Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
törkyturpa
törkyturpa
törkyturpa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
41
Kommenttia
3303
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä on kuin pienen lapsen opastamista. Ja lapsen tasolla nämä nato tiltut taitavat ollakin.
"Stupid president A. Stubb on ajanut valtiolaiva Nato-suomen karille, kuin Nooa aikoinaan Araratin rinteeseen 2 kilometrin korkeudelle merenpinnasta."
Kysypäs kavereiltasi millaiset valtaoikeudet Suomen presidentillä on. Aivan! Stubb ei ohjaa valtiolaivaa yhtään mihinkään.
"Nyt kun Venäjä kauppa on taas elpymässä, niin Nato-suomen regime on jumissa Ukrainassa."
Venäjä-kauppa ei ole elpymässä missään. Venäjä on kehitysmaa, sen ainoa kauppatavara on raaka-aine: jalostamaton energia fossiilisten polttoaineiden muodossa. Niin Suomi kuin EU:kin on pyrkimässä poispäin fossiilisista polttoaineista, joten Venäjällä ei ole meille edes mitään myytävää.
Kysypäs kavereiltasi jos et usko.
27.02.2026 09:00
Tällainen on tyypillistä venäläiselle kansalla. Tuo on venäläiselle ihanne.
27.02.2026 08:12
Höpsis, toisin kuin se yksi tyyppi joka vastaa joka toiseen kirjoitukseen:"mä soitin sulle jo ambulanssin", niin minäpä en suin surminkaan soita sinulle ambulanssia. Kas, minä kun en missään tapauksessa halua että sinua autettaisiin, MUAHAHA MUAHAHAHA
26.02.2026 18:02
Höpö höpö. Tuollaisia höpöjuttuja päästelevä EI VOI olla työelämässä johtaja-asemasta puhumattakaan.
Ja alaisia nelisenkymmentä, MUAHAHA MUAHAHAHAA
Kas kun ei neljäsataa, MUAHAHA MUAHAHAHAHAA
Tai minkään rehellisen yrityksen toiminnassa sinä et voi olla mukana. Ja oletko edes suomalainen ja jospa asutkin Venäjällä. Siellähän näitä mafiaporukoita riittää. Siellä "johtajana" oleminen vasta haastavaa onkin. Ei niinkään se johtamistyö, vaan HENGISSÄ pysyminen. Kas, kun pitää aina olla vahvempi kuin ne kukonpojat jotka kukin kerrallaa yrittävät syöstä sinut vallasta.
Vai että sodassa ollaan, MUAHAHAHAA
Siltäkö se siellä LENINGRADISSA päin näyttää, MUAHAHAHA
Oletko juonut KILJUA?
Riittääkö KAALISOPPA?
MUAHAHAHAA
26.02.2026 18:01
" Neljän vuoden sotimisen jälkeen ei asia ole juurikaan edennyt EDES UKRAINASSA, JONKA PITI OLLA VASTA PROJEKTIN ALKU!"
Aivan! Voimme vain toivoa, että tämä kokemus hillitsisi venäläisten hyökkäilyintoa.
Mutta kuten useat asiantuntijatkin (ASIANTUNTIA) ovat todenneet, Venäjä ei missään tapauksessa lopeta imperialistista strategiaansa Ukrainaan muuten kuin siinä tapauksessa, että Venäjä lyödään tai se romahtaa.
Jälkimmäisestä on jo erinomaisia merkkejä. Venäjän vuosikausien säästöt on käytetty järjettömään sotimiseen. Talous on muutettu sotataloudeksi, joka kyllä tuottaa sotahyödykkeitä, mutta jotka tuhotaan saman tien. Niistä ei jää kassassa mitään viivan alle.
Eli meno näyttää oikein hyvältä meidän kannaltamme. Toivokaamme että se jatkuu.
26.02.2026 17:19
Rauhoittukaa, Suomi ei ole joutumassa sotaan.
Jotenkin luulen että nämä kaikki reserviläispuheet ja sodanlietsomiset ovat yhden ja saman tyypin käsialaa.
Hei, oletko työelämässä? (retorinen)
Hei, onko sinulla kavereita? (retorinen)
Hei, onko sinulla harrastuksia? (retorinen)
26.02.2026 17:08
Suomi ei ole joutumassa sotaan.
