Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

363

1. Auris+hybridin+tekniikka+on+valovuoden+edellä+muita+bensa+vehkeitä+ja+dieseleitä+niin+mukavuudessa+kuin+kulutuksessakin.+Vaikka+sen+tekniikka+tuli+jo+2009+markkinoille+3.+Sukupolven+Priuksen+pellinalle.++Ainoa+auto+joka+on+edes+lähellä+Toyotaa+on+Hyndai+ionic+hybrid+mutta+siinäkin+on+inhottavasti+nykivä+kaksoiskytkin+loota.+++Prius+takseilla+on+ajettu+yli+miljoona+km+ilman+tekniikka+murheita+!++https://www.youtube.com/watch?v=dBeR5pf-eDI
  2. Mulla++Auris+TS+hybrid+ja+keskikulutus+4,84l/100km+lähes+vuoden+keskiarvo!+Joten++5,3+on+aika+helvetin+kaukana+todellisuudesta.++<iframe+widframeborder="0"></iframe>th="650"+height="300"+src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3"++Se+kuinka+hyvään+polttoaine+talouteen+pääsee+hybridillä+riippuu+pitkälti+kuljettajan+kyvystä+hyödyntää+hybridi+ominaisuutta+!++Hybridiähän+ei+ajeta+samaantapaan+kuin+tavallista+autoa+jos+halutaan+maximaalinen+hyöty+polttoainetalouteen.++Eimerkiksi+jarrutukset+on+hoidettava+eri+tyylillä+on+vältettävä+äkkinäisiä+jarrutuksia++ja+pyrittävä+jarruttamaan+mahdollisimman+pitkältä+matkalta+ennen+risteystä+näin+saadaan+kerättyä+enemmän+jarrutus+energiaa+talteen.+Normaali+autossa+on+ihan+sama+jarruttaako+äkkiä+vai+miten+kun+se+energia+jokatapauksessa+menetetään+lämpönä+ilmaan.++Ja+hybridi+akun+virtaa+on+osattava+hyödyntää+oikeissa+paikoissa+sähköajolla+ja+oikeassa+paikassa+polttomoottoria+kun+0-70km/h+nopeuksissa+sen+voi+itse+päättää+millä+voimalla+edetään.+On+turhaa+ajaa+polttomoottori+päällä+jos+hybridi+akku+on+lähes+täynnä+ja+nopeus+noin+70+tai+alle.+tasaisella+alustalla+kannattaa+ajaa+sähköllä+ja+ylämäet+polttomoottorilla.+Polttomoottorin+hyötysuhde+paranee+kun+sitä+käytetään+silloin+kun+akun+varaus+on+alhainen.+Tällaisten+asioiden+ymmärtäminen+ja+niiden+hyödyntäminen+jokapäiväisessä+liikenteessä+pienentää+huomattavasti+hybridin+kulutusta.++Avopuolisoni+ajoi+noin+50km+matkan+jota+kuljemme+paljon+keväästä+syksyyn+ja+hän+ei+ole+ennen+hybridiä+ajanut+hän+sai+ajotietokoneen+näyttöön+5,2l/100km+kun+itse+ajan+saman+matkan+helposti+4,5l/100km+ja+kesällä+noin+4l/100km+eli+ero+on+helposti+0,4-0,7l/100km+!++Noviisin+ja+kokeneenmman+hybridi+kuskin+välillä.
  3. yli+500Tkm+olen+ajellu+Toyotilla+!++On+ollu+Corollaa+ja+Aurista++keskimäärin++130-140Tkm+on+ajettu+jokaisella+ja+mitään+ongelmia+ei+ole+tekniikassa+tai+sähköissä++ollu.++Nykyään+alla+uusi+Auris+TS+hybrid+kilsoja+noin+12Tkm++4,3L/100km+oli+edellisen+tankillisen+keskikulutus+1400KG+farmarille+on+lähes+käsittämättömän+pieni.