Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. "Emme+enää+anna+kenenkään+muun,+ei+miestenkään,+määritellä+meitä.+Uskallamme+ja+hyväksymme+olla+oma+persoonamme,+emme+mukaudu+mihinkään+ennalta+asetettuihin+normeihin,+muotteihin,+rooleihin+tai+stereotyyppeihin",+kirjoitat+Paloma.Hyvä+jos+näin+on.+Itse+en+olisi+siitä+ihan+varma.+Joskus+tuntuu+siltä,+että+meille+on+vain+tarjottu+uusi+roolimalli,+modernin+naisen+malli,+jolle+ominaista+on+oman+vahvuuden,+oman+pätevyyden+ja+oman+ainutlaatuisuuden+kokeminen+ja+sen+esitteleminen+"laajalle+joukolle"..))Tuota+kuolinapteekkia+mietin+vielä+ja+ihmettelin+hiukan,+miten+se+sopii+yhteen+kristillisen+uskon+kanssa.+Että+ihminen+ei+uskalla+jättäytyä+Jumalan+armon+varaan+vaan+tahtoo+itse+hallita+elämäänsä+loppuun+saakka.+No.+Ehkä+moderni+nainen+on+niin+kyvykäs,+että+hän+katsoo+olevansa+pätevä+päivittämään+Raamatunkin+julistuksen..))Eutanasiaan+en+osaa+ottaa+kantaa,+onhan+meillä+tehty+lakialoitekin+sen+sallimiseksi+ja+uskon,+että+se+menee+läpi+ennemmin+tai+myöhemmin.
  2. Kiitos+SkillaN+tuosta+aamujumpan+esittelystä.+Sainkin+jo+monia+vinkkejä+tuolta+selkäketjusta,+mutta+kaikkea+pitää+kokeilla+ennenkuin+se+juuri+itselle+sopiva+"treeni"+löytyy..))Kälyni,+jolla+on+ollut+käsien+nivelrikko+-+tai+itse+asiassa+reuma+-+tuota+sormijumppaa+on+harrastanut+ja+neuvonut+minuakin,+mutta+enpä+ole+vielä+ottanut+opikseni.+Poika+toi+minulle+myöskin+terapiapallon,+jota+kyllä+silloin+tällöin+puristelen+ja+leivonta,+taikinan+vaivaus,+on+myöskin+osoittautunut+hyväksi.Saman+asenteen+jaan+tuossa+suhtautumisessa+meidän+"lakisääteisiin+etuuksiimme".+Vaikka+olen+aina+pitänyt+tuloni+pieninä,+en+ole+edes+yksinhuoltajana+hakenut+mitään+etuutta+itselleni.+Kai+siinä+on+takana+jokin+"omillaan+pärjäämisen"+eetos+ja+tietysti+myös+taju+siitä,++että+myös+ne+verovarat+ovat+rajalliset+ja+aina+on+niitä,+jotka+noita+etuuksia+kipeämmin+tarvitsisivat.+Tällainen+asenne+on+tietysti+omiaan+herättämään+pilkkaa.+jopa+agressioita,+mutta+kestän+ne+kyllä..))Edesmennyt+appeni+oli+samaa+maata.+Hän+ei+sotaveteraanina+koskaan+"repinyt"+itselleen+hänelle+"kuuluvia"+etuuksia+ja+siitä+häntä+moitittiin+kovasti..))Näin+se+meidän+arvomaailma+on+muuttunut.+Mitä+enemmän+ihminen+saa,+sitä+enemmän+hän+tahtoo.+Vai+olenko+väärässä+?..))Hiukan+on+tuo+lumipeite+kasvanut+täällä.+Minäkin+seurailen+jälkiä+lumessa+ja+veikkailen,+mikä+eläin+niitä+on+jättänyt.+Kun+lumikinos+on+syvä+ainkaan+minä+en+pysty+niitä+tunnistamaan.+Elämän+merkkejä+kuitenkin+ovat.Leppoisaa+talvipäivää+kaikille,demeter1
