Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En katsonut koko tapahtumaa, mutta Käärijää olen katsonut ennen ja jälkeen tapahtuman.
Olen samaa mieltä Paloman ja(toisen) mummon Vantaalta kanssa esittäjästä ja siitä tunnelmasta minkä spektaakkeli minussakin herätti.
Minusta myös kilpakumppanit, Jere ja Loreen suhtauvat toisiinsa kivasti. Ei tuntunut olevan kateutta eikä kaunaa kummallakaan. Win Win, kumpikin voitti.
17.05.2023 10:58
Ikävä kuulla vaivoistasi, liekko. Ei taida paljon lohduttaa, kun tietää, että "meidän iässä" kivut tulevat milloin minnekin, tutuista tiedän. Melkein potee syyllisyyttä (!), kun oma kunto on (toistaiseksi) ollut hyvä: ei kipuja missään. Vähävoimaisuutta tietysti aika ajo..in, mutta se kai kuuluu asiaan..))
Jaksat kuitenkin liikkua noinkin paljon. Pari tuttua on liikkumisesta luopunut ihan vapaaehtoisesti...
17.05.2023 10:25
heh, yksikin "en" olisi riittänyt...
17.05.2023 10:16
Ehkä ei niinkään mielenkiintoa (juttu herätä) vaan ihmetystä tämän uuden avoimuuskulttuurin kohdalla. Kun tiedetään, että meitä on moneksi, eivätkä kaikki suhtaudu näihin avautumisiin niinkuin itse toivoisi.
Joskus huomaan itsessänikin lievää kyllästymistä näihin (sisäisiin) matkakuvauksiin...))
Olin oikein otettu kun kuuntelin ruotsalaista kirjailija/psykoterapeutti Stefan Einhornia ja hän totesi omasta muistelmakirjastaan: "kaikkea en en sano" - suhteestaan omaan isäänsä.
17.05.2023 10:15
Hyvä kun sanot tuon, Ano 8.42. Sain vähän vahvistusta omalle "mutulleni".
Mutta eikö tuollainen tilanne ole jo hälyttävä ? "Jotakin tarttis tehrä"...
17.05.2023 10:04
Kiitos SkillaN tervehdyksestä. Ikävä on ollut..))
Kun luin Eeva Kilven kirjapäiväkirjoja, ihmettelin kun hän kirjoitti usein ikävästä. Enää en ihmettele..)) Vaikka nykyhetki olisi tyydyttävää, ikävöitävää tulee joka vuosi lisää erilaisten menetysten muodossa. Ja menetyksiä on mielestäni lupa surra.
Tietysti me saamme todistaa myös ihmettä joka päivä - nyt tämän kevään muodossa.
Oikein hyvää kesän tuloa sinne ja muuallekin.
demeter1
17.05.2023 08:38
Jopas sattuikin ! Siivosin laatikoita ja löysin liuskan verran oivallisia käännöksiä.
Muutama malliksi, siis ruotsista suomeksi:
Vi hade svårt att andas (Antaas meidän olla)
Jag har ingen aptit (En ole mikään apaatti)
Jag skall andas ordentligt (Jaska antaa kunnolla)
Jag skall ha ert specialrätt i kväll (Jaska haluaa teidän erikoisoikeutenne tänä iltana)
Jag reser i morgon bitti (Pitikin matkustaa huomenna).
Niin helppoa se on kun sen osaa..))
Mutta varmasti mielenkiintoinen kirja, tämä Roinilan. Sille joka kielistä tykkää. Suomen kieli, Suomen mieli riittää minulle tässä elämänvaiheessa ja tuntuu, etten omalla äidinkielellänikään pysty ilmaisemaan itseäni niin täsmällisesti kuin tahtoisin.
"Sana on sormi, joka osoittaa kuuta, mutta sormi ei ole kuu"..))
16.05.2023 20:37
Ei Toivoa ei ole sitten näkynyt ? Siitä tulikin rauhaton kun erosi Rauhasta. Ja Rauhasta tuli toivoton..))
Mutta tuo aloitusrunohan oli mainio !.. Voisi hyvin kilpailla Kiira Korven kanssa...))
16.05.2023 19:21
Niin, Ano 18.16. Jos siis potee kauteutta, kannattaa liittoutua toisen katteellisen kanssa vai ?..))
09.05.2023 18:27
Minäkin ihmettelin, että tuollainen artikkeli löytyi Suomen Kuvalehdestä, siis noin lattea ja pinnallinen, Ano 17.20.
Uskon, että meidän ikäiset eivät tuota tautia enää pode (jos ovat koskaan poteneetkaan) ja jos vielä potevat kyse voi olla hetkellisestä reaktiosta vaikka koettuun epäoikeudenmukaisuuteen.
Eikös vanhusväestöä ole tutkittukin ja todettu, että ikäihmiset ovat enimmäkseen tyytyväisiä omaan elämäänsä, eikä tyytyväinen ole kade - joku näin jo kirjoittikin.
09.05.2023 18:13
Mikä moka, Ano 18.18..)) Minä en nähnyt hänen hampaitaan, en varmasti silloin ollut vielä paikalla..))
06.05.2023 18:24
Heh, minun aikani ei sitten ollut tänään niin kallisarvoista, että saatoin istahtaa telkkarin ääreen ja seurata seremoniaa..))
