Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikki+antavat+jossakin+määrin,+mutta+Persuissa+kyse+on+ydinalueesta:+koko+puolue+on+pelkkää+populismia.
03.11.2019 10:09
Ymmärrän+jankutuksesi+ytimen,+mutta+ensin+on+määriteltävä,+mikä+ON+se+"normaali".+Se+ei+olekaan+niin+yksinkertaista+kuin+luulisi.+
Onko+"normaali"+ylipainoinenkin?+Keskivertoa+matalammalla+älykkyydellä+varustettukin?+Lyhytkasvuinen?+ADHD:stä+tai+Aspergerista+kärsivä?+Koulukiusaaja?+Huippuälykäs?+aseksuaali?+Biseksuaali?+Laiska?+Yli-innokas?+Huippu-urheilija?+Motorisesti+kömpelö?+On+kovasti+vaikeaa+määritellä,+kuka+lopulta+on+"normaali"+ja+kuka+ei?+
Toki+Sinun+maailmassasi+ilmeisesti+normaaleja+lapsia+kykenevät+kasvattamaan+VAIN+KD:n+ja+Persujen+kannattajat?+Heidän+lapsensa+ovat+sitä+parhaimmin+koulussa+menestyvää+joukkoa,+josta+tulevaisuuden+Suomen+johtajat+nousevat?
Kun+Sinulla+on+niin+hyvä+ja+selkeä+käsitys+asioista,+kerro+OMISTA+kasvatussaaavutuksistasi.+Ovatko+SINUN+lapsesi+"normaaleja"?+Miten+tämä+näkyy?+Kertoisitko?
03.11.2019 10:08
Minusta+asioita+on+käsitelty+julkisuudessa+kovasti.+Lopujen+lopuksi+kyse+on+vain+ja+ainoastaan+Raamatun+tulkitsemisesta.+Kirkon+muodostavat+ihmiset.+Kun+ihmiset+ajattelevat+Raamatun+teksteistä+tietyllä+tavalla,+kirkon+on+tulkintojaan+pakko+muuttaa.+Niin+asiat+lopulta+ovat+aina+menneet.
03.11.2019 10:01
Olisi+hyvä+muistaa,+että+kirkon+rooli+oli+pitkään+äärimmäisen+konservatiivinen.+Yllättävän+monilta+on+unohtunut+ilmeisesti+jo+koulussa+opittu+säätyjako:+aatelisto,+papisto,+porvaristo+ja+talonpojat.+Se+oli+tosiasiassa+pitkään+"Jumalan+säätämä+järjestys",+jonka+rikkominen+ei+ollut+suotavaa.+
On+kieltämättä+hieman+koomista+nähdä,+että+moni+tämän+päivän+itsestäänselvyys+on+aikanaan+ollut+maamme+"kristityille"+vastenmielinen+asia.+Näistä+asioista+vain+ei+oikein+mieluusti+keskustella.
03.11.2019 09:59
"Taisi+mennä+kiukkusi+väärään+osoitteeseen!"
Enpä+usko.+
"Kerro,+mitä+tuo+monisanainen,+mitäänsanomaton+jargonisi+oikein+tarkoittaa,+kun+aina+kiperän+tilanteen+tullen+kirjoitat+eepoksen+mutua,+jolla+ei+oikeastaan+ole+mitään+sisältöä,+joka+koskettaisi+mm.+nyt+ihmisyksilön+elämän+alkua,+johon+vastasit.+Kukaan+ei+edes+jaksa+lukea+tuollaista+jargonia,+jolla+yrität+johtaa+keskustelua+sivuraiteile."
Ei+asiasisältöä.+Et+myöskään+kommentoi+tekstiäni,+vaan+minua.+Tyypillistä+ja+tuttua.+Se+ei+yllätä,+että+muutama+sata+merkkiä+on+Sinulle+liian+pitkä+teksti.
"Siksi+bologisten+faktojen+esillä+pitäminen+on+sananmukaisesti+elintärkeää+pienen+ihmisyksilön+elämän+kannalta.+Mutta+siitäpä+sitten+alkaa+kauhea+raivoaminen+ja+tuollainen+jarginin+jauhaminen."
"Bologiset"+tosiaankin.+Huoh.+Sinä+itse+tuossa+muuten+kiukkuilet.+Minä+olen+rauhallinen+ja+yritän+selittää+Sinulle+asioita.+
"Abortin+puolustajat+kun+menettävät+perustelunsa+arvon+ihan+näin+yksinkertaisen+biologisen+faktan+vuoksi."
Niinkö?+Sinäkö+sen+asian+määrittelet?
03.11.2019 09:54
Avaus+on+oiva+esimerkki+siitä+roskasta,+mitä+joidenkin+ihmisten+"ajatushautomo"+tänne+tuottaa.+Yhä+useammin+joutuu+oikeasti+miettimään,+mikä+tiettyjä+ihmisiä+vaivaa.+Onko+huomionkipeys+niin+suuri,+että+muita+on+loputtomasti+koetettava+saada+huomaamaan+tekstit?+Jos+joku+tuota+ilmaiseksi+tekee,+ei+voi+kuin+ihmetellä.
