Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pähkäilijä
profiilit
pähkäilijä
pähkäilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
1650
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Myönnän,+että+en+tosiaan+osaa+yrittämälläkään+keksiä+yhtä+hulvattomia+tarinoita+kuin+mitä+täällä+harrastetaan+litteästä+maasta,+pilvissä+olevista+auringoista+yms.
21.04.2018 21:05
Saahan+niitä+odottaa,+kun+ei+ole+huomaavinaan.+Olette+te+härskiä+porukkaa.
21.04.2018 19:41
Kärpänen+ymmärtää+suunnat+paremmin+kuin+"lättäri".+Sillehän+on+samantekevää,+missä+olisi+ylhäällä+tai+alhaalla.+Se+seisoo+yhä+hyvin+pöydällä,+seinällä+kuin+katosssakin.+Niin+on+periaatteessa+ihmisenkin+laita,+joskin+hänen+täytyy+käyttää+jaloissaan+keinotekoisia+kiinnikkeitä.
21.04.2018 18:00
Eikös+sekin+todista+meren+kaarevuudesta,+että+Helsingistä+näkyy+Tallinnan+TV-tornin+yläosa,+mutta+ei+yhtä+kaukana+olevaa+kaupunkia+ja+satamaa+-+ei+edes+korkeimmilta+paikoilta.
Mutta+tämä+on+tietysti+sen+perspektiivin+syytä...
21.04.2018 17:54
Tarkenna+tämä+nimenomainen++harha.
20.04.2018 21:08
Suurin+optinen+harha+on+tuo+lättämaa.+Sen+sijaan+veneiden+ja+laivojen+vaipuminen+horisontin+taakse+on+todellista.
20.04.2018 20:03
Tuollaisen+kartan+ja+todellisuuden+yhteensopimattomuus+käy+erittäin+selväksi,+kun+mitataan+ja+merkitään+reittipisteet+käytännössä+lyhintä+reittiä+esimerkiksi+Australian+itärannikolta+Tulimaahan.+Näiden+karttojen+mukaan+matka+kulkisi+pitkiinsä+Kalifornian+rannikkoa+etelään.+Jos+siis+löytyy+lyhempi+reitti+muualta,+niin+oikeakeskipituinen+kartta+ei+vastaa+joka+suhteessa+todellisuutta.+Luulenpa,+että+matkan+pituus+ja+reittipisteet+vastaisivat+hyvin+pallokartasta+saatavia.
20.04.2018 10:12
Kuten+tästäkin+huomataan,+vastapuolen+argumentit+ovat+vain+Youtuben+videoita.+Heillä+ei+ole+omia+mielipiteitä+eikä+todisteita.
19.04.2018 11:58
Hauska+video,+mutta+sopii+paremmin+siten,+että+mies+esittää+järkeviä+väitteitä+litteään+maahan+uskoville.+Nimenomaan+meillähän+on+esittää+todisteita,+vastapuolellla+vain+näennäissellaisia,+oikeastaan+vain+Youtuben+erehdyksiä+ja+Youvalheita.++"Toivoton+tapaus"+-+juuri+niin+minä+olen+ajatellut+väittelyn+vastapuolistani.
19.04.2018 11:56
Heillä+on+omat+videonsa.+He+eivät+annan+tosiasioiden+hämmentää+uskoaan.+Sehän+on+uskovaisten+normaali+taktiikka.
19.04.2018 06:28
...valehtelee+Youtube.
18.04.2018 19:05
Mutta+oletkos+itse+käynyt+katsomassa?+Mitä+näkyi?
18.04.2018 17:56
Niinpä+niin,+Youtube-teoriaa+riittää,+mutta+ei+ole+uskallusta+tarkistaa+asioita+itse.++Siinähän+voisi+mennä+usko.+Ei+mikään+keskustelu+tosiaan+onnistu+sillä,+että+toinen+osapuoli+pelkästään+itsepintaisesti+latelee+opinkappaleita.+Se+on+osoitus+siitä,+että+ei+välitetä+totuudesta,+avaan+siitä,+että+oma+usko+säilyy.+Siitä+viis,+perustuuko+se+tosiasioihin.
18.04.2018 16:48
Toistelet+Youtubesta+oppimiasi.+Käypä+itse+kokeilemassa+-+vai+eikö+löydy+tarpeeksi+vahvaa+kiikaria+tai+kaukoputkea?+Mutta+ovatpa+muut+nähneet+Tallinnan+tornin+Suomen+puolelta+asti.+Joten+älä+viitsi+toistella+tuota+propagandaa.++Mm.+Tallinnan+lautta+osoittaa+sen+perättömäksi.
18.04.2018 07:49
Ja+lautalta+tosiaan+näkee,+miten+Tallinna+ja+Helsinki+nousevat+vähitellen+näkyviin+kuin+merestä.
17.04.2018 17:55
Ainakin+lättämaaharha+näiltä+puuttuu.+Sitä+paitsi+luulen,+että+muutenkin++tuo+harha+viittaa+suurempiin+ongelmiin.+Onhan+se+vakava+vika+ja+antaa+ymmärtää+syvällisiä+vinoutumia+elämänhallinnassa.+Koko+maailmankäsitys+on+epärealistinen,+mikä+on+tietoyhteiskunnassa+merkittävä+haitta.+Siis+jättäkää+höperehtiminen!
17.04.2018 07:44
Missään+tapauksessa+valtamedia+ei+itse+epäile+Maan+pallomaisuutta.+Onhan+siellä+toimituksissa+hyvää+tietoa+niistäkin+asioista.
17.04.2018 06:42
Kyllähän+sen+helposti+huomaa,+että+ihmisillä+valitettavasti+on+mitä+kummallisimpia+ongelmia+ja+vaikeuksia.+Itse+päättelen,+että+lättäusko+liittyy+jotensakin+vahvasti+yleiseen+huono-osaisuuteen,+joka+jo+itsessään+heikentää+luottamusta+toisiin+ihmisiin+ja+yhteiskuntaan.+Vastalauseeksi+käännytään+radikaaleihin+oppirakennelmiin.+Vahva+osansa+taipumuksessa+on+uskonnollisuudella+ja+eiköhän+vain+mm.+henkisillä+ja+kouluvaikeuksilla.
17.04.2018 06:39
Tulipa+mieleen+Tallinnan+torneista,+että+siinähän+kaupungin+edustalla+on+saaria+ja+niemi.+Jos+torni(a)+näkyy,+pitäisi+myös+mainittujen+kohteiden+olla+pakopisteen+sisällä.+Näkeekö+siis+joku+niitä+Helsingistä,+edes+tornitalon+huipusta?+Vanhan+kaupungin+tornienkin+luulisi+erottuvan+vielä+paremmin.+Vai+mikä+siinä+estää?
16.04.2018 20:34
Ei+toki,+vaan+se+myöntää,+että+osalla+nuorisoa+on+vakavia+ongelmia.+Tuo+lättäluulo+epäilemättä+liittyy+moniin+muihin+ongelmiin,+sekä+henkiisiin,+sosiaalisiin+että+taloudellisiin.+Kyse+on+siis+moniongelmaisista+nuorista.
16.04.2018 20:26
41 / 83