Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ArtoTTT
ArtoTTT
ArtoTTT
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
4424
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Silti+ei+kannata+sortua+toiveajatteluun+kaikki+eivät+pelastu.+
Matt:+13
Opetuslapset+tulivat+hänen+luokseen+ja+sanoivat:+"Selitä+meille+vertaus+pellon+rikkaviljasta."+37+Hän+vastasi+heille:+
"Mies,+joka+kylvi+hyvää+siementä,+on+Ihmisen+Poika.+38+Pelto+on+maailma.+Hyvä+siemen+tarkoittaa+niitä,+jotka+kuuluvat+taivasten+valtakuntaan,+rikkavilja+niitä,+jotka+ovat+Paholaisen+vallassa.+39+Paholainen,+joka+kylvi+rikkaviljaa,+on+Saatana,+elonkorjuu+on+maailman+loppu,+ja+korjuumiehet+ovat+enkeleitä.+40+Niin+kuin+rikkavilja+kootaan+ja+hävitetään+polttamalla,+niin+tapahtuu+maailman+lopussa.+41+Ihmisen+Poika+lähettää+enkelinsä,+ja+he+kokoavat+hänen+valtakunnastaan+kaikki,+jotka+viettelevät+pahaan+ja+harjoittavat+vääryyttä.+42+Enkelit+heittävät+heidät+tuliseen+pätsiin,+ja+siellä+itketään+ja+kiristellään+hampaita.
07.01.2018 19:06
Niin+kuten+muihinkin+ei+uskovaisiin,+heille+on+kerrottava+Jeesuksesta.+jne.+Mummo+kyllä+viittasi+ihan+samaan+Raamatun+kohtaan,+mutta+oli+valitettavasti+unohtanut+lainata+kohdan+kokonaisuudessaan+ja+oli+laittanut+vain+tuon+ensimmäisen+jakeen.
07.01.2018 14:02
Toki+muistatte+myös+Jeesuksen+suoran+opetuksen.
Matt.+18:
Syntiä+tekevä+veli+ja+seurakunta
15+"Jos+veljesi+tekee+syntiä,+ota+asia+puheeksi+kahden+kesken.+Jos+hän+kuulee+sinua,+olet+voittanut+hänet+takaisin.+16+Mutta+ellei+hän+kuule+sinua,+ota+mukaasi+yksi+tai+kaksi+muuta,+sillä+'jokainen+asia+on+vahvistettava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla'.+17+Ellei+hän+kuuntele+heitäkään,+ilmoita+seurakunnalle.+Ja+jos+hän+ei+tottele+seurakuntaakaan,+suhtaudu+häneen+kuin+pakanaan+tai+publikaaniin.
07.01.2018 11:38
#Osaatko+kertoa+miksi+jokin+teko+tai+asia+(tms)+on+syntiä?+#
Minä+ymmärtäisin+niin+että+synti+on+aina+vääryyttä,+Jumalassa+ei+ole+vääryyttä.+Vääryys+voi+kohdistua+esim.+ihmiseen+itseensä,+ihminen+voi+tuhota+itseään+esim.+alkoholilla+huumeilla+jne.+Se+voi+olla+vääryyttä+toista+ihmistä+kohtaan+esim.+aviorikos,+haureus,+väkivalta,+varastaminen+jne.+Tai+se+voi+olla+vääryyttä+Jumalaa+ja+Jumalan+luomistyötä+kohtaan.++Esim.+käytämme+saamamme+elämän+lahjan+toisin+kuin+Jumala+on+halunnut+tai+tahtoisi+meidän+käyttävän.+Synti+myös+erottaa+meidät+Jumalasta.+Joku+viisas+on+myös+sanonut+Syntiä+on+kulkea+oman+tahdon+tietä,+omien+mielihalujen+tietä+ja+hylätä+Jumalan+tahdon+ja+Jumalalle+alistumisen+tie.
06.01.2018 22:43
Ehkäpä+se+on+viisautta+keskittyä+niihin+työtehtäviin+100+prosenttisesti.
05.01.2018 22:39
Sukuelimet+voi+silpoa,+mutta+ei+kukaan+oikeasti+voi+muuttua+naisesta+mieheksi+eikä+miehestä+naiseksi.