Kiovassa ei ole natsihallintoa.
Päättäjämme eivät ole narkomaaneja.
26.02.2026 16:58
No niin, tässä ollaan taas kysymysten äärellä.
Viisivuotias kysyy MIKSI.
Viisivuotiaalle selitetään.
Viisivuotias kysyy MIKSI.
Viisivuotiaalle selitetään.
Näin jatkuu monta vuotta kunnes lapsi ei enää kysele niin paljon ja osaa itsekin kaivaa tietoa.
Kas, jos mietit, keksit tähän kysymykseen täysin relevantteja vastausvaihtoehtoja itsekin. Kas, niitä on monta.
Jätän pohdiskelun sinulle kotitehtäväksi. En halua pilata löytämisen iloasi.
26.02.2026 16:56
Ano, nyt heti paikalla korkki kiinni. Riittävästi KILJUA tälle päivälle!
26.02.2026 16:22
Kiitos tästä älyperäisestä vastauksesta! Kiitos!
Kiitos vielä kerran!
26.02.2026 13:45
"Vuonna 2022 Suomessa ääriainekset käyttivät Ukrainan sodan järkytystä hyväksi ja veivät Suomen sotaliittoon."
Heh heh, hauskaa vääristelyä. Venäjän hyökkäystä pelättiin, mutta silti se oli jonkinasteinen shokki. Suomalaisten murskaava enemmistö vaihtui hetkessä NATOn kannattajiksi. Tästä järjestettiin vielä galluppejakin, joiden tulos ei ollut mikään yllätys.
Nämä nato tiltut väittävät maailman tappiin asti vääristelystä ja salaliitoista yms. joten tämä kirjoitus ei ole mikään yllätys. Veikkaan että kirjoittaja saa palkkaa Kremlistä näistä teksteistä. Katsokaapa, sitten kun Putinin valta romahtaa, tällaisetkin kirjoitukset loppuvat kuin veitsellä leikaten.
26.02.2026 12:52
Kirjoittaja laittoi niin syvällisiä ongelmia eteeni, etten saanut vastaustani lyhennettyä.
Hänen näkemyksensä eivät ole realistisia. Voisi kuvitella hänen elävän jonkinlaisessa kuplassa jossa tuollaiset yksinkertaistukset yhteiskunnan toiminnasta voisivat näyttää toimivilta.
Yhtä naurettava ajatus oli Anolla hänen Youtube videollaan, joka oli tännekin referoitu. Se oli mainio! Kylä äänestää kylänvanhimman ja kylänvanhimmat valitsevat valtiolle "johtohahmon" (hän käytti valtion päämiehestä tätä termiä). Naureskelen tälle vieläkin. Tällä tavalla kaikki mahdolliset yhteiskuntien ongelmat korjautuvat. Helppoa!
Hyviä tuloksia vähällä vaivalla!
Kirjoittaja vaikutti olevan sotajalalla kaikkea vastaan, joten voisi ajatella hänen olevan syrjäytynyt yhteiskunnan tuella elävä kansalainen. Ja sitä suuremmalla syyllä hänen kritiikkinsä yhteiskuntaa kohtaan, joka hänen toimeentulonsa maksaa, on erikoista. No, tämä oli tietenkin vain arvailua, mutta olisi looginen selitys hänen näkemyksilleen.
26.02.2026 12:45
Ahaa, oletkin ANARKISTI! Sellaisen kuvan minä ehdin saada jo edellisestäkin kirjoituksestasi.
Tällaisia malleja on kokeiltu ja kaikki ovat päättyneet enemmän tai vähemmän surkeasti. Suosittelen muuten tutustumaan USA:ssa ja Australiassa vaikuttavaan "Sovereign Citizen" liikkeeseen. Sieltä voisi löytyä sinulle hengenheimolaisia. Youtubessa on videoita näitä tyyppejä vastaan käydyistä oikeuden istunnoista ja he ovat HUUMORIN KUNINKAITA omana itsenään. Luulen että heidän käsityksensä sanasta "VAPAUS" on aika lähellä sinun näkemystäsi.
