Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

391

1. Ilmeisesti tuossa sananparressa ei ole noin syvälliseti ja suppeasti ajateltu mitä sinä tulkitset?Hullu voi olla vaikka työ hullu,kalastus hulluuteen saakka ym,ihan mikä menee hulluuden puolelle noin suurpiirtein leikkimielisesti ja samoin tuo tyhmyys lienee vaikka vika valintoja elämässä,työssä ja taas hieman kevyemmin ajateltuna kuin mitä sinä sisälläsi koet,minäkin voin sanoa nyt että olimpa tyhmä kun yleen kirjoitin moisen tänne palstalle.Sinä voit olla hulluuteen asti tosikko ja tyhmä jos et sitä ymmärrä?
  2. Kohtako alat väittää että trokaus onnistuu vuosia,ja millä tavaralla?Toisen pöydästä ostettu on sen jälkeen sen oma,ja mitä väliä jos viran omaiset on sallineet käytännön niin kait myös verotus huomiotu samalla? Monet rikkaat kauppiaat ja ennenkaikkea niitten tylsistyneet rouvat on myyneet omia tavaroitaan kirpputori pöydillä,koska neei mene kaupaksi muuten.Ei niiltä ole pakko ostaa mitään mutta ette kerro myytävän tavaran luonteesta mitä kamoja ne nyt vuosikausia myy.Jos ne on laillisia ja täyttävät talon ehdot niin minkä niile mahtaa,halpaa kamaa niilläkin on. Onko joku tietoinen varastetun tai muuten huijaamiseen liittyvää tavaraa kaupan ettekä tee ilmoitusta vaan itkette täällä,kateutta ehkä?Onhan torikauppiaillakin monivuotiset paikat,ja tiedän pari köyhää kotirouvaa jotka pitäneet pöytiä yli kymmenen vuotta ja he etsivät myytävää tavaraa koko ajan omalta suvulta ja maksavat tuntemattomille sen minkä luulevat saavan voitolliseksi,seon sitä yrittämistä eikä sohvalla löhöilyä kenties mennyt verriin ja tullut harrastus. Kertokaa nyt kaikille mistä tuotteiteista nämä veronkiertäjät tunnistaa,jamikä tekee heidän käytetyistä tai halpaerissä ostetuista rikollista toimintaa??Jos olette varmoja niin vetäkää turpaan niin häipyvät veroja kiertelemästä! Vaikka minusta kirppareilla ei rikastu ellei talon isäntä pidä itse montaa pöytää ja väistää häneen kohdistuvan verotuksen joka on kyllä olemassa.
  3. Kirpputori myyjä on maksanut joskus alvit tai perintöveron,ja tuo kymppitonnin hintalappu on roikkunut aloittajan kateellisessa mielessä.Jotkut Senkit tai vastaavat kalliit huonekalut voisivat olla jopa huomattavasti kalliimpia,ehkä taulut mutta näitä yhdistää aiotoustodistus joka ei ole aivan ilmainen,kukaa jumankega usko johonkin paperinpalaan tai tarra-paperiin tuotteen takana? Uskokaa tai älkää myös poliisit, tuomarit ,lakimiehet ym,oikeuden palveliat käyvät kirppareilla,ja nimen omaan kalliin esineen tultua taloon Poliiseja voi pyytää hankkimaan todistuksen onko tuote varastettu koska ei kukaan kaupittele ellei ole ihan pöljä Antiikki-esineitä kirpparilla.Nehän kevyimmät lähtee juoksupalkalla,vaikka kenen lusmun toimesta. JA sitäpaitsi omaansa saa myydä ilman että verottäja tarvii olla mukana,esim,möin veneen mk,aikana aika isolla summalla tehtiin vain paperit omistajan vaihdoksesta,samoin autot,leikkimökit ,saunat mitkä ei vaadi lain huudatusta,vaan kauppakirjan -rekisteröinnin niin asia selvä. Kait siinä joku raja voi mennä,mutta kyllä ne ei ole kirpparilla myynnissä vaan arviotuna jollain laillisella Antiikki kauppiaalla tai jopa huutokaupat ottavat koska he kyllä maksavat verot ja meklaroivat .Väitän ettet pysty nimeämään juuri nyt noin kymppitonnin kamaa yhtään mistään kirpputorilta,kukaan ei jätä noin arvokasta tavaraa kirpputori myyjän harteille ja puhelin neuvottelun kautta tinkimiseen ,eikä kukaan laita noi isoa rahaa ellei saa takuita ja siihen ei riitä perikunnan osittajan lausunto. Ei mee läpi,kattokaa seuraavan kerran ovesta texti missä liikkeessä olette,minä olen kolunnut satoja kirppareita ja kaikki kalleimmat on olleet juuri kulkuneuvoja, työkoneita ja niistä myyjä on kyllä jo tarpeeksi veroa maksanut olipa nukyinen tai joku kuitenkin,Antakaa nyt edes jostain saada vähän rahaa joku myy ehkä tippa linssissä perintökalujaan peittääkseen pakolliset kulunsa tai muuta vastaavaa ja toden näköiseti joutuu maksamaan veroja ym,laskuja mieliksenne. Kerro kirppari ja tuote niin tavataan kulmilla tai laitan pojat käymään jos löytö on aito!!
