Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20102928

Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, osalla eläkeläisistä asumistuki lakkaa kokonaan. Ja silti Turun tunnin juna pitää saada! Onko tämä mielestänne oikein? Minun mielestäni ei. Ja kaikkein vanhimmilta eläkeläisiltä leikataan eniten, eli juuri ne jotka saa pienintä eläkettä ja ovat olleet rakentamassa tätä maata sodan jälkeen! Moni eläkeläinen tarvitsee lisäksi lääkkeitä ja nyt ollaan siinä tilanteessa että eläkeläisen on mietittävä, maksaako vuokraa, ostaako ruokaa vai lääkkeitä!

261

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Ainakin työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja maksettava eläkevaroilla pois valtion velka.

      Palkansaajien ostovoima nousee huikeasti, kun palkkarahojen ryövääminen laiskoille työeläkeläisille loppuu.

      • Anonyymi
        UUSI

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!


      • Anonyymi
        UUSI

        Ilmiannoin viestisi leimaavana ja törkeänä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Ei kukaan ole ryövännyt teidän laiskojen työssäkäyvien varoja, TE tässä ryöväätte meidän eläkeläisten varoja! Ja sinä voit pitää typerät kommenttis omana tietonas! EI ELÄKELÄISET MITÄÄN LAISKOJA OLE, vaan TE NYKYSUKUPOLVI OLETTE ITSE LAISKOJA!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Sitten kun sinä tulet siihen ikään että joudut eläkkeelle niin huudat että "Miksi palkansaajat ryövää meidän eläkeläisten varoja"! Olet itsekäs SIKA!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Minä saan nettona vähän yli 800 euroa työeläkettä, onko se mielestäsi leveästi elämistä??


      • Anonyymi
        UUSI

        Et näköjään ole saanut ruokaa ja vaateita nuorena.
        Kun noin vihaat vanhempiasi sekä hei jotka ovat maksaneet sinun neuvola ja koulunkäyntikulut.


      • Anonyymi
        UUSI

        ME työeläkeläiset EMME OLE LAISKOJA VAAN LAISKOJA OLETTE TE NYKYSUKUPOLVI! Emmekä me ole mitään varkaita ja rikollisia toisinkuin kaltaisesi!
        Kunnon työntekijä on toki palkkansa ansainnut, mutta sinä et kuulu heihin,, olet vain itsekäs sika! Ja kyllä työeläkeläiset on eläkkeensä niinikään ansainneet!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Älä tuosta edellisestä välitä, meidän väestössä on jonkun verran hänenkaltaisia vätyksiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ME työeläkeläiset EMME OLE LAISKOJA VAAN LAISKOJA OLETTE TE NYKYSUKUPOLVI! Emmekä me ole mitään varkaita ja rikollisia toisinkuin kaltaisesi!
        Kunnon työntekijä on toki palkkansa ansainnut, mutta sinä et kuulu heihin,, olet vain itsekäs sika! Ja kyllä työeläkeläiset on eläkkeensä niinikään ansainneet!

        Olet tyypillinen persu; valehtelet ja varastat.


      • Anonyymi
        UUSI

        Sä et säästä yhtään mitään vaikka muilta otettaisiin pois.Sun perheesi siinä jää ilman ja sinä jatkat eläkevakuutus maksuja kuolemassa asti siitä huolimatta. Amen Jeesus on Herra Jumala.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Voi helvetti, miten varastetaan. Jos meinaat että palkastasi otetaan eläkemaksua. Näin on meiltäkin otettu.
        Ennen voit kysyä kannattamaltasi hallitukselta, miten he muka löysivät eläkekassasta ylimääräistä rahaa jonka he ottivat omaan käyttöön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Ossaakohan aloittaja yhtään miettiä että ne on pois hänenkin sukulaisiltaan sitten.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyypillinen persu; valehtelet ja varastat.

        Mene oikeasti töihin, senkin laiskajaakko työtön! Me työeläkeläiset emme ole varkaita toisinkuin sinä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Jos et maksa itse palkastasi eläkkeesi vakuutusmaksuja sinulle ei tule eläkettä kun vanhenet.


      • Anonyymi
        UUSI

        MENE NYT LAPSI PARKA KOULUUN JA OPETTELE SUOMEN LAKI.SINÄ MAKSAT IHAN OMAA TULEVAA ELÄKETTÄSI. JOS LAKKAAT MAKSAMASTA ET SAA ELÄKETTÄ.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään ole saanut ruokaa ja vaateita nuorena.
        Kun noin vihaat vanhempiasi sekä hei jotka ovat maksaneet sinun neuvola ja koulunkäyntikulut.

        Aloittaja on elänyt Suomen verorahoilla täällä.Äitinsä saanut lapsilisät kodinhoito tuet ja sossurahat.Verorahoilla maksetun koulun.Verorahoilla käynyt hammaslääkärissä.Ja vielä valittaa.Aloittajalle ei tosiaan eläkettä tarvikaan maksaa ja voi palauttaa kaiken mitä Suomesta on saanut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan nettona vähän yli 800 euroa työeläkettä, onko se mielestäsi leveästi elämistä??

        Jättäkään avajan kommenti niihin turhiin tietemätömien joukkoon.
        Ymmärtää sen vämmällikin ettei hänellä ole mitään käsitystä asioista.
        Tienaa alle 3 000 € kk:sa ja kannattaa oikeistopolitiikkaa, silloin ei kaikki inkarit ole kanootissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        750 000 loisii veronmaksajien rahoilla julkishallinnon palkkalistoilla kuten Petteri Orpo.
        75 000 Ukrainan AZOV terroristien tukija elää täysihoidossa Suomen veronmaksajien kustannuksella.
        Kymmeniä tuhansia valtiolta eläkettä saavia loisii julkisen sektorin töissä tuuraajina ja viran haltijoina, mitään järkevää työtä tekemättä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        750 000 laiskuria loisii Suomessa verovaroilla julkishallinnon palkkalistoilla kuten Petteri Orpo, lepomäki, kalma kauma, satakilo satonen, kaikki Kokoomuslaisia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helvetti, miten varastetaan. Jos meinaat että palkastasi otetaan eläkemaksua. Näin on meiltäkin otettu.
        Ennen voit kysyä kannattamaltasi hallitukselta, miten he muka löysivät eläkekassasta ylimääräistä rahaa jonka he ottivat omaan käyttöön.

        Kun palkkasummasta varastetaan 25 prosenttia työeläkeläisille, niin se raha on palkansaajalta pois. Ei pitäisi olla tuon vaikeampi ymmärtää.

        Minä en rehki töissä työeläke-eliitin puolesta, vaan ainoastaan itseni takia saadakseni elannon.

        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.

        Kelan rahoilla elävät nuukat eläkeläiset ovat huipputyyppejä. Heidän puolestaan maksan ilomielin veroja.

        Verot menevät yhteiseen hyvään, kun taas työeläkerosvous vain laiskojen työeläkeläisten käyttöön. Tässä se ero, ja syy miksi työeläkkeiden maksaminen on lopetettava.


      • Anonyymi
        UUSI

        Leikkaavat omilta sukulaisiltaan se koskee myös heitä itseään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Nuoret ei edes älyä että heidän palkat maksaa asiakkaat !!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Ajattele kuule kun sairastut kukaan ei viitsi hoitaa sua ja kun tulet vanhaksi muutamien vuosien päästä sinua haukutaan siitä ja otetaan sulta eläke pois.Laiskuri menet sitten töihin 80 vuotiaana etkä yhtään valita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole ryövännyt teidän laiskojen työssäkäyvien varoja, TE tässä ryöväätte meidän eläkeläisten varoja! Ja sinä voit pitää typerät kommenttis omana tietonas! EI ELÄKELÄISET MITÄÄN LAISKOJA OLE, vaan TE NYKYSUKUPOLVI OLETTE ITSE LAISKOJA!

        Laiskoja nuoria jaksa lyllertää kuin ruokapöytään enää ja nettiin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan nettona vähän yli 800 euroa työeläkettä, onko se mielestäsi leveästi elämistä??

        Nykyään ei edes pärjää mitenkään alle 2000€ kuussa.


      • Anonyymi
        UUSI

        No sun eläke maksullako maksetaan miljoonan eläkkeet älä nyt sentään suurentele.Et sen vertaa tiedä että maksat siinä omaa eläkettäsi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyypillinen persu; valehtelet ja varastat.

        Persu se on, koska möykkääkin kuin persu, ja elää muiden piikkiin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ME työeläkeläiset EMME OLE LAISKOJA VAAN LAISKOJA OLETTE TE NYKYSUKUPOLVI! Emmekä me ole mitään varkaita ja rikollisia toisinkuin kaltaisesi!
        Kunnon työntekijä on toki palkkansa ansainnut, mutta sinä et kuulu heihin,, olet vain itsekäs sika! Ja kyllä työeläkeläiset on eläkkeensä niinikään ansainneet!

        Nykyajan vanhukset ja sairaat ovat maksaneet itse eläkkeensä työssä käydessä nuorena. Niin sinäkin maksat nyt.


      • Anonyymi
        UUSI

        🐒:kin ymmärtää paremmin asioita kuin sinä.
        Kaikki työeläkettä saavat ovat maksaneet palkastaan eläkettä.
        Jopa niin hyvin että tämähallitus otti sieltä ylimääräistä rahaa pois.
        Ethän sinä Persu katueden sumentavilla aivoillasi tuota muista.


      • Anonyymi
        UUSI

        Juu et ole Persu 😂🤣😂🤣


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun palkkasummasta varastetaan 25 prosenttia työeläkeläisille, niin se raha on palkansaajalta pois. Ei pitäisi olla tuon vaikeampi ymmärtää.

        Minä en rehki töissä työeläke-eliitin puolesta, vaan ainoastaan itseni takia saadakseni elannon.

        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.

        Kelan rahoilla elävät nuukat eläkeläiset ovat huipputyyppejä. Heidän puolestaan maksan ilomielin veroja.

        Verot menevät yhteiseen hyvään, kun taas työeläkerosvous vain laiskojen työeläkeläisten käyttöön. Tässä se ero, ja syy miksi työeläkkeiden maksaminen on lopetettava.

        Näin se menee. Työeläkejärjestelmä on laiton pyramidihuijaus.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        750 000 loisii veronmaksajien rahoilla julkishallinnon palkkalistoilla kuten Petteri Orpo.
        75 000 Ukrainan AZOV terroristien tukija elää täysihoidossa Suomen veronmaksajien kustannuksella.
        Kymmeniä tuhansia valtiolta eläkettä saavia loisii julkisen sektorin töissä tuuraajina ja viran haltijoina, mitään järkevää työtä tekemättä.

        Katsos ryssäkin on muka eläke keskustelussa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele kuule kun sairastut kukaan ei viitsi hoitaa sua ja kun tulet vanhaksi muutamien vuosien päästä sinua haukutaan siitä ja otetaan sulta eläke pois.Laiskuri menet sitten töihin 80 vuotiaana etkä yhtään valita.

        Ette te palkansaajia kuppaavat työeläkeläisloiset ainakaan ketään hoida. Tunnutte olevan meidän kustantamassa täysihoidossa 24/7.

        Helppo sinunkin on siksi huudella ja purra ruokkivaa kättä, kun olet päässyt valmiille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun palkkasummasta varastetaan 25 prosenttia työeläkeläisille, niin se raha on palkansaajalta pois. Ei pitäisi olla tuon vaikeampi ymmärtää.

        Minä en rehki töissä työeläke-eliitin puolesta, vaan ainoastaan itseni takia saadakseni elannon.

        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.

        Kelan rahoilla elävät nuukat eläkeläiset ovat huipputyyppejä. Heidän puolestaan maksan ilomielin veroja.

