Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
thunderotto
profiilit
thunderotto
thunderotto
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
391
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun me käytiin Omena varkaissa tuli Haulikosta Suolapanoksella Perseelle,voitte arvata ettei tehnyt enää Omenoita mieli. Mikä nyt estää,,Farkut ei ainakaan sen voin todistaa,ja 20 Haulikko suppealla piipulla oil Suutarilla ja tarkka sihti ei Poliisit mitään sanonu eikä kukaan iljenny menä laulamaan se oli häpeä kun Perse punoitti viikon verran.
20.10.2023 13:38
Tuulivoimaa puretaan koko ajan Ne laivakontin näköiset oli romuja ja me maksamme niitten purkamisen. Olen Vattenfall vakio asiakas ja Sähkön kulutus noin 25e kk/siirto ainakin sama joten kyllä 2kk lasku on vaikka en olisi kotona 50-kulu/100 siirto. Siis se ja sama mitä teen? En tajua?
20.10.2023 13:29
Jospa murha ja paha väkivalta tapauksissa se eka kerta helpotus pois ja tuomioon vielä ainakin 2 vuotta lisää. Toinen osapuoli menetti elämän tai loukkaantui niin ruumiillisesti kun henkisesti ja täällä Suomessa Poliisi sanoi minulle kuin pikku lapselle "Jos teet jutun häntä vastaan menee mieheltä vapaus". Meinasin livauttaa korville sen verran otti päähän tuonko pitäisi tutkia törkeää pahoin pitelyä ja koko oikeuden käynti oli kuin korvauksien osalta aivan kuin tutkittavana Lääkärin lausunnon verrokki Autotohtorin kunto todistukseen eli ikä ja kuluneisuus. Tämä on totta jos Puukon haava kulkee iho uraa pitkin se poistetaan ja jos nuori saa Raha korvauksen isompana kuin Autoissa vuosiluku. Vanha ja ryppyinen,,parantuminen on oikeuden määriteltävissä/kuolet kohta muutenkin. Lomat pyörii tämän mukaan myös kuin Autolla tehdyssä vahingon teossa tunteja vapaana tekee kännissä uusinnan jopa tappaa ja sama aseella. Esimerkkejä Sääli oikeuden aiheuttamasta surusta on paljon/ ikäraja pois kun Kallotohtorit on sanoneet ei koe empatiaa tappoi tai pahoinpiteli ilman sääliä. Katulaillinen oikeus on tulossa Suomeen! Ei sukulaiset enää osta asuntoja vaan palveluksia vaikka Nuoren rikollisen omilta kavereiltaTurvassa et ole missään et nyt etkä ikinä sopii molempiin osapuoliin. Käyttäkää aivoja kun olette kerran tutkinnot ja virat on saatu. Asianaja liitto katsokaa peiliin!
18.09.2023 13:13
Ei koko keksintö menisi läpi ellei tietyt ihmiset olisi sen juntta porukkana. Itse eivät ajattele Itä-Suomen tilannetta,jos raja pelottaa laittakaa SIRKUS-juna sehän kulki K umipyörillä ja varmaan Lättähattu olisi hyvä esimerkki,eikun lisätään vaunuja tai vähennetään niin säästyy tyhjän veto myös kiskoilla. Tiedoksi Lättähattu kulki molempiin suuntiin yhtä hyvin eli sitä ei tarvinnut kääntää,Kumipyörillä voisi olla hyötyä kaikelle liikenteelle,Maantiet voi olla vähän muuta kuin Moottoritteitä,,tai tehkää Itä-Suomeen erittäin nopea ja kestävä Tie? Myös kuoleman vakipaikat voi helposti korjata,Liikenne Merkki joka pakottaa pysähtymään ennen Radan ylitystä,Junille nopeus rajoitus alueelle. Oikeudessa ei Tuomarin tarvi kun lukea läpi juttu ja Pamauttaa Nuijalla pöytään,lätinät pois.