  4. Minulla on koira ja takaan että siitä on minulle pelkkää plussaa elämälle ja sain myös elämän tilanteesta johtuen kolme kissaa hoitooni.Voit uskoa että alussa opettelin siivoamaan kissan vessat, joista yksi xxxl-kokoinen tilaus tuote,aktiivihiilet,ovet,jne niin oksensin jo ajatuksesta että kohta saa kakka kyytiä.Oksensin varmaan tuhannen kertaa,nykyisinkin vielä yökkään mutta hoidan homman koska ne hakee minut sanatarkasti siivoamaan vaikka keskellä yötä,nukkuminen on mahdotonta kun kolme kissaa tökkii naamaan ja minä siivoan ja jupisen. Minun koirani on risteytys mutta silti se on Kennelin kirjoissa ja kansissa ,koska se voi olla yllättävä koska sen tarkoitus on vartioonti ja suojelu työssä jossa perinteiset puhtaat ei pärjää,rotikat dopparit,sakut,ne painaa päänsä ja hakeutuvat koirastani pois päin vaikka niitten omistajat yrittävät tutustuttaa koirakaveriksi,näin käy aina ja joudun selittämään sen ihmisille mikä se on, toiset kehuvat vaahto suusta lentäen koirissaan olevan Sutta?? Osaisitko selittää mistä ne tietää sen,kun tutkimus maksaa paljon,olen vain sanonut että viekää äkkiä koiranne pois koska minun koirani on koulutettu tappamaan susia,ym vaarallisia siis ei takaperin missään tilanteessa jos isäntä vaara alueella,tai ihmisiä mitkä ei uhka ja sen määrään minä,mutten Suomenkielellä vaan ihan omalla mitä ei kielitieteilijäkään tajua,seon myös ihmisrakas lellipentu vapaalla yli120neliön aidassaan. Otin kotiloista selvää ja aion ottaa lisää,koska nepäs vasta pystyvät vaikka mihin,tai olematta pelkkää ruokaa joillekkin.Luonnetta luulin heillä olevan yhtä sorttia mutta netin ihmeellinen maailma muutti käsityksiäni, tiedäthän ne Fretit ja Hillerit mitä lie? Niitä käytetään metsästyksessä mutta kotikissa käy myös metsästykseen ,esim,hakee linnun maalta mutta kiihko vie veteenkin,eikä koulutuksen tarvitse alkaa pentuna vaan aikuinen potta kissa käy hyvin.Venäläinen nainen kouluttaa kahdessa kuukaudessa katukissat pitämään sirkusesityksen. Asia lienee jo tuttu 20v takaa,mutta kissa ei edes haise kuten sen tilalle tyrkytettävät Irkku ja Enlantilaiset rotan tappajat,tiedän kissan vihaajia riittää ,mutta vapautetaan ne uudet ja kysytään sitten oliko Minkki helppo jaPaha potta-kissa.
  5. Olkoon niin.
  6. Kerta vielä,Tuomisen kolumnin luin suoraan Paikallisen poliisi netti sivustolta Askola ja ympäristö lue kohta koti ja lemmikki eläimet,sitten kolumnit Mr Tuominen kirjoittajana joten jos et siitä vielä tajua että jopa Tuominen on sillä kannalla että #niitten ampuminen onkin tai lopettaminen eri juttu,ne on toimitettava pois metsästä ja omistaja saa nootin ynnä otetaan elukka pois jos toistuu,,siis edes Poliisilla ei ole oikeutta Suomen lakikirjan mukaan tappaa ilman aihetta. Tietenkin hän kirjoittaa kahden tulen välissä,saisi molempien puolien viestejä postin tukkoon.Tiedoksi,en käytä lisähormooneja kun pumppaan rautaa,ihan tavallisella eväällä mennään. Ja ne metrimäärät,,omistatko metsästys korttia??Ne oli kotipiha,puistoalue,vapaaajanvietto eli mökit rannalla tai kuivilla mailla,ja ihmisen kaikenlainen toiminta esim,omalla pellollaan tai metsätyön ollessa käynnissä ,,,,,niin sinä et saa metsästää et edes pitää asetta ulkona,näillä alueilla tai turvaalueen sisällä joka on nuo sinun metrit jotka on määrättyminimi 150m-200m, tämä sama metri määrä mitätaan minun pihalueen johon kuuluu puistoaluettakin niin sen reunasta aina siihen kohtaa missä ampumasi kissa tai koira on jos olet tullut liian lähelle saat lisärapsut ampuma ase rikoksesta ja jos olet ampunut päin edellä mainittuja alueita tulee lisäsyytteitä sen lisäksi että Murhasit toisen kotieläimen.Otappa nyt sormet ja laske montako syytettä olet näillä metreillä saamassa,myös vaaran aiheuttaminen joten rehvastelit että metsästäjä voi kertoa minulle tai olla kertomatta,,mitäpä luulet kannattaako tulla kertomaan? Ainakin pienriistan metsästys loppuisi siihen paikkaan,kerro siinä sitten seurakavereille miksi luvat meni. Aseet lähtee,metsästys kortti ,mikäli tapaus törkeä ja joka tapauksessa se loppu kausi on piloilla sinulta.Olen ollut kolmen seuran toiminnassa mukana eikä missään ole tavannut ihmistä joka metsästäisi kissoja,,,johan sille olisi nauranut kylän harakatkin. Kannatan muuten metsäkanalintujen2-4 vuoden rauhoitusaikaa,kylläkin häirittynä etteivät kesyynny kuten hanhet,,ja vois toisilla alueilla näköjään pitää pakolliset metsästys laki tunti istunnot,ei tenttien vaan kuuntelupakko auditoriossa. Eiköhän anneta olla,,pikkasen tympii jo koko aihe.