Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pähkäilijä
profiilit
pähkäilijä
pähkäilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
1650
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ne+Youtubessa+paljon+mainostetut+sädekimputkin+osoittavat+todellisuudessa+täsmälleen+samaan+ilmansuuntaan+,+eivät+suinkaan+yhdy+jossakin+pilvessä.+Harhan+aiheuttaa+se+oikea+perspektiivi.+Senkin+huomaa+paikkaa+sivusuunnassa+vaihtamalla.+Eli+Aurinko+on+jossakin+kaukana+kaikkien+pilvien+takana.
09.04.2018 09:23
"Tositiedettä"+tosi+heppoisin+perustein!+Eläisimme+vielä+kivikautta,+jos+tiede+olisi+ollut+tällaista...
En+viitsi+edes+ruveta+todistelemaan,+ettei+aurinko+suinkaan+ole+pilvissä.+Senhän+toteaa+itse+pienellä+tarkkailulla.+Esimerkiksi+niin,+että+siirtyy+paikassa+edes+hiukan+syrjemmälle,+jolloin+näkee+auringon+aivan+toisessa+pilvessä,+mutta+samalla+ilmansuunnalla.+Tämähän+todistaa+suuresta+etäisyydestä,+jos+hiukan+ajattelee+eikä+usko+mitä+tahansa.
09.04.2018 09:17
Aurinkoa+kuvatessa+on+syytä+käyttää+oikeanlaista+suodatinta.+Mutta+tuo+video+on+selvästi+väärennetty,+vastoin+mm.+minun+kokemuksiani.+Aurinko+ei+ole+horisontissa+koskaan+pienentynyt,+vaan+jonkin+verran+normaalia+himmeämpi+ja+punaisempi.+
Kuuta+on+helpompi+havainnoida.+Senkinhän+pitäisi+littuopin+mukaan+käyttäytyä+samoin,+mutta+Youtubessa+ei+asiaan+paneuduta,+koska+ihmisillä+on+em.+syystä+selvempi+käsitys+asiasta+ja+väärennykset+on+siten+helpompi+paljastaa.
09.04.2018 07:31
Minä+en+näe+tuossa+mitään+tulkintaa.+Suora+ja+jyrkkä+valoraja+voi+syntyä+vain,+jos+jokin+rajoittaa+valon+kulkua.+Pallolla+sen+tekee+pallo+itse,+kuten+kuun+vaiheistakin+nähdään.+Tasolla+asia+on+toinen+-+paitsi+jos+Auringossa+on+varjostin.+On+siis+selvästikin+tarvetta+lisätä++littumaan+tieteeseen+kyseinen+piirre.++Onhan+siinä+ennestään+kaikenlaisia+perspektiivejä+ja+pakopisteitä+ja+muita+kommervenkkejä,+jotta+oppi+soveltuisi+yhteen+käytännön+ilmiöiden+kanssa...
09.04.2018 07:16
Onhan+näistä+sanailuista+välillä+huviakin,+vaikka+asiat+eivät+näytä+siitä+selvenevän.
Joka+tapauksessa+kysäisen,+että+onko+näköharhoista+jutunjuureksi?+Pitäisi+toki+selvittää,+miten+nillle+raketeille+lopulta+käy.+Onko+joku+nähnyt,+jopa+kuvannut+raketin+molskahduksen+mereen?+Jos+niitä+ei+tule+alas,+niin+kai+ne+sitten+hujeltavat+taivaalle.+Ei+noistakaan+videoista+näy+sitä+molskahdusta.+Siellä+ne+korkealla+yhä+katoavat+kaukaisuuteen,+vaikka+suunta+olisi+näyttänyt+miltä.
07.04.2018 10:37
Kysymyksen+pitää+tietysti+kuulua:+"Miksi+minä+en+pysty+näkemään+yhtäkään+kuvaa+maaapallosta?"
Minä+vastaan,+että+sinun+täytyy+siinä+tapauksessa+valitettavasti+olla+sokea.
06.04.2018 17:24
Vai+todistaako+pallon+puolesta?+Eihän+näihin+viitsi+tarkemmin+paneutua,+koska+näillä+ei+ole+asian+kannalta+merkitystä+-+syyt+edellä.
