Että puhaltaminen pasuunan tarkoittaa Raamatussa varoitusta aina. Onko pasuunaan puhaltamisella muuta tarkoitusta Raamatussa? Tieto , joka mullu suht vanhalle uskovalle, on uusi. Pitää myöntää ettei pasuunaan puhaltelut itsessään ole edes mietityttäneet, että miksi tuossa pasuunaan puhalletaan, Raamatussa kun on muutenkin erikoisia asioita niin siksikö kaikkea ei tajua. En ainakaan muista Raamatussa missään sanottavan suoraan että pasuunan soitto tai puhallus on varoittamista. Alla 10v olen ollut uskossa ja olen ahminut Raamatun sanaa, Raamattukouluakin olen netin kautta käynyt yhden tunnin. Mutta Raamattua olen lukenut ja netissä kuunnellut enemmän, lähes päivittäin muutamat vuodet, target on sanaa saada päivittäin niin paljon kuin hyvää tekee, välillä tekee mieli katsoa elokuva, ja salassapitoa noudattaen sen katson, koska tiedän mikä puhe ja millä volyymilla siitä seuraa kun avaa silmä ja korvaportit väärän lähteen ääressä ja niitä katselemaan 1,5 h ajan.En ole ainakaan huomannut murhahalujen heräävän leffan katselusta, olen jonkun ns.kuollessa ollut hammasirvityytyväisyydessä kun sankari teloittaa pahoja syntejä tehneen .Joku 13.20 -13.30 min https://www.youtube.com/watch?v=vodcSdmTVgM
Pasuunaan puhalluksen merkitys
14
544
Vastaukset
Ainakin juutalaiset juhlat julistettiin alkaneiksi pasuunaan puhaltamalla.
Niitä kutsutaan "pasuunan soiton juhlaksi".
"Pasuunansoiton juhla (yom teruah) oli kuluneella viikolla. Juutalaisessa perinteessä se on uusivuosi (rosh hashanah). Raamatussa Pasuunansoiton juhla mainitaan kahdessa paikassa:
Ja seitsemännessä kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä, olkoon teillä pyhä kokous; älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Olkoon se teille pasunansoiton päivä. IV Moos 29:1
Seitsemännessä kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä, pitäkää sapatinlepo, muistojuhla pasunaa soittaen, pyhä kokous. III Moos 23:24
Näissä teksteissä juhlaan liittyvät keskeiset piirteet ovat pasuunan soitto, pyhä kokous ja sapatinlepo. Nämä kolme ovat kuitenkin keskeisiä myös muissa juhlissa, vaikka niiden kohdalla ei mainitakaan pasuunansoittoa."- OpinYhäUuttaPäivittäin
Totta, ja pasuunan soiton juhlaan liittyykö varoitus seurauksesta jos juutalaiset eivät sitä vietä. Juutalaisilla ovat Jumalan säätämät juhlat ajasta aikaan kerran vuoteen. Hyvää uutta vuotta Israel, mikä vuosi liekään Israella, sitä en tiedä mutta riemuvuosi nyt on, sen olen Sartolalta kuullut.
OpinYhäUuttaPäivittäin kirjoitti:
Totta, ja pasuunan soiton juhlaan liittyykö varoitus seurauksesta jos juutalaiset eivät sitä vietä. Juutalaisilla ovat Jumalan säätämät juhlat ajasta aikaan kerran vuoteen. Hyvää uutta vuotta Israel, mikä vuosi liekään Israella, sitä en tiedä mutta riemuvuosi nyt on, sen olen Sartolalta kuullut.
Israelilla on nyt vuosi 5777.
Pasuunaan puhallusta käytettiin aina tärkeiden asioiden ilmoitukseen. En näe siinä kytkentää suoranaisesti rangaistuksiin tai varoituksiin.- Sooffar
usko.vainen kirjoitti:
Israelilla on nyt vuosi 5777.
Pasuunaan puhallusta käytettiin aina tärkeiden asioiden ilmoitukseen. En näe siinä kytkentää suoranaisesti rangaistuksiin tai varoituksiin.Aivan.
- Jumalan.äänikö
" Pasuunaan puhalluksen merkitys "
1 Tes. 4:
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
- pasuunan ääni on myöskin selitetty "Jumalan ääneksi"
Serkkuni kuoli leikkauspöydälle komplikaation seurauksena ja kävi Kaikkivaltiaan puhuttelussa. Serkkuni sanoi Hänen äänensä olevan "pasuunan ääni" ja sen ymmärsi kuin puheen.