        Verot menevät yhteiseen hyvään, kun taas työeläkerosvous vain laiskojen työeläkeläisten käyttöön. Tässä se ero, ja syy miksi työeläkkeiden maksaminen on lopetettava.

        Oliko 🦧:la muuta noin fiksua kerrottavaa.
        Persujen kateudella ei rajoa ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan vanhukset ja sairaat ovat maksaneet itse eläkkeensä työssä käydessä nuorena. Niin sinäkin maksat nyt.

        Älä viitsi tuota valetta enää levittää. Pyramidihuijauksen nimeltään työeläkejärjestelmä rahoitus on julkista tietoa ja tälläkin palstalla jo käsitelty.

        Työeläkkeet varastetaan palkansaajilta. Ainakaan minä en ole antanut lupaa omaisuuteni väärinkäyttöön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele kuule kun sairastut kukaan ei viitsi hoitaa sua ja kun tulet vanhaksi muutamien vuosien päästä sinua haukutaan siitä ja otetaan sulta eläke pois.Laiskuri menet sitten töihin 80 vuotiaana etkä yhtään valita.

        Muutaman vuoden päästä 😂🤣😂🤣 tuo on vasta 25 -35 vuotias.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ei edes pärjää mitenkään alle 2000€ kuussa.

        Saat todella vähän 😢😢😢


      • Anonyymi
        UUSI

        Saatte pitää rahanne, mutta sitten me tupajumit vaaditaan, että kaikki tieverkosto pitää katkaista. Mitään ei enää ylläpidetä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Suomen eläkejärjestelmä on varsin toimiva ja työeläkevarat ovat kohtalaisen tuottoisissa sijoituksissa. Toki johtajien palkoissa olisi varaa kriittiseen tarkasteluun. Sijoitukset ovat turvapuskuri. Pääsääntöisesti eläkkeet maksetaan tämän päivän eläkemaksuista.

        Ongelma on siinnä, ettei suomalaiset ole tehneet riittävästi uusia maksajia. Eläkkeistä puolet tulisikin olla sidottu omien jälkeläisten maksamiin eläkemaksuihin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Hyvin osui kalikka kun alot tolleen parkumaan. 🤣🤣🤣

        Faktat tekee kipeää...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen eläkejärjestelmä on varsin toimiva ja työeläkevarat ovat kohtalaisen tuottoisissa sijoituksissa. Toki johtajien palkoissa olisi varaa kriittiseen tarkasteluun. Sijoitukset ovat turvapuskuri. Pääsääntöisesti eläkkeet maksetaan tämän päivän eläkemaksuista.

        Ongelma on siinnä, ettei suomalaiset ole tehneet riittävästi uusia maksajia. Eläkkeistä puolet tulisikin olla sidottu omien jälkeläisten maksamiin eläkemaksuihin.

        Työeläkehimmeli on perustuslain vastainen, koska siinä varastetaan palkansaajan omaisuutta eli palkkatuloa. Vapaaehtoiset työeläkkeet ovat toki mahdollisia.

        Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa tuo laiton pyramidihuijaus ja siirtyä maksamaan eläkkeet kokonaisuudessaa valtion budjetista.


      • Anonyymi
        UUSI

        Minun tilistä on tähän päivään viety suoraan tyel. Kerro, miten saan tilini tuolta osin, ettei sieltä joku pölli välistä? Minun kieltoni tuskin riittää. Jos et tajunnut, niin minä maksan omasta tilistäni omaa eläkettäni.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tilistä on tähän päivään viety suoraan tyel. Kerro, miten saan tilini tuolta osin, ettei sieltä joku pölli välistä? Minun kieltoni tuskin riittää. Jos et tajunnut, niin minä maksan omasta tilistäni omaa eläkettäni.

        Olet näemmä harvinaisen yksinkertainen tapaus, jos niin luulet tekeväsi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Työeläkkeillä on omaisuuden suoja niihin koskeminen ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkkeillä on omaisuuden suoja niihin koskeminen ei ole mahdollista.

        Sen verran saatte takaisin mitä olette maksaneet. Vähennettynä tietenkin jo saamanne työeläkkeet. Jos olette saaneet liikaa, niin maksatte korkojen kanssa ne valtiolle, joka käyttää rahat palkansaajien verotuksen keventämiseen.

        Himmeli puretaan, ja jatkossa kaikki eläkeet maksetaan Kelan kautta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Eläkeloisilta saakin leikata ja kunnolla, jos ei rahat riitä niin sen kesämöksän voi aina myydä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmiannoin viestisi leimaavana ja törkeänä!

        Aivan oikein, KRP.lle jo ilmoitettu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun sinä tulet siihen ikään että joudut eläkkeelle niin huudat että "Miksi palkansaajat ryövää meidän eläkeläisten varoja"! Olet itsekäs SIKA!

        Voisit kuolla jo pois, olet rasite yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun palkkasummasta varastetaan 25 prosenttia työeläkeläisille, niin se raha on palkansaajalta pois. Ei pitäisi olla tuon vaikeampi ymmärtää.

        Minä en rehki töissä työeläke-eliitin puolesta, vaan ainoastaan itseni takia saadakseni elannon.

        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.

        Kelan rahoilla elävät nuukat eläkeläiset ovat huipputyyppejä. Heidän puolestaan maksan ilomielin veroja.

        Verot menevät yhteiseen hyvään, kun taas työeläkerosvous vain laiskojen työeläkeläisten käyttöön. Tässä se ero, ja syy miksi työeläkkeiden maksaminen on lopetettava.

        Jos nyt tarkkoja ollaan niin palkkasummasta ei oteta 25% eläkemaksuja vaan 7,15%.
        Loppuosa määritellään palkasta ja sen maksaa työnataja.
        Joo joo ja alkaa selittely että sinun työllä se on kustannettu, niinkuin myös pomosi työsuhdeauto jne.


      • Anonyymi
        UUSI

        Haista sinä runkkari vittu. Tuuppas moista mölisemään yleisille paikoille,niin saat pataan ja huolella.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tilistä on tähän päivään viety suoraan tyel. Kerro, miten saan tilini tuolta osin, ettei sieltä joku pölli välistä? Minun kieltoni tuskin riittää. Jos et tajunnut, niin minä maksan omasta tilistäni omaa eläkettäni.

        Varmaan nykyisille eläkeläisillekkin tulisi tilittää heti heidän maksamansa eläkemaksut ja jo kuolleille tai oikeastaan perillisille tulisi maksaa taannehtuvasti taasen heidän maksamansa eläkemaksut jne.
        Eläkejärjestelmä luotiin sen takia kun tavallinen tallaaja ei osannut itse säästää omaa eläkeikää varten.
        Enkä muutenkaan tajua mitä säästetään jos lakkautetaan eläkejärjestelmä ja nostetaan veroja 25% jotta saadaan maksaa valtion pussista eläkeläisille toimeentulo.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan nykyisille eläkeläisillekkin tulisi tilittää heti heidän maksamansa eläkemaksut ja jo kuolleille tai oikeastaan perillisille tulisi maksaa taannehtuvasti taasen heidän maksamansa eläkemaksut jne.
        Eläkejärjestelmä luotiin sen takia kun tavallinen tallaaja ei osannut itse säästää omaa eläkeikää varten.
        Enkä muutenkaan tajua mitä säästetään jos lakkautetaan eläkejärjestelmä ja nostetaan veroja 25% jotta saadaan maksaa valtion pussista eläkeläisille toimeentulo.

        kokoomuspersut persukokoomus natsihallitus tuhoaa...

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18573200/tampere-pirha-hyvavointialue-pirte-tyoelamatoimistot-satanisti-fasistisia--jotain-pahasti-vialla


      • Anonyymi
        UUSI

        Ai työeläkkeen saajat ovat laiskoja? Häpeäisit jos osaisit pirunsikiö.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Kyllä Näin on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyypillinen persu; valehtelet ja varastat.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt tarkkoja ollaan niin palkkasummasta ei oteta 25% eläkemaksuja vaan 7,15%.
        Loppuosa määritellään palkasta ja sen maksaa työnataja.
        Joo joo ja alkaa selittely että sinun työllä se on kustannettu, niinkuin myös pomosi työsuhdeauto jne.

        Palkkasummasta ryövätään 25 prosenttia työeläkkeisiin. Se on omaisuutta, joka työntekijältä varastetaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä runkkari vittu. Tuuppas moista mölisemään yleisille paikoille,niin saat pataan ja huolella.

        Jaksaako Pyrkijä-moposi kiivetä Pyynikin tornille? Ollaan lasten kanssa täällä munkeilla. Voin antaa sinulle lasten nähden opetuksen, niin näkevät kuka heitä riistää ja miksi ei ole tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Työeläkkeen saajat on jo työsä tehneet..toivottavasti itse et tule saamaan minkäänlaista eläkettä. Menet sitten 40 -50 vuoden työuran jälkeen iloiten töihin. Tosiasiassa kuuluisit pöpilään jo heti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole ryövännyt teidän laiskojen työssäkäyvien varoja, TE tässä ryöväätte meidän eläkeläisten varoja! Ja sinä voit pitää typerät kommenttis omana tietonas! EI ELÄKELÄISET MITÄÄN LAISKOJA OLE, vaan TE NYKYSUKUPOLVI OLETTE ITSE LAISKOJA!

        Juuri näin
        Laiskoilla ei ole työeläkettä. Ymmärsikö suunsoittaja ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun sinä tulet siihen ikään että joudut eläkkeelle niin huudat että "Miksi palkansaajat ryövää meidän eläkeläisten varoja"! Olet itsekäs SIKA!

        Tai vaan hullu


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään ole saanut ruokaa ja vaateita nuorena.
        Kun noin vihaat vanhempiasi sekä hei jotka ovat maksaneet sinun neuvola ja koulunkäyntikulut.

        Onko vanhemmat jättäneet rassukka elättämättä ?)


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tuosta edellisestä välitä, meidän väestössä on jonkun verran hänenkaltaisia vätyksiä.

        Ne on niitä joitten pitäisi olla hoidossa itse maksaen


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helvetti, miten varastetaan. Jos meinaat että palkastasi otetaan eläkemaksua. Näin on meiltäkin otettu.
        Ennen voit kysyä kannattamaltasi hallitukselta, miten he muka löysivät eläkekassasta ylimääräistä rahaa jonka he ottivat omaan käyttöön.

        Aivan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ossaakohan aloittaja yhtään miettiä että ne on pois hänenkin sukulaisiltaan sitten.

        Ei osaa koska on hullu


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et maksa itse palkastasi eläkkeesi vakuutusmaksuja sinulle ei tule eläkettä kun vanhenet.

        Ja se olisi oikein tuolle hullulle
        Suosittelen vahvaa hirttonarua jo maanantaina. Vanhusten eläkkeiden kadehtijalla ei ole oikeutta elää ,ei ainakaan vapaana
        Itse 28 vuotiaana halveksin tuollaista sikaa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkään avajan kommenti niihin turhiin tietemätömien joukkoon.
        Ymmärtää sen vämmällikin ettei hänellä ole mitään käsitystä asioista.
        Tienaa alle 3 000 € kk:sa ja kannattaa oikeistopolitiikkaa, silloin ei kaikki inkarit ole kanootissa.

        Olet niin oikeassa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        750 000 loisii veronmaksajien rahoilla julkishallinnon palkkalistoilla kuten Petteri Orpo.
        75 000 Ukrainan AZOV terroristien tukija elää täysihoidossa Suomen veronmaksajien kustannuksella.
        Kymmeniä tuhansia valtiolta eläkettä saavia loisii julkisen sektorin töissä tuuraajina ja viran haltijoina, mitään järkevää työtä tekemättä.

