Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14592
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ruotsilan+juttu+on+kuin+Trumpin+puheista+otettu.+Kuvittelin+Ruotsilan+olevan+mies,+joka+kykenee+asiapohjaiseen+kannanottoon,+mutta+näköjään+olin+väärässä.
12.09.2020 18:02
Arto:+voisimmeko+me+käydä+tämän+keskustelun+loppuun?+Olisiko+mahdollista,+että+kun+ehdit,+ottaisit+ajatuksiini+kantaa?
12.09.2020 17:58
Kertoisitko+meille+MIHIN+perustuvat+näkemyksesi+Bidenistä?+Ovatko+nuo+tietosi+jonkin+puolueettoman+tahon+vahvistamia?
12.09.2020 17:56
Kaikki+nuo+luettelemasi+jutut+ovat+kovasti+suhteellisia+ja+niistä+ja+niiden+hyödyistä+voi+olla+montaa+eri+mieltä.+Toki+minkä+tahansa+asian+saa+tuntumaan+positiiviselta,+jos+oikein+vääntää.+
Olisiko+Sinusta+hyvä+se,+jos+Suomenkin+presidentit+toimisivat+Trumpin+tavoin+ja+nimittelisivät+esimerkiksi+kaikkia+vähänkin+eri+mieltä+olevia+erilaisilla+lapsellisilla+liikanimillä?
10.09.2020 17:06
"Pelottavaa+olisi+Bidenin+voitto,+se+olisi+Amerikan+loppu."
Saisinko+perustelut+tälle+ajatukselle?
"...koska+Bidenin+on+ollut+pakko+siirtyä+enemmän+vasemmalle+–+ja+se+voi+olla+liikaa+joillekin."
Siltäkö+Sinusta+näyttää?+Mitkä+Bidenin+mielipiteet+osoittavat+tuota?
"Aivan+järjettömäksi+sekasorroksi+kyllä+maa+muuttuu+demokraattien+ohjauksessa.+esim.+kaikkinainen+syrjintä+kielletään+kriteerinä+subjektiivinen+syrjityksi+joutumisen+tunne.+Kuka+tahansa+voi+siten+väittää+tulleensa+syrjityksi."
Mistähän+Sinä+tämänkin+idean+oikein+tempaisit?
"Jos+Suomessa+olisi+kaksi+samanlaista+ehdokasta,+ehdottomasti+Trumpin+kaltainen."
Niinkö?+Kertoisitko+tarkemmin?+Mitä+Trumpin+toimista+pitäisi+kopioida?
10.09.2020 16:58
Suosittelen+Sinua+Arto+lukemaan+tekstini+läpi+uudelleen.+Nyt+poimit+sieltä+ainoastaan+yhden+kohdan+kommentoitavaksi,+vaikka+otin+kantaa+juttuihisi+laajemmin.+Mitäs+jos+kerrankin+perkaisimme+väitteitäsi+läpi+huolella?
Minua+hämmästyttää+sekin,+miten+kova+tarve+Sinulla+on+ottaa+kantaa+kouluasioihin,+vaikka+et+tunnu+niistä+paljoa+tietävän.+Sinä+ja+muutama+muu+täällä+koettaa+kovasti+luoda+sellaista+mielikuvaa,+että+koko+koululaitos+ei+pyri+mihinkään+muuhun+kuin+muuttamaan+oppilaat+seksuaalsten+vähemmistöjen+piireihin+kuuluviksi.+Ajatuksesi+on+outo+ja+typerä,+sillä+kyllä+meillä+koulussa+riittää+ihan+muutakin+tekemistä.+Et+ole+sattunut+huomaamaan?
Hyvin+mielelläni+kyllä+Arto+keskustelen+kanssasi+siitä,+mitä+elämä+nykypäivän+koulussa+on!+Jos+et+jotakin+tiedä,+suosittelen+kysymään.+Typerät+yksinkertaistetut+yleistykset+yksittäistapausten+pohjilta+eivät+järin+mielekkäitä+ole.
10.09.2020 16:55
Näemme+ihan+seuraavien+muutamien+kuukausien+aikana+sen,+mitä+Trumpille+tapahtuu.+Itse+en+ole+lainkaan+varma+siitä,+että+hän+välttämättä+jäisi+kakkoseksi.+USA:ssa+mikä+vain+näyttää+olevan+mahdollista.+Kykyni+ymmärtää+tuon+maan+kansalaisten+ajatusmaailmaa+on+aika+lailla+loppunut.+
Puheet+Trumpista+Jumalan+"valittuna"+ovat+mielettömiä.+Yhtä+lailla+kai+voidaan+määritellä+sitten+kuka+tahansa+hirmuhallitsija+"valituksi"?+Kukin+heistä+kurittaa+omia+kansalaisiaan+ja+joskus+muitakin.+Trumpin+valinta+oli+oire+siitä,+miten+sekaisin+maailman+mahtavin+suurvalta+on+ja+SE+on+oikeasti+lähes+pelottavaa.+Minusta+USA:ssa+on+nähtävissä+samoja+merkkejä+kuin+Rooman+valtakunnassa+aikoinaan.+Nyt+pelissä+mukana+vain+ovat+ohjukset!
