Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No?+Missä+kommentit?
Eikö+tämä+ole+ihan+koko+keskustelun+ydinasia?
26.04.2020 12:09
Niin+LUULISI.
26.04.2020 12:09
Hmm...+Haluat+tahallasi+tulkita+tieteilijän+kommentin+tietyllä+tavalla.+
JOS+lähdemme+samalle+linjalle,+voimme+todeta,+että+Finlex+ei+tee+yhtään+mitään.+Se+on+vain+informaatiokanava+maamme+lainsäädäntöön+liittyen.+Finlex+EI+painota+yhtään+mitään.+Se+kertoo+ihan+neutraalisti+sen,+miten+maamme+lait+on+kirjoitettu.+
Finlex+tosiaankaan+EI+painota+mitään+liityen+alkion+ihmisyyteen!+Sekaisinko+olet?
Lääkäriliitto+eiedes++ole+se+taho,+joka+määrittelee+filosofis-eettis+-biologisesti+ihmselämän+alkuhetkeä.+Kuten+HYVIN+muistat,+Lääkäriliitto+ihan+selkeästi+toteaa+senkin+asian,+että+lopullista+totuutta+asiasta+ei+ole.+Muistatko+SEN+kohdan?
Outoa+tuo+valehtelu.
26.04.2020 12:08
Minullako+on+jokin+Patmoksen+tyyppinen+organisaatio+olemassa?
Joskus+Sinun+typeriä+heittojasi+on+mahdoton+ymmärtää.
26.04.2020 12:02
Ahvio+toimii+mielenkiintoisella+tavalla.+Tuo+toiminta+karkoittaa+eri+mieltä+olevat+Patmoksen+piireistä.
26.04.2020 11:38
Kaikki+on+katsos+suhteellista...
26.04.2020 11:35
"Kyse+ei+ole+vastustajien+omista+määrittelyistä,+vaan+yleisesti+tunnetuista+faktoista+jotka+"opettaja"+:D+vimmaisesti+kieltää.+Niillä+muilla+siis+tarkoittanet+itseäsi+ja+mutujasi."
"Osoita+itse+vain,+että+suurin+osa+kieltää+sinun+tavoin+itsestäänselviä+faktoja."
"Epämieluisat+faktat+ei+vain+katoa+eikä+muutu+sillä+että+kiistät+niiden+olemassaolon+ja+väität+niitäkin+pelkiksi+mielipiteiksi."
Onko+todellakin+näin?+Mihin+tuo+väitteesi+pohjautuu?+Siihenkö+vain,+että+ihmisen+"täytyy"+olla+tuota+mieltä?+MIHIN+siis+reallisesti+pohjautuu+näkemyksesi+siitä,+että+ihmisten+enemmistö+Suomessa+määrittelee+aborttia+Sinun+laillasi?+
MIHIN????
Ajatuksesi+keskustelemisesta+ovat+muutenkin+outoja.+Sinun+mielestäsi+minun+siis+edelleenkin+pitäisi+todistaa+asioita+Sinun+puolestasi?+Minunko+pitäisi+tosiaankin+Sinun+väitteesi+mukaan+todistaa,+että+enemmistö+suomalaisista+EI+ole+jotakin+mieltä?
Sekaisinko+olet?+Kuulehan:+JOS+väität+jotakin+olemassaolevaksi,+on+SINUN+tehtäväsi+todistaa+väitteeesi!+Eri+mieltä+olevien+tehtävä+EI+ole+todistaa+asian+olevan+päinvastoin.+
"Kuten+hyvin+tiedät,+se+lukee+selvästi+mm.+Lääkäriliiton+ja+finlexinkin+sivuilla.+Eli+ei+ole+mitään+pelkästään+jonkun+kirjoittajan+väitteitä+täällä.+Että+kuka+tässä+valehtelee+edelleen?"
Miksi+näitä+asioita+on+aina+vain+määriteltävä+uudelleen?+MIKÄ+Sinua+oikeasti+vaivaa,+ihminen?
Lääkäriliitonkin+kannanotto+on+selitetty+Sinulle+ties+miten+monta+kertaa!+Se+EI+ole+mielesi+mukainen.+Sinä+jolet+jumittunut+yhteen+osaan+Lääkäriliiton+kannanotoista,+vaikka+todellisuudessa+Lääkäriliiton+edustajat+puhuvat+ihan+muuta!+Etkö+tosiaankaan+suostu+ummärtämään,+että+Lääkäriliitto+on+vain+etujärjestö+ja+ajaa+jäsentensä+etua?+MIKÄ+siinä+on+vaikea+ymmärtää?+Lääkäriliitto+EI+ole+lainsäätäjä+EIKÄ+myöskään+mikään+moraalin+tai+oikean+ja+väärän+määrittelijä.+
MIKÄ+siinäkin+on+vaikeaa+käsittää?
