15 vuotta umpeen kaikille jotka eivät taputa käsiään typeryyksillesi ja törkyviesteillesi.
- Ruttotollolle
Minä olen kirjoitellut näillä uskontopalstoilla vasta alle vuoden (kreationismipalstaa lukuun ottamatta), mutta sinä olet epäilemättä räyhännyt ne 15 vuotta umpeen kaikille jotka eivät taputa käsiään typeryyksillesi ja törkyviesteillesi.
Sinä olet näillä palstoilla todistettavasti ollut ainakin vuodesta 2002 joten kaada vain itsellesi :D Olit silloin jo jakomielinen koska olit kaikilla ikäkymmenille tarkoitetuilla palstoilla sontaasi suoltamassa. Arkistot sen kertovat :D
Ruttotollolle kirjoitti:
Sinä olet näillä palstoilla todistettavasti ollut ainakin vuodesta 2002 joten kaada vain itsellesi :D Olit silloin jo jakomielinen koska olit kaikilla ikäkymmenille tarkoitetuilla palstoilla sontaasi suoltamassa. Arkistot sen kertovat :D
Taaskaan et lukenut mitä sulle kirjoitettiin. Syökö madot sinua kuten Herodesta? Ja vielä päästä?
- Ruttotollolle
Taaskaan et lukenut mitä sulle kirjoitettiin. Syökö madot sinua kuten Herodesta? Ja vielä päästä?
Et sinä paskaasi pysty peittämään suoltamalla lisää paskaa sen päälle :D
- ItseOlet2
sinä siis olet kirjoitellut törkytekstejäsi tänne ainakin tuon 15v kun kerran niin hyvin tiedät mitä muutkin ovat kirjoitelleet?
malliesimerkki "uskovasta" joka ei edes osaa ilmaista itseään sivistyneesti vaan käyttää aikaansa täällä muiden haukkumiseen.
mihin lahkoon kuulut? mikä lahko on sellainen että sen kristitty usko tarkoittaa sitä että pitää haukkua muita ja kirjoitella törkyä?
tekstisi on nimittäin sen tasoista että uskovaksi sinua ei kirjoituksesi perusteella voi kukaan sanoa. - Ruttotollolle
ItseOlet2 kirjoitti:
sinä siis olet kirjoitellut törkytekstejäsi tänne ainakin tuon 15v kun kerran niin hyvin tiedät mitä muutkin ovat kirjoitelleet?
malliesimerkki "uskovasta" joka ei edes osaa ilmaista itseään sivistyneesti vaan käyttää aikaansa täällä muiden haukkumiseen.
mihin lahkoon kuulut? mikä lahko on sellainen että sen kristitty usko tarkoittaa sitä että pitää haukkua muita ja kirjoitella törkyä?
tekstisi on nimittäin sen tasoista että uskovaksi sinua ei kirjoituksesi perusteella voi kukaan sanoa.Etkö sen vartaa tiedä, että suomi24 keskustelut näkee arkistosta ?
Joten lopeta sinäkin paskasi heittely täällä! - ItseOlet2
Ruttotollolle kirjoitti:
Etkö sen vartaa tiedä, että suomi24 keskustelut näkee arkistosta ?
Joten lopeta sinäkin paskasi heittely täällä!olipa rakentava lause taas, kerrotko mikä uskonto sinut laittaa kirjoittamaan noin törkeällä tavalla?
- Ruttotollolle
ItseOlet2 kirjoitti:
olipa rakentava lause taas, kerrotko mikä uskonto sinut laittaa kirjoittamaan noin törkeällä tavalla?
Evl. kirkon liberalismi on minun käyttövoimani.
- ItseOlet2
Ruttotollolle kirjoitti:
Evl. kirkon liberalismi on minun käyttövoimani.
eli olet jokin lahkolainen jonka uskonto vaatii kirjoittelmaan törkyä? kerro mikä lahko se on koska kiinnostaa tutustua teidän oppeihinne tarkemmin (kristillisiä ne opit eivät voi olla koska mikään kristitty lahko ei vaadi tuollaista kirjoittelua).
- Ruttotollolle
ItseOlet2 kirjoitti:
eli olet jokin lahkolainen jonka uskonto vaatii kirjoittelmaan törkyä? kerro mikä lahko se on koska kiinnostaa tutustua teidän oppeihinne tarkemmin (kristillisiä ne opit eivät voi olla koska mikään kristitty lahko ei vaadi tuollaista kirjoittelua).
Onko joku naksahtanut päässäsi kun selvää tekstiä et ymmärrä?
- Olet.niin.simppeli
Ruttotollolle kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Repe kirjoitti, että on kirjoittanut kreationismipalstaa lukuunottamatta uskontopalstalla alle vuoden eikä vuodesta 2002.
Olet.niin.simppeli kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Repe kirjoitti, että on kirjoittanut kreationismipalstaa lukuunottamatta uskontopalstalla alle vuoden eikä vuodesta 2002.
Ei se osaa. Näyttöjä on jo niin paljon, että pakko uskoa.
- Ruttotollolle
Ei se osaa. Näyttöjä on jo niin paljon, että pakko uskoa.
Onko kurjaa kun edelleenkin pääsee arkistosta katsomaan sinun sekoiluitasi vuosien varrella?
- Olet.niin.simppeli
Ruttotollolle kirjoitti:
Onko kurjaa kun edelleenkin pääsee arkistosta katsomaan sinun sekoiluitasi vuosien varrella?
No siitä vaan sitten todistamaan niitä mäyttöjä siitä, että Repe on kirjoittanut nimenomaan uskontopalstalla, lukuunottamatta kreatinismia, vuodesta 2002. Todistustaakka on sulla.
- Ruttolollolle
No siitä vaan sitten todistamaan niitä mäyttöjä siitä, että Repe on kirjoittanut nimenomaan uskontopalstalla, lukuunottamatta kreatinismia, vuodesta 2002. Todistustaakka on sulla.
Kukaan ei ole väittänyt Repen kirjoittaneen uskonpalsttoilla vuodesta 2002. Mistä keksit noita juttujasi? Kirjoiotteli mm. 60 ja muille ikäryhmäpalstalle.
- älä.valehtele
Ruttolollolle kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt Repen kirjoittaneen uskonpalsttoilla vuodesta 2002. Mistä keksit noita juttujasi? Kirjoiotteli mm. 60 ja muille ikäryhmäpalstalle.