05.01.2018 21:46
#Se+henkilö,+joka+tänne+tuotti+muutama+päivä+sitten+oikein+urakalla+näitä+poliittisia+kannanottoja+oli+Mikko.#
No+siinä+tapauksessa+sinun+täytyy+tosiaan+kysyä+Mikolta.
#Tiedät+myös+vallan+hyvin+sen,+että+KD+edustaa+vain+yhtä+osaaa+Suomen+uskovaisista,+jos+heitäkään.+#
Kyllä+minä+ainakin+olen+äänestänyt+lähes+joka+vaaleissa....
05.01.2018 12:13
Etkö+jo+ymmärrä+IR+sinä+jahtaat+mörköä+jota+ei+olekaan,+jos+sinua+kiinnostaa+uskovaisten+poliittiset+näkemykset,+miksi+et+käy+KD+kotisivulla+siellä+kerrottaneen+minkälaisia+tavoitteita+uskovaiset+ajavat,+niistäkään+ei+liene+sinulle+vaaraa+KD+alle+5%+kannatuksella.+Mutta+jos+haluat+keskustelua+politiikasta+niin+oletko+hieman+väärällä+sivulla?+Ehkä+ymmärrät+uskovaisten+tavoitteet+väärin.+Kuitenkin+ennen+kaikkea+et+ymmärtänyt+Jeesuksen+sanoja.
Joh.+18:
36+Jeesus+vastasi:+"Minun+kuninkuuteni+ei+ole+tästä+maailmasta.+Jos+se+kuuluisi+tähän+maailmaan,+minun+mieheni+olisivat+taistelleet,+etten+joutuisi+juutalaisten+käsiin.+Mutta+minun+kuninkuuteni+ei+ole+peräisin+täältä."+37+"Sinä+siis+kuitenkin+olet+kuningas?"+Pilatus+sanoi.+Jeesus+vastasi:+"Itse+sinä+sanot,+että+olen+kuningas.+Sitä+varten+minä+olen+syntynyt+ja+sitä+varten+tullut+tähän+maailmaan,+että+todistaisin+totuuden+puolesta.+Jokainen,+joka+on+totuudesta,+kuulee+minua."
05.01.2018 11:56
Siinä+on+paljon+hyvää+asiaa+ei+taida+palstalaisille+vain+kelvata.
05.01.2018 07:01
Sinun+uskostasi+en+tiedä,+mutta+lainaamiasi+Raamatun+kohtia+sinä+yrität+käyttää+väärin+syntihyväksynnän+lisäämiseen.+Tämä+ei+mitenkään+käy+yhteen+Raamatun+kokonaisilmoituksen+kanssa.
04.01.2018 10:39
Sanotaanko+Eerika+näin+että+kuka+sinulle+on+antanut+luvan+ohittaa+Raamatun+sanan+opetukset?
Olen+puhunut+sinulle+monesti+asiasta,+mutta+aina+vaikenet.+Jos+minä+olen+mielestäsi++väärässä+niin+osoita+se?
04.01.2018 03:29
#esim.+Tapio+Puolimatka,+Juha+Ahvio,+Päivi+Räsänen+ja+moni+muu+fundamentalisti+ei+kannata+sitä.+Ja+varmasti+sinäkin+uskot,+että+he+uskovat+Raamattuun.+
Eli+vaikka+jo+maailman+luomisesta+fundamentalistit+ovat+useampaa+mieltä,+niin+et+kai+koe,+että+osa+heistä+tietoisesti+vääristelisi+Raamatun+Sanaa.+Oletan,+ettet+koe.#
Joo+siunausta+vaan+kaikille+mainituille,+minä+uskon+että+he+vakaasti+pyrkivät+etsimään+totuutta.