        Joo mutta ei paska hallitus niiltä suinkaan ole ottamassakaan. Porvarit


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        750 000 laiskuria loisii Suomessa verovaroilla julkishallinnon palkkalistoilla kuten Petteri Orpo, lepomäki, kalma kauma, satakilo satonen, kaikki Kokoomuslaisia.

        Eikös ne persutkin ole ? Onkos ne ehdottanut palkkionsa pienentämistä ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele kuule kun sairastut kukaan ei viitsi hoitaa sua ja kun tulet vanhaksi muutamien vuosien päästä sinua haukutaan siitä ja otetaan sulta eläke pois.Laiskuri menet sitten töihin 80 vuotiaana etkä yhtään valita.

        Se hänen on tehtävä
        Vaikka rollaattorilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiskoja nuoria jaksa lyllertää kuin ruokapöytään enää ja nettiin.

        Lihavia sikoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu se on, koska möykkääkin kuin persu, ja elää muiden piikkiin.

        Persun aina tunnistaa möykästä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        🐒:kin ymmärtää paremmin asioita kuin sinä.
        Kaikki työeläkettä saavat ovat maksaneet palkastaan eläkettä.
        Jopa niin hyvin että tämähallitus otti sieltä ylimääräistä rahaa pois.
        Ethän sinä Persu katueden sumentavilla aivoillasi tuota muista.

        Eihän åersu muista eikä ymmärrä mitään. Se on kumma kun PS puolue vetää sekopäät ja hihhulilahkot puoleensa


      • UUSI

        Anonyymi
        2024-08-03 10:34:46
        Palkansaajien ostovoima nousee huikeasti, kun palkkarahojen ryövääminen laiskoille työeläkeläisille loppuu.
        ------------
        Et ole ilmeisesti koskaan ollut töissä?
        Jos ihminen tekee yli 40v töitä ja maksaa Tel maksuja niin eikö hän
        ole TYö eläkkeensä ansainnut?
        Jos ihminen on ollut yli 40v tekemättä töitä niin miksi työeläkeläinen pitäisi rinnastaa
        samalle tasolle?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos ryssäkin on muka eläke keskustelussa.

        Ei se ole kuin persu
        Muilla ei tuommosia törmäyksiä ole
        Ihan sama persuhörhö joka päivittäin palstoilla öyhöttää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko 🦧:la muuta noin fiksua kerrottavaa.
        Persujen kateudella ei rajoa ole.

        Näin on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Työeläkkeet perustuu lakiin, jokainen maksaa eläkemaksuja ollessaan työelämässä, kun eläkeikä koittaa niin alkaa saamaan eläkettä nämä rahat tulee eläkevakuutus yhtiöiltä ei ole valtion rahoja. Valtion eläkkeet on erikseen. Jos yhtäkkiä vietäisiin eläke niin saattaisin suuttua?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran saatte takaisin mitä olette maksaneet. Vähennettynä tietenkin jo saamanne työeläkkeet. Jos olette saaneet liikaa, niin maksatte korkojen kanssa ne valtiolle, joka käyttää rahat palkansaajien verotuksen keventämiseen.

        Himmeli puretaan, ja jatkossa kaikki eläkeet maksetaan Kelan kautta.

        Ja mistä kelalle rahat ? Maksamalla hirmuvero vai sinäkö maksat mielelläsi?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun palkkasummasta varastetaan 25 prosenttia työeläkeläisille, niin se raha on palkansaajalta pois. Ei pitäisi olla tuon vaikeampi ymmärtää.

        Minä en rehki töissä työeläke-eliitin puolesta, vaan ainoastaan itseni takia saadakseni elannon.

        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.

        Kelan rahoilla elävät nuukat eläkeläiset ovat huipputyyppejä. Heidän puolestaan maksan ilomielin veroja.

        Verot menevät yhteiseen hyvään, kun taas työeläkerosvous vain laiskojen työeläkeläisten käyttöön. Tässä se ero, ja syy miksi työeläkkeiden maksaminen on lopetettava.

        Anonyymi
        2024-08-03 11:23:50
        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.
        -------------
        Tämä on se vinetysjatkumo mitä persuiset hokee.
        Siis minä en maksanut omaa työeläkettäni itselleni vaan sille joka jää työeläkkeelle.
        Nyt kun olen eläkkeellä niin työssäkäyvä maksaa eläkettäni ja kun nykyinen maksajani jää eläkkeelle niin sen maksaa ................jne.

        Persut hokee vaan sitä että vaikka niille maksetaan työeläkettä niin niitten ei tarvitsisi maksaa kellekkään mitään.
        Tyypillistä persuilua taaaaaaaaaaaas kerran.


      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyypillinen persu; valehtelet ja varastat.

        Persu valehtelee, varastaa ja tappaa - jos ei muuten, niin nälkään...!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et maksa itse palkastasi eläkkeesi vakuutusmaksuja sinulle ei tule eläkettä kun vanhenet.

        Ei se ymmärrä, että maksaa itselleen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        MENE NYT LAPSI PARKA KOULUUN JA OPETTELE SUOMEN LAKI.SINÄ MAKSAT IHAN OMAA TULEVAA ELÄKETTÄSI. JOS LAKKAAT MAKSAMASTA ET SAA ELÄKETTÄ.

        Ei se ymmärrä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä kelalle rahat ? Maksamalla hirmuvero vai sinäkö maksat mielelläsi?

        Veroprogressiota kiristämällä, pääomatuloille isompi veroprosentti, polttoaineverot ylös. Kokonaisveroastetta on varaa nostaa reilustikin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiskoja nuoria jaksa lyllertää kuin ruokapöytään enää ja nettiin.

        Ja huumeita pitää saada!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No sun eläke maksullako maksetaan miljoonan eläkkeet älä nyt sentään suurentele.Et sen vertaa tiedä että maksat siinä omaa eläkettäsi.

        Ei se tuollainen pottutohtori ymmärrä muuta kuin pottujen kasvulämpötilojen mittaustulokset, siinä kaikki!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        🐒:kin ymmärtää paremmin asioita kuin sinä.
        Kaikki työeläkettä saavat ovat maksaneet palkastaan eläkettä.
        Jopa niin hyvin että tämähallitus otti sieltä ylimääräistä rahaa pois.
        Ethän sinä Persu katueden sumentavilla aivoillasi tuota muista.

        Ja käytti omaksi hyväkseen rahat...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit kuolla jo pois, olet rasite yhteiskunnalle.

        Kuole itse.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaako Pyrkijä-moposi kiivetä Pyynikin tornille? Ollaan lasten kanssa täällä munkeilla. Voin antaa sinulle lasten nähden opetuksen, niin näkevät kuka heitä riistää ja miksi ei ole tulevaisuutta.

        Voi lapsiparkoja!
        Millaisen vanhemman ovatkaan saaneet, raukat!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavia sikoja.

        Huumepäissään


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Eiköhän tuo toteudu ennen kuin sinä jäät eläkkeelle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te laiskat työelkeläiset olette muka ansainneet työeläkkeenne, niin miksi te varastatte meidän palkansaajien rahat?

        Kyllä se vaan niin on, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja annettava palkansaajien itse käyttää rahansa.

        Menkää laiskurit töihin, jos haluatte elää leveästi.

        Onko koskaan tullut mieleenkään,että nykyiset nuoret joutuvat maksamaan sinun työeläkkeesi? Eihän se tietenkään tollasella kaltaisellesi itsekkäälle ihmiselle ole tullut mieleen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole ryövännyt teidän laiskojen työssäkäyvien varoja, TE tässä ryöväätte meidän eläkeläisten varoja! Ja sinä voit pitää typerät kommenttis omana tietonas! EI ELÄKELÄISET MITÄÄN LAISKOJA OLE, vaan TE NYKYSUKUPOLVI OLETTE ITSE LAISKOJA!

        No ei toi nykysukupolvien leimaaminenkaan kyllä oikein ole. Esimerkiksi itse sokeuduin synnynäisen näkövamman takia kesken insinööriopiskelun ja nyt pitää tulla toimeen täyden takuueläkkeen suuruisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Luuletko, että ihan huvikseni niin teen? Muistutan myös, että kaikki eläkkeellä olevat eivät sii ole mitään vanhuksia.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun sinä tulet siihen ikään että joudut eläkkeelle niin huudat että "Miksi palkansaajat ryövää meidän eläkeläisten varoja"! Olet itsekäs SIKA!

        elämä on valintoja täynnä, valitse itse mitä haluat, turha valittaa,.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et maksa itse palkastasi eläkkeesi vakuutusmaksuja sinulle ei tule eläkettä kun vanhenet.

        oma valinta siis,,


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkeläiset EI ole laiskoja, te nykyajan työssäkäyvät olette laiskoja ja tuhlaatte työnantajan aikaa omiin asioihinne! Eli haukut ihan väärää puuta, ja me työeläkeläiset olemme työnteolla ANSAINNEET ELÄKKEEMME! Ja lisäksi moni on rakentanut tätä maata toisinkuin te itsekkäät nykypolvet! Ja sinä varmasti tulet itse vaatimaan työeläkettä kun siihen ikään tulet! Jos siis saat elää siihen asti!

        Silti ahneuksissanne ahneditte vielä asumistukeakin joka revitään meidän palkansaajien palkoista. Maksakaahan eläkeläiset asumisenne itse. Ottakaa se huomioon myös että mitä enemmän vanhenette sen riippuvaisempia olette nuoremmista työssäkäyvistä ja jos oikein alatte repimään suutanne saattaa teihin kohdistuvan avun laatu vähän heiketä. Se kun on niin että te alatte olemaan yhteiskunnalle pelkkä taakka koska ette enää tuota mitään. Että pitäkäähän sitä suuta pienemmällä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole ryövännyt teidän laiskojen työssäkäyvien varoja, TE tässä ryöväätte meidän eläkeläisten varoja! Ja sinä voit pitää typerät kommenttis omana tietonas! EI ELÄKELÄISET MITÄÄN LAISKOJA OLE, vaan TE NYKYSUKUPOLVI OLETTE ITSE LAISKOJA!

        Et sinä mikään eläkeläinen ole 😁 kunhan trollaat


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun sinä tulet siihen ikään että joudut eläkkeelle niin huudat että "Miksi palkansaajat ryövää meidän eläkeläisten varoja"! Olet itsekäs SIKA!

        Ja sitten kun sinä joudut hoitoon ja olet meidän nuorempien "laiskojen" avun varaan et taatusti soita suutasi mikäli haluat hoitoa itsellesi. Nimittäin tuolla asenteella saatat saada hieman huonompaa palvelua ja ketään ei kiinnosta pätkääkään joku toinen jalka haudassa oleva boomer. BTW sulla on ahkeraksi eläkeläisseksi kova parku asumistuista. Se meinaa sitä ettei eläkettäsi taida olla työstä kertynyt jos et sillä kykene edes maksamaan asunistasi 😁 Eli siis olet ollut itse laiskuri. Nimittäin omassa lähipiirissäni on eläkeläisiä jotka pystyvät maksamaan asumisensa ilman tukiakin koska ovat olleet ikänsä OIKEASTI töissä 😁


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun sinä tulet siihen ikään että joudut eläkkeelle niin huudat että "Miksi palkansaajat ryövää meidän eläkeläisten varoja"! Olet itsekäs SIKA!

        Et sinä mikään eläkeläinen ole vaan trolli.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi tuota valetta enää levittää. Pyramidihuijauksen nimeltään työeläkejärjestelmä rahoitus on julkista tietoa ja tälläkin palstalla jo käsitelty.

        Työeläkkeet varastetaan palkansaajilta. Ainakaan minä en ole antanut lupaa omaisuuteni väärinkäyttöön.

