Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Daavidintähti
profiilit
Daavidintähti
Daavidintähti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
1193
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siksi laitoinkin kreikankielen diplomikielenkääntäjä pastori Jukka Norvannon selityksen.
28.02.2016 13:47
Jeesus t i u k e n s i VT:n opetuksia Mattus 5:
"21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
31. On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
37. vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
28.02.2016 13:45
Niin käski juutalaisia opetuslapsiaan juutalaisissa kaupungeissa. Taloista ei puhunut mitään.
28.02.2016 13:38
Luukas 10:9
"parantakaa kaupungin sairaat ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' "
Mistä tiedät, että eivät parantaneet noiden kaupunkejen sairaita. Eihän missään sanota, etteivät olisi parantaneet.
28.02.2016 13:18
Matteus 10:8
Tässä kreikankielen diplomikielenkääntäjä pastori Jukka Norvanto selitää jakeen.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/matteuksen-evankeliumi/240
Eikä Paavalinkaan kautta kaikki parantuneet tai kaikkia ei yrittänyt parantaa
"2. kirje Timoteukselle 4:20. Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon s a i r a s t a m a a n"
28.02.2016 13:03
Jokaisen lapsen parhaat kasvattajat ovat biologiset vanhemmat isä ja äiti. Lapsella on heihin geenien kautta ja emotionaalinen side.
Jos joiltakin onnettomuudesta tai muusta syystä johtuen puuttuu biologinen isä tai äiti elämästään se on aina murheellinen asia jolle lapsi ei mahda mitään. Hän kuitenkin tietää kuka oli hänen isänsä tai äitinsä ja syyn miksi hän ei enää kuulu hänen elämäänsä mutta tietää juurensa ja sukunsa ja oman identiteettinsä siitä huolimatta.
Geneettistä ja emotioaalista orpoutta ei kenenkään vastuullisen aikuisen tule itsekkäistä syistään lapselle järjestää.
Jokaisella lapsella on oikeus vanhempiinsa mutta itsekkäillä aikuisilla ei ole oikeutta lapsiin jos ei pysty edes lähtökohtaisesti heille tarjoamaan isän ja äidin, miehen ja naisen mallia ja tasapoainoista kasvuympäristöä aikuisuuteen.
Siksi se lapsivaikutustutkimus torpattiinkin setan puolelta koska kukaan täyspäinen ei voi kumota äidin ja isän merkitystä lapselle.
Kaksi naista tai kaksi miestä ei ole lapselle isä ja äiti!
Tästä asiasta minulla ei ole muuta sanottavaa joten päätän tähän.
28.02.2016 12:53
Niin on ollut ja ne ovat aina olleet perheitä joissa lapselta puuttuu isän ja äidin läsnäolo. Miksi tätä puutetta ja lapsen kannalta traumaattista asiaa pitäisi alkaa laajentaa ja suojelemaan lain voimalla?
Siten liittyy avioliittolakiin, että homoliitot rinnastetaan heteroliittoihin ja aletaan pitämään normaalina ja lailla tukemaan sitä, että lapsi ei tarvitse isää ja äitiä.
28.02.2016 12:12
Sinä siis mitätöit isän ja äidin merkityksen lapsille?
28.02.2016 12:02
Uusi avioliittolaki muuttaa oleellisesti lapsen asemaa jotyen siitä on turha väitellä Sehän oli yksi setan päämäärä. Sateenkaariperheissä ei edelleenkään lapsilla ole isää ja äitiä heitä kasvattamassa ja he ovat heikommassa asemassa hetroperheiden lapsiin verrattuna.
Totuus on se, että homo- ja lesboliitoissa lapselta puuttuu aina luonnonlakienkin mukainen oman isän ja äidin läsnäolo ja kasvatus elämässään ja arjessaan.
28.02.2016 11:59
Muslimeille kaikki maat jotka josku ovat olleet heidän hallussaan ovat sitä edelleenkin. Nythän invaasio kääntyy Pohjoisafrikasta Espanjaan kun Turkin ja Kreikan rajoja suljetaan. Palataan asiaan puolen vuoden päästä.
28.02.2016 11:52
Kyllä olen huomannut ja minusta se ei ole hyvä. Koska lapsella ei ole suhdetta isäänsä niissäkään tapauksissa.
Mitä jos minä täsmennän kirjoitustani, että kaikilla h a l u a v i l l a on oikeus lapseen koska eihän sitä oikeutta käytä ne jotka eivät halua lapsia. Mitä mieltä muuten olet siitä, että lapsi tarvitsee isän ja äidin koska lapsi voi syntyä vain miehelle ja naiselle?
28.02.2016 11:44
Kyllä liittyy koska avioparit tulee olla samanarvoisia lainedessä. Lapsen asemaa ei käsitelläkään aviolittolaissa vaan aviopari oikeuksia ja varsinkin aviloliittolain liitännäislaeissa.
28.02.2016 11:12
Katso ohjelma niin tiedät. Onhan islam ennenkin ollut myös osa Eurooppaa. Myös Espanja oli aikanaan islamistinen maa kunnes ristiretkeläiset sen vapautti.
28.02.2016 11:08
Kyllä liittyy koska homo- ja lesbopareja kohdellaan samoin lapsettomuusasioissa (homo- ja lasboparithan ovat a i n a hedelmättömiä keskenään) kuin heteropareja.
28.02.2016 11:01
Ei noin "Menkää talosta taloon; parantakaa siellä sairaat..."vaan "Menkää talosta taloon; parantakaa siellä saira i t a" Ymmärtänet eron?
Jeesus herätti kuolleita (ei siis kaikkia kuolleita) ja käski seuraajiensa tekemään samoin. Ateistin on tietenkin sitä vaikea uskoa.
28.02.2016 10:53
Laki määrää, että tasa-arvon nimissä tulee jokaisella olla samanlaiset oikeudet saada lapsi. Joten älähän nyt itse ole kumoamassa sitä minkä eteen seta on taistellut vuosikymmenet.
28.02.2016 10:48
Mistä haluat keskustella kanssani?
28.02.2016 10:42
Missä Raamatussa sanotaan, että Jumala parantaa kaikki sairaat ja herättää kaikki kuolleet?
Ymmärrät kai, että jos niin olisi ihmiset eivät kuolisi koskaan tästä synnin ruumiista pois eivätkä voisi periä taivasten valtakuntaa.
28.02.2016 10:34
Nimenomaan, jokaisella on oikeus saada lapsi itselleen mutta lapsella ei ole oikeutta omaan isään ja omaan äitiin. Törkeää ihmisten itsekkyyttä lasten kustannuksella. Aloituksen ohjelma sisältää paljon karmaisevia esimerkkejä mitä on tapahtunut ja mikä tulee lisääntymään.
28.02.2016 10:28
Tähän ohjelmaan viittasin eräässä toisessa keskustelussa. Hyvä, että se on nyt arkistossa. Kannattaa kuunnella (lukea jos toinen kotimainen ei taivu).
28.02.2016 10:19
50 / 60