#Myös+muut+kuin+fundamentalistit+tulkitsee+Raamatun+Sanaa+hieman+eri+tavoin,+olipa+kyse+eronneiden+uudelleen+vihkimisestä,+aikuiskasteesta+tai+muusta.+
Mutta+eivät+he+usko+sen+enempää+vääristelevänsä+Raamatun+Sanaa+kuin+vaikkapa+nuo+edellä+mainitsemani+fundamentalistit.+He+uskovat+olevansa+oikeassa.+#
Tässä+on+vain+sellainen+ero,+että+heillä+on+jo+valmis+vastaus+mikä+pitäisi+saada+ja+sitten+pitäisi+raamattu+saada+jotenkin+tukemaan+tätä+valmista+vastausta,+vaikka+sitten+ympäri+kääntäen+ja+valkoiseksi+maalaten,+se+tulkinta+ei+ole+lähtenyt+liikkeelle+raamatusta+vaan+ihmisten+omista+tarpeista.++Ihmiset+yrittävät+siis+väkisten+saada+toisen+totuuden+omista+lähtökohdista,+on+luettu+ja+ymmärretty+mitä+Raamatussa+lukee,+mutta+kun+se+mitä+siellä+lukee+ei+kelpaa,+vaan+pitäisi+saada+toinen+totuus.
03.01.2018 21:59
#MISTÄ+kumpuaa+sitten+se+varmuus+siitä,+että+juuri+SINÄ+olet+tehnyt+ne+oikeat+tulkinnat+Raamatusta?+#
Yritän+selittää+sinulle,+Raamatun+kirjoittajat+ovat+olleet+uskovaisia,+heillä+on+ollut+tietynlainen+hengellinen+vakaumus+ja+päämäärä,+he+ovat+kirjoittaneet+raamatun+tietynlaisesta+näkökulmasta+ja+maailmankatsomuksesta.+Raamatun+sisällä+on+tietynlainen+punainen+lanka+joka+avautuu+sille+jolla+itsellä+on+sama+näkemys,+arvot+ja+kokemukset,+Hän+näkee+Raamatun+ikään+kuin+sisältäpäin,+se+on+osa+hänen+omaa+elämäänsä,+siis+osa+todellisuutta+jossa+hän+itse+elää,+taasen+ulkopuoliselle+se+on+vain+kuollutta+kirjainta+joka+ei+merkitse+Hänelle+mitään,+se+ei+ole+osa+hänen+elämäänsä+eikä+todellisuutta,+hän+ei+näe+sitä+sisältäpäin.+
Avasiko+tämä+yhtään?+Ihan+kuin+sinä+olisit+kirjoittanut+kirjan+suomalaisen+kansakoulun+arjesta+ja+sen+lukisi+joku+amerikkalainen+joka+ei+ymmärtäisi+siitä+yhtään+mitään,+mutta+joku+toinen+koulun+opettaja+ymmärtäisi+hyvinkin.
03.01.2018 21:43
#Olemmeko+suolanmittaajaksi+kykeneviä,+vai+luulemmeko+vain?+#
Miksi+meidän+pitäisi+mitata+sitä,+tuohan+on+Jeesuksen+ennustus+tai+sanat+jotka+on+varoitukseksi+tarkoitettu,+ei+ennustuksia+tarvitse+mitata,+jokainenhan+näkee+itse+toteutuvatko+ne+vai.+Ironista+kyllä+on+jos+kirkko+itse+toteuttaa+Jeesuksen+ennustuksen.
03.01.2018 12:20
#Wikipedia+kertoo+juutalaisten+esihistoriasta+Raamatun+mukaan.+Wikipedia+on+vain+Wikipedia.+#
Et+tainnut+vaivautua+lukemaan,+vikipediasta+löytyi+Juutalaisten+historia+myös+argeologian+pohjalta,+vaikka+vikipedia+sinänsä+olisi+epävarma+media+niin+artikkelista+löytyy+monia+viittauksia+esim.+argeologisiin+tutkimuksiin+ja+löytöihin+ja+niissä+taas+ei+ole+mitään+heikkoa.+
Voimme+toki+tarkastella+asiaa+esim+lukion+oppimäärän+perusteella.
"Israelin+kulta-aika+ja+pakkosiirtolaisuuden+aika
Israelin+kulta-aika+oli+erityisesti+kuningas+Daavidin+ja+hänen+poikansa,+ainutlaatuisesta+viisaudestaan+kuuluisan+kuningas+Salomon+hallitusaikoina.+Tuolloin+myös+rakennettiin+temppeli,+joka+oli+jumalanpalveluksen+keskeinen+paikka,+Jumalan+asumus+maan+päällä.+Salomon+kuoltua+v.926+eKr.+valtakunta+hajosi+kahtia,+pohjoiseen+Israeliin+ja+eteläiseen+Juudaan.+Vuonna+722+eKr.+assyrialaiset+hävittivät+Israelin.+Vuonna+586+Mesopotamiaa+hallinneet+babylonialaiset+eli+kaldealaiset+hävittivät+Juudan,+tuhosivat+Salomon+temppelin+ja+veivät+kansan+pakkosiirtolaisuuteen."