RepeRuutikallo sanoi viestissään seuraavaa: "Minä olen kirjoitellut näillä uskontopalstoilla vasta alle vuoden (kreationismipalstaa lukuun ottamatta)". Hän siis vain kirjoittaa uskontopalstoista ja sinä vastaat: "Sinä olet näillä palstoilla todistettavasti ollut ainakin vuodesta 2002 joten kaada vain itsellesi."
Repe: Minä olen kirjoitellut näillä uskontopalstoilla
Sinä: Sinä olet näillä palstoilla
Nyt yrität siirtää maalia höpöttämällä 60 ja muista ikäryhmäpalstoista. Olet valehtelija, kieroilija ja maalinsiirtäjä, mutta et kovinkaan välkky siinä. Miksi pitää keskittyä niin paljon siihen, millaisia muut kirjoittavat ehkä sinun mielestäsi on? Ja etenkin noin kielteiseen tyyliin?
Jos netissä on kymmeniä eri areenoja, miksi tämä hyökkäys juuri tänne?
Kuten tuossa eräässä kommentissa mainitsin, täällä ei ole juurikaan ns. tavallisen luterilaisten ääntä. Sen lisäksi täällä ei kuulu mm. lestadiolaisten tai körttien ääntä. Johtunee siitä, että heillä on oma palsta, jossa saavat keskittyä juuri niihin omiin näkemyksiin? Tosin toivoisin heidänkin tänne osallistuvan.
Näillä palstoilla löytyy hyvin paljon samaa mitä tännekin tuodaan. Ilmeisesti sieltä tulee oppeja (uskoon tuleminen, kielillä puhuminen, tempaus ja kasteopit jne.) , jotka eivät varsinaisesti kuuluu luterilaisuuteen, mutta toisinaan niistä syntyy hyviä keskusteluja, useimmiten ne ovat sitä vanhaa samaa jankkaamista vuodesta toiseen.
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/helluntailaisuus
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/heratysliikkeet
Sama ilmiö näissäkin:
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/seurakunnat
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/yleista-kristinuskosta
Jos kaikki keskittyisivät enemmän siihen, mistä kirjoitetaan kuin siihen, kuka kirjoittaa, palstasta tulisi mukavampi. Erilaisille näkemyksille annettaisiin tilaa.
Se mikä turhentaa monen tekstiä, on hyvin kielteinen, vihamielinen sekä suorastaan ala-arvoinen kielenkäyttö.
En ymmärrä sitä vainoamista, jota täällä esiintyy tavan takaa. Ei kukaan käännyt mihinkään siksi, että uhkaillaan, pelotellaan, kiusataan tai jatkuvalla syötöllä haukutaan. Mikä motiivi ajaa tuollaiseen?
Se ei lisää kenenkään tuntemusta Jeesuksesta tai auta ketään lähentymään Jumalaa.- pakko.sanoa
mummomuori kirjoitti:
Miksi pitää keskittyä niin paljon siihen, millaisia muut kirjoittavat ehkä sinun mielestäsi on? Ja etenkin noin kielteiseen tyyliin?
Jos netissä on kymmeniä eri areenoja, miksi tämä hyökkäys juuri tänne?
Kuten tuossa eräässä kommentissa mainitsin, täällä ei ole juurikaan ns. tavallisen luterilaisten ääntä. Sen lisäksi täällä ei kuulu mm. lestadiolaisten tai körttien ääntä. Johtunee siitä, että heillä on oma palsta, jossa saavat keskittyä juuri niihin omiin näkemyksiin? Tosin toivoisin heidänkin tänne osallistuvan.
Näillä palstoilla löytyy hyvin paljon samaa mitä tännekin tuodaan. Ilmeisesti sieltä tulee oppeja (uskoon tuleminen, kielillä puhuminen, tempaus ja kasteopit jne.) , jotka eivät varsinaisesti kuuluu luterilaisuuteen, mutta toisinaan niistä syntyy hyviä keskusteluja, useimmiten ne ovat sitä vanhaa samaa jankkaamista vuodesta toiseen.
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/helluntailaisuus
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/heratysliikkeet
Sama ilmiö näissäkin:
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/seurakunnat
http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/yleista-kristinuskosta
Jos kaikki keskittyisivät enemmän siihen, mistä kirjoitetaan kuin siihen, kuka kirjoittaa, palstasta tulisi mukavampi. Erilaisille näkemyksille annettaisiin tilaa.
Se mikä turhentaa monen tekstiä, on hyvin kielteinen, vihamielinen sekä suorastaan ala-arvoinen kielenkäyttö.
En ymmärrä sitä vainoamista, jota täällä esiintyy tavan takaa. Ei kukaan käännyt mihinkään siksi, että uhkaillaan, pelotellaan, kiusataan tai jatkuvalla syötöllä haukutaan. Mikä motiivi ajaa tuollaiseen?
Se ei lisää kenenkään tuntemusta Jeesuksesta tai auta ketään lähentymään Jumalaa.Miksi sinä aina haluat vittuilla niille jotka ajattelavt eri tavalla kuin sinä? Sanon ihan suoraan, että sinä olet tämän palstan perkele!
- kerro.minulle
pakko.sanoa kirjoitti:
Miksi sinä aina haluat vittuilla niille jotka ajattelavt eri tavalla kuin sinä? Sanon ihan suoraan, että sinä olet tämän palstan perkele!
Kerro minulle mikä tuossa mummomuorin viestissä on mielestäsi vittuilua? Minusta hänen viestinsä oli asiallinen.
- ItseOlet2
noin yleisenä kysymyksenä kaikille palstaa lukeville: mikä on se uskonlahko tai suuntaus jossa lähimmäisistä kirjoittelu on sellaista kun tällä palstalla? mihin raamatun lauseeseen perustuu se että joka toinen lause on lähimmäisten haukkumista ja panettelua?
muistutuksena näille "uskoville" törkykirjoittajille seuraava raamatun kohta joka ilmeisesti on päässyt unohtumaan pahasti:
"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."- multinikki.taas.touhuaa
Jumalan rakastamista on Hänen käskyjensä pitäminen. Mitäs siihen sanot?
- tmsuskovia
multinikki.taas.touhuaa kirjoitti:
Jumalan rakastamista on Hänen käskyjensä pitäminen. Mitäs siihen sanot?
tyypillisesti jätit taas tuon toisen osan eli lähimmäisenrakkauden huomiotta. tietysti jos kirjoittelee tänne päivästä toiseen törkeyksiä niin eihän sitä oikein voi lähimmäisenrakkaudeksi sanoa.
