Vapaa kuvaus

Aloituksia

72

Kommenttia

4424

1. Vihervasemmiston+totuus+näyttäisi+olevan+sellainen+josta+kaikkien+muiden+mielipiteet+on+poistettu,+kielletty,+kriminalisoitu+tai+sensuroitu.
  2. Raamatun+käsitys+ihmisen+syntisyydestä+on+varsin+synkkä.Room.3:9+Miten+siis+on?+Olemmeko+me+muita+parempia?+Emme+lainkaan.+Olen+jo+esittänyt+sen+syytöksen,+että+kaikki,+niin+juutalaiset+kuin+kreikkalaisetkin,+ovat+synnin+vallassa.+103:10–12+Ps.+14:1,3,53:2,4Onhan+kirjoitettu:–+Ei+ole+yhtäkään+vanhurskasta,11ei+yhtäkään+ymmärtäväistä,ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa.12Kaikki+ovat+luopuneet+ja+käyneet+kelvottomiksi.Ei+ole+ketään,+joka+tekee+hyvää,ei+ainoatakaan.Syntiuhri+käsitystä+avataan+esim.+Hebrealaiskirjeen+9,11-10,18+välisessä+kohdassa,+esim.Heb.9:12+Hän+ei+ole+tuonut+uhrina+pukkien+eikä+sonnien+verta,+hän+on+uhrannut+oman+verensä.+Näin+hän+on+kertakaikkisesti+täyttänyt+tehtävänsä,+astunut+sisään+kaikkeinpyhimpään+ja+hankkinut+meille+ikiajoiksi+lunastuksen.+Kysymykseesi+mitä+kristinusko+on.+esim.+Jeesuksen+ja+Pietarin+välisessä+keskustelussa+kyse+oli+siitä+rakastaako+Pietari+Jeesusta,+kun+taas+aikaisemmin+jotkut+opetuslapset+olivat+loukkaantuneet+Jeesuksen+sanoihin+ja+lähteneet+pois+Hänen+seurastaan.+(Joh.+6.60-)Joh.+21:+17Vielä+kolmannen+kerran+Jeesus+kysyi:+»Simon,+Johanneksen+poika,+olenko+minä+sinulle+rakas?»+Pietari+tuli+surulliseksi+siitä,+että+Jeesus+kolmannen+kerran+kysyi+häneltä:+»Olenko+minä+sinulle+rakas?»,+ja+hän+vastasi:+»Herra,+sinä+tiedät+kaiken.+Sinä+tiedät,+että+olet+minulle+rakas.»+Jeesus+sanoi:+»Ruoki+minun+lampaitani.+1821:18,19+2.+Piet.+1:14Totisesti,+totisesti:+Kun+olit+nuori,+sinä+sidoit+itse+vyösi+ja+menit+minne+tahdoit.+Mutta+kun+tulet+vanhaksi,+sinä+ojennat+kätesi+ja+sinut+vyöttää+toinen,+joka+vie+sinut+minne+et+tahdo.»