+http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/ue/ue4/5._juutalaisuus/02_historia?C:D=hNvU.hbIr
Tai+sitten+voimme+tarkastella+Juutalaisuutta+tuon+oman+linkkisi+kautta,+jossa+puhuttiin+myös+Juutalaisuudesta.+Ja+muuten+tuon+sivustosi+lähdeluettelossa+mainitaan+lähteeksi+wikipedia.
http://elamanopisto.kapsi.fi/index2.php?sivu=19
Juutalaisuus+on+juutalaisten+uskonto+ja+kulttuuri.+Se+on+yksi+maailman+ensimmäisistä+"monoteistisista"+uskonnoista,+ja+yksi+vanhimmista+nykyaikana+harjoitetuista+uskonnoista.+-+Kristinusko+ja+islam+ovat+syntyneet+juutalaisuuden+pohjalta.
Perimätiedon+mukaan+ensimmäinen+"hebrealainen/juutalainen"+oli+Kaldean+(nyk.+Irak)+Ur'issa+syntynyt+"Abraham",+joka+sai+Jumalalta+käskyn+muuttaa+kotimaastaan+Kanaanin+maahan+(nyk.+Israelin+alue).+-+Abrahamin+tarkkaa+elinaikaa+ei+tiedetä,+mutta+hänet+ajoitetaan+eläneen+1900-luvulla+eaa.+-+Abrahamin+pojanpoika,+"Jaakob"+joutui+kuitenkin+pakenemaan+nälänhätää+Egyptiin.+-+Hänen+kahdestatoista+pojasta+syntyivät+Israelin+heimot.
#Pelastajamyytti+on+selvästi+lainaa.#
Ei+tuossa+sellaisesta+puhuttu,+itseasiassa+puhuttiin+monista+tuohon+uskontoon+kuuluvista++pelastajista+jotka+tulevat+opettamaan+hyvää+ja+terveellistä+elämää,+tuostahan+jopa+vihreät+ilahtuisivat.+
#Se,+että+kirjeet+otettiin+osaksi+Raamattua,+ei+tee+niistä+yliluonnollisia.#
Niin+toki+joku+uskovainen+voisi+kertoa+sinulle+omista+yliluonnollisista+kokemuksistaan,+mutta+uskoisitko?+Tai+sitten+olisi+sekin+mahdollisuus+että+kysyisit+itse+Jumalalta+suoraan,+mutta+pystyisitkö+nöyrtymään+niin+paljon?
03.01.2018 12:12
#1.+Sinun+täytyy+Arto+ymmärtää+se,+että+Raamatun+ensimmäinen+osa+VT+on+käytännössä+pelkkää+kansantarua.#
Niin+tässä+vielä+ihan+uunituoreita+uutisia+aiheesta.
Jerusalemista+löytyi+2700+vuotta+vanha+sinetti+–+kuului+Raamatussa+mainitulle+kuvernöörille
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005510835.html
03.01.2018 03:50
#Tämän+päivän+arki+ei+muutu+raamatulliseksi+aina+kun+sinä+niin+haluat.+#
Etkö+usko+että+tämä+Jeesuksen+opetus+olisi+ajankohtainen+enää+tänä+päivänä?
13+"Te+olette+maan+suola.+Mutta+jos+suola+menettää+makunsa,+millä+se+saadaan+suolaiseksi?+Ei+se+kelpaa+enää+mihinkään:+se+heitetään+menemään,+ja+ihmiset+tallaavat+sen+jalkoihinsa.