Luulisinpa, että erittäin suuri osa tänne kirjoittavista uskovista ei kuulu mihinkään liikkeeseen. Monen teksteistä valitettavasti huomaa, etteivät he voi myöntää kenenkään muun kuin itsensä ymmärtävän Raamattua oikein.
Tipale kirjoitti:
Luulisinpa, että erittäin suuri osa tänne kirjoittavista uskovista ei kuulu mihinkään liikkeeseen. Monen teksteistä valitettavasti huomaa, etteivät he voi myöntää kenenkään muun kuin itsensä ymmärtävän Raamattua oikein.
Ev.lut. lahkon papit arkkipiispaa myöten ovat herjaajia mikä asia on erittäin helposti todistettavissa.Heidän joukossaan on kuitenkin liberaalien jalkoihinsa talloma ryhmä naispapeista 17% ja miespapeista 40% Kati Niemelän tutkielmaan viitaten.
pertsa2012 kirjoitti:
Ev.lut. lahkon papit arkkipiispaa myöten ovat herjaajia mikä asia on erittäin helposti todistettavissa.Heidän joukossaan on kuitenkin liberaalien jalkoihinsa talloma ryhmä naispapeista 17% ja miespapeista 40% Kati Niemelän tutkielmaan viitaten.
Tuossa Niemelän ajatuksia suomeksi :
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/1173/tutkija_kati_niemela_naiset_ovat_kirkon_muutosagentteja
ja tuossa koko työnsä :
http://www.mdpi.com/2077-1444/2/3/358/pdf- pilkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
En ole koskaan tavannut herjaavaa pappia, en lukenut papin kirjoittamaa herjaavaa tekstiä tällä palstalla tai muuallakaan. Hyvin asiallisesti sanomansa pääsääntöisesti esittävät. Ihan toista ovat sitten nämä minäminäminätiedän-agendauskovaiset.
pilkkuviivaviiva kirjoitti:
En ole koskaan tavannut herjaavaa pappia, en lukenut papin kirjoittamaa herjaavaa tekstiä tällä palstalla tai muuallakaan. Hyvin asiallisesti sanomansa pääsääntöisesti esittävät. Ihan toista ovat sitten nämä minäminäminätiedän-agendauskovaiset.
Kun arkkipiispa sanoo iloitsevansa spn - avioliittolain läpimenosta yhdessä kauhistuksen tekijöitten kanssa niin se on yllä herjaamista.Samoin Irja Askolan halut edesauttaa epäjumalan palvontaa maassamme.
- pilkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
Kun arkkipiispa sanoo iloitsevansa spn - avioliittolain läpimenosta yhdessä kauhistuksen tekijöitten kanssa niin se on yllä herjaamista.Samoin Irja Askolan halut edesauttaa epäjumalan palvontaa maassamme.
Käsität nyt herjaamisen väärin. Sinä esim herjaat nimittämällä ihmisryhmää kauhistuksen tekijöiksi heidän seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Ihmisoikeuksien edistäminen ei ole herjausta millään perusteella.
Käsität nyt herjaamisen väärin. Sinä esim herjaat nimittämällä ihmisryhmää kauhistuksen tekijöiksi heidän seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Ihmisoikeuksien edistäminen ei ole herjausta millään perusteella.
Minä en käsitä mitään väärin vaan sanomani on kirjoitusten mukaista.
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
- pilkkuviivaviiva
Tuollaiseen "tosiuskovaisuuteen" liittyy todelakin lähes poikkeuksetta vihamielisyys kaikkia ja kaikkea kohtaan, joka haastaa ja siten saattaisi horjuttaa omaa uskomusjärjestelmää. Joku psykologiaan perehtynyt ehkä tietäisi syyn moiseen. Itse epäilen, että kovin kirjaimellinen usko tuhansia vuosia sitten kirjoitettuihin nykyään osin järjettömiin lakeihin ja irrationaalisiin ihmekertomuksiin aiheuttaa turvattomuutta ja ahdistusta uskovassa, kun nuo uskomukset kohtaavat nykymaailman realiteetit. Uskova saattaa jollakin järkensä tasolla tietää uskomustensa järjettömyyden, mutta on luonut niistä itselleen turvaverkon, unirätin ja peukalon jota imeä, kun realiteetit uhkaavat. Tuota turvalista "uskoa" siten puolustetaan tunneperäisesti, järjellä kun ei ole sen kansa tekemistä, mikä synnyttää vihaa uhkaavia näkemyksiä ja niiden esittäjiä kohtaan. Eli lapsellisen, kehittymättömän, pelokkaan mielen primitiivireaktio kyseessä.
- homous.on.synti
Sinusta kaikki ketkä ovat Raamatun kanssa samaa mieltä homudesta ovat vihamielisiä joten säästä nuo lorusi muualle!
- pilkkuviivaviiva
homous.on.synti kirjoitti:
Sinusta kaikki ketkä ovat Raamatun kanssa samaa mieltä homudesta ovat vihamielisiä joten säästä nuo lorusi muualle!
En nyt kirjoittanut homoista mitään. Mikä on sinun näkemyksesi ketjun aiheesta?
- homous.on.synti
En nyt kirjoittanut homoista mitään. Mikä on sinun näkemyksesi ketjun aiheesta?
Ei sinun tarvitse koska olet kantasi tehnyt jo aikaisemmin selväksi. Aloituksesi on trollausta ja toteuttaa sitä samaa linjaa mitä täällä aina vedät - ja sen linjan tiedät itse oikein hyvin.
- Olet.niin.simppeli
Ei sinun tarvitse koska olet kantasi tehnyt jo aikaisemmin selväksi. Aloituksesi on trollausta ja toteuttaa sitä samaa linjaa mitä täällä aina vedät - ja sen linjan tiedät itse oikein hyvin.
Mistä ihmeen aloituksesta oikein horiset? kui22 tän ketjun on aloittanut. Mikä on sun näkemys ketjun aloittajan aiheesta? Sulla on mahdollisuus näyttää, että osaat myös vastata kysymyksiin etkä vain sönköttää tota homo sitä homo tätä plörinää.
- homous.on.synti
Mistä ihmeen aloituksesta oikein horiset? kui22 tän ketjun on aloittanut. Mikä on sun näkemys ketjun aloittajan aiheesta? Sulla on mahdollisuus näyttää, että osaat myös vastata kysymyksiin etkä vain sönköttää tota homo sitä homo tätä plörinää.
Kaikesta huolimatta homous on synti!
