Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rauhansanalainen
profiilit
rauhansanalainen
rauhansanalainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Erinomaista!+Näin+hyvää+näkyvyyttä+lestadiolaisuus+ei+ole+koskaan+saannut!
03.07.2022 10:38
Mitä+sinua+oikein+vaivaa?+Tekaiset+viestejä+jotta+me+luultaisi+että+ne+ovat+vanhoillislestadiolaisilta+ja+unohdat+nimimerkkisi+alle,+eikä+tämä+ole+ensimmäinen+kerta+kun+jäät+kiinni+siitä..
29.06.2022 21:15
Se+on+totta.+Esimerkiksi+kasteesta+saarnaajat+eivät+uskalla+puhua,+koska+riippumatta+mitä+sanoo,+puolet+kuuntelijoista+loukkaantuu.+On+muitakin+asioita+jota+saarnaajat+välttää..
06.06.2022 23:08
Unohdin+linkki+ohjelmaan:
https://lyrs.fi/ajankohtaista/suvijuhlat-15-17-heinakuuta-ylivieskassa/
06.06.2022 22:51
Kiitos+vastauksesta!
15.01.2022 16:29
Kirkolla+en+tarkoita+maallista+instituutiota,+vaan+hengellinen+kirkko+mihin+kuuluvat+kaikki+joka+uskovat+Jeesukseen+syntiensä+sovittajana+ja+allekirjoittavat+apostolisen+uskontunnustuksen.
15.01.2022 13:06
Täysin+naurettava+selitys.
Väität+siis+että+vain+Jeesuksen+silloisilla+opetuslapsilla+oli+pyhä+henki:
Joh.+20:22-23+Sanottuaan+tämän+hän+puhalsi+heitä+kohti+ja+sanoi:+"OTTAKAA+PYHÄ+HENKI.+23+Jolle+te+annatte+synnit+anteeksi,+hänelle+ne+ovat+anteeksi+annetut.+Jolta+te+kiellätte+anteeksiannon,+hän+ei+saa+syntejään+anteeksi."
Kyllä+lupaus+uskovaisille+että+voivat+tallata+käärmeitä+ja+skorpioneja+on+vielä+voimassa.+Samoin+kyky+parantaa+sairaita.+Jos+ei+ole,+näytä+raamatunkohdan+missä+sitä+kumotaan?+Meillä+ei+vaan+ole+tarpeeksi++uskoa+että+voismime.+Eikä+hänen+opetuslapsillakaan+ollut:
Matt.+17:14-16+Kun+he+palasivat+väkijoukon+luo,+Jeesuksen+eteen+tuli+mies,+joka+polvistui++15+ja+sanoi:+»Herra,+armahda+poikaani!+Hän+on+kuunvaihetautinen,+ja+hänen+tilansa+on+kovin+huono.+Hän+kaatuu+usein,+milloin+tuleen,+milloin+veteen.+16+Minä+toin+hänet+opetuslastesi+luo,+mutta+he+EIVÄT+PYSTYNEET+parantamaan+häntä.»
Syntien+anteeksiantaminen+sen+sijaan+on+pyhän+hengen+virka.+Se+ei+ole+kiinni+julistajan+uskon+määrästä.
14.01.2022 19:52
Jeesus+nimeenomaan+käski+saarnata+synteja+anteksi:
Joh.+20:21-23,+31
21+Jeesus+sanoi+uudelleen:+"Rauha+teille!+Niin+kuin+Isä+on+lähettänyt+minut,+niin+lähetän+minä+teidät."+
22+Sanottuaan+tämän+hän+puhalsi+heitä+kohti+ja+sanoi:+"Ottakaa+Pyhä+Henki.
23+Jolle+te+annatte+synnit+anteeksi,+hänelle+ne+ovat+anteeksi+annetut.+Jolta+te+kiellätte+anteeksiannon,+hän+ei+saa+syntejään+anteeksi."
Että+tämä+on+oikea+tulkina+selviää+seuraavista+raamatunkohdista:
Luuk.+24:
47+ja+kaikille+kansoille,+Jerusalemista+alkaen,+on+hänen+nimessään+saarnattava+parannusta+ja+syntien+anteeksiantamista.
48+Te+olette+tämän+todistajat.