Trump+on+silittänyt+maansa+uskonnollista+äärioikeiustoa+myötäkarvaan+ja+jo+se+on+groteskia.+Ilmeisesti+niissä+piireissä+ei+kyetä+hahmottamaan+syy-yhteyksiä?
Huvittavana+yksityiskohtana+aiheeseen+liittyen+voisin+todeta,+että+Patmoksen+Ahvio+on+tehnyt+aiheeseen+liittyen+muutamia+avauksia+blogissaan.+Hän+on+myös+aloittanut+ankaran+sensuurin,+sillä,+minun+tekstini+näyttävät+jäävän+lähes+tyystin+julkaisematta.+Sensuuria+mieheltä,+joka+vaatii+itse+sananvapautta?
Jos+paikalla+on+joku+Trumpin+ihastelija,+haluaisin+esittää+kysymyksen,+johon+en+ole+vielä+saanut+vastausta:+olisitteko+tyytyväisiä,+jos+Suomessakin+olisi+Trumpin+tapaan+toimiva+presidentti?
09.09.2020 19:05
Aika+on+kypsä+taas+minunkin+kommentoida+tänne+jotakin.+Kun+nyt+vielä+lisäksi+avaus+sivuaa+koulumaailmaa,+lausun+omia+ajatuksiani.+
En+oikein+arto+ymmärrä+Sinun+avauksesi+tavoitteita.+Kiina+on+oma+lukunsa.+Siellä+tehdään+monia+asioita+toisin+kuin+Suomessa,+minkä+lienet+huomannutkin.+
Koulu+ilman+uskontoa?+Kun+Kiinan+esimerkiksi+nostit,+kattaako+ajatuksesi+uskonnoista+KAIKKI+uskonnot?+Miten+kommentoit+aihetta?+Mahdatko+olla+yhtä+lailla+kiinnostunut+kaikkien+uskontojen+asemasta+Kiinassa?
Lisäksi+haluaisin+muistuttaa+Sinua+Arto+siitä,+että+Suomessa+koulussa+annettava+uskonnon+opetus+on+jo+nyt+ns.+ei-tunnustuksellista.++Oletko+siitä+perillä?+Kyllä+monissa+kunnissa+ainakin+jossakin+määrin+tehdään+vielä+yhteistyötä+kirkon+kanssa,+mutta+entisaikojen+tapaan+mikään+ehdoton+pakko+osallistuminen+siihen+ei+ole.+
Ketjussa+esiin+noussut+elokuva+on+minusta+kyllä+jo+aikoja+sitten+käsitelty.+Lienet+Arto+selvillä+myös+siitä,+että+lukio+ei+ole+sama+asia+kuin+peruskoulu?+Älä+siis+viitsi+nolata+itseäsi+lapsellisilla+yleistyksillä.+Sama+koskee+myös+julistustasi+Setasta+ja+kouluista.
09.09.2020 18:56
Niin.+Totuushan+on+kuitenkin+se,+että+tässä+maassa+on+paljon+liikkuvia+äänestäjiä,+jollainen+itsekin+jossain+määrin+olen.+On+aika+outoa+kuvitella,+että+siihen+joukkoon+oikeasti+eivät+vaikuttaisi+imagotekijät.+On+kumjmallista+kun+täälläkin+oikeasti+joku+kitisee+siitä,+että+ihmiset+äänestävät+sen+mukaan,+miten+kuvittelevat+asioiden+olevan.+Juuri+siitähän+kyse+on!
Minua+itseäni+ärsyttää+suunnattomasti+se+trollaaminen,+jota+Persut+tuntuvat+harrastavan+ihan+yliluonnollisessa+määrin.+Fanaattinen+Trumpin+kehuminen+ja+koulujen+aukaisusta+vaahtoaminen+ovat+asioita,+jotka+eivät+kansan+enemmistön+silmissä+näytä+kovin+järkeviltä.
07.05.2020 16:18
Suomessa+näyttää+näitä+"oikean+tiedon"+lähteitä+riittävän.+On+se+omituista.+Salaliittoteoriat+ja+rokotevastaisuus+kukkivat+kuin+jossakin+USA:n+Perähikiöillä...
Minä+kaipaisin+Koronaan+liittyen+tietoa+siitä,+miten+moni+kuolema+on+ollut+selkeästi+"ylimääräinen".+Tällä+tarkoitan+niitä+kuolemia,+joissa+kuollut+on+ollut+selvästi+hyväkuntoinen+ja+nuori+ihminen.+
Raaka+totuushan+kuitenkin+on+se,+että+jos+laitoksessa+ihminen+on+vuodepotilaana,+kuolema+ei+läheskään+aina+ole+mikään+suuri+yllätys.+Useimpien+kohtalo+kuitenkin+on+keuhkokuume+tai+muu+rajumpi+infektio.+Jos+turhat+krumeluurit+riisutaan+pois,+en+ainakaan+itseni+kohdalla+osaisi+kuvitella+sitä,+mitä+eroa+olisi+sillä+kuolenko+nyt+vai+kuukauden+päästä+-+jos+maailmasta+en+edes+mitään+tajua.
