Vapaa kuvaus

Aloituksia

24

Kommenttia

1070

  1. Voisiko+aloittaja+määritellä+mitä+tarkoittaa+lahkolla+ja+lahkolaisilla?
  2. Hyvä+huomio!
  3. Jumalan+Sana+Raamattu+ilmoittaa+Jeesuksen+käskeneen+Sauluksen+apostolikseen.Ja+kun+hän+oli+matkalla,+tapahtui+hänen+lähestyessään+Damaskoa,+että+yhtäkkiä+valo+taivaasta+leimahti+hänen+ympärillänsä;+ja+hän+kaatui+maahan+ja+kuuli+äänen,+joka+sanoi+hänelle:+"Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?"++Apt.+9:+3+-+4Seurue+oli+lähestymässä+Damaskoa.+Oli+keskipäivä.+Ruskealla+arolla+oli+tukahdut­tava+helle,+mutta+laaksossa+häämötti+jo+kau­pun­ki.+Yhtäkkiä+leimahti+valo+tai­vaasta.+Saulus+kaa­tui+maahan+ja+kuuli+äänen:+"Saul,+Saul,+miksi+vai­noat+minua?"+Niin+Saulus+ky­syi:+"Ku­ka+olet,+herra?"+Hän+kuuli+vastauk­sen:+"Mi­nä+olen+Jee­sus,+jota+sinä+vai­noat.+Mutta+nouse+ja+mene+kaupun­kiin,+niin+sinulle+sano­taan,+mitä+sinun+pi­tää+teke­män."++Ne+mie­het,+jotka+olivat+Sauluk­sen+kanssa,+kuulivat+kyllä+äänen,+mut­teivat+nähneet+ketään.+Kun+Sau­lus+nousi+maasta,+hän+ei+nähnyt+mitään.Niin+hänet+talutettiin+kädestä+pitäen+Damaskoon+Juudaan+taloon,+joka+oli+Suo­ran+kadun+varrella.+Saulus+ei+halunnut+syödä+eikä+juoda.+Hän+oli+so­kea.+Koko+hänen+elämänsä+oli+romahtanut.+Mur­hanhimo+oli+vaih­tunut+epävarmuudeksi+ja+peloksi.+Jeesus+oli+il­mestynyt+hänelle.+Jeesus+eli.+Jeesuksella+oli+hänelle+asiaa.+"Työläs+sinun+on+potkia+tutkainta+vastaan",+hän+oli+sanonut.+Mutta+pelon+keskellä+kasvoi+toivo.+Jeesuksen+ääni+ei+ollut+vi­hai­nen+vaan+lempeä.+Jeesus+rakasti+myös+häntä,+vainoojaansa.+Saulus+rukoili.Ethän+vain+poimi+taas+rusinoita+pullasta+ja+usko+vain+Jeesuksen+eettisiä+opetuksia+:=)
  4. Peukku+sulle!