Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Tuota+minäkin+tahdoin+hakea,+Ano+15.54,+jonkinlaista+isompaa+vastuunottoa++ainakin+omasta+elämästä,+ettei+käsi+ojossa+oltaisi+vaatimassa+kaikkea+sitä,+mikä+meille+"kuuluu"...Mielestäni+jo+käsittämättömän+suuren+valtionvelan+hoito+vaatisi+pikaista+uudelleentuumausta+ja+niissä+talkoissa+tarvitaan+meitä+kaikkia.
  2. Aamulla+sitä+sitten+saikin+huudella+kuin+merikapteeni:+maata+näkyvissä+!..))Runsas+lumikerros+oli+paikoin+sulanut+ja+sepelipolku+irvisteli+ikävästi,+joskin+turvallisesti,+entisen+kauniin+lumimaiseman+keskeltä.Eilen+tein+ahneuksissani+liian+pitkän+lenkin+ja+heti+se+ylpeys+kostautui:+oiretta+riitti+koko+illaksi.+SkilllaN++joskus+kertoi+sään+muuosten+vaikuttavan+näihin+särkyihin+ja+osasyy+se+varmasti+onkin.Pakkasta+on+luvassa+kuitenkin+ja+Buranaa+on+nyt+oikein+pahan+päivän+varalle.Eliaana+kertoi+tuosta+ompelukonehuollosta.+Onneksi+minun+Evani+on+vielä+kestänyt+käyttämättömyyden+ajat.+Onnistuin+jopa+vapaavarren+ansiosta+onnistuneesti+lyhentämään+talvihousut.+Parikymppiä+olisi+ompelija+siitä+ottanut.+Eihän+se+paljon+ole+ja+olisinhan+siinä+työllistänyt+toista,+mutta+kun+se+kulku+on+niin+vaikeaa+sinne+palvelujen+ääreen....Eilen+"Efter+nio"-ohjelmassa+kerrottiin,+että+kierrätyshanketta+tahdotaan++nyt+lisätä++EU:kin+toimesta+painottamalla+teollisessa++tuotannossta+tuotteen+korjattavuutta+ja+sellaista+laatua,+mikä+on+tarkoitettu+kestäväksi.Ei+siis+enää+kartakäyttöistä+halpatuotantoa,+hikipajoissa+tehtyä,+vaan+kalliimpaa+ja+kestävämpää+ja+tekijöiden+työpanosta+arvostavaa.Vielä+vähän+toistakymmentä+vuotta+sitten+tuttavani+kertoi,+että+markettien+sesonkituotteet+saatettiin+sesongin+mentyä+laittaa+silppuriin,+kun+piti+tehdä+tilaa+uusille+tuotteille...Vähän+luonnonpuolustajan+marmatusta+tämä..))Sanoinhan+minä:+taiteilijoita+riittää+joka+lähtöön+täällä..))+Ynnämuun+taulu+tuli+näytille+ja+myös+koskettavat+säkeet.+Suorat+ja+syvältä.++Arvokas+muisto+jää+jälkipolville+niistä.Kuten+käsitöistäkin.+Miesten+ja+naisten+tuottamista.+Aurinkoista+iltapäivää+kaikille!demeter1
  3. Ikävä+kuulla+tuosta+tulipalosta,+SkillaN.+Minulle+jonkin+tutun+rakennuksen+menetys+tekee+saman+kuin+metsämaiseman+avuhakkuu.+Se+on+kuin+sodanjulistus+menneelle,+jatkuvuudelle.+Vaikka+uutta+tulisi+tilalle+se+ei+korvaa+sitä+mikä+oli.+Onko+se+sitten+pysähtyneisyyttä,+vanhaan+jumittumista,+en+tiedä,+sellaistakin+näkee+ehdotetun.Ynnämuun+metsämaisemaa+kaivattiin,+sen+perään+olen+olen+itsekin+haikaillut+ja+Ramoonahan+hienosti+kuvasikin+noita+tuntoja+mitä+siitä+välittyi.+Kaunis+on+Ramoonan+valokuvakin.+Noissa+maisemissa+liikuin+itsekin+vuosikymmeniä+sitten,+joskaan+en+ihan+tuota+näkymää+enää+tunnista.Eli+kyllä+meillä+taiteilijoita+riittää+!+SkillaNkin+vaatimattomasti+tunnustautui,+brinkkalakin+on+harrastuksestaan+vähätellen+kertonut..))+Itse+en+voi+kertoa+edes+vähätellen,+mutta+ehkä+voin+heittää+kehiin+poikani,+joka+on+perinyt+taipumuksensa+isoisältään,+isänpuolen+suvusta..))Ja+kuten+sanottu,+vaikka+ei++itse+olisi+olla+kauneuden+tuottaja,+voi+olla+"kuluttaja",+osallistua+sen+ilon+jakamiseen,+mitä+kauneus+meissä+synnyttää,+jos+sille+avaudumme.Ramoona+mainitsi+myös+syyn,+minkä+vuoksi+en+itse+enää+lemmikkiä+hanki.+En+kestäisi+sen+menetystä.++Siksi+tuo+lainalemmikki+ajatus+kiehtoo,+vaikka+suru+menetyksestä+syntyy+silti.+Vieläkin+sydän+särkyy,+kun+muistan+meidän++AIDSiin,+immuunikatoon,+menehtyneen+"lainakissan"+viimeiset+vaiheet...Äkkiä+iloisempiin+aiheisiin..))+Ramoona+kertoi+hirvimurekkeesta,+minä+kerron+peuranlihapullista,+mitkä+tosin+laitoin+pakastimeen+odottamaan+isompaa+juhlaa,+jonka+kyllä+aion++järjestää+heti,+kun+rokotus+on+saatu.+Se+lisää+omaa+suojaa,+mutta+ei+estä+tartuttamasta+muita,+niinhän+se+oli+?+Maski+ja+käsidesi+ovat+edelleen+tarpeen,+mutta+silti+silti+parannus++nykytilanteeseen.Toivottavasti+muutkin+pian+saavat+rokotuksen+antaman+lisäsuojan.Hyvää+alkavaa+viikkoa+kaikille,demeter1