Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+siilimuorikka.+Voi+tietysti+kysyä,+onko+some+sittenkin+enemmän+kuin+täydellinen+eristäytyminen+mailmasta+jos+on+vain+ne+kaksi+vaihtoehtoa.+Meillähän+niitä+on+tietysti+enemmän..))
Mutta+tuota+reviirinvarjelua+näen+itsekin+ympärilläni.+Kylään+ei+tulla/mennä+kysymättä,+ystäviäkin+tavataan+muualla,+ei+omassa+kodissa.+
Toisaalta+ajattelen,+että+monien+sosiaaliset+suhteet+hoidetaan+työn+puitteissa+ja+kun+kotiin+pääset,+mittari+on+jo+niin+täynnä,+että+oma+rauha+palauttaa+rasituksista+parhaiten.
17.12.2016 12:14
Minäkin+kiinnitin+huomiota+tuohon+(Pella+miljoona).+Negatiivinen+itsetietoisuus+-+voisiko+sanoa+piittaamattomuus+?+-+on+minustakin+lisääntynyt.+Olisko+sillä+jotain+tekemistä+somen+kanssa+?..))+Elävät+ihmiset+koetaan+häiriöksi,+kun+mieli+askartelee+oman+pään+sisällä+ja/tai+virtuaalitodellisuudessa...
17.12.2016 11:21
"Kaunis+ajatus+tuo+"kirjoita+niin+kuin+toivoisit+sinulle+kirjoitettavan,+kuinka+moni+ihmisistä+oikeassa+elämässä+ajattelee+noin?"+kysyy+siilimuorikka.
Minä+en+ajattele.+Tai+sitten+en+ole+ymmärtänyt+tuota+kehotusta.+En+tahtoisi,+että+joku+täyttää+täällä+minun+toiveitani.+Enemmän+hän+mielestäni+antaa+olemalla+oma+itsensä,+olkoon+hän+sitten+hillitty+tai+hillitsemätön,+spontaani+tai+pidättyväinen.
Vähän+samanlainen+teesi+on+tuo+"niin+metsä+vastaa+kuin+sinne+huutaa".+Luultavasti+vastaakin,+mutta+tapahtuuko+siinä+mitään+aitoa+kohtaamista+kun+pysytään+kumpaisenkin+mukavuusalueella+?
Tietysti+se+"aito+kohtaaminen"+on+aika+työlästä,+ei+siihen+aina+ole+mahdollisuutta,+eikä+kiinnostustakaan,+mutta+ihanteena+kai+sitä+voisi+pitää+-+jos+nyt+ihmisen+kasvua+ajattelee...
17.12.2016 11:13
Kiitos+luottamuksesta+talvi.va.+Kyllä+kai+minun+yleisilmeeni+on+lempeä+ja+ystävällinen+mutta+on+tilanteita,+joissa+se+ei+palvele+ketään.+Silloin+täytyy+laittaa+kovat+piippuun..))
Ja+minusta+kaikista+ihmisistä+löytyy+kaikkea:+kärsivällisyyttä+ja+kärsimättömyytta,+joustoa+ja+lujuutta+ja+niillä+sitä+sitten+operoidaan+tilanteen+mukaan.++Joskus+menee+nappiin,+joskus+ei.
Heikun+kommenttia+tässä+odotellaan..))
17.12.2016 10:00
Kerrohan,+heikku,+mikä+aiheutti+pettymyksesi,+kiinnostaa+kovasti..))+
Mimmi-mummin+"tuulella+käyvä"+on+hauska+ilmaisu.+Edesmennyt+anoppini+käytti+ilmaisua+-++"omatuulonen"+-+kuvasi+sillä+minua..))
16.12.2016 22:52
Minusta+tuo+"ilkeys"+liittyy+läheisyyteen,+siilimuorikka.+Läheiselle+ihmiselle+voi+sanoa+"suorat+sanat"+koska+häneen+luottaa.+Vieraasta+ei+aina+tiedä+ja+kuten+on+koettu,++virtuaalimaailmassa+väärintulkinnan/väärinymmärryksen+mahdollisuus+on+moninkertainen+liveen+verrattuna.+Siksi+pidättyväinen+linja+toimii+täällä+paremmin+kuin+impulsiivisuus,+mielestäni,+ja+siksi+itse+yritän+pysyä+sillä.
16.12.2016 22:44
Just+tuollaisia+kupruja+tapahtuu+minusta+luvattoman+usein,+eppu2.+Jos+tehdään+muutoksia,+korjauksia,+peruutuksia.+
Virolaisten+ystävieni+tekemät
osoitteenmuutokset+eivät+onnistuneet+millään.+Eivätkä+jäsenyyksien+lakkauttamiset+ja+on+niistä+itsellänikin+kokemuksta.
