Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ArtoTTT
ArtoTTT
ArtoTTT
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
4424
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta+taas+tuntuu+että+jos+jokin+aloite+on+ateisteille/pilkkaajille+kovin+kiusallinen,+se+poistatetaan+kiireesti.
IR+saman+keskustelu+toistaminen+uudestaan+ja+uudestaan+on+hedelmätöntä.
27.12.2019 17:23
Vihervasemmiston+totuus+näyttäisi+olevan+sellainen+josta+kaikkien+muiden+mielipiteet+on+poistettu,+kielletty,+kriminalisoitu+tai+sensuroitu.
27.12.2019 13:27
Sinähän+voit+tehdä+uuden+aloituksen+aiheesta+ja+kenties+kopioida+ainakin+osan+vanhasta+ketjusta.
27.12.2019 13:25
#EN+ole+roikkunut+täällä+koko+joulua.+#
Arveletko+että+minä+olisin?
#Oletko+täällä+keskustelemassa+vai+provoilemassa?#
Olisiko+meillä+enää+mitään+keskusteltavaa,+kun+jo+tiedämme+toistemme+näkemykset?
27.12.2019 11:44
Sittenhän+voit+palauttaa+sen+niin+saadaan+tänne+keskustelua.
27.12.2019 11:38
Edelleen+taidan+kirjoitella+viestejä+vähemmän+kuin+sinä,+vai+oletko+laskenut+toisin?
Tässä+ennen+joulua+minulla+kyllä+oli+kiinnostava+aloitus+valtamedian+roolista,+mutta+jollekin+tuli+kova+kiire+poistaa+se.
27.12.2019 10:06
Onkohan+tämä+joulu+ollut+taas+uusi+pohjanoteeraus+keskustelun+tasossa?
27.12.2019 07:52
Jeesuksen+alentaminen+vain+filosofiseksi+opettajaksi+ei+täytä+Jeesuksen+tarkoitusta.
Johannes+14:6+
Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.
26.12.2019 07:10
Lääketieteellistä+perustetta+ei+ole+leikata+terveitä+sukupuolielimiä+eri+näköiseksi+ja+tehdä+ihmisestä+pysyvästi+lisääntymiskyvytön.+Ideologista+on+ajatella+että+ongelmat+ratkeavat+tällaiseen+leikkaukseen+menemällä.
26.12.2019 07:00
Eiköhän+Jumala+luonut+sen+jäniksenkin.
26.12.2019 06:45
Eli+mielestäsi+ihmisen+lisääntyminen+ei+ole+tarkoitus?
26.12.2019 06:44
Biologiassa+vain+mies+ja+nainen+voivat+lisääntyä,+että+kyllä+sillä+joku+pikku+tarkoitus+on.
25.12.2019 19:41
Todellisuudessa+hoidamme+siis+mielenterveysongelmia+ideologisella+leikkaushoidolla,+joka+ei+oikeasti+voi+muuttaa+kenenkään+sukupuolta.
25.12.2019 19:39
#PIITTAATKO+SINÄ+PÄTKÄÄKÄÄN+NIISTÄ+TAPAUKSISTA,+JOISSA+SUKUPUOLIOMINAISUUKSIEN+MUUNTELU+ON+TUONUT+HELPOTUSTA+IHMISEN+KOKEMIIN+ONGELMIN?+#+
Kysy+sinä+itseltäsi+miksi+he+kokevat+sen+tuovan+helpotusta+elämäänsä,+siksi+että+heille+somessa+on+markkinoitu+nuoruuden+identiteetti+ja+mielenterveys+ongelmien+nopeaksi+ratkaisuksi+sukupuolenvaihtoa+,+monet+uskovat+tämän,+sen+sijaan+että+lähtisivät+ratkaisemaan+elämänsä+todellisia+ongelmia+oikeasti.+Monille+aukeaa+vasta+myöhemmin+ettei+ne+ongelmat+oikeasti+ole+poistuneet.
25.12.2019 19:37
Syntiinlankeemus+on+juuri+syy+miksi+Jeesuksen+täytyi+tulla+uhraaman+itsensä+kaikkien+edestä.
Juutalaiset+luottivat+tekoihinsa+ja+katsoivat+olevansa+vanhurskaita+omien+tekojensa+perusteella,+Jeesus+kuitenkin+riisui+tämän+harhakuvitelman+opetuksellaan.+Jeesus+osoitti+tällä+opetuksellaan+että+jokainen+ihminen+on+syntinen+ja+ainut+tie+taivaaseen+käy+Hänen+sovitustyönsä+kautta.
Matt.
5:22+Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+on+vihoissaan+veljelleen,+on+ansainnut+oikeuden+tuomion.+Samoin+jokainen,+joka+sanoo+veljelleen:+’Senkin+hölmö’,+on+ansainnut+Suuren+neuvoston+tuomion,+ja+se,+joka+sanoo:+’Sinä+hullu’,+on+ansainnut+helvetin+tulen.
5:27+Teille+on+opetettu+tämä+käsky:+’Älä+tee+aviorikosta.’+285:28+Job+31:1Sananl.+6:252.+Piet.+2:14Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+katsoo+naista+niin,+että+alkaa+himoita+häntä,+on+sydämessään+jo+tehnyt+aviorikoksen+hänen+kanssaan.
