Vapaa kuvaus

Aloituksia

706

Kommenttia

3584

1. Aloitus+on+kyllä+paras+jalkaanampuminen,+mitä+olen+epäjumalienkieltäjältä+koskaan+nähnyt...:-)++:-)++:-)
  2. Lajiutuminen+on+ihmisen+keksimä+termi.+Tulisi+puhua+varioitumisesta.+Koirarodut+ovat+tästä+hyvä+esimerkki,+eivät+ne+ole+eri+koiralajeja.+Mitä+enemmän+eliö+adaptoituu,+sitä+enemmän+se+kokee+biologisen+informaation+katoamista.+Tästä+löytyy+lukemattomia+esimerkkejä,+kuten+Canidae-heimon+kettuvariantit:Bat-eared+fox++++++++++72+chromosomes++avg.lifespan+13-15+yearsGray+Fox+++++++++++++++++66+chromosomes+avg.lifespan+6-8+years+Fennec+Fox+++++++++++++64+chromosomes+avg.lifespan+8-10+yearsBengal+Fox+++++++++++++60+chromosomes+avg.lifespan+6-8+yearsKit+Fox++++++++++++++++++++50+chromosomes+avg.lifespan+5.5+yearsTibetan+sand+fox++++36+chromosomes+avg.+lifespan+6-10+yearsRed+Fox+++++++++++++++++34+chromosomes+avg.lifespan+2-4+yearsIhmisten+käyttämä+termi+lajiutuminen+johtuu+epigeneettisten+informaatiorakenteiden+uudelleenjärjestelystä+erityisesti+ravintotekijöiden+ohjaamana,+sekä+näiden+muutosten+aiheuttamien+geneettisten+mutaatioiden+aikaansaamasta+informaatiokadosta,+joka+pahimmillaan+aiheuttaa+lisääntymisesteen+genomin+erilaisuuden+takia.Periytymisessä+muutoksia+tallentuu+genomiin,+mutta+DNA:n+muutokset+ovat+pääsääntöisesti+geneettisiä+virheitä.+Hyödylliset+muutokset+ovat+mekanismien+aikaansaamia+muutoksia,+ja+niiden+takana+on+useimmiten+immuunipuolustusjärjestelmä.+Tästä+esimerkkinä+ERV-virukset.+Ominaisuuksien+paikalleenasettaminen+tapahtuu+lisääntymisen+fysiologiassa.+Hedelmöityksen+jälkeen+alkiosta+pyyhitään+pois+lähes+kaikki+epigeneettiset+informaatiorakenteet.+Niiden+uudelleenohjelmoinnista+vastaavat+pitkät+ja+lyhyet+koodaamattomat+RNA-molekyylit,+joita+on+munasolussa,+kohdun+kudosten+soluissa+sekä+siemennesteessä+tuhansia+erilaisia.+Ja+juuri+näitä+koodaamattomia+RNA-molekyylejä+tulisi+verrata,+mikäli+halutaan+vetää+johtopäätelmiä+mahdollisista+sukulaisuussuhteista+eliöiden+välillä.+Esim.+ihmisen+ja+simpanssin+lncRNA-transkriptit+ovat+alle+30-prosenttisesti+samanlaisia.
  3. Mitäs+sä+valitat.+Minua+pyydettiin+näyttämään+edes+yksi+biologi,+joka+on+samaa+mieltä+kuin+minä.+No+sitten+kun+näytin+130+biologia,+niin+ei+kelpaa.+Kyllä+te+olette+hassuja.