Jos+asia+on+selkeä+ja+vaatii+vain+sen+napin+painalluksen,+niin+hyvin+menee.
Ja+jokin+kirjallinen+dokumentti,+vaikka+viranomaisen+antama+lausunto,+maksaa+maltaita.+Ja+yksityisen+toimijan+antama+dokumentti+vasta+maksaakin.+Kun+viimeksi+tilasin+taloyhtiön+isännöistijätodistuksen+sen+hinta+oli+170+euroa...
16.12.2016 21:16
Niin.+Fyysisesti+täällä+ei+voi+satuttaa+toista,+mutta+kai+sitä+sitten+virtuaalisesti+voi+tehdä,+kun++asiaan+aiotaan+puuttua.+Nettipoliisien+vai+moderaattorien+avulla+?
Keskustelupalstat+ovat+kai+sittenkin+aika+kesyjä.+Täällä+voi+haukkua+korkeintaan,+mutta+tuskin+haukku+haavaa+tekee.+Kovin+syvää+ainakaan.+Ja+kuten+toinen+kirjoittaja+totesi,+täältähän+pääsee+tarvittaessa+pois.+FB+taitaa+olla+toista+maata+jos+tyhmyyksissään+laittaa+sinne+aineistoa,+jolla+voi+vahingoittaa.+
En+tietenkään+väheksy+niiden+osaa,+jotka+ovat+täälläkin+joutuneet+tulilinjalle,+systemaattisen+kiusaamisen+kohteeksi,+mutta+nähdäkseni+nämä+kohteet+ovat+yleensä+olleet+vahvoja+tyyppejä,+jotka+ovat+osanneet++puolustaa+itseään+tai+jättää+asian+silleen.
Ai+niin.+Se+oma+tilitys+?+Tykkään,+että+olen+täällä+vähän+niinkuin+kylässä+ja+yritän+käyttäytyä+sen+mukaisesti.+Kotona+ja+livessä+olen+spontaanimpi+ja+ilkeämpi..))
16.12.2016 20:57
Mikä+ettei+(Suomi+olisi+ihana+maa)+noillakin+mittareilla+mitaten.
Mekin+tilattiin+netistä+bussiliput+Valamoon,+hinta+15+euroa+suuntaansa.+Savonlinja.
Kiitos+Onnibussin,+että+tavalliset+vuorolinjatkin+ovat+laskeneet+hintojaan+matkustajaystävällisiksi.+Melkein+tulee+syyllinen+olo+kun+noin+halvalla+matkustaa.
Eräs+mukava+uutuus+on+Omakanta.+Sinne+kirjautuvat+kaikki+terveystiedot,+jopa+tekemäni+puhelinkysely+ja+keskustelu+sairaanhoitajan+kanssa.+
Tietysti+nämäkin+asiat+edellyttävät+jonkinasteista+digiosaamista.+Minulla+on+pari+tuttua+-+ihan+fiksuja+ihmisiä+-+jotka+eivät+asioi+netissä.+Virastokäynnit+ovat+yhtä+painajaista+heille:+kafkamaisissa+rakennuksissa+harhailua+ja+puhelinasioinnissa+ylipitkiä+odotusaikoja...
16.12.2016 20:18
Ja+taloyhtiöt+valittavat,+etteivät+kotitaloudet+edelleenkään+lajittele+jätteitään...
Ei+tainnut+biojätteen+talteenottokaan+oikein+onnistua+kerrostaloissa,+vai+miten+?
13.12.2016 13:26
Minäkään+en+ole+seurannut+tuota+perustulokokeilua,+enkä+tiedä+millä+perusteella+sen+piiriin+pääsee/joutuu.
Kunhan+ei+vain+lisäisi+byrokratiaa+kun+sen+vähentämiseen+perustuloidealla+alkuun+pyrittiin...
13.12.2016 13:10
Tuntuu,+että+impulsiivisuutta+pidetään++elävän+ihmisen+tunnusmerkkinä,+harkintaa+ja+suunnitelmallisuutta+taas+vähän+tylsän+tyypin+ominaisuutena.+
Elämysteollisuus+kukoistaa+ja+kotitaloudet+ovat+velkaantuneita,+mutta+elämä+on..))
13.12.2016 13:06
Hieno+aloitus,+eppu2.+Noiden+odotusten+ristipaineessa+me+kaikki+joudumme+elämään,+tiedostimme+ne+tai+emme.
Sarte+taisi+sanoa:+"Ihmisen+luonnollinen+olotila+on+ristiriita"+ja+siltä+se+ainakin+minusta+tuntuu.+
Nyt+kun+elää+jo+marginaaleissa,+sitä+voi+kuvitella,+että+saa+sitä+minkä+tilaa,++mutta+ei+se+ihan+niinkään+ole.+Aina+sitä+on+jonkinasteisessa+suhteessa++ympäristön/toisten+ihmisten+kanssa+ja+sieltä+noita+ristiriitoja+pukkaa.+
Omat+arvot+ja+uskollisuus+niille+poistaa+ehkä+ristiriitoja+omalla+kohdalla,+mutta+sitten+ne+törmäävät+muiden+arvoihin.+Viimeksi+eilen+suututettiin+pitkäaikainen+ystävä+maahanmuuttokriittiseillä+puheilla...))