        Aikoinaan työelämässä olessa ei minulta kysytty haluanko, että palkasta otetaan työeläke ym. maksut, ne vaan otettiin. Onneksi maksoin silloin ja nyt NAUTIN täysillä lokoisista eläkepäivistä, jotka olen 100% ansainnut. Tosin eläkettä alkoi kertyä vasta 23 vuotiaana, koska piti solidaarisesti avustaa sotaveteraaneja, näin meille ainakaan asia kerrottiin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkehimmeli on perustuslain vastainen, koska siinä varastetaan palkansaajan omaisuutta eli palkkatuloa. Vapaaehtoiset työeläkkeet ovat toki mahdollisia.

        Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa tuo laiton pyramidihuijaus ja siirtyä maksamaan eläkkeet kokonaisuudessaa valtion budjetista.

        Jos eläkejärjestelmä purettaisiin, pitäisi varat maksaa takautuvasti indeksikorotuksin kaikille työeläkettä maksaneille. Moni nykyinen eläkeläinen saisi kerralla aikamoisen potin. Entäpä niiden rahat, jotka eivät ikinä ehtineet eläkkeelle, mihin ne rahat jaetaan?


      • Anonyymi
        UUSI

        Niinpä ei taida onnistua kusipää, kun et tiedä että ne rahat on eläkevakuutus yhtiöiden ja niiden kerääminen ja jakaminen perustuu lakipykäliin. Sinä et niihin varmaan pääse käsiksi, jos asioiden tietämys on tuota luokkaa palkka ei liene hääppöinen. Työeläkkeet määräytyy tulojen mukaan mitä on ansaittu. Mukavaa on kun töitä tehty ja maksettu verot ym maksut niin nyt tippuu mukavasti eläkettä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun palkkasummasta varastetaan 25 prosenttia työeläkeläisille, niin se raha on palkansaajalta pois. Ei pitäisi olla tuon vaikeampi ymmärtää.

        Minä en rehki töissä työeläke-eliitin puolesta, vaan ainoastaan itseni takia saadakseni elannon.

        Verot maksan mielelläni, enemmänkin saisi verottaa mitä nykyään, mutta tuota, että minulta varastetaan rahaa laiskojen työeläkeläisten luksuselämään, sitä en hyväksy, ja sille on tehtävä loppu.

        Kelan rahoilla elävät nuukat eläkeläiset ovat huipputyyppejä. Heidän puolestaan maksan ilomielin veroja.

        Verot menevät yhteiseen hyvään, kun taas työeläkerosvous vain laiskojen työeläkeläisten käyttöön. Tässä se ero, ja syy miksi työeläkkeiden maksaminen on lopetettava.

        Tule koittamaan ottaa pois eläkkeet, silloin varmaan tapahtuisi kauheita?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No sun eläke maksullako maksetaan miljoonan eläkkeet älä nyt sentään suurentele.Et sen vertaa tiedä että maksat siinä omaa eläkettäsi.

        Eihän kukaan oikeasti maksa omaa eläkettä, tulojen mukaan määräytyy eläkkeen määrä. Työssäolevat maksaa eläkeläisten eläkkeitä, osa eläkerahoista on hyvin sijoitettu ja tuottaa hyvin. Kun työeläkkeitä alettiin maksamaan niin ei oltu rahoja kerätty vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kerran sinäkin vanhenet


    • Anonyymi
      UUSI

      Mitä ihmisoikeus järjestöt tuumaa tälläisestä politiikasta Rauramo saa hukata valtion rahoja mielin määrin ja ikänsä töitä tehnyt pienellä palkalla laitetaan maksamaan näiden porvareiden märät päiväunelmat. SAATANAN TUNARIT

    • Anonyymi
      UUSI

      Onneksi aika hyvällä takuueläkkeellä on tässä pärjännyt, nyt 976 €/kk - ei ole tarvinnut OK-asujana anoa kertaakaan asumistukea.

      • UUSI

        Kyllä ok-asujakin voi olla oikeutettu muutaman kympin asumistukeen. Siis ainakin vielä nyt.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ja miten tuo liittyi keskusteluun.
        Pieni vinkki on muitakin eläkeläisiä jotka pärjäävät, et ole ainua.
        KOITA PYSYÄ TERVEENÄ.


      • Anonyymi
        UUSI

        Pienellä eläkkeellä pärjää jotenkuten sehän on alle tonnin kuussa mutta ei se varsinaista elämää ole.Ihmisen kuuluu käydä parturissa ja uusia lääkkeet ottaa rokotukset käydä hautausmailla hoitaa asioita myös hampaat vielä vanhanakin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten tuo liittyi keskusteluun.
        Pieni vinkki on muitakin eläkeläisiä jotka pärjäävät, et ole ainua.
        KOITA PYSYÄ TERVEENÄ.

        Miten liittyi?? No ihan siten, ettei kaikkien tarvi anoa asumistukea, vähän säästyy Kelan rahat.
        Terveenä en oikein voi "pysyä", kun olen sairauksien takia takuueläkkeellä.

        -Kiitos kumminkin toivotuksestasi, kaikkea hyvää sinne vain myös.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienellä eläkkeellä pärjää jotenkuten sehän on alle tonnin kuussa mutta ei se varsinaista elämää ole.Ihmisen kuuluu käydä parturissa ja uusia lääkkeet ottaa rokotukset käydä hautausmailla hoitaa asioita myös hampaat vielä vanhanakin.

        Totta - mutta itse pystyn sillä hankkimaan mitä tarvitsen; ja autolla ajelen. Tosin se edellyttää itsetehtyjä huoltoja ja remontteja. Hiukseni olen leikannut itse.
        Mutta sehän virkistää ihmistä, kun tekee.

        Mitä on varsinainen elämä??


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta - mutta itse pystyn sillä hankkimaan mitä tarvitsen; ja autolla ajelen. Tosin se edellyttää itsetehtyjä huoltoja ja remontteja. Hiukseni olen leikannut itse.
        Mutta sehän virkistää ihmistä, kun tekee.

        Mitä on varsinainen elämä??

        Huumeet discopallon loisteessa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeet discopallon loisteessa.

        Miten tuo liittyi keskusteluun??


    • Anonyymi
      UUSI

      Kaikki tuet pitäisi olla vain väliaikaisia, ei niistä pidäkään tehdä jatkuvaa toimeentuloa. Nykyisin näyttää olevan niin, että laitetaan menot niin suuriksi, että on pakko hakea kaikenmaailman tukia, eikä niistä ole tarkoituskaan luopua.

      • Anonyymi
        UUSI

        Minkä sille voit jos tulot on pienemmät kuin pakolliset menot! Silloin on pakko saada tukia! Leikattaisiin mielummin Orpolta ja Purralta! Silloin saataisiin oikeasti säästöjä aikaan!


      • Anonyymi
        UUSI

        Sulla se vasta heikko tietämyspohja, onneksi on Suomi 24 että sinunkaltaiset voivat kertoa omas tietämättömyydestä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä sille voit jos tulot on pienemmät kuin pakolliset menot! Silloin on pakko saada tukia! Leikattaisiin mielummin Orpolta ja Purralta! Silloin saataisiin oikeasti säästöjä aikaan!

        Silloin pitää hankkia lisää tuloja tai pienentää "pakollisia" kuluja.

        Asumistukea ainakaan ei -työssäkäyville ei pidä maksaa PK-seudulle. Edullisempaa asumista on saatavissa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Alv korotus nosti hintoja myös jatkuvat lakkoilut nostaa ja palkan korotukset nostaa hintoja sillä me asiakkaat maksetaan ne korotukset ja veronmaksajat.Siksi pitää vetää yhtä köyttä että kaikille riittää.Mutta kyllä nykyhinnoilla 2000€ € kk on jo minimi tulo ja eläke.Alv nosto nosti myös lääkkeiden hinnat ja perusruuan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää hankkia lisää tuloja tai pienentää "pakollisia" kuluja.

        Asumistukea ainakaan ei -työssäkäyville ei pidä maksaa PK-seudulle. Edullisempaa asumista on saatavissa.

        Just joo. Olet täysin kieroutunut ja todellisuudesta vieraantunut. Etenkin täällä pk-seudulla sitä asumistukea nimenomaan tarvitaan vaikka kuinka olisi töissä, koska täällä vuokrat on aivan järjettömän suuria ja ihmisillä pitää olla varaa elääkin eikä vain olla elossa jatehdä työtä. Täältä pk-seudulta et kyllä löydä mistään asuttavassa kunnossa olevaa halpaa vuokra-asuntoa. Ja ei, asuttavassa kunnossa oleva asunto ei ole mikään homeinen kanakoppi, johon ei ole tehty remonttia vuosikymmeniin. Suosittelisin sulle tulemaan joskus tänne pkseudulla katsomaan millasia nämä vuokrat täällä on niin tollaset kieroutuneet hourailut kyllä loppuu hyvin lyhyeen.


    • UUSI

      "ADOLF HITLERKIN HAAVEILI "HERRAJUNASTA"!!!

      • UUSI

        Kuka niin sanoi?


      • Anonyymi
        UUSI

        Et sitten halua liikkua junilla etkä saada eläkettä vanhana?


      • Anonyymi
        UUSI

        No no saksalainen hiljaa.Herra tarkoittaa Jumala Herra Jumala katsos kun olet kadonnut lammas etkä osaa edes lukea.Luvattu maa on hukassa ja Jumalakin.Kadotettuja Jeesus etsi jo 2000 vuotta sitten.Mekin löydettiin yksi BORDELLISSA huumeissa nainen joka veisaa nyt virsiä Jeesus NASARETILAISELLE jos tiedät missä nasareth on.


      • Anonyymi
        UUSI

        Huomasitte varmaan hitlerit, että venäjä kuljetti junissa sotilaat sekä vangit ja busseissa perille.Meillä on myös ollut raiteilla venäjän junia tavarajunia sekä säiliö junia.Kannattaa ehkä tarkastaa myös itäsaksan junia montako venäläistä junaa siellä on kuin on Ukrainassa.SUOMEA EI KANNATA YHTÄÄN nimitellä täällä syötte meidän ruokia.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ja siitä haaveilee Purra pilkaten


    • Anonyymi
      UUSI

      Venäläiset leikkaa omilta sukulsisiltaan myös muslimit viha aiheuttaa tuollaista itsetuhoa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Synagogalla taas itsetuhoinen päivä leikkaa itseltään oman eläkkeensä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Synagogalla taas itsetuhoinen päivä leikkaa itseltään oman eläkkeensä.

        Onneksi saadaan junaraiteita ja junavaunuja ihmiset pääsee liikkumaan työmatkat ja lomat. Asemia vaan lisää reilusti sekä myös metrolle muutama asema lisää.Päästään laivoille ja lomille.Näin saadaan työpaikkoja mikä onni että vielä järki kulkee toisilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Synagogalla taas itsetuhoinen päivä leikkaa itseltään oman eläkkeensä.

        Kadonneet hukkasi luvatun maankin kun on peite silmillä.Nytkään ne ei tiedä missä se on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kadonneet hukkasi luvatun maankin kun on peite silmillä.Nytkään ne ei tiedä missä se on.

        HARMAGEDDON on JISREELIN LAAKSO jos hitleristi katsoo kartasta missä se on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi saadaan junaraiteita ja junavaunuja ihmiset pääsee liikkumaan työmatkat ja lomat. Asemia vaan lisää reilusti sekä myös metrolle muutama asema lisää.Päästään laivoille ja lomille.Näin saadaan työpaikkoja mikä onni että vielä järki kulkee toisilla.

        Voi sinua bisnesneroa.
        Perustetaan yritys tulee työpaikkoja, voin kertoa. Ennen perustamista tehän laskelmat että kattaako kulut, eli onko kannattava.


