Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7388
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu, Ano 11.06, mutta hänhän tahtoi ravistella pääministeri-instituutiota..))
12.03.2024 11:20
Hyvä pilapiirros minustakin. "Sanna Marin pyhä, Riikka Purra paha". Sen kun muistaa, ei muuta tarvita ollakseen yhteiskuntakelpoinen..))
12.03.2024 10:39
Taas mun kone kieltäytyy lähettämästä viestiä jos olen kirjautunut...Sivustossa vika, ei minussa..))
Kiitos sinulle Neeasa tuosta oikaisusta. Itsekin vähän epäilin tuota ikää, mutta kun 1926 oli jotenkin syöpynyt mieleeni, olen mennyt sillä..)) Mutta kyllä faktat - jollainen ikä nyt ainakin on - pitäisi tarkistaa, eikä luottaa muistiinsa.
En tiedä sitäkäkään oliko tuo Eeva-lehden novelli varhais- vai myöhäistuotantoa enkä sitäkään kirjoittaako Eeva Kilpi vielä. Näitä värikirjoja on kyllä ilmestynyt - eli päiväkirjoja "tästä ajasta".
Runot ovat kyllä hauskoja, kuten tuokin, mitä siteerasit..))
demeter1
11.03.2024 13:28
Voi että, Mira ! Tuo on ikävä tilanne, ettei kunnon kipulääkettä voi käyttää. Minulle määrättiin Buranaa ennen lonkkaleikkausta ja sain kyllä verenpurkauman siitä.
Minun tuttu kokeili reumaansa milloin mitäkin: kylmää, raakaravintoa - kultahoitoa (!).
Toinen tuttu, jolla ei ole reumaa mutta paha nivelrikko vähän joka puolella, nukkuu yönsä piikkimatolla ! Avantouinti auttoi alkuun, mutta ei kovin pitkään.
Kukonhelttauutetta on annettu nivelrikkoon pistoksina ja tietysti glukosamiinia. Joitakin auttaa, joitakin ei.
Vaikea ymmärtää tuon kivun mielekkyyttä. Miksi ihminen pistetään kärsimään kipua ?
Jaksamista sinulle !
09.03.2024 17:51
Ihana runo Miki Liukkoselta, Ano 22.47..)) Itse en edes yritä ymmärtää enkä tulkita nykyrunoutta. Silti se voi olla nautittavaa, kuten tuo mainitsemasi.
Jos runo herättää ihmetystä, kauniita kuvia se on minusta tehnyt tehtävänsä...
09.03.2024 17:23
Kiva että "löysit" Elolliset, Ramoona. Se jätti minuun niin lähtemättömän jäljen että pari kirjaa, mitkä olen sen jälkeen lukenut peilautuvat koko ajan siihen..))
Onneksi kirjailija on niin nuori, että hän ehtii vielä kirjoittaa enemmänkin.
Hyvin tiivistit niitä tuntoja, mitä itsekin koin noita kahta naiskirjailijaa kuunnellessa.
09.03.2024 17:14
Iltapäivää ! Lukaisin kyllä jo "aamusta" Sel-lan avauksen ja mukavasti se virittikin minut tähän päivään, jonka olin ajatellut viettää itseäni rauhoittaen.
Tuo kilpirauhastauti tekee kyllä oudolla tavalla ylivireäksi - Niilokin sen tietää..)) - ja vie olemuksesta levollisuuden ja rauhan.
Kulunut viikko sen todisti: liikuin joka päivä, taisi tulla 20 kilsaa yhteensä, kun kuljin pelkästään asioimassa ja harrastamassa. Tein myös pitkiä listoja tulevista menoista ja tapahtumista, kutsuttavista vieraista...
Ruuan laitto ei tässä maniassa ole oikein kiinnostanut, mutta kun muistin, että minulla on keitettyä riisiä pakastimisessa päätin tehdä kaalilaatikon, tutulla munamaito-reseptillä, kun kumpaistakin aineosaa oli jääkaapissa liikaa.
