Olen päälle 30-kymppinen hiljattain uskoon tullut mies. Nuoruus meni melkolailla rymytessä ja haavoja nuollessa.
Päivät menee töissä ollessa. Sanaa tulee myös luettua, sekä rukoiltua.
Etenkin pidemmillä vapailla, vkonloppuisin ym. meinaa olla vaikeampaa, ajatukset tai mitä lie ovat, myllertää päässä ihan vaivaksi asti.
Toisinaan tulee lähdettyä baarikierrokselle, yritän tosin olla juomatta itseäni kovaan humalaan, viimeaikoina edistystä sen suhteen on tapahtunut, määrät ovat vähentyneet. Hyvä olisi oppia olemaan kokonaan ilman iltarientoja yms. ja elättelenkin toiveita, että se vielä olisi todellista. Kavereita ei hyvänpäivän tuttujen lisäksi juuri tällähetkellä ole.
Myös tämä netti on oma maailmansa, josta sen hyvien puolien lisäksi löytyy myös paljon pahaa, eräänlainen läpileikkaus ihmiskunnasta..
Netin ansoihinkin tulee välillä langettua, hyvä olisi pitää himonsa kurissa. Iän pitäisi ainakin helpotusta tuoda ongelmaan, jos Luoja elinpäiviä suo ja yksin tulee elettyä.
Lenkkeilyä ja uimassa käyntiä tulee harrastettua vaihtelevasti.
Olen miettinyt seurakunnan tilaisuuksissa ja myös kirkossa käymistä.
Luonteeltani olen aika ujo, mutta tuskin siellä kukaan kuitenkaan puree :).
Osaako arvoisa palstaraati antaa hyviä neuvoja elämän taipaleelle?
Poikamiehen vapaa-ajan ongelmat
16
279
Vastaukset
- Ierika
Koeta vielä pelastautua uskonnon syövereistä. Moni on pääsyt eroon. HAE APUA VAIKKA USKONTOJEN UHRIT Ry:stä.
Life is out there!- vuorenhuipulla
Miten tulit uskoon ja miten elämäsi muuttui tämän "uskoontulon" myötä?
- 300
"30-kymppinen"
eikös tuo ole sama kuin 300? - hiekanjyvä-saharassa
Kannattaa varmaan katsoa nettisivuilta mitä toimintaa seurakunnassasi on, messujen lisäksi. Nämähän vähän vaihtelevat seurakunnittain.
Ymmärrän kyllä, ettei yksinään tule lähdettyä. - ala.jehovalaiseksi
Ala jehovaksi, niillähän menee vapaa-aika mukavasti ravatessa ovelta ovelle tai seisokellessa niiden lehtihyllyjen vieressä.
Kuulemma asiantuntijat ovat järjestään sitä mieltä, että elämättä jäänyt elämä on monille kuoleville kaikista kauheinta. Joten kai, jos on mahdollista elää rikkaasti ja nauttien elämänsä, niin miksei sitä tekisi.
No kukapa sitä nyt ei olisi toisinaan vähän remunnut mutta jos nyt ymmärsin oikein niin vähän olisi sellanen erillaisen ystäväpiirin ja kenties jopa parinhaku mielessä.
Tuossa mielessä kannattaa niitä seurakunnan tilaisuuksia katsella, mikä nyt kullekkin mielestään sopii (en siis ehdota mitään virkkuu-kerhoa) Ei niissä ihmiset pure ja suurinosa mitä itse olen elämäni varrella tavannut niin ihan tavallisia ihmisiä. Siellä siis on hyviä ihmisiä ja ei ehkä niin hyviä (tai ei sopivia itselleen) Kokeillahan kannattaa kuitenkin, niinkuin sanotaan jos tuo nyt ei anna niin ei otakkaan ;)
Toinen mikä mieleeni tuli, että jos haluaa ns. uusia ystäväpiirinsä niin urheiluseurat ja niiden järjestämä toiminta. Tietenkään siellä ei ole sitten sitä uskontoa mukana mutta muuten oikein mukavaa toimintaa ja reippaita ihmisiä.En nyt puhu aloittajasta vaan yleisesti, niin sellaisiin porukoihin kannattaa tietysti yleensä mennä missä on oman ikäistä ja samanmielistä väkeä. Ongelmahan tulee yleensä vaan silloin, jos on ujo tai ulkonäkö eikä muu ulosanti oikein suosi.
No sitä suuremmalla syyllä ehkä ne seurakuntien mummujen ja pappojen "iltakerhot" voisivat olla ihan hyvä juttu. Siellä taatusti pääsee juttusille ja saa kokemusta siitä vuorovaikutuksesta ja mikä ehkä tärkeintä kokee pyyteetöntä hyväksyntää.
