Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+minun+pitäisi+kohdallasi+kumarrella?+Maksan+aivan+riittävästi+veroja+ja+täällä+on+hyvin+helppoa+jokaisen+väittää+mitä+vain+omista+tuloistaan.+Useimmiten+olen+törmännyt+siihen+faktaan,+että+fiksut+ihmiset+käyttäytyvät+fiksusti+ja+siitä+näkökulmasta+katsoen+mieleen+tulee+kyllä+monenlaisia+ajatuksia...+hmm...+itse+kustakin.+
Minä+en+näe+mitään+hienoa+siinä,+että+joku+täällä+vaikkapa+nyt+sitten+Repelle+lärviään+aukoo.+Jos+Repe+on+eläkkeellä+(?),+mitä+se+muille+kuuluu?+Eiköhän+jokainen+aikanaan+ole,+jos+ei+henki+sitä+ennen+lähde?+Enemmän+minä+olen+ihmeissäni+vaikkapa+siitä,+että+jotkut+täällä+väittävät+hyvinkin+tuottavaa+työtä+tekevänsä,+vaikka+aika+näyttää+täällä+kuluvan.+
Jos+jotakin+ylipäätään+ottaen+järjestelmästä+ymmärrät,+käsittänet,+että+verorahasi+eivät+edes+mene+eläkeläisille.+Oletko+moisesta+pikku+jutusta+IKINÄ+kuullut?
Suomeksi:+ÄLÄ+viitsi+puhua+pa..aa.
18.08.2019 18:54
Minä+en+näitä+ressukoita+toisistaan+erottele.+Eiköhän+tausta+liene+sama+ihan+kaikilla+noin+toimivilla.
18.08.2019 18:44
Huoh...+Oikeasti?
'Tarkoitin+sitä,+että+IHMISET+KUVITTELIVAT+ESIM.+LUONNONVOIMIEN+TAKANA+OLEVAN+JUMALTEN!
Joko+YMMÄRSIT?
18.08.2019 18:40
Toisin+kuin+Sinä,+minä+opetan+sitä+uskontoakin+muiden+aineiden+joukossa+ja+olen+luultavasti+aika+lailla+Sinua+paremmin+selvillä+siitä,+mitä+ja+miten+opetetaan.
18.08.2019 18:39
Peukkuja+katsos+voi+antaa+vain+rekattuna.+Kun+anonyymeille+alkaa+peukkuja+paukkua+-+kuten+täällä+usein+käy+-+niitä+ovat+rekatut+nikit+tuottaneet.+Sinullahan+niitä+riittää.+
Joko+muuten+olet+toipunut+siinä+määrin,+että+olet+kykenevä+itseäsi+kriittisesti+arvioimaan,+vai+oletko+edelleenkin+virheetön?
18.08.2019 18:37
Jos+ihminen+ei+olisi+varustettu+tietyillä+biologisilla+ominaisuuksilla,+emme+tosiaankaan+olisi+bkyenneet+ikinä+luomaan+tiedettä,+kulttuuria,+urheilua+jne.+Totta.+
Kun+näitä+ilmiöitä+aletaan+sitten+tutkia,+ei+ollakaan+enää+biologian+puolella.+
Se+tekstisi,+johon+alunperin+kommentoin,+on+tässä:
"Ei+siinä+paljoa+filosofiaa+tarvita+kun+ihminen+tekee+itse+itsestään+ihmisen.+Silloin+voi+tehdä+itsestään+sellaisen+kuin+haluaa,+voi+miettiä+minkälainen+haluaa+olla+luonteeltaan,+tavoiltaan,+käytökseltään.+Ihminen+pystyy+paljonkin+vaikuttamaan+omaan+olemiseensa+ja+elämiseensä."
Kuten+huomaamme,+tekstissä+EI+ollut+niitä+kohtia+kuin+mitä+väitit.+Sinun+olisi+syytä+perehtyä+siihen,+miten+nämä+keskustelut+täällä+rakentuvat.+
Jos+kykenet+ymmärtämään,+käsität+vallan+hyvin+senkin,+että+abortilla+itse+asiassa+on+vahva+sosiologinen+ulottuvuutensa+vaikkapa+sen+kautta,+miten+yhteisö+suhtautuu+aborttiin.+Sinun+väittämäsihän+on+tunnetusti+se,+että+on+olemassa+vain+yksi+ainoa+"oikea"+tapa+suhtautua+aborttiin.+Kun+alamme+pohtia+tuollaisia+asioita,+olemme+TÄYSIN+poissa+biologian+puolelta.+Sinun+OLETTAISI+sen+ymmärtävän.
18.08.2019 18:35
No,+esimerkiksi+nimim.+usko.vainen.