Minusta kaalilaatikko ei kärsi pakastamisesta ja onpahan sitten jotakin pahan päivän varalle.
Sel-la tuostakin muistutti joskus: kerta-annoksien pakastamisesta. Mieluummin niitä kuin eineksiä, minullekin.
Sel-la ja Makriina kertoivat valmistavansa ruokaa istuen. Sitä minullekin kotihoidon harjoittelujaksolla painotettiin : istu aina kun voit !
Nyt sekin on käännetty päälaelleen: istuminen on pahasta..)) Pojankin työmaalla tehdään hallinnolliset tehtävät, paperityöt, seisoen..)) Naurattaa ihan.
Vähentää kuulemma niskajumejakin kun kädet saavat roikkua vapaana alaspäin ja näppäimistö on alaviistossa. Jalkojakin sopii liikutella välillä - työn lomassa.
Kyllä minullekin tulee huomautettavaa La Promesasta. Viimeksi Manuelkin asetti itselleen "prioriteetteja" ja Catalina käyttäytyy ja sanailee edelleen kuin tämän päivän feministi..)) Täytyyhän sarjaa tietysti edelleen seurata - kun en ole koukussa mihinkään muuhunkaan sarjaan...
Ruutuajan vähentäminen on kyllä ollut minulla tavoitteena - ja lukemisen lisääminen sen sijaan. Nyt kun aloitin taas lukupiirissä, tulee luettuakin ja hyllyssä on edelleen lukemattomia kirjoja.
Sel-la otti puheeksi Eeva-lehden. En ole tilannut naistenlehtiä moneen vuoteen, mutta kun lehtiasiamies soitti ja kauppasi Eevaa, tilasin sen (kun halvalla sain..)). Eeva täyttää 90 vuotta ja ajattelin, että ihan kannustuksena se täytyy tilata. Hyviä lehtiä meillä toimitetaan, en voi moittia yhtäkään, vaikka en niitä juuri " ehdi" lukea.
Huomasin, että ET-lehteä tarjotaan nyt 70 prosentin alennuksella ! Kustannusalan kriisi ?
Tuossa samaisessa Eeva-lehdessä oli lempikirjailijani Eeva Kilven novelli. Vaikuttaa siltä, että hän kirjoitta yhä: täytti 98 vuotta 18.2. !
Näin käy minullekin kuten Sel-la kuvaa: kun alkaa kirjoittaa, tajunnanvirta alkaa vyöryä..)) Pakko laittaa sille piste jos mielii jotakin "tähdellistä" tehdä, vaikka jatkaa siivousta - vähän kerrallaan ja välillä leväten..))
Hyvää iltaa..))
demeter1
09.03.2024 17:02
Kaksi pitkää viestiä kirjoitin tänne, molemmat katosivat. Mä en ala..))
Hyvää viikonloppua kuitenkin,
demeter1
08.03.2024 15:48
Ei voi olla, Eliaana, että Niilollakin on kilpirauhasvaiva..)) Toivottavasti tottuu lääkkeen ottoon.
05.03.2024 17:34
Heh, Makriina, anteeksi että menin asioiden edelle..)) Sitä se teettää - tämä kilpirauhasvaiva: käy yli-kierroksilla. Mitähän tässä vielä ehtiikään sählätä ?
05.03.2024 17:08
Nyt tuli kirjallisuuden ystäville uusi ohjelma telkkariin, Kulttuuricocktail/kirjat, TV 1 , ma klo 20.00).
Tuttu juontaja, Anna Tulusto.
Ensimmäisessä osassa olivat vieraina Minna Rytisalmi (Rouva C) ja Milja Sarkola. Jälkimmäinen oli minulle tuntematon, kirjailijana.