Se vanha sanonta "kuka kissanhännän nostaisi ellei kissa itse" pitänee siis paikkansa. Jos on jollakin tavalla epävarma itsestään niin kannattaa ehkä siis hakeutua sellaiseen "sosiaaliseen piiriin" jossa ei tunne "pätemis- tai vaikutuksentekemispaineita"
Nykyäänhän puhutaan sosiaalisuudesta ja oletetaan sen olevan kuin toinen luonto kaikille. No ei vaan ole. Osa ihmisistä tarvitsee hiukan vahvistusta ja harjoittelua siinä, eikä siltikkään heistä välttämättä sukeudu mitään yltiö sosiaalisia mutta ehkä omasta mielestään tyydyttävästi selviävät elämästään mikä lienee se tärkein.
Etelä-pohjalaiselle tämä on , enemmän kuin tuttu ilmiö :d
- vaihtoehtoja
Missä päin Suomea asut ? Ainakin pk-seudulla on niin paljon kirkkoja (myös eri kirkkokuntien) ja hengellisiä tilaisuuksia, että kaikki viikonloput ja ainakin sunnuntait menisi niitä kiertäessä. Voithan mennä paikalliseen ev. lut. seurakuntaan. Lähetyshiippakunnassa käy paljon ainakin pk-seudulla nuoria kolmekymppisiä miehiä. Myös katolinen kirkko on erittäin hyvä vaihtoehto, miksei ortodoksinenkin. Itseäni kiinnostaa alkukristillisyys, etenkin katolilaisuus.
Pysy erossa synnistä, ja pyri tekemään hyvää kirkastaaksesi Jumalaa itsessäsi. Älä sorru tekohurskauteen.
Eli Mikko mikäköhän olisi sitten oikea osoite ?
Olla yksin ja myrkyttyä kuinka kaikki vaan ovat syntisempiä kuin sinä ?
Ei muuta voi sanoa kuin, että todella säälin sellaisia jotka eivät näe ympärillään olevaa hyvää . Hyvä nähdään ainoastaan itsessään ja ilmakos sitten päädytte niiksi yksinäisiksi joita me ihan tavalliset ihmiset joihin syntikin on saattanut tarttua mutta käydään kuitenkin tälläkin kylällä kylällä, kahvilla, rupatellaan niitä näitä.
Sinä voit olla eriomaisuudessasi mitä mieltä tahansa mutta voin kertoa kymmenen vuoden kokemuksella , yksikään mummo tai pappa ei ole sanonut, että en kelpaa.
Jos te monet anteeksi vaan älykääpiöt olisitte sitä Raamattua ja Jeesuksen sanaa edes jotenkin oikeasti lukeneet ja sisäistäneet niin ymmärtäisitte olla ylentämättä itseänne ja hakemasta jokaisesta sosiaalisesta kontaktista sitä kirkastamista.- olet.jäljillä
nähty.on kirjoitti:
Eli Mikko mikäköhän olisi sitten oikea osoite ?
Olla yksin ja myrkyttyä kuinka kaikki vaan ovat syntisempiä kuin sinä ?
Ei muuta voi sanoa kuin, että todella säälin sellaisia jotka eivät näe ympärillään olevaa hyvää . Hyvä nähdään ainoastaan itsessään ja ilmakos sitten päädytte niiksi yksinäisiksi joita me ihan tavalliset ihmiset joihin syntikin on saattanut tarttua mutta käydään kuitenkin tälläkin kylällä kylällä, kahvilla, rupatellaan niitä näitä.
Sinä voit olla eriomaisuudessasi mitä mieltä tahansa mutta voin kertoa kymmenen vuoden kokemuksella , yksikään mummo tai pappa ei ole sanonut, että en kelpaa.
Jos te monet anteeksi vaan älykääpiöt olisitte sitä Raamattua ja Jeesuksen sanaa edes jotenkin oikeasti lukeneet ja sisäistäneet niin ymmärtäisitte olla ylentämättä itseänne ja hakemasta jokaisesta sosiaalisesta kontaktista sitä kirkastamista.Niinpä tulevia säälittäviä yksinäisiä ihmisiä jota ei kukaan edes katso kaupassa silmiin.
- KTS--
Aloitus on selvä trolli. Vain minä ja Mikko hiffasimme sen.
- sääliks.käy.sua
Jep Mikko !
- KTS--
Minä en ole Mikko. Ollaan eri mieltä aika monesta asiasta mutta tässä ketjussa Mikko pisti aloittajan arvoiseensa pakettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4048819Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723208- 171684
- 761118
- 761058
- 271045
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63988- 55963
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss78957- 65910