06.04.2018 16:39
Eipä+uskalla+taata+tulosta+nimellään.+Eikä+pelkkä+nimikään+takaa+mitaan.+Täytyy+olla+muutakin,+esimerkiksi+joku+pallopää+kurkistelemassa+selän+takaa,+niin+että+mahdolliset+vilpit+tai+erehdykset+paljastuva.
06.04.2018 16:35
Maapallo+kuuluu+olevan+hyvin+asäännöllinen+(pallo)+muodoltaan,+joten+kyllä+se+määritys+onnistuu+jo+kilometrien+matkalla+nykyajan+laitteilla,+kunhan+vaan+mittaus+on+luotettava+eli+kriitikkojen+tarkkailema+ja+suoritetaan+sään+puolesta+suotuisissa+oloissa.+Kummastakaan+ei+ole+Youtuben+mittauksissa+varmuutta.+Eihän+tehtävää+sovi+suorittaa+huitaisemalla+ja+lisäksi+lähtökohtana+se,+että+nyt+todistetaan+Maan+muoto+oman+mieleiseksi.
06.04.2018 16:32
Eihän+tämä+ole+uskon+asia,+ainakaan+jos+ruvetaan+käytännön+tasolla+todistamaan.+Nykyaikaisilla+laitteilla+on+on+helppo+todentaa+merien+kaartuminen.+Tulosten+uskottavuus+voidaan+varmistaa+tietyin+järjestelyin,+joissa+mm.+kytketään+johtavia+lättäuskovaisia+todistamaan+mittausten+todenmukaisuudesta.+Samoin+voidaan+avaruudesta+otettavien+kuvien+oikeellisuus+varmistaa.
Kukaan+ei+ole+ilmeisesti+vielä+välittänyt+ryhtyä+tällaiseen+toimintaan+ja+kynnys+onkin+korkea,+mutta+ehkä+sekin+aika+vielä+koittaa.
05.04.2018 18:10
Wikipediassa+on+kiistämätön+todiste,+valokuva+meren+kaartumisesta:+https://www.wikiwand.com/en/Figure_of_the_Earth
05.04.2018 17:18
Signaalin+kulkuajoista+eri+satelliitteihin+voitiin+kolmiomittauksella+laskea+sijainti.
05.04.2018 17:12
Ja+kyllä+pakkohoitoa+lienee+joka+maassa.
04.04.2018 12:46
Onhan+se+niinkin,+että+mieleltään+sairas+ei+yleensä+näe+itseään+mitenkään+poikkeavana,+vaan+kaikki+muut+ovat+sairaita+tai+rikollisia.+Se+kuuluu+taudinkuvaan.
04.04.2018 12:45
Voiko+vanhaankaan+kansaan+luottaa,+kun+ei+uuteenkaan...?+Mikä+tahansa+vanha+voi+olla+vanhentunutta,+ja+se+koskee+epäilemättä+vahvasti+muinaisia+maailmankäsityksiä.
03.04.2018 17:31
Tässähän+on+tosiaan+kysymys+koko+tieteellisen+maailmankatsomuksen++ja+suppean+uskonnollisen+fundamentalismin+välisestä+ristiriidasta.+Luotammeko+moderniin+tieteen+tuloksiin+vai+uskontojen+muinaisten+pyhien+tekstien+kirjaimeen?+Esimerkiksi+minulle+valinta+on+selvä.
03.04.2018 15:05
Ja+tuohan+pätee+liike-energiaan+yleensäkin.
03.04.2018 14:54
Vauhti+korvaa+tiheyden.+Kymmenkertainen+vauhti+antaa+satakertaisen+voiman+-+tuohan+on+Maan+ja+Marsin+ilmakehitne+tiheysero.
03.04.2018 14:51
Eiköhän+se+ole+uskonnoton+tai+kohtuu-uskovainen+järki,+joka+sulkee+näin+selvät+harhauskomukset+pois+näkyvistä.
02.04.2018 10:23
Parasta+epätiedettä.+Onneksi+tällaiset+harhat+tai+vääristelyt+eivät+pääse+valtajulkisuuteen+muuten+kuin+ehkä+hupipaloina.
02.04.2018 07:29
43 / 83