- kun.ei.muuta.tajuu
Se on hörhöjen synti, sekoilevien hörhöjen ainut synti.
- Olet.niin.simppeli
Aloituksessa ei puhuttu mitään homoudesta, joten miksi sä siitä horiset etkä kerro mitä mieltä olet aloittajan aiheesta. Etkö osaa vastata kysymyksiin?
- sagen.itkupotkuraivari
Aloituksessa ei puhuttu mitään homoudesta, joten miksi sä siitä horiset etkä kerro mitä mieltä olet aloittajan aiheesta. Etkö osaa vastata kysymyksiin?
sageko se siinä multinikkaa kun taas jäi itseltä vastaamatta :=)
- Olet.niin.simppeli
sagen.itkupotkuraivari kirjoitti:
sageko se siinä multinikkaa kun taas jäi itseltä vastaamatta :=)
Sen sijaan, että vastaisit kysymykseen alat sekoilee josta sagesta. Tavallaan vastasit aloittajaan esittään kysymykseen, mutta tuskin sä sitä edes tajua. Olet niin vitun simppeli, että melkein säälittää.
- sagen.itkupotkuraivari
Sen sijaan, että vastaisit kysymykseen alat sekoilee josta sagesta. Tavallaan vastasit aloittajaan esittään kysymykseen, mutta tuskin sä sitä edes tajua. Olet niin vitun simppeli, että melkein säälittää.
Minä s ä ä l i n sinua enkä melkein sääli.
Ei tuohon välttämättä psykologiaakaan tarvita. Pelko on joissakin yhteisöissä se keskeinen uskon elementti - sellaiseen keskiaikaseen tyyliin.
- pelkoa.ei.teissä.ole
mummomuori kirjoitti:
Ei tuohon välttämättä psykologiaakaan tarvita. Pelko on joissakin yhteisöissä se keskeinen uskon elementti - sellaiseen keskiaikaseen tyyliin.
En ikinä ole kuullut pelkäävästä uskovasta mutta monestakin pelkäävästä vihervasurista.
pelkoa.ei.teissä.ole kirjoitti:
En ikinä ole kuullut pelkäävästä uskovasta mutta monestakin pelkäävästä vihervasurista.
Jos osaa ottaa armon ja Jumalan rakkauden vastaan, ei tarvitsekaan pelätä. Mutta jos usko perustuu pelkkään pelkoon, luo viholliskuvia ja lopulta pelkää omaa varjoaankin - siksi kai nielee mitä tahansa mitä uskon varjolla syötetään?
- tätä.ihmettelen
Miksiköhän te ns uskosta osattomat haukutte ja herjaatte niitä, jotka asiallisesti haluaisivat keskustella uskostaan sille tarkoitetulla palstalla? Nyt on käynyt selväksi, että täältä on kaikki asialliset kirjoittajat häipyneet, koska palstasta on tullut varsinkin kristittyjä herjaava, sekä halveksuva.
- ArtoTT
Olet kyllä aika lailla oikeassa, monet hyvät kirjoittajat ovat häipyneet. Ja Forumi on melkoinen pilkkaajien ja ateistien valtakunta. Uskovaiset pääsääntöisesti kiertävät tällaisen forumin kaukaa.
- tmsuskovia
ArtoTT kirjoitti:
Olet kyllä aika lailla oikeassa, monet hyvät kirjoittajat ovat häipyneet. Ja Forumi on melkoinen pilkkaajien ja ateistien valtakunta. Uskovaiset pääsääntöisesti kiertävät tällaisen forumin kaukaa.
törkytekstiä tulee kyllä uskovilta vähintään yhtä paljon kun muilta. ja artolla ja muillekin tiedoksi että se että joku on eri mieltä kun te on nimenomaan sitä keskustelua, ei pilkkaa tms.
- laitahanfaktaa
tmsuskovia kirjoitti:
törkytekstiä tulee kyllä uskovilta vähintään yhtä paljon kun muilta. ja artolla ja muillekin tiedoksi että se että joku on eri mieltä kun te on nimenomaan sitä keskustelua, ei pilkkaa tms.
Kun noin hyvin olet tietävinäsi niin sanohan muutama nikki joka on uskova ja tuottaa törkytekstiä. On nimittäin tylsää kun vain heittelet syytöksiäsi ilman faktaa.
Ja ihan kirjoituksin olisi kiva nähdä. - tmsuskovia
laitahanfaktaa kirjoitti:
Kun noin hyvin olet tietävinäsi niin sanohan muutama nikki joka on uskova ja tuottaa törkytekstiä. On nimittäin tylsää kun vain heittelet syytöksiäsi ilman faktaa.
Ja ihan kirjoituksin olisi kiva nähdä.riittää kun luet tätä palstaa :-)
tmsuskovia kirjoitti:
Törkytekstiä, nimittelyä ja vähättelyä tulee nimenomaan uskovilta.
- luterilaisiako
tämähän on muuten luterilaisuus palsta. kovin moni teistä "uskovista" täällä ei kyllä edusta luterilaisuutta vaan jotain ihan muita suuntauksia. kielenkäyttö esim. arvostettua arkkipiispaa tai erittäin hyvin työnsä hoitavaa helsingin piispaa kohtaan kertoo karua kieltään teistä.
- ollavaieiolla
oletko luterilainen? tämä on luterilaisuus -palsta ei lahkopalsta.
- siivoasittenpalsta
ollavaieiolla kirjoitti:
oletko luterilainen? tämä on luterilaisuus -palsta ei lahkopalsta.
Miksi täällä sitten valtaosa on ateisteja?
sage8 kirjoitti:
Törkytekstiä, nimittelyä ja vähättelyä tulee nimenomaan uskovilta.
Laitahan sage nyt ne nikit jotka ovat uskovia ja suoltavat täällä törkyä. Tuollainen ylimalkainen syyttely on lapsellista ja epäreilua.
- ollavaieiolla
siivoasittenpalsta kirjoitti:
Miksi täällä sitten valtaosa on ateisteja?
mistä sinulla sellainen tieto on? vai kuvitteletko että ne jotka ovat asioista eri mieletä sinun kanssasi ovat ateisisteja ja/tai homoja? sellainen harhainen käsitys tuntuu olevan monella uskovalla tällä palstalla.
- siivoasittenpalsta
ollavaieiolla kirjoitti:
mistä sinulla sellainen tieto on? vai kuvitteletko että ne jotka ovat asioista eri mieletä sinun kanssasi ovat ateisisteja ja/tai homoja? sellainen harhainen käsitys tuntuu olevan monella uskovalla tällä palstalla.
