Olen vasta 24 vuotias nuori mies. Silti tuntuu kuin elämä olisi jo kokonaan takana. En ole vuosiin enään kyennyt mihinkään, en töihin, kouluun tai edes itselle ruokaa laittamaan. Nuorempana olin kuitenkin täysin toisenlainen. Täynnä energiaa ja tarmoa vaikeasta lapsuudesta huolimatta. Nyt se niin säihkyvä ja tarmokas persoona on vaihtunut harmaaseen ja surulliseen peilikuvaan. En kykene tuntemaan mitään muuta kuin mielipahaa.
Herään iltapäivällä, pesen hampaat, hampaita harjatessa tuijotan itseäni peilistä silmiin ja ajattelen vain negatiivisia ajatuksia itsestäni. Siirryn sohvalle, istun hiljaisuudessa, en laita edes tv:tä päälle. Ajattelen vain. Yritän miettiä missä vaiheessa elämästäni on tullut tällaista. Odotan josko joku ottaisi yhteyttä ja pyytäisi tekemään jotain. Päivä ohi, ei yhteydenottoa, enkä ole taaskaan sanonut sanaakaan ääneen koko päivänä. Nytkin neljäs päivä menossa täysin samalla kaavalla. Viikonpäivänkin jouduin tarkistamaan kalenterista, kun en ollut ollenkaan varma päivästä.
Siltikin typerä valittaa täällä omaa masennusta ja yksinäisyyttä kun olen hyvin tietoinen, että kaikki ongelmat johtuu omista valinnoista. Olen vain täysin kykenemätön tekemään asialle enään mitään. Kiroilen päivittäin pääni sisällä sitä millainen luuseri oikeasti olen. Se sattuu. Varsinkin kun olin nuorena varma, ettei minusta luuseria tulisi. Halusin saavuttaa paljon asioita ja olla merkityksellinen.
Toisin kävi. Nykyään pelkkä taakka. Itselle, vanhemmille ja koko suvulle.
Tavallaan kai vain enään odotan, että kärsimys jonain päivänä loppuisi.
Masennustako?
4
<50
Vastaukset
- pieninaskelin
Kerrot että olet kulkenut vaikean elämän kautta tähän päivään asti. Tuo pinnistäminen ja yrittäminen on imenyt sinusta kaikki mehut ja olet uupunut. Kaikki nuo lahjat ja ominaisuudet loistaa ja pärjätä ovat sinussa olemassa edelleen. Voimasi ja tarmosi voivat palautua. Sinulla taitaa olla jonkinlainen burnout. Voimasi ja itsetuntosi voivat palautua asteittain ja pikku hiljaa.
Kun olet saanut inspiksen kirjoittaa ja uskon että tämä on jonkinlainen päätös alkaa tehdä asialle jotain.
Kyllä sinulla voi olla edessä vielä toisenlainen elämä. Ei 24 vuotta ole vielä paljon. Nykyään vielä seniorinkin monet löytävät sen jujun, jossa kokevat loistavansa.
Jospa teen päätöksen yrittää tehdä joka päivä pikkusen kuntoutumisesi eteen. Älä masennu jos jonain päivänä jää se tekemättä. Kun huomaan että voi edes hieman muuttaa asioita ja antaa intoa ja itsetunto kohoaa. Ei kannata vertailla elämää toisten saavutuksiin. Olemme yksilöinä täällä. - Turhake11
Kiva kun vastasit.
Luulen kaiken osittain johtuvan rankasta lapsuudesta. Koko elämäni on alkoholismi ollut perheessäni vahvasti läsnä, eikä siinä mitään mutta kun isällä oli tapana olla väkivaltainen. Aika monesti jouduin äitini tai itseni lapsena pelastamaan, kun kukaan muu ei uskaltanu asialle mitään tehdä. Kai se rasittaa kun olin kuitenkin niin pieni.
Siihen kylkeen vielä kaikki omat surkeat valinnat, niin tuloshan jo tiedetäänkin.
Työtäkin kovasti haluaisin, mutta kun ei koulutustakaan ole, niin harvinaista on että työhakemukset poikisi yhteydenottoja. Toisaalta, merkonomin opinnot työharjoittelua vaille vajaa, mutta kun se harjoittelupaikkakin on aika kiven alla. Sen kun saisi edes hoidettua, niin voisi koittaa jatkaa vaikka opiskelua. Tosin en ole ollenkaan varma olenko enään työ/opiskelukykyinen.
Eniten kai tässä ärsyttää tämä kykenemättömyys. Tiedostaa ongelmansa, mutta on vain liian saamaton tekemään asioille mitään. En tiedä mahtaisiko hieman helpottaa, jos saisi jollekkin asioita vähän edes avata. Mene ja tiedä, kun ei ole päässyt kokeilemaan.
Lääkäriin menokaan ei kovinkaan paljon kiinnosta, koska en halua 10 minuutin diagnoosilla mitään loppu elämän lääkehelvettiä. En muutenkaan käytä edes buranaa päänsärkyyn. Jos edes saisi itsensä aikaiseksi luontaistuotekauppaan vitamiini ja tryptofaani ostoksille.
Tänään kuitenkin vähän helpompi päivä. Ehkä siksi, että ei ole tarvinnut ollenkaan herätä. Jäi unet yöllä ikävästi välistä. Ruokaakaan ei ole mieli tehnyt pariin päivään. En ole oikein kannusta luontaiskauppaan. Tuotteet ovat kohtuuttoman kalliita ka ei ole takuuta mitä ne sisältävät. Mieluummin kunnon perusruokaa ja liikuntaa nuorelle ihmiselle. Nykyään on nuorille tukipalveluita ja työn ja opiskelun ohjausta. Jospa ottaisit yhteyttä paikkakunnan TE-keskukseen ja kertoisit ongelman ja että tarvitset tukea tulevaisuuden suunnitteluun. Saat enemmän evästä kuin kiireiseltä terveyskeskuksen lääkäriltä.
- Turhake11
Itsellä on hyvin toiminut 5-htp ja perus vitamiinit lisänä. Uskon jopa vahvasti, että niillä tästäkin selviäisi. On vain aina päässä niin kova kiire, ettei sitä kaupassa käyntiä tule edes ajatelleeksikaan.
Kiitos teille vastauksista. Viimeiset viisi päivää on ollut aikamoinen matka, pahin romahdus mitä ikinä itsellä ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195670- 173146
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192916Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6352162Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1552049Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701412Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421395Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31188Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061126Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641097