Kumpaakaan kirjaa en ole lukenut, mutta aihepiiri lienee tuttuakin tutumpi: keski-ikäinen nainen ja hänen sisäinen maailmansa - niin tulkitsin esittelystä.
Tämän ikäisenä olen aika asenteellinen ja kysyn, mikä näitä "nuoria"naisia vaivaa ?
He ovat itsenäisiä, koulutettuja, tiedostavia - ja "kaikki" ovat ymmällä, käyvät terapiassa, "etsivät itseään". Tuntuu kuin miettisivät, mitä elämästä vielä voisin saada ?
Hyvä, tervetullut ohjelma silti. Jännä nähdä millaisia vieraita saadaan jatkossa,
Kjell Westötä ainakin lupailtiin. Odotellaan mielenkiinnolla.
i
05.03.2024 16:29
Eikös me kaikki jo olla (huolehtivaisia) ? Samassa veneessä kun ollaan..))
05.03.2024 15:46
Kiva kuulla brinkkala, että sinäkin kuulut matkustushaluttomien joukkoon..)) Tuntuu kuin olisi selityksen velkaa, kun ei matkusta, lähde "etelään"..))
Hauska tuo sinun sanailoittelusi. Kalavaleesta en tiedä, mutta kyllä "valkoinen valhe" voisi joskus palvella jos toinen vaihtoehto on se lähimmäisen mielen pahoittaminen..))
Joku kirjailija, taisi olla Hannu Salama, totesi, että kertoakseen totuuden täytyy valehdella hiukan"....Voi kai se niinkin joskus olla - täytyy huutaa kun ei muuten kuulla...
05.03.2024 14:06
Ikävä kuulla; Sel-la noista uusista (?) vaivoistasi. Jokaiselle jotakin ?
Tuntuu, että silti pääsit "helpolla" tuon kilpirauhastulehduksen osalta. Tuttuni sairasti sen ja joutui olemaan sairauslomalla kolme kuukautta ! Ja kyllä varmasti tuntuu hyvältä kun saa kokea, että lääkäri ottaa vakavasti.
Minullakaan ei juuri ole muistoja (eikä suunnitemia) kaukomatkoista, vaikka niitä yksin,
kaksin ja perheenä ehdimme jonkin verran tehdä. Sitten kun tuli tämä viherherätys ei ollut edes vaikeata luopua lentomatkoista ja kuten toinen kirjoittaja totesi, elämässä on silti riittävästi tyydyttävää sisältöä, minullakin, vaikka minulla ei ole mitään erityislahjoja - ellei uteliaisuutta (!) katsota sellaiseksi...))
Kaunis kevätpäivä tuli tännekin. Ehkä menen vielä metsään kauppareissun lisäksi. Pälviä näkyy jo siellä täällä. Ramoonan tapaan koen, että kyyn ilmestyminen aurinkoa ja lämpöä hakemaan on kevään tunnusmerkkejä. Saa nähdä koska se ilmestyy. En ole huonoissa väleissä sen kanssa vaikka sen päälle on taidettu langettaa kirous aikojen alusta...
Hyvää päivänjatkoa !
demeter1
05.03.2024 13:52
Minäkin olin yllättynyt, Makriina, kun olen kertonut omasta vaivastani (liikatoiminta) tutuille ja täälläkin, on käynyt ilmi että tosi monella on kilpirauhaslääkitys, yleensä kuitenkin vajaatoiminta, mihin tosiaan liittyy tuo lihominen.
Itse laihduin kuuden kuukauden aikana kuusi kiloa, eikä paino ole vieläkään lähtenyt nousuun. Ikionnellinen olen, että muut ikävät oireet ovat nyt poissa.
Tai no. Lääkäri mainitsi kognitiivisten taitojen heikkenemisestä ja se vaiva minulla ikävä kyllä on. Juuri äsken pudotin postilaatikkoon kortin ilman postimerkkiä: syntymäpäivätervehdys ystävälle. Mitähän tykkää jos/kun joutuu lunastamaan kortin ?