Nämä "koneistot" joihin viittaat ovat "yksilöiden" muodostamia malleja ja toimintatapoja jotta populaatiossa vallitsisi järjestys, tasa-arvo ja jotta se toimisi rationaalisesti. Kaikki eivät ole asioista samaa mieltä ja siksi on säännöt joilla ratkaisuja voidaan tehdä tuollaisissa tilanteissa. Ilman noita sääntöjä ei ratkaisujakaan koskaan synny ja yhteiskunta lakkaa toimimasta.
Puolueet ovat meikäläisen demokratian työkalu toimivien ratkaisujen synnyttämiseksi yhteiskunnassa. En lähtisi korvaamaan näitä arvaamattomalla huutoäänestykseen perustuvalla mekanismilla, joita kansanäänestykset edustavat. Kas, kysymyksenasettelukin nousee tuossa aina ongelmaksi.
Edustuksellinen demokratia on paljon kustannustehokkaampi ja nopeampi tapa saada päätöksiä ja ratkaisuja yhteiskunnan asioista.
Tästä minun kirjoituksestani me emme tietenkään ole samaa mieltä. Jos kykenet jalostamaan omaa malliasi toimivaksi kokonaisuudeksi, miksi et ryhdy poliitikoksi ja ala viedä asiaasi eteenpäin?
26.02.2026 11:31
PItää muistaa, että BEKMAN on suuri huijari ja HÄMÄÄJÄ:
"NÄHDÄÄN TOIVEUNTA VAILLA FAKTOJA.
SAMAAN AIKAAN SUOMESSA TILANNE"
Muistakaa, että Venäjä suostuisi kauppasuhteiden palauttamiseen VÄLITTÖMÄSTI ja INNOSTA KIRKUEN jos me sitä pyytäisimme. Mutta huomatkaa: kauppa Venäjän kanssa ei muuttaisi tilannettamme taloudellisesti muuten kuin huonompaan suuntaan: kas, muut valtiot voisivat alkaa laittaa meillekin PAKOTTEITA.
Eikä Venäjän - kehitysmaan - kanssa käytävä kauppa meidän taloudellista jamaamme auttaisi oljenkorren vertaa olivat olosuhteet mitkä tahansa.
26.02.2026 11:18
Tämä on hauska:
" VALEHDELLAAN ETTÄ IHAN PIENI HETKI JA VENÄJÄ HAJOAA JA PUTIN KUOLEE. "
Kuinka sattuikaan, että BEKMAN ottaa tuollaisen lauseen esiin? Kuinka tuollainen edes sattui BEKMANin mieleen? Aivan!
BEKMAN ymmärtää sisimmässään, että tuo on väistämätön tapahtumien kulku nykymenolla. Ja nykymenolle ei ole vaihtoehtoa jos samanaikaisesti halutaan pitää Putin vallan kahvassa. Niin, yhtälö on mahdoton.
Jos BEKMANin kirjoitus pitäisi paikkansa, MINKÄ TAKIA "sotilaallista erikoisoperaatiota" käydään jo VIIDETTÄ vuotta? Aivan!
26.02.2026 11:15
Niin, eihän se tietenkään johda mihinkään jos KUKAAN MUU ei ole SAMAA mieltä kanssasi.
Ymmärrätkö?
"Suomea ohjataan ulkouolelta ... selittää Suomen talouden itsemurhan"
Ok, mitä ehdotat tehtäväksi?
26.02.2026 11:12
BEKMAN on tänään vireessä. Hän lienee nauttinut aamiaiseksi KAALISOPPAA ja päälle kunnon hörpyt KILJUA, joten kynä on vireessä.
Niinistö tai Stubb eivät ole syypäitä saati vastuussa Suomen tekemistä linjauksista. Päin vastoin, molemmat ovat hyvin tarkkaan kuunnelleet "kansan ääntä" ennen kuin ovat tulleet ulos minkäänlaisen näkemyksen kanssa.
Venäläinen hyökkääjä tietenkin väittää muuta, mutta Suomen kansan mielipide on muodostunut hyvin yksimieliseksi sen jälkeen kun Venäjä hyökkäsi ilman mitään syytä Ukrainaan neljä (4) vuotta sitten käytyään sitä ennen vuosikaude PROXYSOTAA.