03.01.2018 03:30
Voi+sinua+epäuskoista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaisten_historia
#UT+taas+on+KOOTTU+teksteistä,+ohjeistuksesta+ja+"paimenkirjeistä",+joilla+seurakuntoa+ohjattiin+ruotuunsa.+Jeesuksen+haluttiin+osoittaa+olleen+luvattu+Messias.+#
Niinhän+Jeesus+olikin.
https://www.apowiki.fi/wiki/Raamatun_ulkopuoliset_viittaukset_Jeesukseen
#3.+Pelastajamyytin+YHDESTÄ+alkuperäislähteestä+voit+lukea+vaikkapa+tästä:#
Ei+sinun+kannattaisi+vaivata+itseäsi+tuollaisella+tiedolla,+muuten+tietäisit+ettei+kristinuskossa+palvottu+aurinkoa+taikka+tulta+eikä+pidetty+lehmää+pyhänä+olentona+eikä+myöskään+tuotu+ruokaa+vainajille.
#Tuo+lainauksesi+osoittaa+vain+sen,+että+Raamattua+kirjoittamassa+oli+viisaita+ihmisiä.+#
Mutta+heidän+viisautensa+ei+ole+lähelläkään+Jumalan+viisautta.
ps+53.
2.+Hullu+sanoo+sydämessänsä:+"Ei+ole+Jumalaa".+
#Siksi+seurakuntia+piti+ohjaillakin+niillä+kirjeillä!#
Niiden+kirjeiden+ansiosta+me+tiedämme+hyvin+paljon+kristillisen+uskon+seurakunnallisista+periaatteista,+asioista+joita+kohden+meidän+pitäisi+pyrkiä+ja+asioista+joita+tulisi+välttää.
#hurskaimpina+itseään+pitävät+kristityt+ovat+kaikkein+vähiten+Jeesuksen+opetusten+mukaisia.+#
Sinäkö+sen+päättäisit+ja+tietäisit+ethän+sinä+edes+usko+koko+Jeesukseen+tai+Jeesuksen+kirjoituksiin.
#Kun+Sinäkin+julistat+kansan+rappeutuvan,+teet+sen+täysin+turhaan.#
Teenkö?+Niin+kuin+Jeesus+etsi+yksilöitä+jotka+lähtisivät+Häntä+seuraavaan,+niin+minäkin+toivon+että+voisin+löytää+vielä+edes+yhden+joka+haluaisi+lähteä+Jeesusta+seuraamaan.
02.01.2018 18:28
#+piilottamatta+omaa+itseämme+tuhansia+vuosia+sitten+kirjoitetun+totuuden+taakse.#
Eikö+Jeesuksen+opetus+sinun+mielestäsi+pidä+paikkaansa,+kumoatko+sinä+Jeesuksen+opetuksen,+minä+en+tietenkään+ole+yhtään+mitään+mutta+Jeesus+ja+Jeesuksen+opetus+on+ihan+toinen+juttu.
Muuttuko+musta+valkoiseksi+kun+tarpeeksi+sanoja+sanoo+ja+ympäri+kääntää?
02.01.2018 14:39
Eipä+ollut+sinulle+ei,+ei+sinun+näkemyksesi+ketään+yllätä.
Kuusenjuuret+ainakin+esittää+uskovaa,+mutta+onko+Hän+kuuliainen+Raamatun+sanalle+1+Kor.+6:9+sanoo+älkää+eksykö.+Vai+kuunteleeko+hän+maailman+ääntä+ja+haluaa+mielyttää+ihmisiä+ja+luvata+näille+mitä+ihmiset+haluavat+kuulla,+vaikka+se+ei+olisi+tottakaan.+
Entisinä+aikoina+kaupunkien+ympärillä+oli+muurit+joissa+seisoi+vartiomies+vahdissa+ja+hänen+tehtävänsä+oli+varoittaa+muita+vaarasta+ja+vihollisten+hyökkäyksestä.+Vartiomiehiä+saattoi+olla+monenlaisia,+yksi+saattoi+nukahtaa,+yksi+saattoi+lähteä+kotiin+ja+yksi+tuijotella+varpaitaan+vihollisen+tullessa+tai+joku+saattoi+avaimia+heilutellen+lähteä+avaamaan+porttia+toivottamaan+"vieraat"+tervetulleiksi.+Myös+uskovainen+on+tällainen+vartiomies+jonka+pitäisi+varoittaa+muita+vaarasta,+minkälainen+vartiomies+sinä+kuusenjuuret+omasta+mielestäsi+olet?
02.01.2018 07:15
181 / 222