      • Anonyymi
        UUSI

        Eikö nykyhallitus sitä tee ? Oletko ollut koomassa reilun vuoden ?


    • Anonyymi
      UUSI

      köyhyys iskee kun rahat viedään ulkomaille ja oma talous mataa...
      Miksi pitäisi tukea länsi rahan etua, tai itä-rahan etua ?
      Eikö se oma itsenäisyys olisi tärkeämpää ??
      Alistumalla talouskin selvästi tuhoutuu,, olemme pelin uhreja !!
      Jouduttiin inflaation, energia kiskonnan, raaka-aine kiskonnan uhreiksi ja suurvalta sodan pakko tukijoiksi.... jne, yms..
      - taitaa nyt käytännössä olla niin, että eu ja nato on se uhka Suomelle.
      Ja taustalla tuhoon ohjaa ahneus, lännen globalisti raha pelurit !!
      - Suomessa köyhyys lisääntyy, kun itsenäisyys on menetetty ja toimitaan vain netto maksajina !
      Täytyy muistaa ikävä tosiasia, että Länsi raha alkoi hivuttautua kohti ukrainan luonnonvaroja,, raha ja ahneus ohjasi... ei neuvoteltu, toimittiin ylimielisesti ahneesti. - näin, vähitellen länsi sai sodan syntymään. - ja sota on oiva keino hoitaa yli-velka us ja eu asioita, tulonsiirtoja,,,,,
      Sota on siis länsi-globalisti uhoa ja busines.

      Suomikin joutui ongelmiin, netto-maksajana ! ei itsenäisenä.
      nato ja eu ei työllistä. nato ja eu vain pumppaa rahaa ja elintasoa ulos Suomesta.
      Lapsellinen Hallintomme on tuhonnut Suomen taloudellisen kehityksen likinäköisellä politikoinnilla !

      • Anonyymi
        UUSI

        Joko olette ryssä tai muuten vaan ryssä myönteinen.
        Et vaan olisi Persu agentti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko olette ryssä tai muuten vaan ryssä myönteinen.
        Et vaan olisi Persu agentti.

        Kyllä on.


    • Anonyymi
      UUSI

      Työeläkeläiset pärjäävät paremmin kuin muut. Pystyvät kyllä maksamaan asumisensa.
      Työeläkeläisenä tiedän tilanteen. Matkustellaan, vaihdetaan autoa, eikä huoli katsoa kannattaako jotain ostaa, sillä isot hankinnat on jo maksettu.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ai kaikilla niin suuri eläke ? Taidat olla höperö ?


    • Anonyymi
      UUSI

      jolla vähän on niin viedään loputkin,

      • Anonyymi
        UUSI

        Juu tämähallitus kumartaa varallisuudelle, jota nyt eläkkeellä oleva ovat työllään herroille hankkineet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tämähallitus kumartaa varallisuudelle, jota nyt eläkkeellä oleva ovat työllään herroille hankkineet.

        Aivan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Hienoa. Miksi tulonsiirtoa nuorilta elämänsä alussa olevilta vanhuksille pitäisilään olla.

      Eläkeläiset voi elää ja asua ihan omien tulojensa mukaan. Eläkkeistäkin iso osa on ansaitsenatonta.

      • Anonyymi
        UUSI

        Muista sitten itse , kun tulet vanhaksi. Mutta muista sekin, että me eläkeläiset olemme maksaneet sinunkin lapsuutesi kuluja, päivähoitosi, ilmaisen koulutuksesi , terveydenhoitosi ym. Me olemmme aikoinaan tehneet pitkää, 6 päiväistä 45 tuntista työviikkoa, kesäloma oli paljon lyhyempi kuin nykyään. Kansakoulun lisäksi muu koulutus ei ollut ilmaista ennen, eikä mikään muukaan. Elämä oli todella vaatimatonta ennen. Lapsilisäkin oli todella pieni, se maksettiin 4 kertaa vuodessa. Ei ole ollut asumistukia, eikä muitakaan tukia ennen. Me ja meidän vanhempamme olemme maksaneet sotakorvaukset Venäjälle, nostaneet tämän maan köyhyydestä hyvinvointiin.
        Voisi luetella paljon asioita, joita sinä olet meiltä saanut. Sitäpaitai olemme koko ikämme maksaneet eläkemaksuja ym. Kyllä sinulla elämä on paljon parempaa, kuin useimmilla meillä eläkeläisillä on koskaan ollut, vaikka olemme ikämme (jo lapsesta asti osallistuimme töihin) raataneet. Mutta miten sinä voisit mitään verrata, kun et ole nähnyt meidän elämäämme kuin pienen pätkän, siis vähän aikaa, mutta me olemme nähneet koko sinun elinaikasi tapahtumat.
        Mutta kypsymättömyydelle, tietämättömyydelle, ahneudelle, itsekkyydelle ja kateudelle ei kai mitään voi, ne on joillakin pysyväisiä luonteenpiirteitä , ellei silmät aukea näkemään itsensä ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        UUSI

        iso osa ansaitsematonta. Voi sua raasua, jos peritty eläke laitettaisiin tilille, sen saisi jäädessään eläkkeelle. Ei meillä olisi huolen häivää.
        Mutta kun siitä rahasta menee jonnekin muualle, vaikka tämänhallituksen menoihin, totesivat rahoja ottaessa että eläkerahastossa on sen verran LIIKAA.


    • Anonyymi
      UUSI

      Täytyyhän ne rahat jostakin ottaa Petterin tunnin junaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tää OrpoPurra oikeistohallitus vihaa eläkeläisiä, köyhiä, pieni- ja matalatuloisia, vammaisia, pitkäaikaissairaita, opiskelijoita, duunareita jne. leikkausten perusteella. Vain hyvätuloiset, varakkaat, pääomapiirit ja elinkeinoelämän omistajat lähellä väärällä puolella olevaa sinistä sydäntä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Näinhän se on. Ja ainoastaan persut ei sitä huomaa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittaja aloittaa tärkeästä asiasta asiallisesti. Mutta kun vastauksia lukee, osa on todella kaukana asiasta. Joskus tulee mieleenkielenkäytöstä päätellen , ovatko nämä keskustelut jonkinlainen ylikuormittuneen mielenterveyden "ulkohuussi", jossa voi keventää sisältään kaiken haisevan kuonansa.

    • Anonyymi
      UUSI

      eläkkeet ovat niin pienet, että ovat opiskelioiden kanssa hakemassa samoja asuntoja,

    • Anonyymi
      UUSI

      Eläkeläisiltä pitää leikata asumistukea, koska leikataanhan muiltakin pienituloisilta.
      Tasa-arvo nääs.

      Ja millä muulla se tunnin juna (3000 miljoonaa), yksityislääkäreiden kelakorvaukset (500 miljoonaa) ja hyvätuloisten veronalennukset (500 miljoonaa) muuten maksettaisiin?

      Jostain se on otettava ja sinimusta Turku myänteine hallitus ottaa sen yksinhuoltajilta, vammaisilta, työttömiltä ja eläkeläisiltä

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja tulee sen näkemään kaikenlaisena rikollisuuden nousulla ,tavoilla ym. Toivottavasti kokevat sen pian. Muualla nuo olisi jo tapettu.


    • Anonyymi
      UUSI

      Eläkepommi

      Ainakin työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ja maksettava eläkevaroilla pois valtion velka.

      Palkansaajien ostovoima nousee huikeasti, kun palkkarahojen ryövääminen laiskoille työeläkeläisille loppuu.

      Sosiaaliturvamenot olivat 78 miljardia euroa vuonna 2021.

      Sosiaaliturvan menoista suurin osuus, 42 prosenttia (32,7 miljardia euroa) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.

      Menot pääryhmittäin Ikääntyminen Ikääntymiseen liittyvien menojen osuus oli 42 prosenttia (32,7 miljardia euroa) sosiaaliturvan kokonaismenoista.

      Ikääntymiseen kohdistuvat menot ovat reaalisesti kasvaneet 138 prosenttia 2000-luvulla. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kasvua on ollut 44 prosenttia.

      Ikääntymiseen kohdistuvat menot koostuvat valtaosin (84 prosenttia) vanhuuseläkkeistä. Eläkemenojen kasvun syynä ovat työeläkkeiden tason nousu, työeläkkeiden saajien määrän kasvu sekä eläkkeisiin tehtävät vuosittaiset indeksikorotukset.

      Työeläkkeensaajien vanhuuseläkkeen keskieläke on kasvanut reaalisesti 67 prosenttia 2000-luvulla. Samalla ajanjaksolla työeläkkeensaajien lukumäärä on kasvanut 70 prosenttia.

    • Anonyymi
      UUSI

      Eläkkeet pois jokaiselta. Rahaa saa mustikoita keräämällä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Puurran uusi tunnuslause, "Kerätkää Mustikoita ja syökää leivoksia!"


    • Anonyymi
      UUSI

      "Eläkeläisköyhimmiltä ei leikata" - lupasivat nykyisen äärioikeistohallituksen puolueet eduskuntavaaleissa.

      https://tradingeconomics.com/finland/at-risk-of-poverty-rate-for-pensioners-eurostat-data.html

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18508486/anderssonin-on-aika-maksaa-kiitollisuudenvelka-elakelaisaanestajille

      Li Andersson ja Vasemmisto ovat nyt sellaisissa, korkeissa asemissa EU:ssa, että pystyvät helposti estämään nuo äärioikeistohallituksen suunnitelmat, pahoinpidellä jo pahoinpideltyjä. Vedotkaa häneen ja EU:iin joka on antanut Suomelle jo useita vakavia varoituksia, eläkeläisköyhimpien puuttuvasta taloudellista oikeusturvasta.

      https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-politics/pension-swiss-switzerland-vote-protest/73323356

    • Anonyymi
      UUSI

      "Kyl hän ny o vain täsä ny niin, et Turun rata tiätty tarvitaan, maksoi mitä simmottos sit vaa maksoi." (Petteri Orpo)

    • Anonyymi
      UUSI

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17168811/elakelaiskoyhyys-on-koko-koyhyysongelman-ydinta--ikarasismia-nais-vammais-sairausvihaa

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18018979/2000ekk-minimielakkeet-ennenaikaisen-laitos--ja-kotihoidon-tarpeen-poistaminen#comment-123191989

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16850029/viha-kouluttamattomia-kohtaan-perustuslain-rukkaamiset-ja-terrorikapitalismin-turvaaminen#comment-107156145

      Tilanne köyhiksi tehtyjen vanhusten, vammaisten ja pitkäaikaissairaiden keskuudessa, taloudellisen vakavan väkivallan kohteina, on jo niin hälyyttävä ilman mitään leikkausuhkailujakaan, että on outoa etteivät oppositiopuolueet tee mitään, valita EU:iin, estä suunnitelmia KANSANMURHASTA.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18540475/elakelaisvaestolle-myonnettava-humanitaarisen-avunhakijan-virallinen-asema-eli-status#comment-130118457

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18510399/elakelaiskoyhien-vakiaanilla-vasemmisto-ja-li-andersson-voittoon

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18538882/humanitaarinen-kriisi-kotimaassa-elakelaiskoyhyys-hatatila

      Syyttäkää äärioikeistohallituspuolueitten äänestäjiä ja vaatikaa oppositiopuolueilta muutakin kuin lapasena toljottamista ja Ukrainaan kansamme varojen kylvämistä. "Oma kansa viimeksi tai ei koskaan", on Suomen korruptiopoliitikko-pörssikeinottelijoiden motto.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18131115/aarifasistisdpn-korruptiolindtmanoligarkin-azov-neonazien-rahoittamisintoilu

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18093029/eutanasia-kissantappajaiset-sote--kansanmurhan-oikeuttamista-elakelaiskoyhilla#comment-124132641

      Mikään veltto välikysymys, ei nyt todellakaan riitä, on tultava konkreettisia vetoomuksia Euroopan Unionin tuomioistuimeen. On kyse jo puuttuvasta taloudellisesta oikeusturvasta, josta on laitonta leikata yhtään mitään. Suomen perustuslaissakin on säädetty: aito, ajanmukainen, taloudellinen oikeusturva, jokaiselle Suomen kansalaiselle. Erottakaa laiton äärioikeistohallitus heti.