Vai lähettääkö posti sen takaisin minulle, kun osoite oli kirjeen takana ?
Muutakin (uutta?) unohtelua on sattunut: ulko-ovi jäänyt auki, hellan levy päälle jne.
Kyllä olet Makriina tosiaan rautarouva - vai teräsleidiko se arvonimi nykyään kuuluu ?
Että olet selvinnyt ilman kaihileikkausta ? Sehän tuntuu nykyisin olevan peruskauraa ikääntyneille. Mutta sen kohdalla on varmasti odotettavissa pelkkää hyvää. Minulla meni leikkaukseen 10 minuuttia per silmä eikä tuntunut missään..)) En muista miten pitkään tippoja piti laittaa ja suoja silmälle yöksi, mutta sen jälkeen en ole tarvinnut edes silmälaseja, paitsi tarkkaan katsomiseen.
Onnea leikkaukseen. Itse en jaksanut pysyä jonossa ja menin yksityispuolelle. Alle parin tonnin taisin selvitä sielläkin.
demeter1
05.03.2024 13:11
Huomenta ! Hauska, hellyttävä, mutta silti tosi tarina harakkapariskunnan elämästä. Noinhan se menee usein meilläkin..)) Turha tuntea ylemmyyttä. Onnea ja menetyksiä, mutta elämä jatkui/jatkuu.
Tarinankerrontaa suositellaan laajemmaltikin - vai puhutaanko nykyisin narratiivistä ?
Vai sekoitanko käsitteet?
Tepa tuolla toisessa aloituksessa kertoilikin hänelle sattuneesta tuttavuudesta, villisiasta ja kissatarinoita kuulemme tämän tästä.
Minulla on kohta edessä pikku matka, päivän reissu vain. Poikien isän mökkimaisemiin. Kuivan maan mökki ei ole nykyisin mitään: mökin pitää olla veden äärellä kaikilla mukavuuksilla !
Myöntää täytyy, että mukavuudenhalu on asettunut minuunkin, niin metsäläinen ja vähään tyytyväinen kuin olenkin ollut. Ikä alkaa tuntua.
Mukavaa päivää kaikille, katsellaan ympärillemme..))
demeter1
03.03.2024 09:17
Jaa Ano 20.37. "kauneus on katsojan silmässä". Missähän se rumuus on ?..))
01.03.2024 20:40
Minä rakastan näitä kissatarinoita. Pieni lapsi ja lemmikkieläin, molemmat saavat aina hyvälle mielelle.
Jos niille tehdään pahaa, menen tolaltani. Arvostan todella niitä, jotka ottavat hoiviinsa hylätyn tai kaltoinkohdellun lemminkin. Hyvä te, tepa ja Eliaana.
01.03.2024 20:33
Onhan tuo muotokuva aika hätkähdyttävä valokuvamaisuudessaan. Jos vertaa vaikka Rafael Wardin maalaamaanTarja Halosen muotokuvaan. Taidettiin haukkua senkin..))
Minusta nuo mainitut: tausta ja vihreä lehvä kuvastavat Jennin luonnonrakkautta, samaa ajattelen asusta: tuhatjärvisestä Suomesta se muistuttaa ja myös kantajansa vaatimattomuudesta. Eikös hän esiintynyt kahdesti samassa asussa itsenäisyyspäivän vastaanotollakin ? Iso numero siitäkin tehtiin.
01.03.2024 20:10
Kiitos tarinastasi tepa. Täällä on kissaihmisiä enemmänkin. Sel-lan tapaan minäkin haaveilen kissakaverista, mutta monet asiat tulevat päätöksen esteeksi.
Toivottavasti kuulemme Missistä ja Pessistä myös jatkossa, kuten Niilostakin kuullaan..))
Terveisiä heille...
demeter1
29.02.2024 11:52
23 / 370