18.09.2023 12:49
Olkoon mies tai nainen minä tunnen kaksi Oliota joita ei ihmisiksi voi puhutella. Esim.Venäjän Ex-sotilaat tappoivat kahden talon asukkaat ja polttivat ok-talot ,oliko Etelä-Karjala? Entä kun ilmestyvät pihaasi ? Lahtaatko kuin hullun Koiran vai käytkö kättelemässä,,jos ne siis varmasti tunnistat?
22.08.2023 15:33
Asunnon tarkastus kuuluu Palo ja Pelastus auttamana Poliisille. Ensin hätä sitten voi syytellä!
02.05.2023 21:27
Kelaan yhteys ja sitten paperit asukkaalle asunnon vuokrasuhteen irti sanomisesta. Kaupunki/kunta voi sanoa haluaako ne asunnottoman. Siellä voi olla myös henkinen hätä tai fyysinen tällä vuokralaisella,eikö naapurit nuo oikeuden ystävät tietäne asiasta? Naamatusten paras ja ota mukaasi fyysistä voimaa jos kohtaat väkivaltaa tai toisin sanoen Poliisin kanssa reissu kannattaa suorittaa. Äläkä usko "Minä kyllä hoidan hetimiten"lausuntoja. Yleensä huumet ja viina olla syynä tai seon sattunut löytämään huijari rakkauden,koska se sinun kuuluu tarkistaa ketä siellä asuu ja onko vuokralainen alakynnessä /siinä olisi fyysinen ja henkinen hätä hänellä. Ja jos vielä rakastunut renttuun kaikki on yhdentekevää puhu siis suoraan mikä maksaa kun ei maksa?
02.05.2023 21:24
Olen lähes samaa mieltä 27v. naimisissa ja SAIN eron Jesss!!
14.04.2023 12:48
Kerrankin joku teki asialle jotain eikä vain mennyt mukaan alakanttiin törmäävään ns.keskusteluun. Hyvät Herrat teidät on haastettu minä olen jo vanha ja ruma mutta en kyllä ala aukomaan naisille tyhmiä tai jopa valehtele kuten eräs täällä.
14.04.2023 12:38
Kaikkihan sitä kaipaisi ei vaan osu kohdalle. Meillä on nyt piristynyt Kansanedustaja joten kai siitä tuli yhteistä hyötyä.
02.02.2023 17:24
Miksi koko tämä asia piti ottaa esille? On kai jo Maalaisjärjellä ajateltuna asia selvä, Mistä ja miten yhteiskunnassa tämä asia on ilmennyt että joku ei välttämättä mies nykyisin tulee ja sanoo "Vien sinut tuonne asuntoon tai autoon Panolle koska sinun velvollisuus on näin ollen totella." Onko kyse jostain Heimolaisuudesta joka on tullut Suomeen? Minä en eikä kukaan miespuolinen tuttuni takuulla sanoisi naiselle kuin sen leikin varjolla "Alat sä oleen"ja kyllä siinäkin tietysti on takana toive voida alkaa tutustua niissä merkeissä mutta Pöksyt pois ei tule kysymykseenkään. Oma käytäntöni on jopa niin että jos toinen haluaa seksiä mutta ei vaivaudu huolehtimaan puhtaudesta ja vaatii minua jopa vaikkapa kimppa suihkussa riisumaan hänetkin pitäen kätensä visusti irti minusta,,peseydyn kyllä vain itse ellei joku syy ole naisen pyyntö ja vaikka kiihottuminen. Sängyssä makaava Lahna jää minun puolesta sinne.Kyllä se on kahden kauppa ja ilman velvollisuuksia. Uuusi laki myös on tajuton siinäkin vatvotaan Maalaisjärjellä ajateltavia juttuja? Luulin vanha laki sanoo jos työnnät Sormen johonkin reikään on se raiskaus ja se pitää tajuta vieläkin. Seksi on kaunista ja alkaa Ruoho Niityllä käsikkäin selällään katsellaan kun Pilvet vaeltaa taivaalla ja kehittyy puheissa ja miten kelläkin(on siis toive kahden kaupasta ja pitkän ystävyyden alusta). Avioliitossa saa raha mammona lentää ikkunasta ulos jos on voinut saada 100% luottamuksen kumppaniin. Eli jos olet pitkään pois kotoa etkä tiedä mitä kaverisi puuhaa ja joku tulee sanomaan vakavalla naamalla" Sinun Muijasi huorasi ja juhli koko ajan kun olit poissa" Jos voit ohittaa moisen juorun ja sanoa en usko eikä minun tarvitse koska kumppanini on minulle uskollinen. Silloin olet kai saanut myös Rakkauden mitä minä en,,enkä siis sitä ymmärrä otan luottauksen paljon ennemmin. Käyttäkää tietysti Maalaisjärkeä,,,voihan kaveri tietty olla anteeksipyynnon velkaa mitä minä en ikinä lunastaisi,,se jäisi tajuntaan ja jopa väkivaltaan jos sitä käytetään koko ajan Aisankantajan rooli pelissä. Ei vetele.