13.12.2016 12:31
Jaha,+hunksi.+Pitääköhän+laittaa+nootti+kaupungille,+kun+pitävät+asunnoissa+noin+korkeata+lämpötilaa+?
13.12.2016 12:18
Niin,+aina+ei+pääse+itse+valitsemaan+ja+etenkin+silloin+yllätyksiä+voi+tulla.+
Ehkä+nämä+mainitut+asiat+edustavat+kuitenkin+hyvinvointivaltion+asuntokurjuutta,+mihin+voi+usein+itsekin+vaikuttaa+ainakin+joiltakin+osin,+aikaa+myöten...
13.12.2016 12:14
Työsuhdeasunto,+jossa+lämmitys+maksetaan+itse+?+Kuulostaa+hyvältä..))+
Se+maksaa,+joka+käyttää+ja+sen+minkä+käyttää.
13.12.2016 11:53
Samoilla+linjoilla+"viluton".+Lämmitämme+pääosin+puilla+ja+meillä+oleskeluhuoneiden+lämpötila+on+20-21,+makuuhuoneessa+18.+Meillä+on+myös+vanha+ja+iso+talo.+Pari+huonetta+pidämme+9-10+asteessa+ja+nostamme+lämpöä+vain+tarvittaessa.
Minun+nuukuuteni+takana+on+vihreä+ideologia,+luonnonsuojeluaate.+Sitä+nauretaan+ja+pilkataan,+mutta+minulle+se+on+toinen+luonto,+enkä+näe+tarvetta+luopua+siitä.
13.12.2016 11:45
Ikääntynyt+on+viluisempi,+se+kai+tiedetään,+"mutku"+taloyhtiö+ei+voi+ottaa+jokaista+asujaa+huomioon.+En+ole+itse+asunut+vuosiin+kerrostalossa,+mutta+joku+tuttu+on+ratkaissut+lisälämmön+tarpeensa+erillisellä+lämpöpuhaltimella,+jonka+kustannukset+hän+luonnollisesti+maksaa+itse.
13.12.2016 11:37
Näin+se+menee,+"sossu.elättää".+Ja+paloturvallisuuden+kannalta+tämä+omatoiminen+lämmön+lisääminen+sisältää+aina+ison+riskin.+
Suomalaisia+on+opetettu+tyytymään+tuohon+21+asteen+huonelämpötilaan+jo+energiansäästösyistä.++Kyllä+sen+ainakin+nuorelle+ja+terveelle+pitäisi+riittää.
13.12.2016 10:58
Hieno+kirjoitus+"realiteettejä".+Kolmas+kappale+on+minusta+erityisen+huomionarvoinen.+Meillä+kuvitellaan,+että+kulttuurierot+ovat+keveitä+asioita,+jotka+ovat+poistettavissa+pelkällä+valistuksella.+
Maahanmuuttajaa+asuttaneena+ainakin+minulle+tuli+selväksi,+että+suomalaisen+kerrostaloasunnon+lämpötila,+n.+21+C,+on+lämpöön+tottuneelle++liian+matala.+Lisälämpöä+sitten+yritetään+saada+erilaisin+virityksin:+hellan,+uunin,+keittolevyjen,+jopa+sähköuuniin+ladattujen+kivien+avulla.+
Asuttaja/vuokrananataja+ei+ole+usein+edes+tietoinen+ongelmasta+eikä+näistä+laittomista+ja+vaarallisista+virityksistä.+Siksi+kotouttamisessa+tulisi+kiinnittää+erityistä+huomiota+asumisen+opettamiseen.
Tässä+yhteydessä+voisi+kai+todeta,+etteivät+suomalaisetkaan+välttämättä+osaa+asua.+Tuttu+asunnonvälittäjä+kertoi+minulle,+että+heidän+palvelujaan+hakevista+voi+jo+puolet+olla+sellaisia,+joita+ei+voi+suositella+vuokralaiseksi+kenellekään.
Vuosaaren+tragedian+tutkinta+on+kai+vielä+kesken+ja+toivottavasti+se+opettaa+meille+jotakin.+
Ehkä+senkin,+että+jos+ihminen+ei+omista+asuntoaan,+hän+suhtautuu+siihen+paljon+kevyemmin+kuin+sellainen,+joka+on+joutunut+sen+eteen+ponnistelemaan,+siitä+maksamaan...
12.12.2016 18:45
332 / 342