Se kiinnosti minua ilmiönä: nähdä historiallisia rakennuksia, todistaa tapahtumaa, jonka eteen oli tehty paljon työtä, kuulla monarkian historiasta, jakaa sitä tunnelmaa, mikä näkyi yleisön olemuksessa ja välittyi myös ruudun kautta, kuulla hyvin valittua ja hyvin esitettyä musiikkia. Yhtä juhlaa..))
Totta kai "totuus" näistä kuninkallisista on kaikkien tiedossa, kuningasparin lemmenviestit tulivat aikanaan julkisuuteen, eikä kumpikaan heistä nauti suurta kansansuosiota, mutta hyvin vetivät roolinsa tässäkin spektaakkelissa. Kansa sai oman sirkushuvinsa ja se kelpasi useimmille. Monarkiaa vastustavaa joukkoa ei näytetty eikä haastateltu, vai ?
En minäkään koko tapahtumaa jaksanut seurata, mutta osalliseksi pääsin silti. Eikä maksanut mitään..))
06.05.2023 17:49
Kiitti, mulle riitti..))
04.05.2023 16:49
Anteeksi mikä räkätys ? Mikä nyt meni pieleen ?
04.05.2023 16:46
Jos noin sanot, Paloma, niin tunnustan sitten kirjoittaneeni tuon ilmavan "runon"..))
Siihen liittyen: tunnetko John Ajvide Lindqvistiä ? Hänen kauhuromanistaan "Ystävällisyys" oli Hesarissa esittely. "Ystävällisyys on liima, joka pitää ihmisyhteisön koossa"...
04.05.2023 13:08
Ai valomerkki tulikin jo..)) Tuo edellinen vuodatus oli tietysti minun. Muutuin Anoksi ihan automaattisesti...
En oikein osannut ottaa kantaa tuohon vakiintuneeseen vastakkainasetteluun. Kai se sitten jotenkin palvelee ketjuun osallistuneita, kun se pakkaa aina edetä saman kaavan mukaan...
04.05.2023 12:05
Juu, mutta kun eilen ja huomenna joutui/joutuu leikkimään ihan tosissaan, niin täytyy kerätä voimia...
Sitäpaitsi Anu Kantolan kirja "Huipputuloiset" odottaa ja veroilmoituskin on vaiheessa...
Mutta iloista vappua vain tänne ja sinne..))
30.04.2023 15:41
Saa kai vielä olla lapsi (Ano 14.28)/ vaikka onkin harmaahapsi...))
30.04.2023 14:50
Oho ! Että sellainen kilpailu ? Minä olen aina ollut allerginen kaikelle kilpailulle. En kilpaile edes leikkimielellä, miksi pitäisi olla parempi kuin toinen, tai huonompi ?..))
Kuulemma Raamatussa on mainittu sana "kilpailu" vain kerran. Paavali on kehottanut: "toistenne kunniotuksessa kilpaikaa ". Siihen kisaan voisin vielä lähteäkin..))
30.04.2023 14:49
Nytpä löytyikin oiva keino, miten välttää meidän "sinisten" aiheuttamia harmeja, Ano 14.16..)) : jättää huomiotta, mennä eteenpäin, niin helppoa se lopulta on. Teoriassa.
Kuitenkin, kuten on muistettu, tämä osio on ensi sijassa suunnattu 80+:ien kirjoitteluun.
Ehkä silloin hyviin tapoihin kuuluisi aistia ilmapiiriä, kuulostella kirjoittajien tuntoja ja päätellä, millainen kirjoittelu sopii siihen henkeen.
Nämä sanat osoitan myös itselleni. Kirjoitinhan minäkin, että kunto on hyvä ja hyvin pyyhkii muutenkin..)) Toisaalta myönsin, että heikoilla olen silti, ainakin aika ajoin..))
Sen verran sanon puolustukseksi, että jos täällä kirjoitetaan hyvin ja ymmärrettävästi, ei tänne poikkeava voi millään tietää kokonaistilannetta, vaikka sitä, että moni kirjoittaja jo kipuilee erilaisten sairauksien kanssa, eivätkä heidän voimansa ole verrattavissa vaikka heitä 10 vuotta nuorempien voimiin. "Vuosi vanhan vanhentaa..."
Taitaa kyllä on niinkin, että myös oikeasti kahdeksankymppistenkin kunnossa ja toimintakyvyssä on eroja, eivät hekään ole samasta puusta veistettyjä. On täälläkin kerrottu tervaskannoista, jotka eivät tahdo mennä eläkeläisseuroihin, kun siellä on vain "vanhoja ihmisiä"...))
Niin, että voisikohan joskus sittenkin tinkiä tuosta "sinisten" boikotoinnista ? Se tuntuu olevan ikuinen kiistan aihe täällä - siis Anot vastaan rekatut - ja lähteä siitä, että yksi tykkää kirjoittaa Anonyyminä, toinen taas rekattuna - kuka mistäkin syystä. Molempiin valintoihin on ylläpidon hyväksyntä. Ymmärrän myös, että nämä ikäryhmäosiotkin ovat viitteellisiä, suosituksia, eivät määräyksiä. Vai miten ?
29.04.2023 08:47
23 / 342