31.01.2023 06:37
Vai suuret korotukset? Kun olin työelämässä Teknikon metalli palkoilla tuli loppu kun meni terveys ja alle 23v. Eli sitä huomiotu eläkkeeseen silloin ja työssä ylityöt joista meni jopa 50% veroa kun oli pakko painaa urakka loppuun. Laivat ei odota joten tee tai ulos. Nyt Eläke n. 1370e/kk joten tuntuuko se liialta? Me maksettiin Veroja kyllä mielestäni ja Liiton maksuja ihan itseämme varten,,niin ainakin luulimme. En ikinä olisi uskonut että tämän päivän Monnit huutaa olevansa elättäjiä,me maksoimme lasten koulutuksen esim. itse suoritin 4 Teknikon tutkintoa ja Luokka Hitsarin paperit ja Työttömyys kortissa sanottiin lopettavat maksut kun en ole kykenevä työhön siis mihinkään. Sossu maksoi ja kun sain pienen 640e/kk eläkkeen ensin maksoin niistä Sossulle joka pennin takaisin(ei olisi tarvinnut) kun en kerjuu rahaa halua. Tein sen 4kk hanttihommia että yleen sain työeläkkeen joka sitten nosti tuohon yli tonniin ja nämä INDEKSI korotukset kyllä Verottaja on aina puljannut niin että saan vitosen ja menetän sen saman tie Veroina. Nyt menee asumis tuesta ja yleis tuesta noin puolet. Kasvatin lapset yhteiskunta kelpoisiksi eivät räkytä minun ikäluokan elättämisestä. Luuletko että täällä tuota 6,8% korotusta vesikielellä odotertaan? nyt vero % eläkkeestä on 14 ja alun alkaen Verottaja niisti 40% tuloista pois jotka määräsi eläkkeen suuruuden,nyt olen 61v. ja Kansaneläke tulee vasta jotain 65 vuotiaana en ole varma enkä ole varma elänkö edes niin vanhaksi. Yksinkertaisesti ota selvyyv ennen kun alat aukomaan me ollaan joka ikäluokka maksettu ja kirottu pieniä tilipusseja,,ja minne ne Eläkekassat on menny kai niillä pelattiin Firmojen osakkeita ostamalla Miljardeilla ja kas Perseelleen meni taas yksi jota et tainnut tajuta että Valtio olemme myös me vanhat veron maksajat!
04.01.2023 09:05
Minä aloin jahtaamaan suurirotuisen koiran pennun kieltä.Aina kun kerkesin nappasin kielestä kiinni en toki kiduttanut. Ja Kissa joka hyökkäili tein Nahka lätkän jolla läsäytin lattiaan naaman edessä ja tulos oli että kissa oikein narisi kun sai pölyt silmilleen. Molemmat lopettivat nämä ominaisuutensa.
