Peppu-Reino

![]()
Aloituksia
739
Kommenttia
16936
Lintilä sänker KePu skutan
Vad skönt att se hur Finlands finansminister helt hutlöst lobbar MTK:s sak istället för att bry sig om Finlands och folk035Aj-aj är det S-Håkan som är illa ute?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006270703.html Man undrar bara då det alltid sker i samma knutar och inga skymfar har335Kansanäänestys tuli ja meni
Fenno sen kun vinkuu siitä huolimatta. Ei taida fennon latva olla aivan priima tavaraa?1235SFP och ökad exodus
Hur ser SFP på det att allt flera unga kommer att lämna Finland? Finlandssvenskar har flyttat till Sverige i en strid st034Toivottavasti KePu pääsee samaan kastiin
Sinisten kanssa 04/2019, eli entisiin eduskuntapuolueisiin. Sen verran härskiä puolueen sikailu paniikissaan on. Kun kuk034Hur skulle man få finnarna att använda finskan rätt?
Man läser dagligen om poststrejken och om parternas påståenden samt om SDP:s uppenbara panik i saken. Vad som förvånar834Är Finland värt att gå under?
Så som det ser ut idag är svaret definitivt ”ja”. Små hopp om förbättring finns, men ens två livstider räcker inte till034Sommartaktik?
Är detta redan gammalt? En fenno provocerar en annan som sedan svarar, bränner proppen och börjar en ny "diskussion" om2341/2 rutten olympiabrons
och här är följderna redan nu: http://www.iltasanomat.fi/nyrkkeily/art-2000001247265.html034Isolaatissa fundeerattu jo 300 vuotta
eikä mainittavia tuloksia ole olemassa. Onko joku yllättynyt? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001249665.html134Ruotsi-Suomi Vaihtoehto
Tämäkin oli eksynyt väärälle palstalle: Jos Ruotsi olisi voittanut sodan 1808-9, niin Suomi olisi nyt osa Ruotsin takam034Näin siinä käy
kun fennot tunkeutuvat ihmisten asuinalueille: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016062321759643_uu.shtml033Fenno, tuo lähmmäistään
rakastava eläinten ystävä suoraan Junttiladiasta: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001228825.html Ehkä rumasuin033torvadls ; pakkoruotsi ei toimi;)
Joku savolaistollo trollasi jälleen väärällä palstalla. Torvaldds parka oli pakotettu tunnustamaan tv ;saa että pakkoru033KIELIMANIFESTI!
Näitä riittää. Hakekaa dårkanne pois RKP:n palstalta. Osaatte varmaan sen jo ulkoa? Yrittäkääpä!033Potentiella SFP anhängare föds på löpande band
Så var det undersökt i H:fors. Den finlandssvenska populationen ökar, precis som det har skrivits otaliga gånger. De nya033Språkpolitiserande SuoLi - tabu på spalten, varför?
Vad kan det bero på att just SuoLi och dess uttalande är för heta att hanteras på en språkpolitikspalt? SuoLi är inget1033Då det är så populärt med att citera
olika människors åsikter drar jag mitt strå i stacken: https://www.hbl.fi/artikel/tva-nationalsprak-forutsatter-obligat3633Vanda satsar svenskt i servicebudget
Renoveringen av Västersundom skola börjar fullt ut och den svenska servicen i Vanda får en egen koordinator. Det ingår i1833Siniset, hassu kielipuolue josta ei saa kirjoittaa
Jostain syystä Siniset ovat palstalla tabu. Asia on vaikea ymmärtää, kun kyseessä on kielipuolue ilman ideologiaa. Vilk332