Matt.+18:
18+Totisesti+sanon+minä+teille:+kaikki,+mitä+te+maan+päällä+sidotte,+pitää+myös+oleman+sidotut+taivaissa:+ja+kaikki,+mitä+te+päästätte+maan+päällä,+pitää+myös+oleman+päästetyt+taivaassa.
Matt.+16:
19+Ja+minä+annan+sinulle+taivaan+valtakunnan+avaimet:+ja+mitä+sinä+maan+päällä+sidot,+pitää+sidotun+oleman+taivaissa,+ja+mitä+sinä+päästät+maan+päällä,+sen+pitää+oleman+päästetyn+taivaissa.
Luuk.+10:
17+Niin+ne+seitsemänkymmentä+palasivat+ilolla,+sanoen:+Herra,+perkeleetkin+ovat+sinun+nimes+kautta+meidän+allemme+annetut.
18+Niin+hän+sanoi+heille:+minä+näin+saatanan+taivaasta+lankeevan+niinkuin+pitkäisen+tulen.
14.01.2022 17:38
>+Onko+uskoni+elävä+kun+uskon+Jeesukseen?
Jos+uskot+Jesukseen+syntiesi+sovittajana+olet+elävässä+uskossa.
14.01.2022 14:45
Mistä+minä+tiedän+onko+sinulla+elävä+usko?+Luultavasti+sinulla+on,+mutta+Raamattu+kyllä+opettaa+että+ihminen+voi+antaa+synnit+anteeksi:
Joh.+20:21-23,+31
21+Jeesus+sanoi+uudelleen:+"Rauha+teille!+Niin+kuin+Isä+on+lähettänyt+minut,+niin+lähetän+minä+teidät."
22+Sanottuaan+tämän+hän+puhalsi+heitä+kohti+ja+sanoi:+"Ottakaa+Pyhä+Henki.
23+Jolle+te+annatte+synnit+anteeksi,+hänelle+ne+ovat+anteeksi+annetut.+Jolta+te+kiellätte+anteeksiannon,+hän+ei+saa+syntejään+anteeksi."
Että+tämä+on+oikea+tulkina+selviää+seuraavista+raamatunkohdista:
Matt.+18:
18+Totisesti+sanon+minä+teille:+kaikki,+mitä+te+maan+päällä+sidotte,+pitää+myös+oleman+sidotut+taivaissa:+ja+kaikki,+mitä+te+päästätte+maan+päällä,+pitää+myös+oleman+päästetyt+taivaassa.
Matt.+16:
19+Ja+minä+annan+sinulle+taivaan+valtakunnan+avaimet:+ja+mitä+sinä+maan+päällä+sidot,+pitää+sidotun+oleman+taivaissa,+ja+mitä+sinä+päästät+maan+päällä,+sen+pitää+oleman+päästetyn+taivaissa.
Luuk.+10:
17+Niin+ne+seitsemänkymmentä+palasivat+ilolla,+sanoen:+Herra,+perkeleetkin+ovat+sinun+nimes+kautta+meidän+allemme+annetut.
18+Niin+hän+sanoi+heille:+minä+näin+saatanan+taivaasta+lankeevan+niinkuin+pitkäisen+tulen.
Luuk.+24:
47+ja+kaikille+kansoille,+Jerusalemista+alkaen,+on+hänen+nimessään+saarnattava+parannusta+ja+syntien+anteeksiantamista.
48+Te+olette+tämän+todistajat.
14.01.2022 13:47
Totta,+LFF+piirissä+tuo+tapa+saarnata+synnit+anteeksi+on+säilyny.+Näin+myös+esikoislestadiolaisilla.
14.01.2022 13:21
Psalmeihin+ei+pitäisi+perustaa+teologia,+ja+kyllä+Raamattu+selvästi+opettaa,+että+Jesukseen+uskovilla+on+valtaa+antaa+syntejä+anteeksi.+Tämä+ei+kuitenkaan+ole+ainoa+tapa+saada+synnit+anteeksi+kuten+SRK-vanhollislestadiolaiset+opettavat.
14.01.2022 13:17
Jeesus+itse+sanoi+näin;+Matt.+26:28+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.
Jos+ehtoollisen+asetuksesta+kertovia+Raamatun+paikkoja+lukee+siten,+että+uskoo+sanaan+'ON+MINUN+VERENI'+silloin+on+uskottava+myös+sanoihin+'SYNTEIN+ANTEEKSIANTAMISEKSI'.+Eli+kyllä+se+selvästi+Raamatussa+sanotaan+että+synnit+saadaan+anteeksi+ehtoollisessa.
