Ei se minua "pänni" millään tavalla. Haluan vain kerätä statistiikkaa oletukseni tueksi, että tämä "eroaminen" on kovin, kovin rajallinen ilmiö. Niin rajallinen, että se katoaa kohinaan.

Olenkin jo todennut, että näitä eroajia on Suomessa enintään kymmeniä, ehkä muutama sata mutta ei missään tapauksessa tuhansia.

He pitävät itsestään kovaa ääntä.
Ahaa, oletkin ANARKISTI! Sellaisen kuvan minä ehdin saada jo edellisestäkin kirjoituksestasi.

Tällaisia malleja on kokeiltu ja kaikki ovat päättyneet enemmän tai vähemmän surkeasti. Suosittelen muuten tutustumaan USA:ssa ja Australiassa vaikuttavaan "Sovereign Citizen" liikkeeseen. Sieltä voisi löytyä sinulle hengenheimolaisia. Youtubessa on videoita näitä tyyppejä vastaan käydyistä oikeuden istunnoista ja he ovat HUUMORIN KUNINKAITA omana itsenään. Luulen että heidän käsityksensä sanasta "VAPAUS" on aika lähellä sinun näkemystäsi.

Nämä "koneistot" joihin viittaat ovat "yksilöiden" muodostamia malleja ja toimintatapoja jotta populaatiossa vallitsisi järjestys, tasa-arvo ja jotta se toimisi rationaalisesti. Kaikki eivät ole asioista samaa mieltä ja siksi on säännöt joilla ratkaisuja voidaan tehdä tuollaisissa tilanteissa. Ilman noita sääntöjä ei ratkaisujakaan koskaan synny ja yhteiskunta lakkaa toimimasta.

Puolueet ovat meikäläisen demokratian työkalu toimivien ratkaisujen synnyttämiseksi yhteiskunnassa. En lähtisi korvaamaan näitä arvaamattomalla huutoäänestykseen perustuvalla mekanismilla, joita kansanäänestykset edustavat. Kas, kysymyksenasettelukin nousee tuossa aina ongelmaksi.

Edustuksellinen demokratia on paljon kustannustehokkaampi ja nopeampi tapa saada päätöksiä ja ratkaisuja yhteiskunnan asioista.

Tästä minun kirjoituksestani me emme tietenkään ole samaa mieltä. Jos kykenet jalostamaan omaa malliasi toimivaksi kokonaisuudeksi, miksi et ryhdy poliitikoksi ja ala viedä asiaasi eteenpäin?