Jos ihminen sanoo olevansa ateisti niin uskottava kai se on.
- ollavaieiolla
siivoasittenpalsta kirjoitti:
Jos ihminen sanoo olevansa ateisti niin uskottava kai se on.
ja olet laskenut että valtaosa on näin sanonut?
- siivoasittenpalsta
ollavaieiolla kirjoitti:
ja olet laskenut että valtaosa on näin sanonut?
Kyllä ja lisäksi on paljon niitä jotka sanovat Jumalan ja Raamatun olevan tarua ja humpuukia. Mitäs sinä sanot näiden ihmisten olevan?
- tätä.ihmettelen
Daavidintähti kirjoitti:
Laitahan sage nyt ne nikit jotka ovat uskovia ja suoltavat täällä törkyä. Tuollainen ylimalkainen syyttely on lapsellista ja epäreilua.
Olisi mielenkiintoista myös lukea ne, mutta pelkäänpä, ettei niitä taida löytyä.
Homoaloitukset viimepäivinä ovat olleet laidastaan yhden ainoan, eli evl ( kaikki muut nikit)aikaansaannoksia ja niissä ketjuissa tämä sama henkilö on käyttänyt kymmeniä eri nikkejä, jopa rekaten niitä ketjun aikana lisää itselleen.
Tähänkin ketjuun tuo multinikki on keksinyt monia lisänikkejä, jotka hyvin kirjoitustyylillä kyllä löytyvät.
Laita sage nyt ne väittämäsi uskovien herjausviestit, niin pohditaan kenen kirjoittamia ne ovat ? tätä.ihmettelen kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista myös lukea ne, mutta pelkäänpä, ettei niitä taida löytyä.
Homoaloitukset viimepäivinä ovat olleet laidastaan yhden ainoan, eli evl ( kaikki muut nikit)aikaansaannoksia ja niissä ketjuissa tämä sama henkilö on käyttänyt kymmeniä eri nikkejä, jopa rekaten niitä ketjun aikana lisää itselleen.
Tähänkin ketjuun tuo multinikki on keksinyt monia lisänikkejä, jotka hyvin kirjoitustyylillä kyllä löytyvät.
Laita sage nyt ne väittämäsi uskovien herjausviestit, niin pohditaan kenen kirjoittamia ne ovat ?Ja paskat, minä mihinkään multinikin kusetusyritykseen ala. Keskustele vaan itsesi kanssa. Niinkuin nytkin.
sage8 kirjoitti:
Ja paskat, minä mihinkään multinikin kusetusyritykseen ala. Keskustele vaan itsesi kanssa. Niinkuin nytkin.
Vastaa sitten minulle koska muuten jotkut luulevat, että alat aina syyttää kysyjää kun et osaa vastata ja eihän se niin voi olla.
Laitahan sage nyt ne nikit jotka ovat uskovia ja suoltavat täällä törkyä. Tuollainen ylimalkainen syyttely on lapsellista ja epäreilua.Daavidintähti kirjoitti:
Vastaa sitten minulle koska muuten jotkut luulevat, että alat aina syyttää kysyjää kun et osaa vastata ja eihän se niin voi olla.
Laitahan sage nyt ne nikit jotka ovat uskovia ja suoltavat täällä törkyä. Tuollainen ylimalkainen syyttely on lapsellista ja epäreilua.Tarkoitatko, että paskaa suoltavat ja uskovaa esittävät kusipää/kusipäät eivät ole Aitoja uskovia eli onko palstan paskaa suoltava uskistrolli siis mielestäsi ei-uskova?
qwertyilija kirjoitti:
Tarkoitatko, että paskaa suoltavat ja uskovaa esittävät kusipää/kusipäät eivät ole Aitoja uskovia eli onko palstan paskaa suoltava uskistrolli siis mielestäsi ei-uskova?
Haluatko sinä esittää näistä jonkin viestin esimerkiksi?
Daavidintähti kirjoitti:
Haluatko sinä esittää näistä jonkin viestin esimerkiksi?
En halua, mutta onhan näitä. Tässä nyt yksi aloitus siltä:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14075484/tunnetko-ruttotollo-epilan-keisarin
Sama palstalla kirjoitusvirheitä suoltava uskistrolli on sen verran aktiivinen, että jos et ole tuota huomannut, niin olet sokea.qwertyilija kirjoitti:
Sama palstalla kirjoitusvirheitä suoltava uskistrolli on sen verran aktiivinen, että jos et ole tuota huomannut, niin olet sokea.Tuossa on linkki keskusteluun ja niitähän saan vaikka kuinka paljon itsekin poimittua. Mutta pyysin sinua esittämään jonkin viestin esimerkiksi kertomistasi viesteistä. Pyytäisinkin siis sinua kopioimaan tuosta ketjusta kertomiesi uskovien viestejä, kiitos.
qwertyilija kirjoitti:
Sama palstalla kirjoitusvirheitä suoltava uskistrolli on sen verran aktiivinen, että jos et ole tuota huomannut, niin olet sokea.Anteeksi siinähän olikin vain aloitus. Mistä päättelet, että aloituksen tekijä on uskovaa esittävä. En parhaalla tahdollollanikaan löytänyt aloituksesta mitään uskontoon viittaavaa.
Daavidintähti kirjoitti:
Siis tahdollanikaan...
En väitä, että hän olisi uskova, enkä todellakaan kuvittele, että tuo olisi jokin uskovan sterotyyppi, vaan tarkoitin vain sitä, että uskovaksi itsensä määrittelevä (ja mahdollisesti kokeva) henkilö voi ns suoltaa paskaa, kuten tuo tekee.
- missäontodiste
mistähän tämän kysymyksen aloittaja on sitten päätellyt että nimenomaan uskonnottomat (käytetty sanamuoto kommentissa oli "te ns uskosta osattomat") ovat niitä jotka törkyviestejä kirjoittelevat? mistä sen voi päätellä? eihän viesteistä voi, vaikka niihin olisi mitä kirjoitettu, oikeasti tietää onko kirjoittaja uskova, ateisti, uskosta osaton tai joku muu. uskovat voivat esim. trollata täällä eri nimimerkeillä ja väittää olevansa ateisteja vain pelkästään siksi että näin saadaan ateistit huonoon valoon.
kommentoija siis esitti väitteen mutta ei perustellut sitä millään esimerkeillä, ja sitten kun joku oli erimieltä alettiin heti vaatia esimerkkejä.
erona käytösessä tässä on se että te uskovat (tai te jotka kutsutte itseänne uskoviksi) aina hermostutte jos teitä arvostellaan ja alatte vaatia esimerkkejä vaikka omissa jutuissanne niitä todisteita ja esimerkkejä ei ole ollenkaan. qwertyilija kirjoitti:
En väitä, että hän olisi uskova, enkä todellakaan kuvittele, että tuo olisi jokin uskovan sterotyyppi, vaan tarkoitin vain sitä, että uskovaksi itsensä määrittelevä (ja mahdollisesti kokeva) henkilö voi ns suoltaa paskaa, kuten tuo tekee.