13.01.2022 10:19
Vanhoillislestadioloainen+näkemys+on+myös+tuossa+kohti+myös+luterilaisuuden+tunnustuskirjojen+mukaan.+Emme+usko+kuten+katoliset+että+leipä+ja+viini+muuttuu+jeesuksen+vereen+ja+lihaan+fyysisesti,+eikä+uskota+kuten+vapaakirkolliset,+että+se+symbolisoi+jeesuksen+verta+ja+liha.+Meidän+on+uskottava,+että+se+on+sitä.
13.01.2022 09:58
Se+tosiasia+että+ehtoollinen++on+myös+muistiateria,+ei+muuta+sitä+tosiasia+että+siellä+todella+nautitaan+Kristuksen+ruumis+ja+veri.+Näin+ehtoollisviras+on+uskottava.+Laitan+vielä+Jeesuksen+opetuksia+asiasta+tähän+kun+se+ei+ole+näköjään+mennyt+perille.
Joh.+6:51+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."
Joh.+6:52+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille+syötäväksi?"
Joh.+6:53+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.
*Joh.+6:54+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.*
Joh.+6:55+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.
*Joh.+6:56+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.*
Joh.+6:57+Niinkuin+Isä,+joka+elää,+on+minut+lähettänyt,+ja+minä+elän+Isän+kautta,+niin+myös+se,+*joka+minua+syö,+ELÄÄ+minun+kauttani.*
13.01.2022 09:50
Näin+sanotaan+SRK:n+Näin+me+uskomme+sivussa:
https://www.srk.fi/fi/nain-me-uskomme/nain-me-uskomme/
"Keskeistä+ehtoollisessa+on+se,+että+ehtoollisvieras+uskoo+nauttivansa+siinä+Kristuksen+ruumiin+ja+veren.+Ehtoollisella+käyminen+kuuluu+kiinteästi+uskonelämän+hoitamiseen."
Eli+tältä+osin+SRK-vanhoillislestadiolaisuus+on+Raamatun+mukainen.
13.01.2022 09:00
Jeesus+itse+opettaa+tästä:
Joh.+6:51+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."
Joh.+6:52+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille+syötäväksi?"
Joh.+6:53+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.
*Joh.+6:54+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.*
Joh.+6:55+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.
*Joh.+6:56+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.*
Joh.+6:57+Niinkuin+Isä,+joka+elää,+on+minut+lähettänyt,+ja+minä+elän+Isän+kautta,+niin+myös+se,+*joka+minua+syö,+ELÄÄ+minun+kauttani.*
Tämä+pitäisi+olla+kaikkien+kristittyjen+opetus+ehtoollisesta.+Ainakin+se+on+luterilaisten+ja+vanhoillislestadiolaisten.+Jos+joku+uskoo+eri+tavalla,+ei+voi+pelastua+kuten+Joh.+6:53+opettaa!
12.01.2022 23:46
Hyvää:
-+Yhteisöllisyys
-+Laulut
-+Lähes+luterilainen+teologia
-+Kunnioittavat+kirkkoa
-+Rehellisisyys
Huonoa:
-+Seurakuntaoppi.+Käyn+mielellään+vanhoillislestadiolaisten+seuroissa,+mutta+minua+häiritsee,+että+minua+ei+pidetä+uskovaisena.+(Kukaan+ei+ole+kuitenkaan+sanonnut+sitä+minulle+suoraan.)
12.01.2022 14:08
Sinun+kanssa+on+ilmeisesti+turha+jatkaa+keskustelua+kun+Jeesuksen+omilla+sanoilla+ei+ole+merkitystä+sinulle.
Kehotan+kuitenkin+muut+joka+lukevat+tämän+ottamaan+Raamattu+esiin+ja+lukea+kyseiset+raamatunkohdat+joka+olen+tuonut+esiin+täällä.+Teidän+pitäisi+olla+helppo+nähdä+kuka+on+oikeassa.
11.01.2022 23:07
Tarkoitin+käyneet,+ei+kärynneet.+Tietokone+korjasi+outoon+sanaan..
11.01.2022 21:52
2 / 14