Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
salopuu
profiilit
salopuu
salopuu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
56
Kommenttia
769
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En nyt tule mieleen erikoisesti jotain yksittäistä teosta. On silläkin merkitystä mihin tai mitä elämänaluetta trauma koskettaa. Olen kyllä lukenut itsehoitokirjallisuutta: Seppo Jokinen, Tommy Hallsten. Mene paikkakunnan kirjastoon ja etsi sieltä traumoihin perustuvaa kirjallisuutta. Voihan asiaan perehtyminen auttaa sitten miten käsitellä ikäviä muistoja.
24.11.2015 20:43
Varmaan kannattaisi puhua ja käsitellä ahdistavia asioita puhumalla ymmärtävien ja kuuntelevien kanssa. Nyt aikuisena sinulla on tietoa ja voi käyttää järkeä, ettei nuo tunne-elämää järkyttävät asiat voi enää sinua konkreettisesti vahingoittaa. Pikkuhiljaa järki ja totuus voittaa ja se tunne-elämys tapahtumista heikkenee. Tavallaan totut ymmärrykseen, että nyt elämä on hallinnassa ja et olet sen ikävän asian armoilla. Sinä hallitset sitä ja voi olla turvassa.
Onko asia sinulle niin arkaluonteinen, ettei sitä voi palstalla anonyymisti käsitellä.
[email protected]
24.11.2015 09:29
On se kumma että juuri teini-iässä monia kiinnostaa yliluonnolliset asiat. Olin viisitoista kun aloin harrastaa spiritismiä ym. parapsykologiaa. Uskon että minun kohdalla saatana meni lankaan. En ole ollut koskaan ateisti, mutta suorannainen kohtaaminen henkimaailman todellisuuden kanssa pysäytti minun etsimään yhteyttä Jumalaan. Kun näin miten henkimaailma on totta niin en enää voinut ohittaa ohimennen näitä juttuja. Jos vihollinen olisi tiennyt, että hän sysää minut etsimään Jumalaan, niin en usko että olisi antanut demonihenkien toimia noissa istunnoissa.
Moni on menettänyt mielenterveyden pelatessaan spiritismiä. Vaikka mitään konkreettista ei olisi h-hetkellä tapahtunut, niin pelaajalle on jäänyt pysyvä pelkotila tai lamaannuttava masennus. Koskaan ei seuraa mitään hyvää pelleilyissä saatanan kanssa. Vaikka tulin uskoon, niin kyllä melkoisen oppirahan sain maksaa tuosta hölmöilystä.
22.11.2015 15:49
Jos puhuminen ei luonnistu, niin alkakaa kirjoittelemaan vaikka omaa muistelu- ja pohdiskelupäiväkirjaa. Kun huolet, paineet ja murheet työstää sanoin niin mieli selkiintyy ja tavallaan kirjoittaa asioita ulos.
20.11.2015 18:20
En ole oikein kannusta luontaiskauppaan. Tuotteet ovat kohtuuttoman kalliita ka ei ole takuuta mitä ne sisältävät. Mieluummin kunnon perusruokaa ja liikuntaa nuorelle ihmiselle. Nykyään on nuorille tukipalveluita ja työn ja opiskelun ohjausta. Jospa ottaisit yhteyttä paikkakunnan TE-keskukseen ja kertoisit ongelman ja että tarvitset tukea tulevaisuuden suunnitteluun. Saat enemmän evästä kuin kiireiseltä terveyskeskuksen lääkäriltä.
19.11.2015 16:46
Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa Kuva ja Sana / Pasi Turunen.
Kannattaa ainakin lukea tämä kirja ennen kuin tosissaan alkaa harkita JT:n liittymistä. Turunen on kerännyt aineistonsa kirjaan tutkimalla jt:n omaa historiaa, julkaisuja vuosikymmenien ajoilta. Siis kirja ei perustu entisten todistajien, siis luopioiden tilityksiin.
18.11.2015 10:35
Ja sinun paikkakunnallasi voi olla eri yhdistyksiä, esim. työttömien yhdistys, seurakunnat ym. jotka auttavat asunnon tyhjentämisessä. Maailmassa on hyvin paljon ihmisiä vailla pysyvää asuntoa. Ei tuollaisen ongelman vuoksi kannata sentään henkeään riistää. Ja asiat voivat hyvin muuttua. Mene sinne sossuun nyt aluksi ja kerro että olet joutumassa kadulle.