Että tässä yksi ajatus.- Jumalan.äänikö
Hän siis palasi elämään Jumalan annettua takaisnmenoluvan.
Jäi kertomatta.
- PasuunaSoi
Pasuunaan puhalletaan merkiksi, esimerkiksi Joosua puhalti pappeineen pasuunaan ennen kuin hyökkäsi Jerikoon. Samoin pasuunaan puhellettiin kun synagogan alkaessa ja suuren sovitusjuhlan lähestyessä. Samoin suurena sovituspäivänä juhlistettiin pasuunaan puhaltamalla. Pasuunaan myös puhallettiin sapatin alkaessa ja sapatin päättyessä merkkinä siitä oliko Jerusalemin portit suljettu sapatin ajaksi vai jälleen avattu arjeksi. Myöskin aamu ja iltauhrin aikaan soitettiin pasuunaa, juutalaiset kai rakastivat pasuunaan puhaltamista. Tavallisin pasuuna oli ontto oinaan sarvi.
- ei.muita.merkityksiä
Pasuunaan puhaltamisen merkitys on se, että jos on lähellä, menee kuulo hetkeksi.
- KasvuEdelleen
ei.muita.merkityksiä kirjoitti:
Pasuunaan puhaltamisen merkitys on se, että jos on lähellä, menee kuulo hetkeksi.
Olet homoseksuaali?
- mukava-lukea
Onko se varoitus vai herätys. Huomiota sillä haetaan. Sillä on merkitys.
Myös pasuunasta lähtee ääni, joka pysäyttää kaiken siihen, jotta äänen tarkoitus selviää.
Pasuunan ääniä kuulemme varmaan nykyään sieltä täältä. Kaikenlaista tapahtuu, mutta kunnollinen pasuunan puhallus on jonkinlainen käänne siihen hetkeen, kun mitä he oli juuri ennen pasuunan ääntä.
Hieno aloitus ja upeaa, että ihmiset miettivät asioita.
Se tekee minulle aina hyvän mielen.
Jumala on suuri ja voimakas. Häneen turvaava löytää tien kotiin.- mukava-lukea
. Linnut sekstaa pylly vasten pyllyä pum pum. Valitse kaikki kuvat, joissa näkyy kupan julkisivu. Menen pois palstalta ja en näe enää homoja. Jumala on homo
No tuollaisiin videoihin ei kannata uskoa, etenkin kun näkee, että ihmiset jotka siinä esiintyy niin ei ole ihan "selvinpäin"
Toisekseen olen aina ihmetellyt tätä tosiuskovien "genreä" näitä lopunajoista jne. Jos on niin satavarma lasissa, että taivaaseen menee niin eikö sen pitäisi tavallaan olla helpotus ? Maallinen aherrus loppuu ja päättyy ?
Miksi siis ollaan paniikkia muistuttavassa tilassa jos loppusijoituspaikka on varma ?- lepoa
Ei kukaan uskova ole paniikissa OMASTA puolestaan, mutta huoli niistä jotka tänne jää kun Jeesus tulee hakemaan omansa pois.
Muistatko sen kohdan Raamatussa, jossa Jeesus sanoo, "menkää pois minun tyköäni, sillä minä en tunne teitä". Ja sen hän sanoo niille, jotka pyörivät mukana seurakunnissa, ehkä lauloivat kuorossa, tekivät PALJON hyvää, jopa "ajoivat Jeesuksen nimessä ulos riivaajia".
Mitähän sanoo niille sitten, jotka halveksivat ja pilkkaavat Häntä?
Siihen asti, kunnes se "viimeinen pasuuna soi" , on vielä syntisillä aikaa tehdä parannus ja kääntyä Jeesuksen puoleen. Aika on käymässä vähiin maailmalla, ja jokaisella yksilöllä omakohtaisesti.
Helpotus se on jokaiselle uskovalle, mutta jos en itse olisi uskossa, niin en kyllä uskaltaisi ottaa riskiäkään siitä, että jos uskovaiset ovatkin oikeassa, jospa Raamattu onkin totta? Kyllä se kalvaisi minua joka hetki. Ja se, jos saisin vaikka jonkun sydärin kesken tavallisen päiväni?
Tulin itse aika nuorena uskoon juuri kaikkea tuollaista pähkäiltyäni, se oli sitä Jumalan kutsua omalla kohdallani. Ja elin silloin vähän kaukana Raamatun neuvoista kyllä. Rukoilin kotonani itsekseni anteeksi syntejäni, sitten myöhemmin löysin seurakunnan vasta.
- 6858
Pasuuna on huomiohuora
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950