  3. Ynnämuu+ja+SkillaN+näköjään+katsoivat+kuuluvansa+vaatimattomien+kastiin..))+Niin+minäkin.+"Askeettinen,+koruton,+arkinen,+yksinkertainen,+vähäpätöinen"+-+puhun+siis+itsestäni..))Minäkin+hyväksyn+nämä+ominaisuudet+ja+katson,+että+ne+tarjoavat+kantajalleen+tietyn+vapauden+ja+myös+kestävän+pohjan+omalle+ololle+kun+ei+ole+putoamisen+pelkoa...Muistan+että+eräässä+sisäpiirin+tapahtumassa+minut+määriteltiin+henkilöksi,+joka+ei+"uhkaa+ketään"...+On+siis+niin+vähäpätöinen..))+No,+onhan+siinä+puolensa.+Voidaan+myös+kokea+turvallisena+ja++luotettavana.+Että+ollaan+vain+ylpeitä+omasta+vaatimattomuudestamme..))Ja+lumentuloa+ei+kai+sitten+voi+estää.+Luvassa+on+lisääkin.+Yritän+varautua+siihen+ja+varasin+kylätalkkarin+apuun.+Hänellä+on+tietysti+kysyntää+niin+paljon,+että+lupautui+vain+tunniksi.Hyvä+niinkin.+Tämä+selkä/jalkavaivani+on+sellainen,+että+vain+askellus+ei+toimi,+lumenluonti+onnistuu+kyllä,+kun+edetään+hitaasti+ja+harkiten.Viestejä+lukiessa+huomaan,+miten+monella+on+näitä+kädentaitoja+tallessa.+SkillaN:kin+uutta+harrastusta+aloittaa.+Tekisi+varmasti+hyvää+omille+nivelrikkoisille+käsille+ja+tiedetäänhän+sekin,+että+kädet+ja+aivot+toimivat+yhteistyössä,+voivat+aktivoida+toisiaan.+Eliaana+muistutti+tuosta+AlfaTV:stä.+Se+tahtoo+minulta+jäädä+aina+huomiotta,+vaikka+sanotaan,+että+sieltä+löytyy+näitä+senioriohjelmia+enemmän.+Tällä+hetkellä+kun+minulle+vielä+tulee+Hesari+se+tuntuu+vievän+niin+paljon+aikaa,+näiden+pakollisten+arkiaskareitten+lisäksi,+etten+oikein+"ehdi"+seurata+telkkariohjelmia.+Vakisarjani+taitaa+olla+tällä+hetkellä+vain+"Pieni+talo+Preerialla"+-+niin+"lapsellisena"+kuin+se+nähdäänkin.+Eihän+sitäkään+aina+tule+katsottua,+mutta+niistä+jaksoista,+jotka+olen+nähnyt+välittyvät+kuitenkin+ne+perinteiset+arvot:+perheyhteys,+lähimmäisyys,+rehellisyys+ja+tietysti+myös+usko+hyvän+voittoon...Imurointi+on+tänään+agendalla.+Olen+oikein+otettu+tästä+uudesta+imuristani.+Luotettavaa+Miele-laatua+ja+hämmästelin+sen+kaikkia+toimintamahdollisuuksia.+Saatoin+imuroida+jopa+seinävaatteet+ja+raskaan+päiväpeitteen+niille+sopivalla+ohjelmalla.+Tekniikasta+on+sittenkin+paljon+apua+vaikka+sitä+olen+aina+vieroksunut.+Miten+onnistuisi+enää+valkopyykin+tai+muun+isomman+tekstiilin+pesu+ilman+pesukonetta+?+Miten+kauan+kestäisi+tiskata+asioita+jonkin+isomman+kattauksen+jäljiltä+?++Onnelliset+me,+joilla+"apulaisia"+riittää..))Hyvää+talvipäivää+kaikille,demeter1
  4. Aika+moni+kirjoittaja+on+törmännyt+tuohon+ilmiöön,+mitä+SkillaN+otti+puheeksi:+ihmiset+puhuvat+paljon..))+Ja+tietysti+ne+omat+kuulumiset+ovat+tärkeimmät+Pelkään+pahoin,+että+omassa+tuttavapiirissäni+taidan+itse+olla+se,+joka+puhuu+eniten...Jos+oltaisiin+naamakkain+ja+näkisin+toisen+ilmeen,+saattaisin+puhua+vähemmän.+.))No,+Jos+puhuu+tuttujen+kanssa+niin+pitkä+yhteinen+historia+auttaa+tasaamaan+tilit+kun+vuoroin+ollaan+puhuttu,+vuoroin+kuunneltu.+Ja+yksineläjillä+tuo+puhumisen+tarve+tietysti+korostuu,+sen+ymmärtää.+Luin+joskus+artikkelin.+jossa+nähtiin,+että+paljo+puhuminen+on+eräänlaista+vallankäyttöä,+että+ottaa+kuin+väkisin+kaiken+tilan+haltuunsa.+Toinen+voi+tuntea+itsensä+vähän+kuin+nurkkaan+ahdetuksi.