Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Jaha.+Että+ei+tärpännyt+tälläkään+kertaa..))++Että+olisi+noteerattu...
  2. SkillaN+on+palannut..))+Aloin+jo+ihan+huolestua+kun+olen+kiireiltäni+aina+kurkannut+tänne+ja+huomannut+hänen+poissaolonsa.++Ei+sillä,+onhan+täällä+muitakin+tuttuja.On+myös+niin,+että+tuolla+70+:lla+on+nyt+käyty+niin+mielenkiintoisia+keskusteluja,+että+olen+juuttunut+niihin.+Niin.+Maalla+tuli+käytyä/oltua+mutta+kokemukset+siellä+lannistivat+niin,+ettei+niistä+tahdo++kertoa+edes+anonyyminä.+Siis+ihan+tavallisia+tarinoita+siitä,+millaista+voi+olla+vanhuus+Suomessa,+hyvinvointivaltiossa,+tänä+päivänä.Noitakin+kokemuksia+vasten+peilatessa+täytyy+yhtyä+Lesken2:n+näkemykseen+siitä,+että+täällä+kirjoittavat+kahdeksankymppiset+ovat+"omaa+luokkaansa"+valikoituneet+edustamaan+sellaista+vanhuutta,+jonka+jokainen+tahtoisi+osakseen.+Hyvä+te..))+Vähän+harmittaa+tuo,+että+nyt+kun+on+saanut+elää+vähän+vapaammin,+eikä+korona+ole+mielen+päällä+kaiken+aikaa,+se+uhkaakin+sitten+tulla+uudestaan.+Ja+minulla+on+tiedossa+monenlaista+välttämätöntä+asiointia+elokuulle+ja+myöhemmäksikin.+Kasvomaskeja+olen+kyllä+ja+hankkinut+enkä+aio+laistaa+niiden+käytössä+matkustaessa+ja+muussa+asioinnissa.+Joku+tuttu+vain++kertoi,+että+niiden+teho+laskee+muutamassa+tunnissa.+Voi+siis+tarvita+useammankin+maskin+kaupunkireissulla.Täällä+kotona+saa+sentään+olla+maskitta..))Kyllä+nämä+luvatut+pari+hellepäivää+ovat+tervetulleita+tuon+epävakaan+sään+vastapainoksi.+Maalla+poutapäiviä+ei+juuri+ollut+ja+haaveilemani+uimareissukin+jäi+toteutumatta.+Jo+toinen+kesä,+etten+ole+päässyt+kunnon+uimareissulle...Eikä+halleihinkaan+vielä+uskalla.+Ehkä+sulkevat+ovensakin+taas...Mukavia+elokuun+päiviä+kaikille.demeter1
  3. Mietin+eilen+tuossa+mustikkametsässä+(!)+että+onkohan+tuon+elämän+suorittamisen+tilalle+tai+vaihtoehdoksi+tullut+elämän+esitteleminen+?++Ja+hienovarainen+kilpailu+siitä+kenellä+on+enemmän+ja+erikoisempaa+esiteltävää+?Eikös+me+täälläkin+esitellä+omaa+elämäämme+?..))Kun+muistelen++työelämääni+niin+kyllä+sielläkin+oli+väkeä,+joka+kertoi+mitä+oli+tehnyt,+mitä+aikoi+tehdä+seuraavaksi..))+Suorittamisesta+piti+kertoa,+sitä+piti+esitellä+muille.+Harvemmin+ihmiset+puhuivat+mitään+itseään+isompaa.+Tai+no.+Tietyissä+teemapiireissä+tietysti+puhuttiin,+mutta+se+arki+pakkasi+olla+tuota+raportointia.+"Hyvinvointiko"+meidät+on+pilannut,+näivettänyt+henkisesti+?