Suomen+laki+on+oma+lukunsa.+Esimerkiksi+perintöasioissa+joudutaan+ottamaan+kantaa+jo+potentiaalisen+uuden+ihmisen+asemaan.+Niin+on+pakko+tehdä.+Lopullinen+totuus+silti+vain+on+se,+että+abortti+on+Suomessa+LAILLINEN+lääketieteellinen+operaatio+-+kuten+moni+muukin!+Sitä+tosiseikkaa+EI+mikään+muuta!+Ei,+vaikka+miten+saisit+itkupotkuraivareita+ja+messuaisit+loputtomasti+samoja+tekstejäsi+läpi!
Lisäksi+lait+ovat+tulkintaa+täynnä!+Suomessa+abortin+saa+käytännössä+helposti,+vaikka+siinäkin+asiassa+jaksat+jankuttaa!+Sinä+haluaisit+Suomeen+mallin,+jossa+aborttia+ei+halutessaan+saa+ja+Sinä+viis+veisaat+seurauksista+-+tyypillinen+aborttien+vastustaja+siinäkin+suhteessa?+Sinulle+riittää+se,+että+lainsäädäntö+vain+on+kireä+ja+alkio+saa+jatkaa+kehittymistään+-+olivatpa+olosuhteet+mitkä+vain.+MIKÄÄN+rationaalinenkaan+perustelu+ei+näytä+Sinulle+kelpaavan.+
Ties+monettako+kertaa+sanon+Sinulle+tämän+saman:+minä+EN+käske+kenenkään+ottaa+aborttia!+Sen+ratkaisun+tekee+jokainen+itse.+Sinä+olet+se,+joka+haluaa+tuon+ratkaisun+siirtää+muiden+käsiin+raskaana+olijalta!+Niin+yksinkertaisesti+asiat+menevät.+
Sinun+tapasi+"keskustella"+tekee+tästä+puuhasta+äärimmäisen+typerää.+Fanaattisuutesi+ja+mustavalkoistamisesi+ovat+sillä+tasolla,+että+olotilasi+oikeastaan+huolestuttaa+minua.+Periatteessa+olen+huolestunut+siitä,+onko+minunkaan+viisasta+oikeasti+ottaa+kantaa+teksteihisi.+Voi+olla,+että+parempi+olisi+vaieta.
26.04.2020 11:10
Joko+nyt+annat+näytteitä+niistä+puolueettomista+abortti-infon+tarjoajista?
26.04.2020 10:50
Minun+on+alati+vaikeampaa+ymmärtää+näitä+ihmisiä.+Loputon+kiukku+ja+raivo+ovat+tasolla,+jonka+luulisi+jo+tuntuvan+raskaalta.+
Maailmalta+saa+ihmetellä+Trumpin+ja+varsinkin+hänen+kannattajiensa+logiikkaa,+mutta+Suomestakin+näyttää+löytyvän+ihmisiä,+joiden+ajatusmaailma+on+karannut+jonnekin+kauas+reaalimaailmasta.+Nämä+ihmiset+eivät+hyvin+todennäköisesti+oikein+ole+enää+kiinni+tosimaailmassa.
26.04.2020 10:49
Minä+en+kuules+ole+ollut+"julistamassa"+yhtään+mitään!+Sinäkö+olet?
Joudun+ilmeisesti+korjaamaan+JÄLLEEN+käsityksiäsi:+tämä+on+edelleenkin++keskustelulle+tarkoitettu+sivusto.+Täällä+ottavat+ihmiset+kantaa+eri+asioihin.+Niin+teen+minä+ja+niin+teet+myös+Sinä.+Me+esitämme+mielipiteemme+eri+asioista+-+tässä+tapauksessa+abortista.+Koetamme+perustella+näkemyksemme+jotenkin+ja+jos+keskustella+haluaa,+voi+yrittää+ottaa+kantaa+mudenkin+sanomisiin+ja+yrittää+löytää+asioita+tukemaan+omia+näkemyksiä.+
Ymmärrätkö+tämän?+Jos+et,+mitä+kohtaa+edt+ymmärrä?+Onko+jokin+kohta+tuosta+edeltä+väärin?+Mikä?