    • Anonyymi
      UUSI

      Riikka purra teki Suomen eläkeläisistä ahneita demoneja, jotka syöksää tämän maan ja sen nuoret ja työtätekevät tuhoon ja vararikkoon.

      Mistä Riikka purra kuvitteli tämän maan nousseen ja kuka tämän on rakentanut? Kuka imetti Riikan ja rahoittaa Riikan perseilyä koko ajan, sossun tuesta?

    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittaja. Tämä on punikkien syytä. Muista aina se.

      He eivät ikinä ole halunneet taloutta kuntoon koska heillä on tavoitteena saada maa konkkaan että saisivat maan eurostoliiton holhouksen alle.

    • Anonyymi
      UUSI

      Laitettas slusmirit töihin ja maksaa veroo!! Niinkuin eläkeläisistä suurin osa tehny töitä lähes 50vuotta maksanu verot!! Ja nämä joilla täysylläpito🤨! Kyllä tässä yhteiskunnassa🪓töitä!! Omakansa vähät on huseerattu takit auki rahaa sinne ja tänne!!!

    • Anonyymi
      UUSI

      Seuraavalle luukulle kerjuulle. Niitä piisaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kelan myötä siirryttiin yhden luukun systeemiin.

        Kun sieltä sanotaan ei, niin se on sitten Ei.


    • Anonyymi
      UUSI

      Purra toteaa: "Muuttakoon hautausmaalle loisimasta".

    • Anonyymi
      UUSI

      Miksi media ei puhu mitään sijoittajien ansiottomista eduista? Sijoittajat elävät muiden tekemällä työllä vieden osan työntekijöiden palkoista. Lisäksi sijoittajia tuetaan monia eri teitä mm. miljardien yritystuilla.
      Työeläkeyhtiötkin tukevat sijoittajia sijoittamalla eläkerahastojen varoja sinne sun tänne. Työeläkeyhtiöiden työntekijät ovat verrattavissa sijoittajiin, sillä työn raskaan raatajat maksavat heidän palkkansa. Sijoittajat saavat myös valtaosan asumistuista. Valtio takaa sijoittajien omistamien pankkien talletukset tiettyyn rajaan asti.
      Suomen virallinen media ei ole alkuunkaan uskottava. Toimittajat suoltavat nöyrinä, mitä päättävä eliitti käskee.

      • Anonyymi
        UUSI

        Täälläkin entinen paperitehtaan työntekijä alkoi sijoitustoiminnot nuorena. Tiilistä kun jäi ylimääräistä, niin sijoitti ne niin järkevästi, ja jätti kuollessaan paikkakunnan vanhuksille yli kolme miljoonaa euroa perintönä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Säästettäisiin 25 miljoonaa euroa ottamalla henkilöiltä, jotka eivät voi mitenkään vaikuttaa tilanteeseensa.

      Paljonko 25 miljoonaa merkitsee budjetille ja paljonko kiristykset näille eläkeläisille.

      • Anonyymi
        UUSI

        Purra rules!


    • Anonyymi
      UUSI

      Persut ja koksut haluaa että eläkeläiset vaan...naps...kuolisivat vain pois.

      Tämän hallituksen on kaaduttava! Niin paljon pahaa ja pahoinvointia se on jo saanut aikaiseksi!

      • Anonyymi
        UUSI

        Hallituspuolueiden äänestäjät tuota haluaa. OrpoPurra vaan toteuttaa äänestäjiensä toivomia asioita.


    • Anonyymi
      UUSI

      Vaikka eläkeläisiltä leikattas oikein kunnolla niin säästöjä ei tule. Eläkeläisten määrä kun lisääntyy koko ajan. Uusia ihmisiä jää eläkkeelle ja eläkkeellä olevat ei tajua kuolla.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kansanedustajat pahasti aliarvioineet lääketieteen kehityksen. Kohta ollaan tilanteessa jossa kukaan ei kuole ennenaikaisesti sairauksiin ja vaivoihin mikäli hoitoja annetaan. Täysin kestämätön tilanne tuo lääketieteen kehitys.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansanedustajat pahasti aliarvioineet lääketieteen kehityksen. Kohta ollaan tilanteessa jossa kukaan ei kuole ennenaikaisesti sairauksiin ja vaivoihin mikäli hoitoja annetaan. Täysin kestämätön tilanne tuo lääketieteen kehitys.

        "”Huikean lupaava löytö” - kaikkiin syöpiin tehoava hoito voi olla viimein löydetty"

        Ei mikään eläkejärjestelmä tälläistä kestä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansanedustajat pahasti aliarvioineet lääketieteen kehityksen. Kohta ollaan tilanteessa jossa kukaan ei kuole ennenaikaisesti sairauksiin ja vaivoihin mikäli hoitoja annetaan. Täysin kestämätön tilanne tuo lääketieteen kehitys.

        Hallitus haluaa säästää erityisesti Sote-ja terveydenhotomenoista.


    • Anonyymi
      UUSI

      Entä matueläkeläiset ja manne-eläkeläiset heti täysi-ikäisiksi tultuaan,
      Maut nyt ovat automaattisesti oikeutettuja eläkeläisiksi asylum-taikasana taikoo.
      Leikataanko oikeasti näiltäkin sakeilta?

      • Anonyymi
        UUSI

        Oligarkkilandian ukrainattaret ja käpykaartilaiset nauttivat myös kaiken ilmaiseksi asumisen, ruoat, sairaanhoidon,matkustamiset jne jne Kela ei noiden tilitietojen perään kysele.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei voi heiltä leikata koska se olisi rotusyrjintää


    • Anonyymi
      UUSI

      Eläkeläisetkään eivät saa omistusasuntoonsa asumistukea ensi vuoden alusta alkaen. Eivätkä saa muutkaan ja se on yksi aika iso leikkaus asumistukeen.

      Vuokralla oleville eläkeläisille tulee myös leikkauksia asumistukeen. Tuloraja alenee. Tuloksi omaisuudesta lasketaan yli 15 000 euron tuloista 15 %. Ennen oli tuloraja 18 306 minkä yli menevästä laskettiin tuloksi 8 %.

      Myös lisäomavastuuprosentti nousee 43,5 %:iin. Ennen se on ollut 41,3 %. Eli lisäomavastuu on 43,5% siitä vuositulojen määrästä joka ylittää 10 280 euroa.

      Nämä tulevat voimaan ensi vuoden alusta. Jos eläkeläisellä on paljon säästöjä tai vuokratuloja tms. niin ne kaikki pienentävät asumistukea enemmän kuin aikaisemmin. Kyllä eläkeläisetkin ovat leikkauksen kohteena aika paljon.

      • Anonyymi
        UUSI

        Nostaako menoja. Ei saa omaan asuntoon satasta mutta saa vuokra asuntoon 500.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostaako menoja. Ei saa omaan asuntoon satasta mutta saa vuokra asuntoon 500.

        Perikokoomuslaiseen tyyliin tulonsiirto vuokra-asuntojen omistajille selityksellä, valtion pitää säästää. Asuntokauppa on tunnetusti jumissa, joten sijoittajia tuetaan keinoja kaihtamatta. Asumistuen leikkauksen pitäisi koskea myös vuokra-asuntojen omistajia.


    • Anonyymi
      UUSI

      Itse en ole pieneläkeäisenä < 1000 €/kk anonut koskaan asumistukea. Pienet menot mahdollistavat tämän.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tuntuu kohtuuttomalta, että eläkeläisiltä leikataan asumistuesta kun on laskettu, että sillä tavalla säästetään vain noin 25 miljoonaa euroa. Tuo on naurettavan pieni säästö, mutta vaikuttaa kymmenien tuhansien eläkeläisten tuloihin alentavasti. Monille pieneläkeläiselle kun jokainen euro on todella tarpeellinen.

      Eiköhän tuo summa saataisi säästettyä vaikka kaikenlaisista turhista yhteiskunnan tuista yhdistyksille ja yhteisöille. Monet yhdistykset saavat jopa satoja tuhansia euroja vuodessa toimintaansa. Niissä summissa on tarkistamisen varaa. Tutkikaapa taulukosta yhdistysten tukiaisia. Pöyristyttävää!!!

      https://avustukset.stea.fi/

      • Anonyymi
        UUSI

        No eläkeläiset voi itse kerätä tuon pikku summan köyhemmille eläkeläisille.
        Suomessa 1 600 000 eläkelläistä?

        25 000 0000 / 1 600 000 = 15,65

        Ei tuon luulisi eläkeläisten taloutta kaatavan jos ne alta 16 euroo vuodessa pistää hyvään tarkoitukseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No eläkeläiset voi itse kerätä tuon pikku summan köyhemmille eläkeläisille.
        Suomessa 1 600 000 eläkelläistä?

        25 000 0000 / 1 600 000 = 15,65

        Ei tuon luulisi eläkeläisten taloutta kaatavan jos ne alta 16 euroo vuodessa pistää hyvään tarkoitukseen.

        Kansallinen senioriliitto ry.kin enempi huolissaan että eläkeläiset saa alennuksia kaiken mailman turhuuksiin.
        Niitäkään ei kiinnosta joidenkin köyhien eläkeläisten asuminen.


      • Anonyymi
        UUSI

        Asiaa kirjoitat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansallinen senioriliitto ry.kin enempi huolissaan että eläkeläiset saa alennuksia kaiken mailman turhuuksiin.
        Niitäkään ei kiinnosta joidenkin köyhien eläkeläisten asuminen.

        Kansallinen senioriliitto ry on saanut vuosina 2017-2024 aikana yli 3 miljoonaa rahaa toimintaansa!!! Olisi hyvä tietää että mihin se raha on käytetty. Ovat hakeneet melkein 5 miljoonaa mutta saaneet kolme. Aika hurjia summia on haettu ja saatu. Kaikkia tällaisia apurahoja pitäisi kontrolloida tarkemmin että tiedettäisiin, menevätkö rahat oikeaan tarpeeseen.

        https://avustukset.stea.fi/organisation/1155


    • Anonyymi
      UUSI

      Asumistuki pumppaus nostaa vuokria automaattisesti

      • Anonyymi
        UUSI

        Jaa meinaatko että vuokrat nyt alenee? Silloinhan asumistukia kannattas leikata lisääkin...jopa poistaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei nosta. Asumistuissa on katto ja yksikään asumistuki ei kata lähellekään koko vuokraa.
        On totta. että jos köyhät asuisivat sillan alla kun ei muuhun varaa, niin silloin myös asuntojen vuokrahinnat laskisivat, mutta ei ne laskisi kuitenkaan sille tasolle että sillan alta voisi siirtyä asumaan vuokralle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nosta. Asumistuissa on katto ja yksikään asumistuki ei kata lähellekään koko vuokraa.
        On totta. että jos köyhät asuisivat sillan alla kun ei muuhun varaa, niin silloin myös asuntojen vuokrahinnat laskisivat, mutta ei ne laskisi kuitenkaan sille tasolle että sillan alta voisi siirtyä asumaan vuokralle.

        Juuri näin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Asumistuki menot ovat olleet jatkuvasti kasvussa

      • Anonyymi
        UUSI

        Otetaanhan tänne vuosittain yli 70 000 pakoloista. Kai noille asunnot järjestetään.


