Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Ai+kiitos,+Ano+20.06,+nuolasinko+taas..))+MInulla+on+tämä+paha+tapa+vastata+minulle+osoitettuun+viestiin,+enkä+oikein+osaa+epäillä+viestin+lähettäjää,+kuten+nämä+"rivien+välistä+lukijat",+osaavat+tehdä.Omasta+puolestani+en+harmittele+niinkään,+mutta+että+ehdoin+tahdoin+piti+tulla+"nostamaan+palstan+tasoa"+tähän+Juttukahvilaketjuun+kun++tilaa+olisi+muuallakin.Mutta+olet+oikeassa,+ei+ole+meidän+päänsärkymme,+jos+on,+niin+asperiinia+poskeen+-+niihän+se+suositus+kuului..))"Siis+kauneutta+on/++Rakkautta+on/++Iloa+on./++Kaikki+maailman+kurjuudesta+kärsivät++puolustakaa+niitä+!+"++Niinhän+me+Eeva+Kilven+ystävät+aina..))
  2. Kiitos+SkillaN+tuosta+kuntoutusmahdollisuuden+esiintuomisesta.++Näin+se+minullakin+on+ollut.+Kun+ei+osaa+"vaatia",+ei+voi+tietää+mitä+kaikkea++meille+"kuuluu"...))Mutta+varmasti+hyödyllistä+tietoa+itse+kullekin+eikä+yrittänyttä+laiteta.Näin+on+kuin+sanot:+erilaisia+lääkäreitä+on+ja+myös+asenteissa+ikäihmisiin+löytyy+eroja.Ei+saisi+valittaa+turhista,+mutta+pitäisi+myös+olla+valpas+ja+vastuullinen+oman+terveytensä+seurannassa.+Ja+nykyisin+pitää+vielä+ottaa+huomioon+sosiaalipuolen+kuormitus+koronan+vuoksi.Niin+että+tuskin+tässä+ihan+vähästä+lääkäriin+lähdetään.Koronan+pitkäaikaisvaikutuksista+on+puhuttu.+Joku+ammattilainen+mainitsi+sellaisen+oireen+kuin+"aivosumu".+Mietin,+podenko+itse+sellaista,+kun+nämä+aamut+ovat+olleet+aika+tahmeita:+junassa+olin+ajaa+yhden+pysäkin+ohi,+onneksi+huomasin+heti+ja+kun+joudun+asemalla+käyttämään+hissiä+portaiden+sijasta,+jouduin+pähkäilemään,+mistä+nappulasta+pitää+painaa..))+Onneksi+aina+löytyy+näitä+myötämielisiä+matkaajia,+"Anoja"+..))+jotka+näkevät+pähkäilyni+ja+ovat+valmiita+opastamaan.+Siitäkin+saa+hyvän+mielen.Pari+suruviestiä+on+tullut+ja+adressi+on+toisen+vainajan+omaisille+lähtenyt+matkaan.+Joku+täällä+-+vai+jossakin+muualla+?+-+pohti+adressin+lähettämistä,+kun+ei+kuulu+vainajan+sukuun+tai++lähipiiriin+.+Itse+päätin+lähettää,+saahan+siitä+ainakin+potilasjärjestö+-+tässä+tapauksessa+Muistiliitto+-+pienen+siivun+itselleen+ja+tuskin+omaisetkaan+pahaa+tykkäävät.+Samalla+mietin,+mahtaako+tämäkin++perinne,+osanotto+suruun,++väistyä+meiltä,+kun+ne+seurustelusuhteetkin+voidaan+kuulemma+nykyisin+lopettaa+tekstiviestinä..))Juuri+eilen+pohdimme+ystävän+kanssa+yhteisen+tutun+äkkinäistä+poislähtöä+ja+totesimme,+että+tässä+iässä+lähdöt+koskettavat+eri+tavalla++kuin+aikaisemmin,+on+pakko+kohdata+elämän+rajallisuus+ja+tajuta,+ettei+siihen+omaankaan+lähtöön+vältämättä+niin+pitkää+aikaa+ole.+Eikä+täältä+lähdetä+ikäjärjestyksessä.+Toinen+vainaja+oli+"vain"+68-vuotias.Viikonlopuksi+on+ainakin+tänne+"etelään"+luvattu+poutasäätä.+Nautitaan+siitä,+hyvän+viikonlopun+toivotuksin,+demeter1
  3. Samaa+mieltä,+Ano+13.43..+Itsestä+pitää+alkaa.+Mutta+jonkun+pitää+aina+nostaa+se+kissa+pöydälle,+eikä+ehkä+kannata+"ampua+viestintuojaa"...Kyllä+meidän+yleisessä+keskustelussa+mielestäni++haetaan+ja+painotetaan+sitä,+että+samalla+asialla,+samoin+tavoittein+ollaan+liikkeellä,+eri+keinoin+vain.Harmoniaa+haetaan+ja+usein+se+synnyttää+myös+eripuraa+ennenkuin+se+saavutetaan.Voihan+se+eripura+jäädä+päällekin,+joku+voi+tuntea+senkin+kotoisaksi+ja+voimaannuttavaksi,+ja+se+on+tietysti+valinta+sekin.+Olisikohan+Pentti+Saarikoski+viitannut+tähän+sanoessaan+(usein+olen+tätä+siteerannut):+"Yksinäisyyteni+olen+ansainnut+palauttamalla+ihmisille+sen+kiven,+jota+he+minulle+leipänä+tarjosivat".+Jää+vain+miettimään,+maistoiko+Saarikoski+sitä+kiveä,+jäikö+tutkimaan+sitä,+katseliko,+kuunteliko+?+..))