Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Kiitos+Paloma.+Sitkeä+olet.+Vaikuttaako+nyt+siltä,+että+vain+pieni+joukko+on+kiinnostunut+Ehrnroothin/Uusikylän+ajatuksista+?+Muita+niiden+esille+ottaminen+vain+ärsyttää+tai+ne+koetaan+turhana+jankutuksena+(jankuttaja+ei+ole+edes+vielä+ehtinyt+sanoa+painavaa+sanaansa..))Miksi+ihmiset+lukevat,+miksi+keskustelevat+?++En+tiedä+muista,+mutta+minusta+molemmat+tyydyttävät+omaa+tiedonhalua,+avartavat+ymmärrystä,+selkiinnyttävät++maailmankuvaa.+Ne+tarjoavat+myös+tilaisuuden+olla+yhteydessä+toisiin+ihmisiin,+jakaa+omastaan,+ottaa+vastaan.Tietysti+jokainen+itse+päättää+sen,+mitä+ottaa+vastaan,+mistä+on+kiinnostunut,+millaisen+maailmankuvan+on+rakentanut+ja+tahtooko+siitä+pitää+kiinni+vai+rakentaa/purkaa+sitä.Itse+olen+aika+jäärä,+usein+jopa+muutosvastainen,+mutta+silti+pidän+tiettyä+yhteiskunnallista+valppautta+hyvänä,+katson+sen+kuuluvan+jonkinlaiseen+elämänhallintaankin,+torjuvan+apatiaa+ja+itseensä+käpertymistä.+Näin+ei+tietenkään+tarvitse+olla+kaikkien+kohdalla,+eivätkä+itseriittoiset+ihmiset+sen+huonompia+ole.++Silti+toivoisin+tiettyä+suvaitsevaisuutta+niitä+kohtaan,+jotka+tykkäävät+pohdiskella+isompiakin+asioita,+"vaikka+niille+emme+mitään+voi",+vai+voimmeko+?En+vielä+iskisi+kirvestä+kiveen,+Paloma.+Minusta+1lesken+jo+keskusteli+asiasta,+kertoi+positiivisen+esimerkin+vanhusten+tai+ainakin+yhden+vanhuksen+hoidosta.+Vaikka+niistäkin+asioista+on+puhuttu+paljon..))Kävi+miten+kävi.+Kuten+sanottu,+itse+tykkään+pohdiskella+asioita+ja+täällä+olen+tavannut+muitakin+samanhenkisiä.+Sallikaa+nyt+meidänkin+olla+keskuudessanne..))Itse+joudun+nyt+valitettavasti+karkaamaan+vapaaehtoistyöhöni+ja+sen+jälkeen+kirjapiiriin,+mutta+odotan+mielenkiinnolla+josko+Uusikylän+blogi+sittenkin+herättäisi+ajatuksia,+ehkä+muistojakin...
  2. Kiitos+tuosta+blogista+Paloma.+Olen+aina+arvostanut+Kari+Uusikylää+ja+hänen+käytännönläheistä+ajatteluaan.+Jari+Ehrnrooth+on+minulle+vähän+liian+elitistinen.Luin+kyllä++hänen+kolumninsa,+mutta+en+ehtinyt+siihen+vastata.+Moniin+ajatuksiiin+saatoin+yhtyä,+vaikka+käsitemaailma+on+minulle+vieras.Niin.+Joillakuilla+on+vielä+virtaa+lähteä+toteuttamaan+unelmiaan.+Ja+ehkäpä+se+"universaali+velvollisuusetiikka"+(vrt+Ehrnooth)+voisi+toteutua+tuotakin+kautta.+Minulle+riittävät+nämä+pienet+ympyrät+ja+suuret+(lainatut)+ajatukset..))Että+tanssimaan+?+Eikös+ainakin+Kolumbia+sijoittinut+tosi+huonosti,+kun+oli+listattu+maailman+turvallisimpia+maita.+Ja+Suomi+loisti+taas+ykkösenä+!++Hyvä+me..))Ruotsikin+oli+vasta+19.+Hienoa,+että+olette+saaneet+urakkanne+hoidetuksi.+Varmasti+kävi+surutyöstä+sekin.Tuohon+Kari+Uusikylän+blogiin+voisi+minusta+palata+isommakin+porukalla,+tänään+olen+vain+talkkarina+kotona+eikä+aika++riitä+isompiin+mietteisiin.