    • Anonyymi
      UUSI

      Näin oikeisto kohtelee eläkeläistä joka pienellä palkalla on rakentanut maatamme. Monet hoitaneet lapsensa ja eläimet siinä sivussa ilman nykyajan työvehkeitä. Voi mihin tätä suomea ajetaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Samat vihervassarit jotka haukkuu hallitusta tukien leikkaamisesta huutaa kurkku suorana eläkkeiden huonontamista


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat vihervassarit jotka haukkuu hallitusta tukien leikkaamisesta huutaa kurkku suorana eläkkeiden huonontamista

        Valehtelee porvaritrolli öyhötyksessään.


      • Anonyymi
        UUSI

        Totta.


    • Anonyymi
      UUSI

      Boomerit varastavat nuorilta tulevaisuuden kuppaamalla nuorison hengiltä.

      Ainakin työeläkkeiden maksaminen pitää lopettaa ja maksaa eläkepotilla pois valtion velka. Näin nuorempi sukupolvi pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä, eikä joudu maksamaan boomereiden rötöksiä ja mokailuja talouden pidossa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Vajaaälyisen kirjoitus


      • Anonyymi
        UUSI

        Juurikin näin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin.

        Miksi vastaat itsellesi porvarinihilisti?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaaälyisen kirjoitus

        On.


      • Anonyymi
        UUSI

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi
      UUSI

      ei keneltäkään eläkeläiseltä asumistuki lopu. Jos pari kymppiä kuussa leikkaa niin mitä sitten

      • Anonyymi
        UUSI

        Näinpä ja onhan nuokin oikeutettuja siihen viimeiseen perusturva tasoon jos omat rahat ei riitä.

        Mutta kivempihan se on eläkeläisenkin joku satanan saada enempi kuussa vaikka lottoamiseen.


      • Anonyymi
        UUSI

        Valehtelee porvaritrolli korvat heiluen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä ja onhan nuokin oikeutettuja siihen viimeiseen perusturva tasoon jos omat rahat ei riitä.

        Mutta kivempihan se on eläkeläisenkin joku satanan saada enempi kuussa vaikka lottoamiseen.

        Miksi vastaat itsellesi porvaritrolli?


      • Anonyymi
        UUSI

        Minulta on leikattu jo nyt 18 e/kk ja lisää leikataan seuraavan vuositarkastuksen yhteydessä. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, saan takuueläkettä ja kansaneläkettä minimimäärän, niin siitä jo tuo 18 e leikkaus kuukaudessa on todella iso raha. Mistään ei pysty enää karsimaan. Toimeentulotukeen ei ole itselläni oikeutta yleensä kun vaan jos samalle kuulle osuu useampia toimeentulotukeen oikeuttavia menoja, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa. Ei sitä automaattisesti saa, jos asumistuesta leikataan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä ja onhan nuokin oikeutettuja siihen viimeiseen perusturva tasoon jos omat rahat ei riitä.

        Mutta kivempihan se on eläkeläisenkin joku satanan saada enempi kuussa vaikka lottoamiseen.

        Ja en todellakaan lottoa, vaan kaikki raha menee lääkkeisiin, ruokaan, hygieniatuotteisiin, kodin puhtaanapitoon, terveydenhuollon maksuihin, opintolainan lyhentämiseen (kunpa en koskaan olisi yrittänyt vajaakuntoisena opiskella, niin ei olisi lainaa) ja halpaan autoon (joka on välttämätön, kun asun joukkoliikenteen ulottumattomissa, mutta ajan sillä vain välttämättömät matkat). En käytä alkoholia, en tupakoi, en juo edes kahvia, limsoja, vissyjä, en tilaa lehtiä tai suoratoistopalveluita, ostan vain mikä on todella tarpeen, en matkustele edes kotimaassa. Ja silti ne vitun rahat ei riitä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Jokainen asukoon missä haluaa ja mihin on varaa, miksi yhteiskunnan pitää tukea joidenkin luusereiden asumista. Eläkeläisillä on ollut kymmeniä vuosia tehdä työtä ja hankkia kunnon elämä, jos olisivat haluneet.

      • Anonyymi
        UUSI

        Huutelee palstaporvari yleistävässä aivopierussaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Todella hirveää lukea tällaista asennoitumista. Meissä eläkeläisissä on myös työkyvyttömyyseläkeläisiä, jotka emme voi tilanteellemme mitään. Ja myös mm. iäkkäitä naisia, jotka ovat tehneet ilmaista työtä koko ikänsä eli hoitaneet lapset ja tilan työt, mistä syystä eläkkeensä on pieni.


    • Anonyymi
      UUSI

      Omassa asunnossa avuvan eläkeläisen asumistuki loppuu kokonaan v. 2025 alussa. Tuossa joku kirjoitti että eläkeläiseltä ei lopu kokonaan asumistuki. Kyllä se loppuu kokonaan, jos saat sitä omistusasuntoosi v. 2025 alusta alkaen.

      Vuokralla asuvat eläkeläiset saavat asumistukea myös ensi vuonna, mutta sitä leikataan. Näin on asia.

      • Anonyymi
        UUSI

        Miksi yleensä joku saa "asumistukea" omistus asuntoon? Periikö se itseltään vuokraa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yleensä joku saa "asumistukea" omistus asuntoon? Periikö se itseltään vuokraa?

        Yhtiövastike liian iso.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtiövastike liian iso.

        Silloin muuttaa kämppään missä ei ole yhtiövastiketta...esim.telttaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Osa ihmisistä ei saa eläkettä lainkaan ja on köyhä vanhana. Heidät pitäisi myös muistaa, että tasa-arvoa, ei jätetä ketään ilman rahaa tai laadukasta kotia. Myös laitoksissa olevilta usein on kynitty kaikki. Aika herätä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Joo.


      • Anonyymi
        UUSI

        Jokainen saa vähintään kansaneläkettä rapeen tonnin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa vähintään kansaneläkettä rapeen tonnin.

        Taas kirjoittaja jolla ei mitään todellisuudesta tietoa!

        Vastaus löytyy jo ensimmäiselllä haulla kun VIITSII etsiä...

        "Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen, joka on 976,59 e/kk. "

        Miten tuo summa mielestäsi on "rapee tonni"?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kirjoittaja jolla ei mitään todellisuudesta tietoa!

        Vastaus löytyy jo ensimmäiselllä haulla kun VIITSII etsiä...

        "Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen, joka on 976,59 e/kk. "

        Miten tuo summa mielestäsi on "rapee tonni"?

        Tuosta puuttuu 1200euroa niin olisi kohdallaan kun hintoja katsoo ja kun laskee mitä menee veroja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kirjoittaja jolla ei mitään todellisuudesta tietoa!

        Vastaus löytyy jo ensimmäiselllä haulla kun VIITSII etsiä...

        "Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen, joka on 976,59 e/kk. "

        Miten tuo summa mielestäsi on "rapee tonni"?

        tuosta viellä verot pois?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa vähintään kansaneläkettä rapeen tonnin.

        Se on alle tonni, takuueläkkeen kanssakin.


    • Anonyymi
      UUSI

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17928171/oppositio-vaistelee-jalleen-elakelaiskoyhyys-kansanmurhaa-rasismikortin-taakse#comment-121892875

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18540475/elakelaisvaestolle-myonnettava-humanitaarisen-avunhakijan-virallinen-asema-eli-status#comment-130118457

      Eläkeläisköyhimpien vakiäänestäjien äänillä, valtaan päässyt ja siellä pysynyt Andersson, ja Vasemmisto, pystyy halutessaan helposti estämään, nuo äärioikeistohallituksen leikkaussuunnitelmat asumistuesta ja muut leikkaukset, sitä varten ovat ääniä saaneet ja on myös kiitoksen aika äänestäjille.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18508486/anderssonin-on-aika-maksaa-kiitollisuudenvelka-elakelaisaanestajille

      https://stat.fi/julkaisu/clmixlq2e5fnt0bw60d4l2t7g

      Rasismikortilla tuotu ennätysmäärä, ulkomaista halpatyövoimaa. Oma kansa painettu entistäkin syvemälle, oikeusvaltion vastakohtiin, eli kerjuuttamisjonoihin. "Kaikki muut kansat ensin, oma kansa ei koskaan"- mentaliteetti, läpäisee eduskunnan yksipuoluejärjestelmän, kaikkia puolueita.

      https://tradingeconomics.com/finland/at-risk-of-poverty-rate-for-pensioners-eurostat-data.html

      EU on antanut Suomelle jo liian monia, useita vakavia varoituksia, eläkeläisväestön puuttuvasta taloudellisesta oikeusturvasta, joten Anderssonin selkäranka mitataan nyt ja Vasemmiston ihan perusteellisesti, onko sitä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18018979/2000ekk-minimielakkeet-ennenaikaisen-laitos--ja-kotihoidon-tarpeen-poistaminen#comment-123191989

    • Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

      Kiittäkää Kokoomusta äänestäneitä ja muistakaa itsekkin jatkossa ääntää Kokoomusta, päästään eläkkeistäkin kokonaan eroon asumistukien lisäksi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Seuraavaksi varmaan uutisoivat rinta rottingilla mainostaen Kokoomuksen saavutuksia talouiden saralla: Asumistukien määrä pienentynyt.

    • Anonyymi
      UUSI

      Rahat rikkaille Kokoomus rosvoille.

    • Anonyymi
      UUSI

      Muistakaa toki tämä: Suomi on maailman onnellisin maa...hahaahaaaahaaaa...

      • Anonyymi
        UUSI

        Juu niin on ja tänne kannattaa muuttaa muualtakin,saat kaiken tekemättä yhtikäs mitään.
        Terve tuloa Suomeen onnelsten ihmisten maahan


      • Anonyymi
        UUSI

        Kyllä tämäkin niiden onnelisuutta nostaa jotka ilokseen huomaa että leikkausten jälkeenkin rahat riittää kivasti elämiseen.


    • Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

      Miksi mitä vanhempi niin sitä enemmän vähennetään asumistukea? Yritetäänkö tällä tapattaa vanhoja eläkeläisiä? Ajatuksena on "olet ollut jo tarpeeksi pitkään eläkkeellä, nyt on aika ruveta kuolemaan"?

    • Anonyymi
      UUSI

      Se on kyllä nolo valhe, että äärimmäiseen köyhyyteen, jo kansainvälisinkin mittarein pahoinpidellyt, Suomen vanhukset, vammaiset ja vakavasti monisairaat, "tulisivat hyvin toimeen", pilkkaako pörssirikollinen tahallaan, halu lyödä lyötyjä on pinnassa, kun tuollaista kehtaavat edes väittää. Hätätila on todellinen ja konkreettinen puute kaikesta välttämättömästä eläkeläisköyhiksi tehtyjen keskuudessa, kukaan ei huvikseen mene nöyryyttäviin kerjuuttamisjonoihin.

      https://tradingeconomics.com/finland/at-risk-of-poverty-rate-for-pensioners-eurostat-data.html

      Huvikseenko luulevat EU-tutkijoidenkin antaneen jo liian monia, useita varoituksia Suomen puuttuvasta taloudellisesta oikeusturvasta eläkeläisväestölle. Pörssirikkaiden rikollisten ahneus on kuvottavaa.

      https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-politics/pension-swiss-switzerland-vote-protest/73323356

      Entinen verokeidas Sveitsikään, eikä Norja enää katsele noita superikkaita verovälttelijä-luusereita, jotka räkyttävät täällä köyhiksi pahoinpitelemilleen kansalaisille, Suomen eteen rehellistä työtä, ihmiskaupan orjina käytännössä, tekemään pakotetuille.

      https://www.lemonde.fr/en/economy/article/2023/06/24/to-avoid-rising-taxes-norway-s-super-rich-flee-to-switzerland_6036559_19.html

      KOVEMPAA verotusta pörssirikollisille toteuttavat jo Norja ja Sveitsikin, siksi nuo lierot pakenevat Suomeen, kaltaistensa väkivaltaisten kansanmurhaajien banaanivaltioksi muuttamaan keitaaseen.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18386249/suursiivous-isoimman-talous-porssirikollisuuden-rikostutkinnat-aloitettava-eduskunnassa

      Veroparatiisikirkot kiristävät porttejaan ja muuttuvat yhä enemmän, äärioikeistopolitikoinnin ja isoimman talousrikollisuuden suojelijoiksi, erotkaa kirkoista ihmiset, saatte edes sen verovaran itsellenne, ei mene kirkon äärioikeistolaisille pörssirikkaille verovälttelijöille.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17952812/suomen-suurin-tabu-sananvapaudet-estetty-ortodoksikirkon-porssivarallisuudet#comment-122244740

    • Anonyymi
      UUSI

      Tällä hetkellä eläkkeellä olevat ovat niitä suurimpia hyötyjiä eläkejärjestelmässä, seuraavat sukupolvet se teidän eläkkeen maksavat mutteivät saa koskaan samanlaisia eläkkeitä taikka terveyspalveluita kuten suuret ikäluokat.