24.11.2022 22:47
Nuo virkavapaalla loisivat ei tarvi työtä ja ennen oli "Maatila Metsurit"joka nyt ajaa saman kuin Eläkkeellä olevat tai olisivat päässeet Eläkkeelle vaan eivät häivy Työmaialta pois Nuorten edestä! Työtön nuori 1-3vuotta voipi olla Juoppo tai muuten ei enää opinlahjat tallessa Nuori jopa X-nuori jos oppi haettu aikuis koulutuksen kautta. Vanhukset antakaa jo olla,teette vielä puolipäivää tai sen koko päivä työn ja sitten olette jopa Lehtien sivuilla kehumassa miten oli ennen ja on työtä vieläkin,iso osa oli teidän syytä myös Sairaanhoitajien palkoissa tehän ette enää tarvinnut Rahaa? Hän on se kokenut Lapsenpäästäjä sanottiin kun lähes kävelemään kykenemätön Mummo tuli Synnytys saliin ottamaan kopin lapsestani,,ei en ollut uskoa. Kunnat palkkaa myös kaikki vanhukset etenkin Sysmän meininki oli Hammaslääkäri töistä hautaan ja potilas menetti hampaansa kun Konjakki Mummo Lääkärin valtuuksin sanoi syy on potilaan elämän tavat ei Krooninen Ientulehdus ei kun hammaslankaa ja kovaa harjaa yli 3kk ja sitten oli myöhäistä kuolema niitti Hammasjuuret ikenet ei tullu 3 kertaa 7pvä suun kautta lääke ja Sinivalohoito suuvesi ,ne olis riittäny ja ne olisi tullut jos Lääkäri olisi ollut ajan tasalla. Sinivalohoito nauroi koko ryhmä on tulevaisuuden Utopiaa vaan nyt taitaa olla Apteekin hyllyllä jokaiselle myynissä! Näilläkin ihmisillä joihin lekurit kuuluu ja käyvät kylän kerman kokouksissa kerran viikossa niitä Asuntojaan vertailemassa,olin 12 kertaa kuskina Papparaiselle joka vuokrasi kahta taloa ja näin kun tekivät asukkaista vaihtokauppaa kun ei jaksa niitten lasten kanssa,tapiseeraukset menee ja nurmikot,,ota sinä ne sinne Asfaltille ja kun maaliseinätkin? Tämä tosi vaikka seinään naulaisitte. Ps. Diabeetikko ei saa käyttää hammaslankaa eikä kovaa harjaa ja on sääntö Asunto ei saa olla kiristys väline!
01.11.2022 13:36
Pääasia on se että Poijat jua viinaa ja tappelee Torilla! Siinä meininkiä että tulee muistellessa oikein kaihoisa mieli.Nyt ei enää pysty kun päydän alta kurkkimaan kun toiset pitää perinteitä yllä. On sitä jotain vielä Snagarin jono tapoja tallella ja jos vielä Poliisit kantanu pahnoille ois leviää aamulla silmät mustana tulla Bisselle jos vielä pääsee sisälle? Ei oo Suomi vielä menny ihan piloille että vain Akat tappelee Akuankka huulet törössä ja vaativat korvauksia että Käräjille ei mahdu meidän miesten Rituaali meiningit.
01.11.2022 10:21
Jäin minimi eläkkeelle jo 2v. työn jälkeen syynä on vakava sairaus. Yritin kahden tyävoima toimiston ammatti ihmisen kanssa hakea tyätä koska olin suorittanut Tekniset tutkinnot neljään ammattiin ja vielä yksi jonka opin kai syntymälahjana ja sain siitäkin parhaat paperit. Siis vastustin Eläkettä kaikin keinoin vaan kun liittokin lopetti ja työttömyys korvausta en tietenkään saanut oli Sosiaali toimiston raha millä eli jonka maksoin takaisin heti kun takautuva eläke tuli. Asumistukeen se liittyi siinä kun vielä olin töissä ja sain asunnon työn puolesta oli se ok. Sitten alkoi lahjus rahalla eläminen josta en paljon huudellut eli sain Tukiaisia elämään asumiseen ja jopa vaatteisiin häpeä lappu kourassa ostoksille. Sain torjuttua Kauppaan tilin jolle ostaa ja sossu olisi maksanut,sain ns.kuukausi rahan elämiseen joka jätti sen Asumistuen vielä kiusaksi. Kävi niin ettei työtä löytynyt rajoitetulle joten se Tuki on yhä ainoa mahdollisuus että saan Asunnon rajoituksin neliöt ja niiden hinta eli halvin vanhin ja Paskin kämppä jonka vuokrahinnan sai muka kohtuulliseksi ja yhä tarvitsen tämän tuen. Joten vastaan Kyllä ainakin puoli miljoonaa ihmistä lentää asunnottomaksi!Muistelkaa 1990 oli tapana jättää asunnot vuokraamatta kun se ei kannattanut ja iso määrä perikuntia on samaa mieltä vieläkin,,,niin Takuut pitää olla ja se Asumistuki että luottamus Paperilla syntyy/yhteiskunnan elätti vaikka mitä teet.