18.11.2015 10:20
Vielä jatkan sisarelle. Et ole ja emme me lapsettomat ole yhtään sen huonompia kuin he, joille Herra on antanut tehtäväksi ihan perheessä lasten kasvattamisen vastuun. Et ole naisena yhtään huono jos et ole synnyttänyt.
Todellakin kun ei ole suurta sukua, niin jää energiaa ja aikaa touhuta Jumalan valtakunnan hyväksi.
Itseäni myös helpottaa tämän jumalattoman ja pahan maailman keskellä, ettei ole jälkikasvua tänne jäämään. Jos olisin äiti tai mummo niin varmasti huolehtisin yli kohtuuden jälkikasvuni tulevaisuuden puolesta ja en osaisi jättää heitä levollisesti Isän huomaan.
Rakas sisareni kyllä Jumalalla on sinulle työtä ja tehtävää ja Raamatussa sanotaankin, että eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
17.11.2015 20:22
Moikka rakas uskosisar!
Kirjoituksesi on hyvin koskettava. Ensinnäkin ihanaa, että olet saanut tulla uskoon, sissä se on tärkein asia ajallisen elämän aikana. On totta, että lisääntyä ja täyttää maa on yksi Jumalan ihmiselle antamista tehtävistä. Ihminen joutuu jossain vaiheessa ottamaan kantaa tähän kysymykseen hankkiako jälkikasvua ja asia saattaa tulla kipeäksi ongelmasi, jos sitä perillistä ei ala kuulua tai asia on vain jäänyt jostain syystä taka-alalle.
Olen ollut pitkään uskossa ja olin kauan aviossa, mutta liittomme jäi lapsettomaksi. Ehkä miehelle se oli jossain vaiheessa jopa todellinen ongelma ja minä kun lähtenyt tekemään asialle mitään. En edes yrittänyt alkaa selvittämään syitä lapsettomuuteemme ja sitä, että voisinko ylipäätänsä saada lasta. Melko todennäköistä etten olisi saanut. Olen sitä mieltä, että lapsen kannalta on tärkeää jos molemmat puolisot ovat motivoituneita vanhemmuuteen ja varsinkin äiti, koska hänellä on se suurin vastuu ja tehtävä hoivaamisessa ja lisääntymisessä.
Oletko ajatellut totuutta, että maa on jo jopa ylikansoitettu ja tänäänkin miljoonat ja miljoonat lapset kärsivät ja jopa kuolevat ennen aikuisuuttaan kun sitä hoivaa, elinmahdollisuutta, koulutusta, terveydenhoitoa ei ole.
Jumala tarvitsee tänään kipeästi pariskuntia tai yksittäisiä ihmisiä pitämään huolta näistä jo syntyneistä ihmistaimista. Rakas sisareni, sinä ja minä voimme suorittaa valtavaa tehtävää ottamalla sydämellemme näitä orpoja, köyhiä, sairaita lapsia. Minulla on ollut kummilapsi Etiopiasta, Intiasta ja tällä hetkellä haluan auttaa Romanian romaanilapsia, jotka elävät suorannaisessa kurjuudessa ilman tulevaisuutta.
Kerrot jättäneesi asian Jumalan huoleksi. Jos aika ei ole enää saada lasta geeniesi kautta ikäsi, ja parisuhteen kautta, niin olisiko sinulla tehtävä olla kummiäiti, esirukoilija jollekin kovaosaiselle lapselle. Sijaislapsia et varmaan voi ottaa kotiin, jos miehesi ei ole asiaan innostunut.
Kehitysmaissa voi auttaa ja pelastaa lapsen elämä jopa muutamalla kympin euron panoksella kuukaudessa. Kummi- ja auttamisjärjestöjä on paljon. Mainitsen tässä Fida International, Patmos Lähetyssäätiö, OneWayMission, ym. jotka ovat osoittautuneet luotettaviksi ja pitkällä jo aikavälillä.
Kannustan työhön ja kyselemään Jumalan edessä, mitä tehtäviä Hänellä on sinulle tarjolla.
Toivottavasti kirjoituksesta on sinulle lohtua!
[email protected]
17.11.2015 11:39
39 / 39