      Ihmisen pitäisi jo nuoresta asti tehdä sen eteen töitä, että on viiskymmisenä talous turvattu eikä tarvitse olla yhteiskunnan elättinä...

      • Anonyymi
        UUSI

        Et selvästikään ymmärrä rahasta mitään. Raha on vain vaihdon väline, hetken vaihtoarvon mittari. Rahaa ei voi säästää, vaikka meitä yritetään aivopestä säästämiseen. On täysin sattuman kauppaa, miten esim. ostetun asunnon tai maan arvo kehittyy.
        Oma lukunsa on tulonjako. Jos yksi ansaitsee muita enemmän, joku joutuu tyytymään muita vähempään. Omillaan ei tule lopulta kukaan toimeen, mutta itseään voi korottaa käyttämällä muita hyväkseen.


    • Anonyymi
      UUSI

      Täällä tuntuu joku toivovan eläkeläisten kuolemaa (ilman eläkettä se on usein nälkäkuolema) ja toinen harmittelee että lääketiede on kehittynyt liian pitkälle, kun on eläkeläisiä! Olemmeko me suomalaisia enää, kun seuraavassa sukupolvessa on yhä julmempia ihmisiä näköjään? Ennen tuollainen kovuus nuorissa oli tosi harvinaista. Opetetaanko koulussa enää mitään käytöstapoja ja ja kohtuullisuutta, vaikka moni opiskelee 20-30 vuotiaaksi, jopa ylikin ? Monet meistä vanhuksista olivat palkkatyössä jo 15-16 vuotiaasta lähtien kymmeniä vuosia ja kaikki työt kelpasivat. Ja muistakaa, mekin maksoimme aina palkasta verot ja eläkemaksut! Eikä mitään tukia ollut, kuten nyt nuoremmilla!
      Ennenvanhaan opetettiin aina kansakoulussakin käytöstapoja ja mikä on oikein ja mikä on väärin. Jos joku käyttäytyi huonosti, siitä aina rangaistiin. Oli käytösnumerot todistuksessa. Mikä ihmisiä, nuorempia sukupolvia, vaivaa nykyään? Mutta muistakaa, kovuutenne kostautuu joskus itsellenne.

      • Anonyymi
        UUSI

        Niin se varmaan oli tosi hienoa ja hyvää käytöstä, että siinä sun kansakoulussai opettajat pahoinpiteli oppilaita. Ei ole vaikea arvata mistä siis suuret ikäluokat on saanut oppinsa lasten pahoinpitelystä, jota ovat sitten hyödyntäneet kotona omiin lapsiin.


      • Anonyymi
        UUSI

        Nykyiset eläkeläiset eivät ole maksaneet riittävästi eläkemaksuja, joilla heidän eläkkeensä maksettaisiin. Siitähän siinä on kysymys ja epäonnistumisesta elämässä jos pitää olla muiden rahojen ja sosiaaliturvan varassa eläkeiässä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kansa äänesti valheitten perusteella, tämän kaikkien aikojen köyhien kuristaja eduskunnan valtaan. Mikään ei riitä, Rikkaat ovat sitoneet AY liikkeenkin aseettomaksi lain voimalla. Olemme nyt diktatuuri valtio. Kannattiko uskoa persujen ja oligarkkien valheita?

      • Anonyymi
        UUSI

        Kansa äänestää aina oikein, demokratiaa halvelsi toki se että vasemmistoliiton kannattajat äänestivät demareita taktisista syistä. Vastareaktio tuli sitten EU-vaaleissa, joten Li ja kumppanit pääsivät Putinia tukevaan The Left-ryhmään.


    • Anonyymi
      UUSI

      Missä viipyy Orpon, Purran ja Satomäen lupaamat työpaikat. Työttömyys ja työllisyys ovat huonontuneet, vaikka diktatuuri on ollut yli vuoden vallassa. Valtion velka on lisääntynyt. Onko lisävelka jaettu oligarkeille veroparatiiseihin, kun niitä ei missään näy ?

      • Anonyymi
        UUSI

        Mitä nuo niiden lupaamat työpaikat auttaa. Ei tuohon usko kukaan että saavat kaikki työttömät työllistettyä. Sama kai tuo on onko "kärsijöitä" satatuhatta enempi taikka vähempi.


      • Anonyymi
        UUSI

        SAK sai lakoillaan tahtonsa läpi, kommunistit tykkää?


    • Anonyymi
      UUSI

      Siis nyt eläkeläisetkin siirtyy toimeentulotuelle, jos eivät vielä ole olleet.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ennen EU'ta ja kymmenii tuhansia maahanmuuttajia ei ollut vastaavia ongelmia, ja monia muitakaan ongelmia!
      Tosiasioista voi valehdella ja jotkut tekeekin niin,
      mutta se onkin sitten valehtelua!

    • Anonyymi
      UUSI

      IKL

    • Anonyymi
      UUSI

      Heikko valtio laittaa Suomalaisten veronmaksajien rahoja muihin tahoihin koska on niin EU'n painostama
      ja on aina ollut ohjattuna jostain suunnasta!
      Karmeaa tulevaisuutta Suomelle tulossa ja
      on oma syy, ei aina jonkun toisen!

      • Anonyymi
        UUSI

        Suomalaiset sitoutuu kaikkiin kökkäporukoihin, jotka määrää, kenen velkoja pitää maksaa. Oman maan asiat jää retuperälle. Miksi ei Itsenäisyys kelvannut, kun se lopulta saatiin v. 1992 ?


    • Anonyymi
      UUSI

      On tämä haölitus kyllä täys en viitti sanoa mikä

    • Anonyymi
      UUSI

      Saa nähdä heitääkö ne eläkeläisiä oikeasti hankeen kun vuokrat jää maksamatta.
      Vai sinnitteleekö eläkeläiset vähällä ravinnolla että tulee asuminen maksetuksi.

      Kaippa tuo joihinkin osuu oikeasti kipeesti.

    • Anonyymi
      UUSI

      Enpä usko. Olen sitä mieltä, että eläkeläisen pitää asua sen hintaisessa asunnossa, jonka vuokran pystyy maksamaan. Niin täällä Suomessa on aiemmin eletty. Täällä maalla on tyhjillään vanhoja pientiloja, sinne vain, ei maksa paljon. Miksi pitäisi asua; arvoalueella, arvo asunnossa, arvo kello ranteessa. Ei kai eläkeläinen tarvitse muuta, kun jokapäiväisen toimeentulon. Kukaan ei täältä lähtiessään mitään matkaansa ota.

      • Anonyymi
        UUSI

        "Täällä maalla on tyhjillään vanhoja pientiloja"

        Miten noilla rahat riittäis auton ostoon ja ylläpitoon. Ei maalla enää ole mitään julkisia palveluja. Lähimpään kauppaankin kymmeniä kilometrejä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Junapetteri on killink mäsiin.

    • Anonyymi
      UUSI

      Onko talot kylmii talvena?
      On kuulemma kallista talon energia laskut?
      Vanhemmat ihmiset on rakentanut yhteiskunnan
      verorahoilla joita ovat maksaneet tavalla tai toisella vuosikymmenii, alv verokin 24% vai nousiko sekin io?
      Kuitenkin ovat ostaneetkin paljon vuosien aikana
      ja sen mukaiset verot!
      Heikko valtio joka EU'n painostamana on rahoittanut
      kymmenii tuhansia nk. "Pakolais" Maahanmuuttajia,
      se on yksi syy miksi veroraha ei vain ole tarpeeksi
      kattamaan kaikki kulut!

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei ole oikein.
      Toivottavasti junahanke vesittyy.
      Keiltähän asumistuki loppuu kokonaan?

    • Anonyymi
      UUSI

      Minulta ainakin leikattiin jo keväällä vuositarkastuksen yhteydessä 18 e/kk eläkkeensaajan asumistukea, koska siitä on indeksi jäädytetty, ja kun itse eläkkeisiin (kansaneläke ja takuueläke) tuli vuoden alussa indeksikorotukset, niin se vähensi sitten tuota asumistukea, eli eipä paljon jäänyt niistä korotuksista käteen, mitkä olisi tarkoitettu kattamaan nousseita elinkustannuksia. Ja olen tosiaan pelkän takuueläkkeen varassa, kun olen työkyvyttömäksi joutunut ennen työelämään pääsyä. Seuraava tarkistus on itsellä puolentoista vuoden päästä ja sillon leikataan ilmeisesti vielä lisää. :( Nyt loppuu halpa sähkösopimuskin itsellä, niin sähkökin maksaa puolet enemmän kuin aikasemmin ja kaikki kallistuu vielä lisää alv-korotuksen myötä. :( Tekisi mieli kusta kaikkien persuja ja kokkareita äänestäneiden naamaan!

    • Anonyymi
      UUSI

      Lääkkeet on nimen omaan pahasta, mitä pidempään pärjäät ilman lääkkeitä sen parempi! Se että tarvitset lääkkeitä on aina seurausta esim muista lääkkeistä tai epäterveellisestä ruuasta.

      Michael Jackson ja Prince kuoli suht nuorina koska söivät lääkkeitä kuin kanit porkkanoita!

      Tuostahan hyötyy nimenomaan valtio kun ei tarvi maksaa eläkettä.

      Itse olen 50v äijä ja en ole ikinä syönyt mitään lääkkeitä, en edes buranaa tai aspiriinia!

      Enkä ottanut mitään korona piikkejä, viimeisimmän piikin uusin 2019 keväällä, mutta olen päättänyt että se oli viimeinen piikki!

      Kannattaa muistaa että raha (ahneus ja korruptio) ohjaa tässäkin asiassa maailmaa ja sinä olet vain ”asiakas”, kunnes sinut dumpataan kuin jätesäkki kaatopaikalle (hautaan, jos sinnekkään on vara!)

    • Anonyymi
      UUSI

      Kuulin et ottavat Suomalaisilta asumustukea pois jotta on muutettava pieneen asuntoon tai jopa solu-asuntoon
      jos on asunut monia vuosia tilavassa asennossa,
      jotta kun saavat Suomalaiset pois isommista asunnoista,
      niin on tilaa pakolais-maahanmuttajille joidenka monien kaikki kulut maksaa Kela/ Verokanta!!

    • Anonyymi
      UUSI

      Asumistuki menot ovat nousseet automaattisesti monta vuotta

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1708
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1166
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1054
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      940
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      856
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      802
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      769
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      60
      738
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      726
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      209
      721
    Aihe