Vapaa kuvaus

Aloituksia

23

Kommenttia

3139

1. Mihin+siltä+ihmisoikeusliitolta+ovat+unohtuneet+suomalaiset?Vai+oliko+se+sittenkin+niin,+ette+suomalaisilla+oikeastaan+enää+olekaan+ihmisoikeuksia,+on+vain+ihmisvelvollisuudet?Kyllähän+tuo+hallituksen+hanke+jollain+keinoin+taas+torpataan,+jätetään+maan+omat+vähäosaiset+kansalaiset+vielä+vähemmälle,+niin+ei+tarvitse+sitäkään+sen+enämpi+alkaa+miettimään.Torppaamassa+ovat+tietysti+ensisijaisesti+ne,+jotka+istuvat+ikäänkuin+"samalla+oksalla"+näiden+elättien+kanssa,+kukapa+sitä+nyt+omaa+oksaansa+sahaamaan.
  2. Hei+se+lääkäri+on+varmaan+nukkumassa+ja+sitähän+ei++potilaiden+takia+lähdetä+herättelemään.Hoitajat+sen+sijaan+voivat+hoitaa+potilaan+ulos+vaikka+v....tuilemalla+kuten+ystävälleni+kävi+viime+yönä+Malmin+sairaalassa.+Ja+mikä+pahinta+hoitajien+kannalta,+hän+on+cp-vammainen+asperger+henkilö,+joka++vielä+käyttää+liikkumiseen+pyörätuolia.Tämä+oikeuttaa+vielä+rankempaan+v...tuiluun.Ystäväni+oli+5+tuntia+odottamassa++odotustilassa+jossa+ei+ollut+muita+potilaita+(mikä+hyvä+tilaisuus+hoitajille,ei+todistajia)+ja+lääkäri+nukkui,+oliko+ottanut+mahdollisesti+vahvankin+pillerin,+josta+ei+niin+vain+saa+hereille.Muita+potilaita+ei+ilmeisesti+ollut+juuri+siksi,+että+kyseinen+sairaala+tutuu+olevan+erityisen+kunnostautunut+joko+fyysisen+väkivallan+käytöstä+tai+kuten+tääsä+tapauksessa+henkisen+väkivallan+käytöstä,+josta+ei+tule+mustelmia+ja+jota+näin+ollen+voi+käyttää+sitäkin+rankemmin+ja+vieläkin+enemmän,+jos+asiakas,+joka+on+uskaltautunut+häiritsemään+heidän+rauhaansa,+joutuu+liikkumaan+pyörätuolilla.Ihan+mielenkiinnolla+jään+odottamaan+tapahtuuko+asiassa+mitään,+kun+ystäväni+sisar,+lääkäri+(sitä+nämä+hoitajat+ja+nukkuvat+lääkärit+eivät+varmasti+osanneet+arvata)+on+laittanut+kyseisestä+laitoksesta+kantelun+Valviraan.Yhteiskunnan+verovaroilla+hoidettaviksi+tarkoitetut+palvelut+on+ajettu+alas+kaikkialla,+ne+ovat+ala-arvoisia,+ammattitaidottomien,+"en+minä+mitään+tiedä,+minä+olen+vain+töissä+täällä",+henkilöiden+nostaessa+korvausta+menetetystä+vapaa-ajastaan.Mutta+uskottominta+on,+että+sama+on+pesiytynyt+terveydenhuollon+puolelle,+empatiakyvyttömyys,+ammattitaidon+puute+ja+työhaluttomuus,+eikä+yhteiskunnan+päättävällä+taholla+riitä+mielenkiintoa,+eikä+herra+nähköön+ammattitaitoa+puuttua+tähän+kaaosteoriaan,+joka+on+väistämättä+käynnissä.Kun+on+rahaa+ostaa+palvelut+tai+ne+tarjotaan+työsuhde-etuina+(veronmaksajien+piikkiin+toki+nekin),+ei+ole+väliä+kuinka+julkiset+palvelut+toimivat.+Paremmin+ne+vakuutuskuoret+täyttyvät,+kun+leikataan+kaikki+alas.+Kunhan+verotuksen+puolella+taso+ja+ammattitaito+säilytetään,+ettei+siellä+pääse+seula+vuotamaan.
  3. Äärettömän+fiksua+ja+sivistynyttä+kommentointia.+Kyllä+pisa-koulutus+on+aina+hintansa+väärti.Olen+aina+luullut,+ettei+siellä+opeteta+muuta+kuin+v:llä+alkavan+välimerkin+käyttöä,+mutta+täällähän+tämä+vasta+aukeaa+miksi+koulutukseen+kannattaa+panostaa+jatkossakin.