Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

48

1. Grand+Baien+paras+kalastusfirma+on+http://www.sportfisher.com/Ei+parasta+aluetta+Marliinien+kalastukseen,+mutta+pientä+tonnikalaa+yms+tulee+lähes+joka+reissulla.
  2. Minä olen asunut Mauritiuksella viisi talvea. 5 - 9 kk / vuosi. Asuinpaikkoja on ollet Grand Baie, Mont Choisy, Flic en Flac, Riviere Noire, Trou D'Eau Douce, Mahebourg, Blue Bay ja Rianbel. Eniten olen asunut Trou D'Eau Dousessa. Sieltä kävimme usein ostoksilla ym. asioilla Bel Airissa ja Centre de Flacissa, jotka ovat kaupunkeja n. 5km rannikolta. Usein näissä kaupungeissa satoi iltapäivällä. Kun tultiin takaisin Trou D'Eau Douceen rannikolle, niin täällä paikat oli kuivat. Ei ollut satanut pisaraakaan.
    Jos ymmärtää yhtään meterologiaa, niin se on aivan luonnollista. Kun mereltä virtaa kosteaa ilmaa ja kostea ilmavirtaus kohoaa ylöspäin saaren kohdalla, niin koska ylempänä ilma on viileämpää, kosteus tiivistyy sadepisaroiksi. (näin se aikoinaan selitettiin ilmailukoulussa)
    Rose Belle on n. 10 km rannikolta, huomattavasti meren pintaa korkeammalla. Korkean vuoriston kupeessa. Goodlands taas pohjoisen alavalla tasankoalueella, joten aivan varmasti Rose Bellessä sataa enemmän ja ilma on viileämpää. Se ei kuitekaan tarkoita, että etelän rannikkoalueilla sataisi enemmän. Jopa tällä hetkellä täällä Blue Bayssa paistaa aurinko. Kun katsoo merelle, niin taivaalla on pilven hattaroita. Kun katsoo sisämaahan, niin siellä on pilvistä ja paikoin näyttää satavan.
    Ei taida olla nettisivua, joka ennustaisi erikseen rannikkoalueiden säät. Itse seuraan säätä metservice.mu sivustoilta.
    Yleensä täällä rannikkoalueilla on aurinkoista päivittäin. Ainoastaan silloin kun joku laajempi matalapaine, tai cykloni on lähettyvillä, niin saattaa olla muutama päivä pilvistä. Satelliitikuvista ja animaatioista näkee parhaiten laajempien pilvialueiden liikkeet.
  3. Tuo viesteissä mainittu sähköpostiosoite lakkaa toimimasta vuodenvaihteessa.
    Uusi sähköposti on: pauli (at) pjhvaappu.fi
    Terveisin Pauli