Siksi olisinkin ihan mielenkiinniosta nähdä minkälaiset ihmiset jotka määrittelevät itsensä uskovaksi suoltavat jaskaa. Minä en ihan oikeasti ole yhdenkään uskovaksi tunnistaneeni ihmisen havainnut tuota tekevä. Ilmeisesti miellämme uskovaksi eri eri ihmiset?
Daavidintähti kirjoitti:
Siksi olisinkin ihan mielenkiinniosta nähdä minkälaiset ihmiset jotka määrittelevät itsensä uskovaksi suoltavat jaskaa. Minä en ihan oikeasti ole yhdenkään uskovaksi tunnistaneeni ihmisen havainnut tuota tekevä. Ilmeisesti miellämme uskovaksi eri eri ihmiset?
Eikä niinkään ilmeisesti vaan aivan selkeästi on eri käsityksiä siitä. Itselleni jokainen joka sanoo uskovana ja olevansa uskovainen, on sitä. Mutta jos hän ei tuo mitään hyviä hedelmiä esim. käytöksessään, silloin herää epäilys että jotain on pielessä. Mutta silti en katso voivani riistää häneltä uskoa.
- pilkkuviivaviiva
Daavidintähti kirjoitti:
Laitahan sage nyt ne nikit jotka ovat uskovia ja suoltavat täällä törkyä. Tuollainen ylimalkainen syyttely on lapsellista ja epäreilua.Aika merkillistä, että sinä Daavidintähti olet vastauksia ja perusteita kyselemässä. Tuolla toisessa ketjussa, kun kyselin sinulta, vastasit:
"Sinä saat ihan itse ratkaista mikä sinulle on legendaa ja ikä ei. Minun uskoni sisältää hyvin vähän tunnetta mutta en ala niin henkilökohtaista asiaa täällä ruotimaan."
ja
"Kuvittele sinä ihan mitä haluat :D Saat nyt keksiä ivasi ihan muista kirjoittajista."
ja
"Minä en ole sinun manipuloitavissasi ja voin ihan itse valita kenelle mitäkin vastaan. Itseasiassa sinä et kiinnosta minua keskustelijana joten saanen lopettaa tähän kansaasi niin sinä voit sitten iloita "voitostasi" :D tai vaihtaa nikkiäsi." pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Aika merkillistä, että sinä Daavidintähti olet vastauksia ja perusteita kyselemässä. Tuolla toisessa ketjussa, kun kyselin sinulta, vastasit:
"Sinä saat ihan itse ratkaista mikä sinulle on legendaa ja ikä ei. Minun uskoni sisältää hyvin vähän tunnetta mutta en ala niin henkilökohtaista asiaa täällä ruotimaan."
ja
"Kuvittele sinä ihan mitä haluat :D Saat nyt keksiä ivasi ihan muista kirjoittajista."
ja
"Minä en ole sinun manipuloitavissasi ja voin ihan itse valita kenelle mitäkin vastaan. Itseasiassa sinä et kiinnosta minua keskustelijana joten saanen lopettaa tähän kansaasi niin sinä voit sitten iloita "voitostasi" :D tai vaihtaa nikkiäsi."Minäkin tosiaan saan valita kenen kanssa täällä.
Daavidintähti kirjoitti:
Minäkin tosiaan saan valita kenen kanssa täällä.
Eli itse saat käyttäytyä ylimielisesti mutta loukkaannut kun joku tekee sinulle samaa? Niin, tehkää se muille, mitä haluaette itsellenne tehtävän.
mummomuori kirjoitti:
Eli itse saat käyttäytyä ylimielisesti mutta loukkaannut kun joku tekee sinulle samaa? Niin, tehkää se muille, mitä haluaette itsellenne tehtävän.
Älähän vääristelele sanojani. Minä en jankkaa pilkkaajien eikä se tosiaankaan ole mitään loukkaantumista eikä ylimielisyyttä.
- pilkkuviivaviiva
Daavidintähti kirjoitti:
Älähän vääristelele sanojani. Minä en jankkaa pilkkaajien eikä se tosiaankaan ole mitään loukkaantumista eikä ylimielisyyttä.
Eli, kun sinä kyselet perusteluja, sinä keskustelet. Kun sinulta kysellään peusteluja, toinen jankkaa, on pilkkaaja, epäkiinnostava keskustelija jne. Kuuleppas Taavetintähtönen, meidän palstan tähtönen, hyvään keskusteluun kuuluu, että tuodaan esiin toisistaan poikkeaviakin näkemyksiä perusteluineen. Ilman perusteluja keskustelu ei oikein suju, tai ei siinä mitään järkeä ole. Siinä mielessä olet aivan oikeassa kysellessäsi perusteluja ja esimerkkejä. Keskustelussa samat säännöt koskevat kuitenkin kaikkia. Kuulustelu on sitten asia erikseen. Kieltäytyessäsi perustelemasta näkemyksiäsi teet itsestäsi epäkypsän, ylimielisen ja juuri tuolaisen herkästi nokkiinsa ottavan kakaran, nimitätpä itse noita ominaisuuksia miksi tahansa. Vähän ryhtiä nyt!
Eli, kun sinä kyselet perusteluja, sinä keskustelet. Kun sinulta kysellään peusteluja, toinen jankkaa, on pilkkaaja, epäkiinnostava keskustelija jne. Kuuleppas Taavetintähtönen, meidän palstan tähtönen, hyvään keskusteluun kuuluu, että tuodaan esiin toisistaan poikkeaviakin näkemyksiä perusteluineen. Ilman perusteluja keskustelu ei oikein suju, tai ei siinä mitään järkeä ole. Siinä mielessä olet aivan oikeassa kysellessäsi perusteluja ja esimerkkejä. Keskustelussa samat säännöt koskevat kuitenkin kaikkia. Kuulustelu on sitten asia erikseen. Kieltäytyessäsi perustelemasta näkemyksiäsi teet itsestäsi epäkypsän, ylimielisen ja juuri tuolaisen herkästi nokkiinsa ottavan kakaran, nimitätpä itse noita ominaisuuksia miksi tahansa. Vähän ryhtiä nyt!