03.05.2020 10:46
Sanoma+itsessään+ei+poikkea+väitteistä,+joita+uskontojen+nimissä+esitetään.+Sävyeroja+on,+mutta+ei+se+uutta+ole.+
Minua+kummastuttaa+se,+että+uskovaiset+tavallaan+vaativat+heitämään+aivot+ns.+narikkaan+ja+uskomaan+sokeasti.
02.05.2020 19:08
Näisä+olosuhteissa+Persujen+alamäki+on+väistämätön.+Huomio+kiinnittyy+luonnollisesti+hallitukseen+ja+sen+toimiin+
On+oikeastaan+irvokasta,+että+Persut+uhoavat+katkerina+nyt+sitä,+miten+tilanne+muuttuu,+kun+laskujen+maksu+alkaa:+tuollaisen+asian+toteaminen+alleviivaa+sitä,+miten+helppoa+on+oppositiosta+huudella+ja+kritisoida+heitä,+jotka+päätöksiä+tosiasiassa+tekevät.+Tuon+tyyppiset+uhoamiset+eivät+ainakaan+minun+silmissäni+herätä+luottamusta+siihen,+että+puolue+olisi+kykenevä+tai+edes+halukas+todelliseen+vastuunkantoon.
02.05.2020 19:06
Ne+luonnonlait+ovat+useimmiten+enemmänkin+sellaisia+säännönmukaisuuksia,+jotka+ihminen+on+esimerkiksi+käsitteitä+luomalla+yhdistellyt+ja+muokannut+sitten+niistä+sellaisen+kokonaisuuden,+että+se+on+pystytty+selittämään.+
Jos+kaikki+ylimääräinen+riisutaan+vaikkapa+luonnosta+pois,+kokonaisuus+on+lopulta+kaoottinen.+Koska+tahansa+voi+vaikkapa+luonnossa+eläin+tulla+syödyksi.+Kaikenlaiset+säännönmukaisuudet+ovat+enemmänkin+katsojasta+ja+hänen+määrittelyistään+kiinni.+Ihmisellä+on+äly+ja+sen+avulla+hän+pystyy+tarkastelemaan+asioita+toisin+kuin+vaikkapa+ne+eläimet.
02.05.2020 19:03
Ymmärrän.+Päiväkänni+selittää+sekoilusi.
02.05.2020 17:02
Väitätkö+siis,+että+Ahvio+EI+ole+alkanut+saada+kritiikkiä+blogiensa+sisällöstä?
Mikä+muuten+tarkalleen+ottaen+on+Sinun+intressisi+puolustella+Patmosta?+Onko+se+jollakin+tavalla+Sinun+mielestäsi+sellainen+järjestö,+että+sitä+ei+saa+tai+voi+kritisoida?
Ovatko+esimerkiksi+Ahvio+näkemykset+Sinusta+oikeita?+Ovatko+väitteet+hänen+juttujensa+politisoitumisesta+Sinusta+aivan+tuulesta+temmattuja+ja+perusteettomia?
02.05.2020 16:53
Tuo+on+niin+klassikko+tuo+toimintatapasi,+että+vänkäät+minua+lesboksi!+Räkänauru+minulta+pääsi!
Taidat+olla+itse+niitä+peräkammarin+poikia,+jotka+kitisevät,+kun+vaimoa+ei+löydy?
Ei+varmasti+löydy+tuolla+asenteella.
02.05.2020 16:30
Kyllä+minä+ymmärrän+vallan+hyvin.+Lue+vaikkapa+tästä:
"Pääministeripuolue+sdp+on+Alma+Median+ja+Iltalehden+kannatuskyselyssä+ottanut+jo+reipasta+välimatkaa+toiseksi+suosituimpaan+puolueeseen,+pitkään+kyselyjen+ykköspaikalla+olleeseen+perussuomalaisiin.
Alman+tuoreen+kyselyn+mukaan+sdp:n+kannatus+on+24,1+prosenttia,+missä+on+nousua+maaliskuun+kyselyyn+tasan+kolme+prosenttiyksikköä.
Perussuomalaisten+suosio+sen+sijaan+on+laskenut+20,1+prosentista+18,8+prosenttiin."
Kauppalehti
02.05.2020 16:28
Ja+kaikkiko+on+aina+sitä+suvakkifemakkosensuuria,+jos+Sinulle+jotakin+huomauttaa.+Sinun+pitää+saada+aukoa+päätäsi+kaikille?
02.05.2020 16:24
Noin+se+tuppaa+olemaan.
02.05.2020 13:28
Eihän+sanomassa+mitään+vikaa+ole:+uskokoon+ken+haluaa.+
Kyse+on+siitä,+että+sen+uskon+pohjilta+ei+kannata+ehkä+vaatia+muita+uskomaan+samoin.
02.05.2020 13:27
6 / 730