26.02.2026 11:10
Onkohan se ystävämme BEKMAN (ent. ERKKI JOHAN) itse asialla??
Tekstin sanamuotoilu on kovin katkeraa ja voisi todella olla nykyään Moskovassa yksinäisenä ja hylättynä asuvan entisen etnisen suomalaisen käsialaa.
Suomen ulkopolitiikka on kaikkea muuta kuin "puhtaasti tunteisiin" perustuvaa. Se perustuu toisaalta realiteetteihin ja toisaalta niihin ARVOIHIN, joita me, Suomen kansa, pidämme tärkeinä.
Niihin ARVOIHIN kuuluu mm. hyökkäyksen kohteeksi ilman omaa syytään joutuneen tukeminen ja asian tekeminen selväksi hyökkääjälle. Suomi EI OLE ilmoittanut olevansa KENENKÄÄN vihollinen. Suomi EI OLE lähettänyt tappavaa aseistusta Ukrainaan, siitäkään huolimatta että Suomen kansan enemmistö ei tällaista moittisi.
Turistivirrat eivät ole ehtyneet. Ja mitä energiaan tulee, siirrymme koko ajan enemmän ja enemmän uusiutuvaan energiaan emmekä silloin ole kiinnostuneet Venäjästä, jonka ainoa kauppa-artikkeli on fossiilinen energia.
Ja se kun sinä BEKMAN kirjoitat PAKOTTEISTA osoittaa sen, että ne ovat toimineet ERITTÄIN HYVIN ja niitä on LISÄTTÄVÄ, kunnes hyökkääjä saadaa luovuttamaan. Suomen kansan suuri enemmistö on tätä mieltä. Piste.
26.02.2026 10:43
Suomessa minulla on sananvapaus. Voin jopa mennä kadulle kyltin "POIS NATOSTA, SUHTEET PALAUTETTAVA VENÄJÄÄN" kanssa. Eikä minulle kukaan tee mitään, katsellaan kyllä kieroon. Mutta jos menen LENINGRADIIN kyltin "PUTIN ON IDIOOTTI" kanssa, en ehdi kissaa sanoa kun minua jo viedään.
Vaalitapa ei ole mikään suojamekanismi, se on vain tapa jolla tulokset määritellään, ei mitään muuta. Suomessa on sananvapaus, joten jokainen voi vaatia vaalitapaa muutettavaksi. Perustelut tietenkin tarvitaan, eikä "nomenklatuurin suojamekanismi" ole sellainen. Kas, äänestyksen TULOS ratkaisee suhteellisessakin vaalitavassa. Ja jos SINUA ei kukaan äänestä, se ei ole VAALITAVAN vika.
Vaalipiirien eniten ääniä saaneet henkilöt päätyvät valituksi. Vaaliliitot mahdollistavat jopa sellaistenkin ehdokkaiden läpipääsyn jotka muuten jäisivät suuren massan puristukseen. Eli juuri sellaiset, jotka nauttivat paikallisesti suurta suosiota.
Aistin kirjoituksestasi, että koko vaalijärjestelmä on mätä puolueita myöten. Jos todella olet tätä mieltä, miksi edes keskustelemme asiasta? Eläthän sinäkin kuitenkin tässä järjestelmässä, joten oletko täällä ainoastaan VALITTAMASSA? Kas, enemmistön tahto toteutuu ja jos sinä olet eri mieltä, sinulla on siihen toki oikeus. Mutta se ei ole JÄRJESTELMÄN vika eikä SALALIITTO jos SINUN tahtosi ei toteudu.
Ja jos et ymmärrä mihin puolueita tarvitaan, minä tuskin osaan opettaa sinua ymmärtämään. Minun keinoni eivät riitä siihen. Vai oletko kenties sitä mieltä, että puolueetkin on kiellettävä?
26.02.2026 10:32
Ok.
Oletko muuten jutellut kavereidesi kanssa tästä näkemyksestäsi? Kertoisitko miten he ovat reagoineet tai vastanneet? Kiinnostaisi kovasti.
26.02.2026 09:39
3 / 166