03.11.2019 09:50
Halla-aho+antaa+populismin+ilmeisesti+viedä+itseään+ja+kannattajakunnan+uskollisimmat+eivät+anna+tosiasioiden+turhaan+itseään+vaivata.+
Persut+on+kehuskellut+olevansa+suurin+yritäjien+kannattama+puolue+ja+tosiasia+on+kyllä+se,+että+yrittäjät+suuresti+pitävät+ihmisistä,+jotka+tekevät+työnsä+halvalla.
03.11.2019 09:47
Olisikohan+tuo+kirjoittaja+ottanut+tekstiinsä+mallia+Sinulta?
03.11.2019 09:43
Kerro+nyt+ihmeessä,+miten+suuri+perhe+Sinulla+itselläsi+on,+kun+Sinä+niiiiin+paljon+lasten+asioista+murehdit?+Sinunlla+TÄYTYY+varmastikin+olla+useita+lapsia,+koska+Sinä+TIEDÄT,+että+lasten+elättäminen+on+helppoa+ja+vaivatonta.+Olet+ilmeisestikin+myös+saanut+jo+lapsistasi+useat+kunnialla+kasvatettua+pitkälle,+koska+myöskään+lasten+myöhempien+vaiheiden+haasteet+eivät+ole+Sinulle+vieraita?
03.11.2019 09:42
Laita+siis+ÄKKIÄ+kehiin+vastaukseksi+ci.berät+jutut+ym.+vanhat+tutut!
03.11.2019 09:38
Minulla+ovat+"albuumissa"+vain+sellaiset+tosiasiat,+jotka+ovat+minua+huomattavasti+oppineempien+eri+alojen+ammattilaisten+selvittämiä.+En+esimerkiksi+pidä+erilaisia+myyttejä+ehdottomina+tosiasioina.
03.11.2019 09:36
Teorioitasi+ei+vain+todellisuus+tue.
03.11.2019 09:34
Teet+siis+nuohoushommatkin+ihan+itse?+Mielenkiintoista.+Sinulta+ei+myöskään+ikinä+mene+mitään+rikki?+Sinulle+ei+ikinä+tuoda+kotiin+mitään+sellaista,+mitä+itse+et+saisi+tuotua?+Ovellasi+ei+ikinä+käy+ketään+yrittämnässä+myydä+mitään+ja+kotonasi+ei+ilmeisesti+käy+oikein+muita+vieraitakaan+kuin+vain+kreationisteja?
Kova+kaveri!
03.11.2019 09:34
Kanervan+erottaminen+oli+oman+aikansa+tapahtuma.+Typeryyksiähän+hän+on+aina+tehnyt+nuorten+naisten+kanssa.+Olettaisin+Sinunkin+suhtautuvan+esim.+kumppanin+pettämiseen+kriittisesti?
Soinin+toiminta+ei+ollut+linjassa+Suomen+virallisen+ulkopilitiikan+ja+kannan+kanssa.+Kun+ministeri+puhuu,+hänen+pitää+käsittää+VAPAA-AJALLAANKIN+(!)+edustavansa+ensisijaisesti+Suomea.+
Räsäsen+TÄYTYY+koulutettuna+ihmisenä+käsittää,+että+kun+hän+julistaa+suureen+ääneen+noudattavansa+ensin+Raamattua+ja+vasta+sitten+lakeja,+se+kuulostaa+nykypäivänä+lähinnä+typerältä.+1200-luvulla+tilanne+olisi+ehkä+ollut+toinen.+
Tästä+huolimatta+en+usko,+että+Räsänen+mihinkään+suuriin+ongelmiin+joutuu.+Toisaallahan+jo+totesinkin,+että+se+ei+taida+kovin+mieluista+kaikille+olla,+jos+myös+islamilaiset+alkavat+uskonvapauden+nimissä+julistaa+omia+tuomioitaan.+Mitäs+ajattelet?
02.11.2019 19:28
Marttyyrit+olivat+aikoinaan+kovemmilla.+Ei+tainnut+ehtiä+selfieitä+ottamaan.