18.08.2019 18:28
Taas+Sinulta+puuttuu+täysin+historian+tosiasioiden+tuntemus.+
Ihmiset+nimenomaan+KEKSIVÄT+selityksiä+eri+ilmiöille,+kun+niiden+alkuperää+ei+tunnettu.+Luonnonilmiöt,+sairaudet,+onnettomuudet...+Listaa+riittää.+Taustalta+löytyivät+yliluonnolliset+toimijat.+
Ajatus+ilmiöiden+ja+asioiden+TUTKIMISESTA+syntyi+paljon+myöhemmin,+renessanssiajalla.+Siihen+asti+Euroopassakin+Raamatun+sana+määritteli+todellisuuden.+Kivuliasta+kirkolle+olikin+myöntää,+että+todellisuuden+tutkiminen+tosiaankin+tuotti+sellaisiakin+tuloksia,+jotka+sopivat+huonosti+yhteen+Raamatun+"totuuksien"+kanssa.+
Uskonnot+pohjimmiltaan+eivät+muuta+olekaan+kuin+yritystä+ymmärtää+yliluonnollista.+Kun+jumalia+ei+ole+viime+vuosituhansina+pahemmin+näkynyt,+ihmiset+ovat+joutuneet+kovasti+selittämään.
18.08.2019 18:28
Yllättävän+monille+uskovaisille+ei+näytä+sopivan+se,+että+seksuaaliset+vähemmistöt+saisivat+elää+tavallaan.+HEILTÄ+Sinun+pitäisi+aiheesta+kysyä.
18.08.2019 18:23
Jep.+Näyttää+noita+olevan.
18.08.2019 18:21
Oletko+muuten+tullut+uskis+pohtineeksi+sitä,+että+kova+on+Sinunkin+tarpeesi+kitistä+Repestä+ja+Repelle?
18.08.2019 18:19
Hienoa.
18.08.2019 18:18
Mikä+mahtaa+olla+SINUN+tilanteesi?+Sama+tilanne+sekä+armeijan+että+työssä+käymisen+suhteen?
18.08.2019 18:17
Huomaa+nyt+kuitenkin,+että+tuossa+yläpuolella+puhut+ihan+itse+asioista,+jotka+liittuvät+ihmisen+tapoihin,+käytökseen+jne.+Se+on+kuulehan+juuri+sitä+sosiologista+näkökulmaa.+
Minusta+Sinun+kannattaisi+pohtia+myös+sitä,+mikä+Sinusta+on+elämää.+Varsinkin+sitä+Sinun+olisi+suotavaa+tutkiskella,+mikä+on+ihmisen+elämää+ja+mikä+ei.
18.08.2019 18:16
Ilmeisesti+Sinun+Persujen+fantasiamaassasi+sitten+missään+ei+ole+mitään+sääntöjä+ja+ihan+kenelle+vain+saa+mitä+vain+sanoa.+Jos+Sinulla+on+lapsia,+olet+varmasti+Hieno+Kasvattaja!+Oikea+Mies+tai+Nainen?
18.08.2019 18:13
Tutki+itse+asiaa.+Se+selviää+helposti.+Uskontoa+opetetaan+koulussa+oppiaineena+muiden+joukossa.+Se+on+tietenkin+veteen+piirretty+viiva,+milloin+ollaan+tunnustuksellisella+puolella+ja+milloin+ei.+Itse+pidän+kuitenkin+parempana,+että+uskontoa+opettavat+opettajat+kuin+vain+fundamentalistit.
18.08.2019 14:54
Onko+niitä+paljonkin?+Saisiko+lähdettä?
18.08.2019 14:51
Sinulla+on+ongelma:+tunnustuksellinen+uskonnonopetus+on+poistunut+jo+vuosia+sitten+Suomen+kouluista.
18.08.2019 14:48
Sinä+esität+täällä+mielipiteitäsi,+joten+niillä+on+merkitystä.+Älä+koeta+kiemurrella+irti+tilanteesta.+Puhuit+hölmöyksiä+ja+Sinun+on+nyt+vain+yritettävä+selittää+ne.+Jumala+ei+paikalla+ole,+mutta+Sinä+ja+minä+olemme+täällä+keskustelemassa.+Yritä+siis+KERRANKIN+käydä+keskustelu+loppuun+saakka.+
Annat+ylempänä+ymmärtää,+että+homoseksuaalisuus+on+saman+tason+paha+teko+lapsiin+sekaantumisen+ja+eläinten+seksuaalisen+ahdistelun+kanssa.+Minä+siis+kysynkin+nimenomaan+SINUN+näkemystäsi+asiasta!+Vastausta+kehiin+vain!
18.08.2019 14:46
Sinä+puhut+tyystin+eri+asiasta.+Annat+ymmärtä,+että+ihminen+"etsii+Jumalaa".+Ihminen+enemmänkin+hakee+selitystä.+Kun+asioita+ei+ymmärretä,+kehitellään+selityksiä.+Käsitys+jumaluuksista+vain+sitten+kehittyi.
18.08.2019 14:43
138 / 730