Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rotestimökinpoika
rotestimökinpoika
rotestimökinpoika
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
663
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulle+viisasteli+eräs+sukulainen+että+ethän+sinä+ole+edes+ylioppilas+kun+kerroin+sotilasarvokseni+reservin+Vänrikki.
27.09.2018 20:51
No+kerropa+sitten+ketä+koskettaa+tämä+tapaus+joka+sattui+-60+luvulla:+Mies+sai+surmansa+reen+luisuessa+auton+eteen.+Auto+törmäsi+sen+eteen+luisuneeseen+rekeen+jolloin+mies+lensi+auton+tuulilasia+vasten+ja+paiskautui+maantielle+menettäen+heti+henkensä+Mätäsvaarassa.....
Kamuttaja+saattaa+tietääkin+kenestä+on+kyse.
27.09.2018 20:01
Lisänä+vielä,+Isoisän+veljenpoika+poistui+joukoistamme+joku+aika+sitten.+Lepää+siellä+missä+on+se+risti+jota+kuvailin.+Valurautaa,+messinkilaatalla.
26.09.2018 22:49
Ei+ole+ilmeisesti+ihan+läheltä,+en+tiedä+kenestä+on+kyse.+Täytyy+vähän+kartoittaa,+olen+ollut+muutaman+ennennäkemättömän+sukulaisen+kanssa+juttusilla.+Löytyi+yksi+värikäs+persoona,+pari+vuotta+minua+vanhempi.+On+katsellut+mm.+Itäsuomen+metsät+ilmasta+käsin+melko+tarkasti.
26.09.2018 22:26
86-89+Tietomies+niminen+koulu+koulutti+työteknikoita,+nykyään+lie+nimellä+Rastor.+Ei+ole+ihan+läpihuutojuttu,+metrin+korkuinen+pinkka+oli+koulutusmateriaalia.+Koneenpiirustusta+kolme+vuotta,+projektio+ja+levitysoppia+ym.+Kertauskurssit+kolmena+keväänä+Helsingin+teknisellä+oppilaitoksella.+Siinä+oli+työn+ohella+tarpeeksi+tekemistä.+Työnantaja+korvasi+puolet+opiskelukuluista+ja+antoi+aina+viikon+palkallista+vapaata+kertauskursseille.
25.09.2018 10:29
Mihinkä+lokeroon+allekirjoittanut+laitetaan+kun+olen+työn+ohella+lukenut+itseni+metallipuolen+työteknikoksi?
25.09.2018 09:32
Oli+joskus+juttua+serkkupojasta+joka+oli+hitsaajana+Lieksan+voimalaitoksen+työmaalla.+On+samalla+tavalla+sukua+sinulle+kuin+minäkin.+Pyöritti+firmaa+täällä+etelässä,+poikansa+jatkavat.
24.09.2018 09:56
Taidat+Kamuttaja+tietää+jotain+tuosta+rististä+tai+henkilöstä.
23.09.2018 18:18
Kävin+juuri+Ukin+haudalla,+siellä+on+myös+ukin+ensimmäisen+vaimon+hautaristi.+Lupasin+lähettää+kuvat+noista+serkulleni+Australiaan.
22.09.2018 13:58
Se+olikin+silloin+kun+piti+käsipumpulla+pumpata+täyteen+se+bensiininannostelija.
19.09.2018 12:30
Sieltä+ostettiin+bensiiniä+mopoon+ja+katsottiin+tarkkaan+että+myös+täyttöletku+tuli+tyhjäksi.+Siinä+sai+muutaman+tipan+ylimääräistä.
19.09.2018 11:55
Muistan+Keräsen+Shellin+ja+sen+lähellä+oli+kioski+josta+kerran+ostettiin+jäätelöt+yhden+Veken+kanssa+kun+menimme+soittokunnan+harjoituksiin+yli+30+asteen+pakkasella.+Eipähän+sulanut+annos+käsiin.+
Siellä+toisella+Shellillä+oli+sellainen+keilapeli+jolla+voitti+muistaakseni+tupakkiaskin+jos+sai+kaikki+keilat+nurin.
18.09.2018 19:12
Muistan+Keräsen+Shellin+ja+sen+lähellä+oli+kioski+josta+kerran+ostettiin+jäätelöt+yhden+Veken+kanssa+kun+menimme+soittokunnan+harjoituksiin+yli+30+asteen+pakkasella.+Eipähän+sulanut+annos+käsiin.+
Siellä+toisella+Shellillä+oli+sellainen+keilapeli+jolla+voitti+muistaakseni+tupakkiaskin+jos+sai+kaikki+keilat+nurin.
18.09.2018 19:12
Pekka+on+kai+manan+majoilla,+Antista+en+tiedä.+Anna-Liisa+oli+minun+ikäinen+tai+vähän+vanhempi,+heidän+siskonsa.+Valliuksen+pojat+ovat+Erkki+ja+Esa,+enpä+ole+nähnyt+yli+viiteenkymmeneen+vuoteen.+Samassa+pihapiirissä+asuivat+Virve+ja+eräs+Pirjo+sekä+Juha+ja+Eija.+Kävin+kesällä+kosken+koululla.+Pahasti+on+ränsistyneet+paikat.+Muistan+paljon+muitakin+koululla+asuneita+mutta+eihän+täällä+kai+saisi+nimiä+mainita.
13.09.2018 21:24
Nahkiaisia+ja+mateenlieroja+oli+-60+luvulla+Hangaspurossa+Pankakosken+koulun+vieressä.+Laskettiin+Valliuksen+ja+Niemen+poikien+kanssa+uittoränniä+alas+leppävasta+takapuolen+alla.+Rännin+alapuolella+oli+sauna+jonka+vintillä+poltin+ensimmäisen+tupakan+yhden+Tapion+kanssa.+Bristol+oli+savukemerkki.
13.09.2018 11:26
Joku+yrittää+laittaa+sanoja+suuhuni,+älkää+uskoko.
11.09.2018 21:00
Siinä+taas+lukija+ymmärsi+eri+tavalla+mitä+on+kirjoitettu.+Ei+Kamuttaja+sanallakaan+maininnut+itse+kalastaneensa+noin.
11.09.2018 17:55
Maailma+on+pieni.+Kaukaisin+sukulainen+asuu+Australiassa,+soittelin+joku+aika+sitten+hänelle.
11.09.2018 16:36
Ukko-Heikillä+oli+neljä+poikaa+joista+vain+yhdellä+on+jälkeläisiä.+Minä+en+ole+hänen+poikansa,+joten+kuulun+sukuun+äitini+kautta.+Isän+puolen+juuret+ovat+Eteläpohjanmaalla,+kaukaisin+sukulainen+jonka+olen+löytänyt+on+1600+luvulla+Ruovedeltä+Eteläpohjanmaalle+muuttanut+Paavo+Ollikainen.
10.09.2018 07:18
Hallussani+olevassa+sukutaulussa+vanhin+on+Olli+Kiiskinen,+s.1636+k.1734.+Siitäpä+voi+lähteä+kahlaamaan+alaspäin.
09.09.2018 16:56
10 / 34