Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7450

1. "Tasoittuuko" taiteilija koskaan, Paloma ? Ei ainakaan elämäkertojen mukaan: Leino, Saarikoski, Lahtela, Sinkkonen ja nyt Miki Liukkonen viimeksi ovat mielestäni esimerkkejä tästä. "Hukkuivat myrskyihin ennen kuin kulkivat purjein reivatuin".

Palautin jo kirjan, mutta minulle tuo A oli kirjailija itse. Opettaja oli mielestäni Anna-Liisa koko ajan. Tuo henkilögalleria tuotti alkuun vaikeutta, mutta ehtivät varmasti tulla tutuiksi myöhemmin.

En osaa kaivata kaunokirjaan "positiivisuutta". Koen, että sen löytäminen jää lukijan tehtäväksi, - mikä se hieno sana nyt olikaan: katharsis ?

Viihde on tietysti asia erikseen, onhan silläkin tehtävänsä, kai - kuten koko "woukki-tsoukki"-kulttuurillakin (vrt Teemu Keskisarja).
  2. Aamupäivää ! Harmaa ja suruvoittoinen on näkymä täälläkin kun ikkunasta katson tai omaa sisäistä tilaani tutkailen.
    Sydämellinen kiitos sanoistasi taas, Sel-la. Toivottavasti et joudu kärsimään niistä..))

Ja toivottavasti et itse saa lääkäriltä mitään ikävää viestiä, ehkä tahtovat vain pitää sinusta hyvää huolta kun olet sitä itsekin tehnyt.
    Minäkin olin "mukana" tuossa konsertissasi ja iloinen siitä, että saattoitte jakaa iloa osaamistanne muillekin. Musiikin kieli on universaalinen, se tavoittaa jokaisen, eikä aiheuta väärinymmärryksiä, uskoisin..))

Aika aikaa kutakin, sanotaan. Viittaan tuohon liikuntaharrastukseen. Molemmat elossa olevat veljeni olivat aktiivisia liikkujia ennenkuin ikä pakotti "hiljaa kävelemään". Melkein otti päähän, kun tuntui, että liikunta oli heille elämää isompi asia ja "liike on lääke" oli heidän vakiosanontansa kun kuulumisia jaettiin ja pärjäämistä punnittiin.
    Tällä hetkellä toinen, 88 v, "lähtee liikkeelle" kun kevät eteenee, toinen, 92 v, tekee myös suunnitelmia kesälle, vaikka suunnistajan jalat eivät juuri enää kanna. Kipeä luopuminen edessä, ei ole oikein mitään lohtua tarjota heille.
    "Surua, iloa, tasaista arkipäivää" taitavat olla ne vaihtoehdot niin heidän kuin muidenkin kohdalla. "Vanheneminen on taidetta" - oliko tuo Juha Vainion sanoituksesta ? Sitähän tässä itsekin opettelee - vertaisten avustuksella.

Kauppareissun - lähikauppaan - tein jo aamusta. Toinen poika tulee tänään "studioonsa" tekemään musiikkia. Voin pyytää häneltä apua digiongelmien kanssa, samoin pihatöissä. Pari oksaa pitäisi sahata. Puu on ihan ojan tuntumassa enkä uskalla vääntäytyä sellaiseen asentoon, missä homma onnistuisi.
    (Mahdollisimman) antoisaa päivää kaikille,
    demeter1
  3. Kiitos Eliaana.
  4. Eilen katsastimme pihamaan tilanteen pikkumiehen kanssa. Märkää oli. Onneksi tontti on salaojitetty eikä pidä vettä kovin pitkään.

Pihani on (lähes) luonnonvarainen, pensaita, mutta ei nurmikkoa juurikaan. Trimmerillä pärjään. Vieraslajeja: lupiini, kurtturuusu, kanadanpiisku, yritän hävittää tai ainakin rajoittaa niiden kasvualaa ja olen osin onnistunutkin.
    Yrttiviljely ei onnistu. Viimeksi rusakko teki selvää persiljaryppäästäni. Nokkoseen eivät onneksi koske.