Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

1. Siis+tuollaistahan+ei+olekkaan+kuin+"varhaiskeski-ikä"+Eli+hei+jos+teillä+nyt+olikin+tuossa+joku+asia+alla+niin+sitä+ei+kannata+alkaa+sitten+venyttemään+tyyliin+"naiset+kuuluu+keittiöön"En+tiedä+ootteko+ikinä+tulleet+ajatelleeksi+mutta+tolla+tyylillä,+että+hirveesti+sitten+eroa+niistä+jihadisti"veljistänne"
  2. Niin,+kuten+olen+monesti+aikaisemmin+kirjoittanut+monilla+kotikutoisilla+uskonliikkeillä+näyttäisi+olevan+enemmän+yhteistä+fundamenttalisti+muslimien+kanssa.+Toisaalta+niin+jännää+kuin+se+on+niin+fanitetaan+sitten+jotain+israelilaisia+ja+juutalaisia+Jumalan+valittuna+kansana+jotka+näkevät+hyvinkin+realistisessa+valossa+elämän+ja+ihmisen+ominaisuudet.+Toisaalta+luterilaisia+arvostellaan+hyvinkin+räväkästi+siitä+kuinka+olemme+muokanneet+uskontoa+kun+samaan+aikaan+itse+tehdään+ja+vähintään+hyväksytään+kaikki+paha+sen+oman+uskonliikkeen+nimissä.+Jotenkin+kyse+lienee+jostain+suhteellisuudentajusta.+Olen+nimittäin+elämäni+aikana+kohdannut+montakin+tiettyyn+uskonlahkoon+hurahtaneita+jotka+ensin+eläneet+kuin+pelossa+ja+kokevat+herätyksen+ja+poks,+sen+jälkeen+kaikki+onkin+vaan+yhtä+pyhyyttä.+Tuo+koskee+niin+menneisyyden+tekoja+kuin+myös+tulevia.