+Sellaisestakin+on+täällä+kerrottu.Lähipiirissäni+on+ollut+pari+tällaista+puhujaa:+viihdyttäviä+ja+hauskoja+silloin+tällöin,+mutta+lähipiiri+väsyi,+joskus+jopa+niin,+että+heidät+helposti+diskattiin+jostakin+tapahtumasta.Toinen+puheeksi+tullut+aihe+on+huumori.+Kukapa+sitä++ei+kaipaisi:+jännitteiden+poistajana,+mielen+keventäjänä.+Kuten+SkillaN+totesi,+se+on+minustakin+taitolaji+ja+edellyyttää+ainakin+avointa+mieltä+ja+ehkä+sitä+yhteistä+aaltopituuttakin.+Usein+heitetty+toteamus+taitaa+olla,+että+toisella+ei+ole+huumorintajua+kun+se+ei+osu+yksiin+oman+kanssa..))Ajattelen,+että+huumori+elämänasenteena+vaatii+sen,+että+ihmisellä+on+kosketus+"elämän+traagiseen+pohjavirtaan".+Ainakin+minun+tuntemani+humoristit+ovat+kokeneet+kovia.No.+Nytpä+tuli+taas+puhuttua,+selvää+vallankäyttöä..))+Puolustelen+sillä,+etten+ole+vahään+aikaan+-+olisko+viikko+siitä+?+-+ollut+"viemässä+tilaa"...Eli+edelleen:+mukavaa+päivää.+Sää+on+täällä+hyvinkin+kelvollinen+lapiohommiin...demeter1
  5. Sinä+oletkin+sitten+kielentuntija+myös,+Neeasa..))+Kun+kohvan+ja+polanteen+tiesit.Onkohan+se+oma+synnyinseutu+Pirkanmaalla,+ennen+Etelä-Pohjanmaata,+vähän+yksitotista+seutua+sanastonkin+puolesta+?+Vai+olenko+vain+itse+?..))Mutta+kivahan+noita+on+tuumailla.En+ole+kuullutkaan+noista+rokotteiden+haittavaikutuksista.+Olen+ihan+tahdolla+säästänyt+itseni+tuolta+päivittäisseurannalta+koronan+osalta.+Rokotevastainen+en+ole+ja+luotan+siihen,+että+kun+muistakaan+rokotuksista+ei+ole+haittavaikutuksia+tullut,+ei+tulisi+tästäkään.+Olkoon+sekin+"korkeemmassa+käres"-+...Kevät+kelpaa+minullekin,+vaikka+talven+lapsi+olenkin.+Ja+valon+lisääntyminen+johtaa+meidät+taas+uusien+ihmeitten+äärelle..."Maailma+on+kaunis+ja+hyvä+elää+sille+jolla+on+aikaa+ja+tilaa+unelmille"+tai+miten+se+meni+?++Meitähän+siinä+ilman+muuta+tarkoitetaan...))Pärjäilään...demeter1
  6. Iltapäivää+!+Sama+suuntaus+täälläkin.+Pakkanen+laski,+nyt+kelpaisi+jo+vaikka+lenkille+lähteä,+vaan+ei+tällä+jalalla.+Tuolla+selkäketjussa+jo+vaivojani+valitin,+joten+antaa+olla..))Eihän+tässä+nyt+hätiä+mitiä:+lumityöt+liiterille+pystyin+eilen+tekemään,+tänään+on+sitten+kompostille+päästävä.+Lumi+on+kuitenkin+köykäistä+pakkaslunta.+Kyllä+sen+kanssa+pärjää+ja+onhan+poika+ja+pikkumieskin+lähes+naapurissa.+Pikkumies+omaksui+kauppareissulla+luottohenkilön+roolin+helposti,+kun+kerroin+että+mummo+on+nyt+siinä+kunnossa,+että+taluttaminen+ja+luotsaaminen+kaupassa+on+paikallaan..))Mikähän+olikin+se+uusi+sana,+millä+kuvataan+tämän+korona-ajan+mielentilaa+?+Korona-apatia+taisi+olla+ja+se+sopii+kyllä+minulle.+Hankkeet+ovat+jumissa+monelta+osin,+mutta+en+piittaa..))Tuttujen+kanssa+raportoidaan+kuulumiset,+mutta+siinä+se+sitten+on.+Pikkutytöt+soittavat,+mutta+kun+eivät+he+enkä+minä+tykkää+näistä+videokontakteista,+muutama+sana+vain+tulee+vaihdettua.+Hetken+lapsia+ovat+vielä+tuon+ikäiset:+kolme-+ja+kuusi-vuotiaat.