Vaikka+miten+koetan+toimiasi+hahmottaa,+en+kykene+löytämään+niille+rationaalisia+perusteita:+Sinä+vain+yksioikoisesti+jankutat+ja+kiukuttelet.+Sinulle+ei+ilmeisesti+kelpaa+mikään+muu+kuin+sellainen+teksti,+jossa+joku+on+kanssasi+samaa+mieltä?+Näinkö+asia+on?
26.04.2020 10:47
Niin?+Mitä+sitten?
Miksi+meidän+pitäisi+elää+muinaisten+aikojen+paimentolaisten+normien+mukaan?
26.04.2020 10:41
Keskustele+ihan+vapasti+vain,+vaikka+koko+loppu+vuosi.+
Kyse+on+siitä,+että+minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+jankuttaa+kreationismista+tai+tästä+asiasta+tässä+keskustelussa,+koska+kreationismille+on+oma+keskustelunsa!+Siellä+Sinä+epäilemättä+saisi+tähänkin+avaukseesi+paljon+minua+asiaan+perehtyneempien+kommentteja.+
Sinä+tietenkin+voit+tänne+nostaa+uusia+näkökulmia.+Kertoisitko+vaikkapa+esimerkiksi+siitä,+mitä+Schweitzer+itse+asiasta+sanoo?
25.04.2020 20:55
Oletko+ajatellut+järjestää+mielenosoitusta+tai+tehdä+jotakin,+jotta+saat+näkemyksellesi+näkyvyyttä?
25.04.2020 19:32
Tämä+juttu+on+käsitelty+jo+ajat+sitten.+
Siitä+vain+julkisesti+huutelemaan,+että+evoluutioteoria+on+nyt+kumottu.
25.04.2020 19:27
Miksi+sitä+pitäisi+viettää?
25.04.2020 19:15
Eli+kaikki+asiantuntijat,+jotka+ovat+asiasta+eri+mieltä,+ovat+väärässä?
25.04.2020 19:12
Sinä+se+JAKSAT+tuota+samaa+toistella.+
JOS+se+YK+jotakin+tavoittelee,+se+kyllä+sen+asian+sanoo+ihan+suoraan+ja+myöskin+TOIMII+jotenkin+ja+ilmoittaa+kantansa+muualla+kuin+yleisperiaatteissaan!+Käsitätkö?
Meillä+on+nähtävissä+ihan+jatkuvasti+maailmalta+tilanteita,+joissa+YK,+sen+alaiset+järjestöt+ym.+ovat+sekä+kantansa+ilmaisseet+että+toimineet.+Oletko+IKNÄ+huomannut?+Onko+tällaisesta+ollut+merkkejä+maailmalla?
Aborttiasiastako+YK+sen+sijaan+on+kantansa+vuosikymmeniä+sitten+vain+kerran+ilmaissut+ja+se+onkin+sitten+siinä?+Onko+MISTÄÄN+YK:n+tominnasta+havaittavissa,+että+se+tosiaan+pyrkisi+kireämpiin+aborttilakeihin?+ONKO??
Pittääkö+toistaa,+että+vastaat?+ONKO+sellaista+toimintaa+YK:lta+havaittavissa?
Riittääkö+kaisi+kertaa,+vai+laitanko++vielä+kolmannenkin?
Ja+JOS+YK:n+kannanotolla+ei+merkitystä+kerran+tosiasiassa+ole,+MIKSI+ylipäätään+ottaen+vetoat+siihen?+Miksi+jankutat+asiaa,+joka+on+kerran+vain+todettu+ja+ei+johda+yhtään+mihinkään+kuitenkaan+käytännössä?
25.04.2020 19:10
Määrittelisitkö+ensiksi,+mitä+tarkalleen+ottaen+tarkoitat+kristillisillä+arvoilla?
Käytännön+esimerkkejä+noista+arvoista+ja+niden+toteutumisesta?
24.04.2020 14:31
J.+Ahvio+näyttää+kärsivän+Koronasta+rajusti,+sillä+jutuista+päätellen+hänen+käsityksensä+todellisuudesta+muuttuvat+aina+vain+oudommiksi.+
Koko+joukko+ihan+oikeita+asiantuntijoita+on+ymmärtääkseni+todennut,+että+Korona+on+luonnollista+alkuperää.
24.04.2020 14:10
Millaisia+aborttilakeja+oletat+YK:n+suosivan?
MIHIN+oletuksesi+perustuu?
MITEN+se+näkyy+YK:n+käytännön+toimina?
24.04.2020 14:03
18 / 730