25.12.2019 19:20
Mielenterveyden+häiriöitä,+sosiaalisia+tartuntoja+ja+sairauksia+on+monenlaisia,+mutta+kukaan+ei+oikeasti+leikkauksella+voi+vaihtaa+sukupuoltaan.
"Sosiaalinen+media+ja+transasian+aktiivinen+promotointi+on+räjäyttänyt+erityisesti+“transpoikien”+lukumäärän+kaikissa+länsimaissa.+Näitä+itsensä+transdiagnoineita+uusheränneitä+perheineen+hoidetaan+“translapsina”+väkivaltaisin+hoidoin,+esim.+Ruotsissa+mastektomioita+(rintojenpoistoleikkaus)+tehdään+jo+14-vuotiaille,+ja+lapsia+huostaanotetaan+jos+vanhemmat+eivät+suostu+hoitoihin."
https://www.ihmistenkirjo.net/
25.12.2019 18:50
Ai+miksi,+biologiassahan+ihminen+luokitellaan+nisäkkääksi
25.12.2019 18:46
Biologinen+fakta+on+se+että+nisäkkäillä+on+vain+uros+ja+naaras+sukupuoli,+eivätkä+nämä+vaihdu.
25.12.2019 15:23
Kristinusko+ja+Jeesuksen+opetus+pohjautuu+ehdottomasti+käsitykseen+ihmisen+syntisyydestä,+mutta+pohjautuuko+liberaaliteologia+siihen,+tuskin.
"Liberaali+kristinusko+on+kulttuuri-ilmiö,+jolle+on+tyypillistä+yhtäältä+kristillisten,+toisaalta+vallitsevasta+nykylänsimaisesta+(tieteellisenä+markkinoidusta)+naturalistisesta+todellisuuskäsityksestä+peräisin+olevien+elementtien+yhdistäminen+ja+tämän+kokonaisuuden+markkinointi+"ajanmukaisena+kristinuskona".+Se+siis+luopuu+klassisen+kristinuskon+todellisuuskäsityksestä+–+siihen+keskeisesti+kuuluvaa+kadotus-+ja+pelastussanomaa+myöten+–+ja+ottaa+paljon+vaikutteita+ympäröivistä+vallallaolevista+filosofioista+ja+katsomuksista.+"
https://www.apowiki.fi/wiki/Liberaali_kristinusko
25.12.2019 15:18
Raamatun+käsitys+ihmisen+syntisyydestä+on+varsin+synkkä.
Room.3:9+Miten+siis+on?+Olemmeko+me+muita+parempia?+Emme+lainkaan.+Olen+jo+esittänyt+sen+syytöksen,+että+kaikki,+niin+juutalaiset+kuin+kreikkalaisetkin,+ovat+synnin+vallassa.+103:10–12+Ps.+14:1,3,53:2,4Onhan+kirjoitettu:–+Ei+ole+yhtäkään+vanhurskasta,11ei+yhtäkään+ymmärtäväistä,ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa.12Kaikki+ovat+luopuneet+ja+käyneet+kelvottomiksi.Ei+ole+ketään,+joka+tekee+hyvää,ei+ainoatakaan.
Syntiuhri+käsitystä+avataan+esim.+Hebrealaiskirjeen+9,11-10,18+välisessä+kohdassa,+esim.
Heb.9:12+Hän+ei+ole+tuonut+uhrina+pukkien+eikä+sonnien+verta,+hän+on+uhrannut+oman+verensä.+Näin+hän+on+kertakaikkisesti+täyttänyt+tehtävänsä,+astunut+sisään+kaikkeinpyhimpään+ja+hankkinut+meille+ikiajoiksi+lunastuksen.+
Kysymykseesi+mitä+kristinusko+on.+esim.+Jeesuksen+ja+Pietarin+välisessä+keskustelussa+kyse+oli+siitä+rakastaako+Pietari+Jeesusta,+kun+taas+aikaisemmin+jotkut+opetuslapset+olivat+loukkaantuneet+Jeesuksen+sanoihin+ja+lähteneet+pois+Hänen+seurastaan.+(Joh.+6.60-)
Joh.+21:
+17Vielä+kolmannen+kerran+Jeesus+kysyi:+»Simon,+Johanneksen+poika,+olenko+minä+sinulle+rakas?»+Pietari+tuli+surulliseksi+siitä,+että+Jeesus+kolmannen+kerran+kysyi+häneltä:+»Olenko+minä+sinulle+rakas?»,+ja+hän+vastasi:+»Herra,+sinä+tiedät+kaiken.+Sinä+tiedät,+että+olet+minulle+rakas.»+Jeesus+sanoi:+»Ruoki+minun+lampaitani.+1821:18,19+2.+Piet.+1:14Totisesti,+totisesti:+Kun+olit+nuori,+sinä+sidoit+itse+vyösi+ja+menit+minne+tahdoit.+Mutta+kun+tulet+vanhaksi,+sinä+ojennat+kätesi+ja+sinut+vyöttää+toinen,+joka+vie+sinut+minne+et+tahdo.»
25.12.2019 06:19
52 / 222