+SkillaN+mainitsi+eilen+tuon+Facen.+Olen+siellä+"kirjoilla",+mutta+enpä+juuri+siellä+käy,+tuntuu,+että+aika+ei+riitä..))+Ihan+Ruotsin+sukulaisten+vuoksi+olen+sinne+aikanaan+mennyt,+pystyn+sitä+kautta+edes+pinnallisesti+seuraamaan+heidän+elämänsä+kulkua.Pari+ikätoveria,+jotka+sinnittelivät+vuosikymmenet+ilman+telkkaria+(!)+ovat+nyt+tiiviisti+sen+äärellä.+Niinpä+täytyy+katsoa+ensin+telkkariohjelmaa,+jos+heille+tahtoo+soittaa.+En+pysty+kilpailemaan+telkkaritarjonnan+kanssa...))Meidän+vapaaehtoistyö+on+edelleen+katkolla+ja+kun+meidän+yli+yhdeksänkymppinen+rautarouva+nukkui+pois,+ollaan+vähän+kuin+tuuliajolla:+kokoava+voima+puuttuu+ja+pakkaa+syntyä+tätä+vastakkainasettelua,+mikä+nyt+tuntuu+olevan+ajan+"trendi"+vähän+joka+puolella.Kun+elämä+autioituu,+osaa+kyllä+arvostaa+tätäkin+väylää,+nettiä,+yhteydenpidossa.+Minäkin+olen+jo+muutamana+aamuna+norkoillut+täällä+ja+odotellut+SkillaNin+aurinkoista+aamunavausta..))+Valmiiseen+pöytään+on+hyvä+tulla,+vaikka+itse+ei+aina+kattamiseen+osallistuisikaan.++Hyvää+pakkaspäivää+vain+itse+kullekin+!+demeter1Ai+niin.+Tuo+Ramoonan+kiitelty+kirjoitus+oli+taas+"sikahyvä"+!+Harrastuneisuus+(semantiikka)+tekee+mestarin+!+Kaksi+lunta+kuvaavaa+sanaa+oli+minulle+outoja:kohva+ja+polanne...Oliskohan+tuo+tämänpäivän+lumi+peräti+puuterilunta+?
  7. Sama+täällä,+Ano+13.12.+Eliaana+on+jo+"vanha+tuttu"+minulle+ja+aina+yhtä+vakaa+ja+asiallisesti+kommentoiva.+Ei+tehosta+itseään+mutta+ei+myöskään+vähättele.+Jos+mollataan+vastailee+napakasti+mutta+silti+malttinsa+säilyttäen.+Hyvä,+että+meillä+on+hänet..))Tuohon+aloitukseen+onkin+jo+ehdotettu+iskiasta.+Sitä+minäkin.+Olen+parhaillaan+itsekin+sen+kurimuksen+alla.+Lähinnä+se+oireilee+alaselän+kipuna+ja+säteilynä+vasempaan+jalkaan,+johon+ei+ole+luottamista.+Se+pettää+tämän+tästä+ja+kulku+on+niiailua.+Säryt+pysyvät+sietokyvyn+rajoissa,+eikä+yöuni+häiriinny.Kiropraktikolla+kävin+yhden+kerran+mutta+sitten+tulivat+lumiesteet+enkä+päässyt+jatkolle.Muutama+hoitokerta+olisi+tarvittu.+Edellisen+session+aikana+kuvautin+selän+(omalla+kustannuksella)+ja+sain+yksityiskohtaista+tietoa+siitä,+mitä+rangalle+on+tapahtunut,+mitkä+hermot+ovat+jääneet+puristuksiin+sen+muutosten+vuoksi.+Otin+kuvan+ja+selonteon+mukaan+kiropraktikolle+ja+hän+katsoi+siitä+olevan+paljon+apua+hoidossa.Lääkäri+sanoi+myös,+että+jos+hermopuristusta+on+yli+kaksi+kuukautta+tulisi+hakeutua+ortopedin+puheille+jatkotoimia+varten.+Kiroprakatikko+taas+kertoi,+että+jos+on+kyseessä+tuo+välilevyn+pullistuma+sen+paraneminen+voi+kestää+kolmekin+kuukautta...Niin,+että+kyllä+se+ranka+aika+konstikas+värkki+on,+mutta+kyllä+sen+vaivoihin+aina+jokin+hoito+löytyy,+ellei+muu+paranna+niin+aika,+sanotaan.Netti+on+myös+täynnä+näitä+jumppaohjeita,+niistä+ei+ole+pulaa...Parempia+päiviä+vain+sinulle+aloittaja+ja+kaikille+muillekin+selkäoireista+kärsiville.