02.11.2019 19:16
Ajattelet+asioita+hirvittävän+yksioikoisesti+ja+oikeastaan+epärealistisesti.+Missään+vaiheessa+ihmiskunnan+historiaa+ei+ole+ollut+olemassa+mitään+erikoisia+universaaleja+"oikeuksia".+Ne+oikeudet+ovat+olemassa+vain+siinä+tapauksessa,+että+vallankahvassa+olevat+suostuvat+niihin+oikeuksiin.+
Demokratioissa+taas+enemmistö+määrittelee+oikeudet.+Tämä+konkretisoituu+lainsäädännössä.+Toki+lainsäädäntöön+nykypäivänä+vaikuttavat+asiantuntijoiden+näkemykset+yhtenä+osana.+Juuri+tätä+olen+koettanut+Sinullekin+toistella+-+ilmeisen+huonoin+tuloksin:+JOS+asiantuntijat+lähtisivät+alkion+ihmisyyden+suhteen+tekemään+suuria+periaatteellisia+linjauksia,+tämä+näkyisi+ihan+ilman+epäilystä+niin+siellä+Sinun+ihastelemissasi+oppikirjoissa+kuin+muutenkin.+Meidän+EI+tarvitsisi+tätä+keskustelua+juuri+käydä,+sillä+minäkin+olisin+luultavasti+kanssasi+samaa+mieltä.+
Totuus+kuitenkin+on+se,+että+me+emme+elä+abortin+tai+alkion+ihmisyyden+suhteen+yhden+totuuden+maailmassa.+Sinulla+on+oma+mielipiteesi+ja+minulla+omani.+Me+kummatkin+koetamme+perustella+omia+näkemyksiämme+niin+hyvin+kuin+vain+voimme.+
Minä+olen+-+osin+nimimerkkinikin+kautta+-+abortin+suhteen+realisti.+Minä+en+pidä+aborttia+mitenkään+hyvänä+enkä+edes+tavoittelemisen+arvoisena+asiana,+mutta+minä+näen+maailman+olevan+kuitenkin+muutakin+kuin+pelkkää+mustavalkoista+asetelmaa+linjalla+joko-tai.+Tällä+tarkoitan+sitä,+että+en+millään+kykene+uskomaan+abortin+katoavan+Suomesta,+vaikka+lait+kireiksi+vedettäisiinkin.+Minun+ymmärrykseni+yhteiskunnallisista+asioista+kertoo+sen,+että+seurauksena+olisi+aborttimatkailu+naapurimaihin.+Todennäköisesti+abortin+tekijöitä+löytyy+kyllä+aina.+Moderni+lääketiede+on+myös+tehnyt+tosiasiassa+abortista+helpon:+pillerin+saa+kyllä+suusta+alas+halutessaan.+Mitään+pakkoa+ei+siis+ole+lääkärille+mennä.+
Minä+yritän+selittää+sitä,+millä+logiikalla+viranomaisetkin+asioihin+suhtautuvat:+on+hullua+säätää+lakeja,+joita+ihmiset+eivät+kuitenkaan+noudata.+Olisi+mieletöntä+säätää+vaikkapa+tähän+maahan+20+km/tunnissa+nopeusrajoitukseksi+kaikkialla.+Yhtä+mieletöntä+on+olettaa,+että+ihmiset+eivät+avointen+rajojen+aikana+matkustaisi+Ruotsiin+tai+Viroon+aborttia+teetättämään.+Kuten+lienet+huomannut,+kynnys+teetättää+vaivalloisempiakin+operaatioita+esim.+Virossa+on+kohtuullisen+matala+nykyisin.+Oletko+huomannut+asiaa?
Minä+en+millään+kykene+uskomaan,+että+maamme+valtavat+joukot+koulutettuja+naisia+suostuisivat+tuosta+vain+aborttioikeuden+heikennyksiin.+Sinä+voit+määritellä+asiaa+miten+tahansa,+mutta+jo+Soinin+aukaistua+sanaisen+arkkunsa+reaktiot+olivat+melkoisen+selkeitä.+Mieluista+ei+luottamuksen+äänestäminen+Soinille+ollut+kokoomuksen+nuorten+naiskansanedustajien+joukossa.+Sitäkin+asiaa+täällä+piti+jankuttaa+ihan+omituisesti.+Koko+ajan+minun+piti+todistaa+asioita+yhdelle+neropatille+-+Sinulle?+-+vaikka+luottamusäänestystä+ja+sen+taustoja+ihan+selkeästi+käsiteltiin+lehdistössä.+Sama+koskee+myös+Persujen+pj:n+Halla-ahon+näkemyksiä+abortista+ja+Soinista.+
Jos+konservatiiviset+aatteet+leviävät+rajusti+Suomessa,+tilanne+voi+toki+muuttua.+Seuraukset+vain+ovat+ne+samat,+joita+muuallakin+on+nähty:+naisen+aseman+heikkeneminen,+nuorten+muutto+pois+maasta+jne.+Nykymaailmassa+kaikki+vaikuttaa+kaikkeen.+Se+on+asia,+mitä+et+tunnu+millään+ymmärtävän.
02.11.2019 19:15
Nostetaanpas,+ettei+kannanottoni+ihan+heti+unohdu...
02.11.2019 18:56
Jep.+Tykkään+analysoida+asioita.
02.11.2019 14:59
Noh,+Sinun+ilmeisesti+kannattaakin+kysyä+ihan+kaikilta+"tontillasi"+kävijöiltä,+ovatko+he+VARMASTI+kreationisteja.+Kerro+sitten,+mikä+on+tutkimustulksesi+saldo.+Kreationistejahan+kuitenkin+ON+Suomessa+kohtuullisen+pieni+osuus+väestöstä.
02.11.2019 14:58
Ja+se+"Jeesuksen+seuraaminenko"+tarkoittaa+tosiasioiden+kieltämistä?+Usko+yli+kaiken+muun?
02.11.2019 14:56
93 / 730