Tuo on ihan sinun oma tulkintasia ja jotenkin näen noissa kuvauksissasi sinut itsesi.
- pilkkuviivaviiva
Daavidintähti kirjoitti:
Tuo on ihan sinun oma tulkintasia ja jotenkin näen noissa kuvauksissasi sinut itsesi.
Selailehan vähän näitä ketjuja mihin olet kirjoittanut, jos et ulkomuistista muista mitä olet kirjoitellut. Miten itse luonnehtisit itseäsi keskustelijana, ja nimenomaan kun kun vastapuolella on eriävä mielipide?
Selailehan vähän näitä ketjuja mihin olet kirjoittanut, jos et ulkomuistista muista mitä olet kirjoitellut. Miten itse luonnehtisit itseäsi keskustelijana, ja nimenomaan kun kun vastapuolella on eriävä mielipide?
Olemme tästäkin asiasta täysin eri mieltä.
- pilkkuviivaviiva
Daavidintähti kirjoitti:
Olemme tästäkin asiasta täysin eri mieltä.
Näköjään. Ei siinä mitään, kyllä eri mieltä saa asioista olla, eikä asioista keskustelun tarkoitus ole voittaa toista väittelyssä, ainakaan minulla. Eipä tuota samanmielisen kanssa jaksaisi palstalle kauaa kirjoitellakaan, ei syntyisi keskustelua. Kuitenkin todella tympeää käytöstä tuollainen sinunkin harjoittamasi keskustelusta häipyminen kun sinulta pyydetään perusteluja, nimittely jne.
Näköjään. Ei siinä mitään, kyllä eri mieltä saa asioista olla, eikä asioista keskustelun tarkoitus ole voittaa toista väittelyssä, ainakaan minulla. Eipä tuota samanmielisen kanssa jaksaisi palstalle kauaa kirjoitellakaan, ei syntyisi keskustelua. Kuitenkin todella tympeää käytöstä tuollainen sinunkin harjoittamasi keskustelusta häipyminen kun sinulta pyydetään perusteluja, nimittely jne.
:D
- MistäTunnistaa
Mistä tunnustaa tämän palstan "tosiuskovan"
- ylimielinen kirjoitustyyli
- ei keskustele vaan jankkaa
- vaatii muilta todisteita/perusteita vaikka itsellä niitä ei ole
- syyttää muita valehtelusta
- siteeraa raamattua ja ainoa oikea tulkinta raamatusta on hänen tulkintansa
- on muutenkin aina oikeassa
- haukkuu eri mieltä olevia, esim. eräitä piispoja
- haluaa syrjiä esim. seksuaalivähemmistöjä ja perustelee syrjintää raamatulla/biologialla jne.
- ei hyväksy muita uskontoja
- katoaa keskustelusta kun häneltä pyydetään perusteluja
- käyttää useita nimimerkkejä
- käyttää epäasiallista kieltä
- toistelee ulkoa opeteltuja fraaseja eikä keskustele
- aloittaa ketjuja joissa erilailla ajattelevia pyritään mollaamaan
- aloittaa ketjuja joissa erilailla uskovia pyritään mollaamaan
Nämä nyt tuli mieleen nopeasti, lisääkin ominaisuuksia tietysti on.Etenkin kiihtyessään ja enemmän kuin yhden virkkeen kirjoittaessaan jättää virkkeitten välistä pisteen pois...
- pilkkuviivaviiva
"katoaa keskustelusta kun häneltä pyydetään perusteluja"
Tämä on valitettavan totta. Ymmärrettävää sikäli, ettei tuollaisessa tapauksessa ole muita perusteluja kuin minäminäminätiedän, "Raamattu on Jumalan sanaa MINULLE", päänsisäinen ääni (=Jumala(sic)) on kertonut minulle.... Kun vastapuoli sitten edustaakin näkemystä, jonka mukaan pelkkä subjektiivinen tunnetila ei käy perustelusta, seraa ahdistus, viha ja mökötys. Joskus se toimii; kun tyttäreni oli pieni, sai hän huuli pitkänä mököttämällä minut perumaan varomattoman lipsautukseni, ette joulupukkia muka ole olemassa. Eipä tuohon listaan paljon lisättävää ole. Siitä tunnistaa ystävän, ei kun "tosiuskovan" eli "oikeauskoisen,"
- pilkkuviivaviiva
Tämä on valitettavan totta. Ymmärrettävää sikäli, ettei tuollaisessa tapauksessa ole muita perusteluja kuin minäminäminätiedän, "Raamattu on Jumalan sanaa MINULLE", päänsisäinen ääni (=Jumala(sic)) on kertonut minulle.... Kun vastapuoli sitten edustaakin näkemystä, jonka mukaan pelkkä subjektiivinen tunnetila ei käy perustelusta, seraa ahdistus, viha ja mökötys. Joskus se toimii; kun tyttäreni oli pieni, sai hän huuli pitkänä mököttämällä minut perumaan varomattoman lipsautukseni, ette joulupukkia muka ole olemassa.Kovasti kirjoitusvirheitä. Mobiililaitetta tökin eikä oikein osu sormi kohdilleen, näemmä...
- mene.hoitoon
Etenkin kiihtyessään ja enemmän kuin yhden virkkeen kirjoittaessaan jättää virkkeitten välistä pisteen pois...
Et siis pysynyt vuorokauttakaan vastustamaan addiktiasi!!!!!
- sageliini.ruppana
sage8 kirjoitti:
Eipä tuohon listaan paljon lisättävää ole. Siitä tunnistaa ystävän, ei kun "tosiuskovan" eli "oikeauskoisen,"
Hyvä kun sinäkin edes jotakin saat kirjoitettua :D
mene.hoitoon kirjoitti:
Et siis pysynyt vuorokauttakaan vastustamaan addiktiasi!!!!!
Voi anteeksi, en lainkaan huomannut että olitkin suostunut ehdottamaani menopaussiin.
No mitäs jos aletaan se nyt?sageliini.ruppana kirjoitti:
Hyvä kun sinäkin edes jotakin saat kirjoitettua :D
Sinä et vieläkään kyennyt mitään muuta kuin älämölöä suoltamaan.