01.11.2022 10:06
En käsittänyt aloittajan mielialaa? Jäikö aloittajalta nyt jotain sanomatta enkä pelko ettei tulisi julkaistuksi? Demarin oloinen haastattelija,,? Kädet heilui ja loppui onneksi,,siis mitä halusit hänen vastaavan? Luulen että olet naisena kade ja voit kai politiikasta vähän ymmärtää voit olla vaikka pyrkyri jonka edessä on todella vahva nainen Sanna Marin.
31.10.2022 17:55
Ei ne muusta välitä vaikka vanhus hakkaisi kirveellä jalkaansa mutta jos kyse on rahasta löytyy"suojelu vaisto"sama oliko maa tai osake ja Pankkitili on jo tosi paha. Esim. Ukrainan porukat vois ite ostaa ruokaa ja tienata tekemällä kaikki se mitä veltot Suomalaiset ei rupea ei edes nuorisolle kelpaa pari tonnia kuussa ajaa pellolla konetta tai käsin tehtyä työtä ei kai ne tunnekkaan. Nämä Laitokset lopulta imee Vanhusten eläkkeet ja säästöt kuten nyt Ukrainan porukat maksaa kahvikupista 2,50e jos vie huoneeseen,ja ruoka on molemmille samaa soopaa. Hellaa käytti oma Äitini vielä vaikka pää oli sekasi muistin takia mutta jalat toimi ja se muisti jolla elätti 10 lasta ja ne 10 lasta ei kyenneet auttamaan sitä vanhaa Ämmiä. Huolenpito oli jäänyt tavaksi kun sen vain otti vastaan vaikka jättämällä hänen rahat ja Metsät rauhaan. Ukrainan kansalaisilla pitäisi olla oikeus hylättyihin Maatiloihin ajan kuluksi ja omaksi ilokseen jotain maatilkuja viljellä minä sanoin jo meidän porukoille 15ha metsää ja 3h peltoa heitteilllä ja kohta 18ha sekametsää kun ei jaksa hoitaa,,,,talo ja rakennukset on hyvä /ja näitä Suomessa riittää ja ei niissä asua tarvi voi sen asunnon pitää minkä saa ja olispahan jotain. tietysti tämäkin idea pukkaa jotain alan huijareita mutta niistä pääsee molemmin puolin Pesäpallo mailoilla.
28.10.2022 15:54
Miksi heitäkin on uus ja vanhoillis Lestadiolaisia? Kaverini porukat oli kait uus ja en huomannu kotioloissa muuta kun TV-ei saanu olla talossa. Kaikki lapset tosi liikkuvaisia ja lisääntyivät heti kun pääsivät töihin ja perintönä lievää minä ite ensin meininkiä muuten siistejä tyyppejä. Seiso Leiri oli koko juttu kun sinne pääsivät,miten sielläkin jos oikein käsitän on kaikki uskonnot sekaisin?
28.10.2022 15:34
Vesi huono veto jo nyt ja aina Puun on oltava Ylivuoteista katon alla ollutta/eli kuivaa. Vesi huijarit ei myy puuta kuin sokko tilauksen ja sitten sana leviää,,ja kuka ostaa oikeasti ilman neuvonpitoa juurikin Raha määrää ei Suomesta puu lopu joten en alkaisi kilokaupaa käymään kun sain laatikon 1,5kuutiota puuta oli Sudenkorennon toukkia pohjalla sekä niitä litteitä Uimareita joten pyysin naapurin työntämää lootan levälleen Koneella. Osta vain näkemäsi ,älä nai taloon hehtaarien perusteella.
23.10.2022 17:39
1 / 20