Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7547

1. Kiitos tuosta messuohjelmasta minunkin puolestani, Paloma. Mahtava saavutus ! Jokaiselle jotakin.
    On tosiaan ilo nähdä, miten ruotsinsuomalainen kulttuuri elää ja voi hyvin tänä päivänä. Melkein suruissaan muistelee tuota aikaa, -60-luvulla, jolloin ruotsinsuomalaista kulttuuria ei edes ollut. Erillään, omien kesken elettiin, korkeintaan käytiin tanssimassa Suomi-talossa ja suuri tapaus oli Veikko Sinisalon vierailu, jonne osallistujia tuli vain kourallinen.
    Sieltähän tietysti jäi talteen nuo Sinisalon kuolemattomat sanat: "Jos ihmisellä on sanottavaa, hänelle riittää yksikin kuulija" ..))

Antti Jalavakin näyttää vielä olevan "kehissä". Hänen kirjansa, Asfalttikukka, sopii hyvin siihen aikaan, jolloin itse olin Ruotsissa. Margareta Keskitalon Liukuhihnaballadi oli toinen sitä aikaa kuvaava kirja.
    Onnea vain tapahtumalle, kuvaathan sitä täällä tai annat linkin tapahtumiin ?
    Kiitos etukäteen.
    demeter1
  2. Oikeassa olit Neeasa kun kannustit minua ulkotöihin: vievät voimia mutta myös antavat niitä.
    Pari päivää olen heilunut kuin heinämies viikatteen kanssa. Kanadan piisku, vieraslaji, on ollut riesana siinä kuin lupiinikin - ja kurtturuusu.
    En niistä kuvittele eroon pääseväni, pitäisi olla kaivuri apuna, mutta kunhan pysyvät pienellä alueella niin pakko niitä on sietää
    Pensaiden ja kuusiaidan leikkuuseen tilasin puutarhurin, 75 euroa tunti ja sama tuntiveloitus matkasta ja leikkuujätteiden poisviennistä.
    demeter1