Tämä on valitettavan totta. Ymmärrettävää sikäli, ettei tuollaisessa tapauksessa ole muita perusteluja kuin minäminäminätiedän, "Raamattu on Jumalan sanaa MINULLE", päänsisäinen ääni (=Jumala(sic)) on kertonut minulle.... Kun vastapuoli sitten edustaakin näkemystä, jonka mukaan pelkkä subjektiivinen tunnetila ei käy perustelusta, seraa ahdistus, viha ja mökötys. Joskus se toimii; kun tyttäreni oli pieni, sai hän huuli pitkänä mököttämällä minut perumaan varomattoman lipsautukseni, ette joulupukkia muka ole olemassa.”…vastapuoli sitten edustaakin näkemystä, jonka mukaan pelkkä subjektiivinen tunnetila ei käy perustelusta, seraa ahdistus, viha ja mökötys.”
Aika hyvin sanottu. Toisaalta ymmärrän kyllä, että jos usko on perustuntu voimakkaaseen tunteeseen ja jota on Raamatusta poimituilla lauseilla ylläpidetty, ei kerta kaikkiaan ole valmiuksia keskustella.- sageliini.ruppana
sage8 kirjoitti:
Sinä et vieläkään kyennyt mitään muuta kuin älämölöä suoltamaan.
Sittenpä meitä on kaksi!
- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
”…vastapuoli sitten edustaakin näkemystä, jonka mukaan pelkkä subjektiivinen tunnetila ei käy perustelusta, seraa ahdistus, viha ja mökötys.”
Aika hyvin sanottu. Toisaalta ymmärrän kyllä, että jos usko on perustuntu voimakkaaseen tunteeseen ja jota on Raamatusta poimituilla lauseilla ylläpidetty, ei kerta kaikkiaan ole valmiuksia keskustella.hah-hah-haaa te ateistit olettekin parhaita Raamatusta keskustelijoita :D Siitä on teidän hyvä keskustelle koska ei ole mitään henkilökohtaista.
- totuus.satuttaa
mummo.sörssää.taas kirjoitti:
hah-hah-haaa te ateistit olettekin parhaita Raamatusta keskustelijoita :D Siitä on teidän hyvä keskustelle koska ei ole mitään henkilökohtaista.
Pystyvät ainakin keskustelemaan asioista objektiivisemmin, kokonaisvaltaisemin ja siten myös loogisemmin kuin voimakkaassa subjektiivisessa tunnetilassa olevat yksittäisten Raamatun kohtien räplääjät.
- atskunatsukalle
totuus.satuttaa kirjoitti:
Pystyvät ainakin keskustelemaan asioista objektiivisemmin, kokonaisvaltaisemin ja siten myös loogisemmin kuin voimakkaassa subjektiivisessa tunnetilassa olevat yksittäisten Raamatun kohtien räplääjät.
Ei onnistu, omakehusi haisee!
mummo.sörssää.taas kirjoitti:
hah-hah-haaa te ateistit olettekin parhaita Raamatusta keskustelijoita :D Siitä on teidän hyvä keskustelle koska ei ole mitään henkilökohtaista.
Ateisteille ei ehkä ole, mutta kyllä jokaiselle uskovalle. Sinua ei taida nämä asiat juuri muuten kiinnostaa?
- kui22
Tämäkin ketju osoitti että mielestään oikeauskoiset ovat pilkallsia, ylimielisiä, mitätöiviä, vihaisia yms. kaikille jotka ovat jostakin asiasta eri mieltä heidän kanssaan, lisäksi oikeauskoiset pitänevät tuota käytöstään yksinoikeutenaan, eivät ole edes huomaa tai ole huomaavinaan siinä mitään vikaa.
Vättelyksi meni tämäkin ketju.
Vielä sanon tämän, te olette 'tosiuskovat' vihaisia kaikille jotka sanovat pokkeavan näkemyksensä asioihin, ja se viha suorastaan hehkuu tällä palstalla.
Tai sitten te leikitte täällä uskovaa ja haulatte siten antaa uskovista mahd. huonon kuvan.- olet.oikeassa
"Tai sitten te leikitte täällä uskovaa ja haulatte siten antaa uskovista mahd. huonon kuvan."
Tämän palstan pahin räyhääjä on uskovaa leikkivä ateisti. Ikävä kyllä on joukko uskovia, joiden käyttövoima viha on. Ellei sitä olisi, heidän uskonsa horjuisi pahan kerran.
- sealifffe
Siitä voidaan olla tietenkin montaa mieltä, että onko tai ovatko näitä varsin ala-arvoista kielenkäyttöä sisältävät ja toisia mollaavat viestit uskovaisten tekemiä, mutta se mikä minua hämmästyttää on se, että täällä uskovaiset eivät puutu tälläiseen "uskovan" kirjoitteluun. Hyväksytäänkö tälläinen siis hiljaisesti uskovien piirissä?
sealifffe kirjoitti:
Siitä voidaan olla tietenkin montaa mieltä, että onko tai ovatko näitä varsin ala-arvoista kielenkäyttöä sisältävät ja toisia mollaavat viestit uskovaisten tekemiä, mutta se mikä minua hämmästyttää on se, että täällä uskovaiset eivät puutu tälläiseen "uskovan" kirjoitteluun. Hyväksytäänkö tälläinen siis hiljaisesti uskovien piirissä?
Kyllä tämä hiljaisesti hyväksytään käytöstavat näennäisesti osaavien, tiettyjen uskovaisten piirissä. Ne, jotka eivät tätä hiljaisestikaan hyväksy, eivät kirjoita täällä.
sealifffe kirjoitti:
Samaa joskus kyselin, muttei siihen vastausta tullut. Ilmeisesti jossain on yhteisöjä jotka hyväksyvät ala-arvoisen katukielen?
- isä.lenin
mummomuori kirjoitti:
Samaa joskus kyselin, muttei siihen vastausta tullut. Ilmeisesti jossain on yhteisöjä jotka hyväksyvät ala-arvoisen katukielen?
Te vihervasurithan olette tuosta kuuluisia.
- näinsesaattaaolla
Raamatusta luemme että Jumala nauraa Häntä pilkkaaville taivaassaan.
olisko se vähän tarttunut Hänen lapsiinsakin joskus ainakin :)- hymyilen.ainakin
Aika hyvä!
Vihaisia ja nimitteleviä uskovia on vallankin ns.oikeauskoisten piirissä valtaosa. Nimittelyt ja asian sivusta puhumiset ovat heidän tavaramerkkinsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663255
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272313Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281795Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161421- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281271Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631187Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187